Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2007                               Τεύχος 337

ΑΝΑΛΥΣΗ


Το μετοχικό «στοίχημα»
της Jumbo


Οι εκάστοτε αποτιμήσεις φαντάζουν «αλμυρές», αλλά έρχεται το ισχυρό growth και τις ανεβάζει σε ολοένα και υψηλότερα επίπεδα. Μέχρι πότε όμως;



Του Στέφανου Κοτζαμάνη



Η περίπτωση της Jumbo πρόκειται αναμφίβολα για τη μεγαλύτερη επιχειρηματική εμπορία στο χώρο του λιανικού εμπορίου εδώ και πολλά χρόνια. Σαν να μην υπάρχει ανταγωνισμός, καταφέρνει να διευρύνει κάθε χρόνο, και μάλιστα με υψηλούς ρυθμούς πωλήσεις και κέρδη, παρά το γεγονός ότι δραστηριοποιείται σε μια πτωτική αγορά.
Πράγματι, η αγορά των παιχνιδιών μειώνεται περίπου κατά 2%-3% το χρόνο λόγω της στροφής που παρατηρείται προς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και των μειωμένων γεννήσεων (150.000 γεννήσεις τη δεκαετία του 1980 έναντι 92.000 γεννήσεις την τρέχουσα δεκαετία). Η πτώση αυτή μάλιστα θα ήταν εντονότερη, αν δεν υπήρχαν τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών που ενίσχυσαν τα τελευταία χρόνια την πελατεία-στόχο.
Πώς καταφέρνει λοιπόν το Jumbo και αυξάνει με τόσο γρήγορους ρυθμούς τις πωλήσεις του;
Πρώτον, μέσω της διεύρυνσης της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων. Σήμερα, μόνο το 50% του τζίρου γίνεται σε παιδικά και βρεφικά προϊόντα, με το υπόλοιπο τμήμα των πωλήσεων να αφορά σε είδη παιδικού βιβλιοχαρτοπωλείου, εποχιακά είδη, δώρα, είδη μαμάς και σπιτιού.
Δεύτερον, μέσω της σταδιακής διεύρυνσης του αριθμού των καταστημάτων της.  Από τα 39 σημερινά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, στόχος τώρα είναι να ανεβούν στα 50.
Τρίτον, μέσω της δημιουργίας ενός μοντέλου λειτουργίας που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον ανταγωνισμό. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει:


- Μεγάλου μεγέθους καταστήματα (destination stores).
- Εκμετάλλευση πολύ ισχυρών οικονομιών κλίμακας, μέσω πολύ μεγάλων παραγγελιών στις πολύ γνώριμες χώρες της ΝΑ Ασίας.
- Τεράστια προσφορά προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές (12.000 ενεργοί κωδικοί με μέση τιμή τα 4,99 ευρώ).



Περί μετοχής
Καλά όλα αυτά, αλλά μέχρι πού θα μπορούσε να φτάσει η μετοχή; Οι εκάστοτε αποτιμήσεις φαντάζουν «αλμυρές», αλλά έρχεται το ισχυρό growth και τις ανεβάζει σε ολοένα και υψηλότερα επίπεδα. Μέχρι πότε όμως;
H διοίκηση της εισηγμένης εταιρίας έχει δημοσιεύσει business plan, με βάση το οποίο μέσα στην επόμενη τριετία αναμένει μέση ετήσια άνοδο πωλήσεων και κερδών γύρω στο 15%. Αυτό θα προέλθει μέσα από αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα από το 33% στο 38%, μέσα από την επέκταση στη Βουλγαρία (ξεκίνησε το πρώτο κατάστημα το 2007) και ενδεχομένως μέσα από επέκταση στη Ρουμανία. Οι επενδύσεις της τριετίας υπολογίζονται σε 150 εκατ. ευρώ.
Με βάση τον τρέχοντα δείκτη P/E και τις προβλέψεις που συγκαταλέγονται στο business plan της διοίκησης, μάλλον δεν δικαιολογείται η αγορά της μετοχής της Jumbo. Ωστόσο, στη χρηματιστηριακή αγορά έχει προεξοφληθεί ότι τελικά οι ρυθμοί ανάπτυξης θα είναι τελικά ανώτεροι από τους προβλεφθέντες. Το «παιχνίδι» αυτό των προβλέψεων άλλωστε γίνεται εδώ και χρόνια με τις εκάστοτε προβλέψεις της διοίκησης να υπολείπονται κάθε φορά, σαφώς των τελικών επιδόσεων. 
«Οι αρχικοί μας στόχοι βασίζονται σε υποθέσεις εργασίας οι οποίες πιθανόν τελικά να μην συμβούν. Γι’ αυτό είμαστε συντηρητικοί στις προβλέψεις μας, έτσι ώστε να μην δημοσιεύουμε σχέδια επί χάρτου», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo κ. Απόστολος Βακκάκης, όταν ρωτήθηκε σχετικά.
Το ζήτημα λοιπόν έγκειται στο πόσο παραπάνω από τις επίσημες προβλέψεις αναμένει κάποιος τις επιδόσεις της επόμενης τριετίας, από ένα «αθόρυβο» management.
Η πιθανότητα επίσης για μια υπερτιμημένη μετοχή μειώνεται και εξαιτίας ενός ακόμη παράγοντα: στο ότι η διοίκηση της Jumbo κατέχει μόλις το 34% του συνόλου των μετοχών της εισηγμένης, όταν οι Έλληνες θεσμικοί ελέγχουν το 8%, οι ξένοι συνάδελφοί τους το 53% και οι Έλληνες μικροεπενδυτές το υπόλοιπο 6%. Με τόσο μεγάλη συμμετοχή θεσμικών χαρτοφυλακίων, δύσκολα καταλήγουμε σε φαινόμενα υπερτίμησης.

  Περιεχόμενα
Editorial: Μια Σοφοκλεους ωριμότερη, όσο ποτέ...
Επενδύσεις - Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους:Αναζητούνται τονωτικές ενέσεις
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία
Αφιέρωμα: ΣΥΝΕΔΡΙΟ CEO & CSR 2007
Αφιέρωμα: Αλυσίδες Λιανικής
Μελέτη: KANTOR
Αφιέρωμα: Τηλεπικοινωνίες
Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο - Η οικολογία αποκτά τη σημασία της
Άρθρο: Τα επόμενα «στοιχήματα» του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου
Άρθρο: Η λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων μέσω της ανάλυσης του ισολογισμού
Άρθρο: ALUMIL - Εμπειρίες από τη Βαλκανική με ηγέτιδα τη Ρουμανία
Ανάλυση: Το μετοχικό «στοίχημα» της Jumbo
Επενδύσεις - Διεθνείς Αγορές Εμπορευμάτων: Ανασκόπηση για το μήνα Οκτώβριο 2007
Άρθρο: Η αγορά του ψευδάργυρου
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site