Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Δεκέμβριος 2007                               Τεύχος 338

AΦIEPΩMA Αλυσιδες Λιανικης


Αλυσίδες λιανικής:
Κερδίζουν την μάχη του ανταγωνισμού


Αυξάνουν την κερδοφορία τους, διευρύνουν μερίδια αγοράς και ικανοποιούν τους επενδυτές του χρηματιστηρίου


Το εμπόριο συγκεντρώνεται σε ολοένα και λιγότερες εταιρίες και σε ολοένα και λιγότερα σημεία πώλησης. Από τη μια πλευρά, οι οργανωμένες αλυσίδες λιανικής ενισχύουν τα μερίδιά τους στην αγορά σε βάρος των υπόλοιπων εταιριών κάθε κλάδου, ενώ επίσης υπάρχει μια θετική σχέση μεταξύ των αλυσίδων λιανικής και των μεγάλων εμπορικών κέντρων που είτε ξεκίνησαν να λειτουργούν, είτε προτίθενται να ξεκινήσουν στο κοντινό μέλλον.
Μια άλλη τάση στο χώρο του λιανικού εμπορίου είναι η επικράτηση των μεγάλου μεγέθους καταστημάτων που αποκαλούνται «καταστήματα προορισμού» σε αντίθεση με τα μικρότερα, τα «καταστήματα ευκολίας» που προσφέρουν εγγύτητα στον καταναλωτή.
Το 2007 υπήρξε μια καλή χρονιά για τις εισηγμένες εμπορικές στο Χρηματιστήριο αλυσίδες λιανικής. Στο χώρο του ενδύματος για παράδειγμα, σχεδόν όλες κατέφεραν να σημειώσουν από ικανοποιητικό έως και πολύ υψηλό ποσοστό αύξησης κερδοφορίας. Το Πλαίσιο συνέχισε να εκπλήσσει θετικά, αποδεικνύοντας ότι δεν έχει πλέον να φοβάται τίποτε από το διεθνή ανταγωνισμό. Η Ηλεκτρονική Αθηνών αποδείχτηκε τελικά η μεγάλη ωφελημένη από την κρίση στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών τα προηγούμενα χρόνια.  Sprider και Jumbo συνέχισαν να εκπλήσσουν θετικά με την πορεία τους κατά τα τελευταία έτη, ενώ για μια ακόμη φορά «άρεσαν» τα αποτελέσματα του Βάρδα, της Fashion Box και της Κλουκίνας-Λάππας.


Αλυσίδες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας


Μάχη για την κατάκτηση μεριδίων στην αγορά προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, η οποία αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης νέων τεχνολογιών και της ζήτησης για προϊόντα ψυχαγωγίας, δίνουν οι οργανωμένες αλυσίδες, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσουν σε υγιή επίπεδα τα περιθώρια κέρδους τους. 
Ο συγκεκριμένος λιανικός τομέας ύστερα από μια περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, που οδήγησε στο κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων, στην αναδιοργάνωση πολλών επώνυμων αλυσίδων και στη συγκέντρωσή τους σε ισχυρότερα δίκτυα, έχει περάσει εδώ και περίπου δύο χρόνια σε μια νέα φάση ανάπτυξης, ενώ το τελευταίο διάστημα επιχειρούνται νέες επενδύσεις, όπως η στρατηγική είσοδος του εφοπλιστή Β. Ρέστη στο μετοχικό κεφάλαιο της Multirama, αλλά και η επέκταση της αλυσίδας Public, συμφερόντων Π. Γερμανού.
Οι εξειδικευμένες αλυσίδες του χώρου, αν και εδραιώνουν τη θέση τους, υφίστανται ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό από τα εναλλακτικά λιανικά δίκτυα ηλεκτρικών ειδών, τα οποία εισέρχονται στο χώρο διεκδικώντας κομμάτι από την πίτα τόσο των ηλεκτρονικών και των αναλωσίμων όσο και της κινητής τηλεφωνίας. Οι σημαντικότερες εξελίξεις που χαρακτηρίζουν ωστόσο τη νέα αυτή εποχή για το χώρο περιλαμβάνουν κυρίως την έλευση ξένων πολυεθνικών εταιριών, την ορμή των οποίων σπεύδουν να αντιμετωπίσουν οι εγχώριοι παίκτες μέσω της διαρκούς επέκτασης αλλά και της συγκρατημένης τιμολογιακής πολιτικής. 
Ειδικότερα, η αλυσίδα Πλαίσιο Computers, από τις λίγες που ακόμη και την περίοδο των ισχνών αγελάδων εμφάνιζε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, συνεχίζει την επεκτατική της πολιτική. Στα σχέδια της διοίκησης της εταιρίας είναι να προστεθεί σύντομα ένα ακόμη κατάστημα, αυξάνοντας το πανελλαδικό της δίκτυο στα 21 σημεία. Στα μελλοντικά σχέδια της Πλαίσιο είναι η περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό μετά την πρόσφατη είσοδο στη Βουλγαρία με ένα κατάστημα και η διατήρηση του πολλαπλού μοντέλου προώθησης προϊόντων που υιοθετεί μέχρι σήμερα. Σημαντική ώθηση στα σχέδια της Πλαίσιο αναμένεται να δώσει και η ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής και συναρμολόγησης στη Μαγούλα Αττικής.
Στο εννεάμηνο του 2007 η Πλαίσιο Computers, παρουσίασε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 23,1%, φτάνοντας τα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 214,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Τα μικτά κέρδη του ομίλου, παρά την επιθετική εμπορική πολιτική που εφαρμόζεται, ενισχύθηκαν κατά 19,6%, φτάνοντας τα 48,9 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο διαμορφώθηκε στο 18,5%.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου Πλαίσιο διαμορφώθηκαν στα 11,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 19,1%, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 28%, φτάνοντας τα 7,5 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ανάπτυξη κατά 42,4% παρουσίασαν και τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, τα οποία ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ.
Στην αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων της με έμφαση τη δημιουργία μεγαλύτερων εμπορικών  σημείων, επικεντρώνεται ο όμιλος Multirama, επιχειρώντας να αυξήσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα του δικτύου του. Παράλληλα, ο όμιλος Multirama ενισχύεται κεφαλαιακά κατά 15 εκατ. ευρώ με την είσοδο του εφοπλιστή Β. Ρέστη στο μετοχικό του κεφάλαιο. Η αύξηση θα πραγματοποιηθεί με μετρητά με παραίτηση παλαιών μετόχων και θα ενισχύσει τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας. Παράλληλα, η εταιρία αποφάσισε την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου έως του ποσού των 30 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει ήδη εγκαινιάσει το πρώτο υπερ-κατάστημα (1.400 τ.μ.) στον Πειραιά, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα λειτουργήσουν άλλα τέσσερα.
Στόχος της διοίκησης είναι η λειτουργία πέντε υπερ-καταστημάτων το χρόνο, μέσω της πλήρους αναδιάρθρωσης του υφιστάμενου δικτύου 79 καταστημάτων.
Σημειώνεται πως η εταιρία διαθέτει παρουσία στη Βουλγαρία με ένα κατάστημα και προσανατολίζεται στην ενίσχυση της θέσης στην τοπική αγορά, αλλά συγκεκριμένες κινήσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν πλέον στη χρήση του 2008.
O όμιλος Multirama στο εννεάμηνο του 2007 παρουσίασε βελτίωση πωλήσεων, αλλά ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα. Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 25,90% και ανήλθε στα 98 εκατ. ευρώ από 77,84 εκατ. ευρώ κατά το εννεάμηνο του 2006.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο 1,89 εκατ. ευρώ από 0,96 εκατ. ευρώ το 2006, ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες ύψους 1,33 εκατ. ευρώ από ζημίες ύψους 2,51 εκατ. ευρώ το 2006. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε ζημίες 1,49 εκατ. ευρώ από κέρδη ύψους 1,74 εκατ. ευρώ το 2006.
Η Microland, ένας ακόμη εξειδικευμένος παίκτης της αγοράς, μετά από μακρά περίοδο αναδιοργάνωσης, ξεκινά εκ νέου την ανάπτυξή της στοχεύοντας να ανοίξει περισσότερα από 140 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2009, ενώ για το τρέχον έτος εκτιμά ότι το δίκτυό της θα αγγίξει τα 71 σημεία. Η ταχύτατη επέκταση στηρίζεται στη μέθοδο του franchise και σ’ ένα win-win μοντέλο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, οι ετήσιες πωλήσεις ανά κατάστημα θα ξεπεράσουν το 2007 το 1 εκατ. ευρώ, φθάνοντας τα 2 εκατ. ευρώ έως το 2009. Σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις η Microland, το 2007 εκτιμά ότι οι πωλήσεις της αλυσίδας θα φθάσουν συνολικά τα 81 εκατ. ευρώ, ενώ την επόμενη χρονιά θα εκτοξευθούν στα 142 εκατ. ευρώ.
Απέναντι στις παραδοσιακές αλυσίδες, αρχίζουν να αναπτύσσονται επίσης και τα λιανικά δίκτυα προϊόντων ψυχαγωγίας και πολιτισμού.  ‘Hδη η αλυσίδα Public, συμφερόντων Π. Γερμανού εγκαινίασε το κατάστημα - ναυαρχίδα της στην Πλατεία Συντάγματος, το οποίο αποτελεί το τέταρτο σημείο πώλησης μετά από εκείνα που λειτουργούν σε Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λευκωσία Κύπρου.  Το νέο Public, συνολικού εμβαδού 5.000 τ.μ., στεγάζεται στο ανακατασκευασμένο Μέγαρο Πάλλη και διαθέτει μεγάλη ποικιλία προϊόντων Εικόνας & Ήχου, Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Internet & Επικοινωνίας, Μουσικής, Βιβλίου και Ταινιών.
H συνολική επένδυση για τη δημιουργία του νέου καταστήματος ανήλθε στα 10 εκατ. ευρώ και στεγάζεται σε ακίνητο που ανήκει στον βασικό μέτοχο της αλυσίδας, κ. Πάνο Γερμανό. Στα επεκτατικά σχέδια της εταιρίας περιλαμβάνεται η δημιουργία δεύτερου καταστήματος Public στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2008 εντός του πολυκαταστήματος που δημιουργείται στη Στοά Χίρς, ενώ στα σχέδια υπάρχει και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας  εντός του 2008. Σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2007, η αλυσίδα θα κλείσει με κύκλο εργασιών ύψους 20 εκατ. ευρώ, ενώ με την προσθήκη και του νέου κεντρικού καταστήματος, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά το 2008. 
Τη δημιουργία δεύτερου καταστήματος στη Γλυφάδα, μετά από το πιλοτικό στο The Mall, θα εγκαινιάσει και η γαλλική εταιρία Fnac, η οποία αναπτύσσεται με joint venture στην Ελλάδα μαζί με τον όμιλο Μαρινόπουλου.
Δυναμική παρουσία ωστόσο στην αγορά κινητής τηλεφωνίας και ηλεκτρονικών ειδών δηλώνουν και οι παραδοσιακές αλυσίδες ηλεκτρικών, οι οποίες δίνουν έμφαση τόσο στις ανταγωνιστικές τιμές όσο και στις υπηρεσίες. Τόσο η Ηλεκτρονική Αθηνών, η  Κωτσόβολος και η ομόσταβλη Εlectroworld, αλλά και η Media Markt, η οποία προετοιμάζει τη δημιουργία της νέας αλυσίδας Saturn (με ειδίκευση στα ηλεκτρονικά και τις μαύρες συσκευές), εκτός από την επέκταση των καταστημάτων του δικτύου τους δίνουν τη μάχη για μερίδια αγοράς στον συγκεκριμένο τομέα, με την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών αλλά και ευρύτερης γκάμας προϊόντων.


Αλυσίδες ένδυσης


Αναπτυξιακή πορεία, που εκτιμάται ότι θα ευνοήσει το σύνολο της χρήσης του 2007, διαγράφουν οι εγχώριες εταιρίες ένδυσης, οι οποίες παρά την ένταση του ανταγωνισμού από τους εδραιωμένους, αλλά και τους νέους πολυεθνικούς ομίλους ένδυσης (Ομιλος Inditex και Η&Μ), έχουν κατορθώσει να διατηρήσουν αφενός τα κεκτημένα τους και αφετέρου να διευρύνουν τόσο τα μεγέθη τους όσο και την παρουσία τους εντός και εκτός Ελλάδας.
Το 2007 χαρακτηρίστηκε εξάλλου θετική χρονιά από παράγοντες της αγοράς ένδυσης. Η τάση υπέρ των οργανωμένων αλυσίδων ή των οργανωμένων λιανικών concepts όπως τα πολυκαταστήματα, συνεχίζει να ενισχύεται συμπιέζοντας περαιτέρω την παρουσία των μικρών και μεμονομένων επιχειρήσεων ένδυσης.
Ήδη, στο εξάμηνο της χρήσης του 2007, η εταιρία Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία διαχειρίζεται το ομώνυμο πολυκατάστημα, παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 33%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του, στην τρέχουσα χρήση το πολυκατάστημα αναμένεται να παρουσιάσει πωλήσεις 90 εκατ. ευρώ έναντι 76 εκατ. ευρώ που εμφάνισε το 2006.
Η θετική απόδοση των πολυκαταστημάτων, αποτελεί εξάλλου για τις υπόλοιπες εταιρίες ένδυσης, πέρα από οικονομική λύση παρουσίας σε κεντρικές αγορές μέσω των shop in a shop, και μια επενδυτική ευκαιρία. Μετά την θετική πορεία του Attica, οι μέτοχοι-εταιρίες ένδυσης σπεύδουν να τοποθετηθούν μετοχικά και στη LandMark, η οποία θα διαχειριστεί νέο πολυκατάστημα στο υπό κατασκευή εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο ΙBC.
Επέκταση στο εξωτερικό αλλά και στην ελληνική αγορά, επιλεκτικά σε εμπορικά κέντρα και σε πολυκαταστήματα σχεδιάζει για την προσεχή τριετία η διοίκηση της Βάρδας. Σύμφωνα με το πλάνο επέκτασης, στο δίκτυο θα προστεθούν 10 νέα καταστήματα, ενώ οι αγορές ενδιαφέροντος είναι η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Επιπλέον, η εταιρία συνεχίζει την αναδιάρθρωση του δικτύου στοχεύοντας στην εξαγορά και των υπόλοιπων franchise καταστημάτων στα Χανιά, στου Ζωγράφου και στο Περιστέρι.


Ήδη, η εταιρία Ridenco έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της στο νέο σχήμα, ενώ ταυτόχρονα προχωρά στην ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας. Πέρα από την αναδιάρθρωση του δικτύου της στην Ιταλία, η Ridenco, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας εγγραφής της θυγατρικής στην Κύπρο, προετοιμάζει εντός της επόμενης τριετίας τη δημιουργία 16 νέων καταστημάτων στη Ρουμανία και 3 καταστημάτων στην Κύπρο.
Σημαντική ανάπτυξη στη χρήση του 2007 εμφανίζει και η εταιρία Sprider η οποία έχει δημιουργήσει πιλοτική θέση σε FYROM, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο, ενώ συνεχίζει την εγχώρια ανάπτυξη του δικτύου της. Η στόχευση του ομίλου Sprider στρέφεται στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων στη ΝΑ Ευρώπη με στόχο μάλιστα έως το 2011,  να αριθμεί 25 καταστήματα σε Ρουμανία, Βουλγαρία, FYROM και Κύπρο. Πέραν μάλιστα των συγκεκριμένων αγορών, η εταιρία μεσοπρόθεσμα εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης σε Αλβανία και Ουκρανία καθώς και τη δημιουργία κέντρου logistics στο εξωτερικό για την κάλυψη των αναγκών εφοδιασμού της υπό ανάπτυξη αλυσίδας της. 
Με διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης κινήθηκαν στο α' εξάμηνο της χρήσης του 2007 και οι πωλήσεις της Fashion Box Hellas, η διοίκηση της οποίας για το σύνολο χρήσης 2007 εκτιμά ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις θα ανέλθουν σε 28,5 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 16,2% σε σχέση με τη χρήση 2006. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αναμένεται να ανέλθουν στα 2,94 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 15,7% ενώ τέλος τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 1,03 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 22,3% σε σχέση με τη χρήση 2006.


Τέλος, αύξηση μεγεθών αναμένει και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων, η οποία για το σύνολο της χρήσης κάνει λόγω για αύξηση πωλήσεων κατά 8% στην εσωτερική αγορά, αναμένοντας ωστόσο οφέλη από τις εξαγωγές της (ήδη καλύπτουν το 50% του κύκλου εργασιών της) με το άνοιγμά της σε Ιταλία και Ισπανία.


Αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών


Είσοδο στη λιανική αγορά μέσω του προβληματικού ομίλου Κορασίδη, ο οποίος έχει υπαχθεί στο άρθρο 44,  πραγματοποιεί σύμφωνα με πληροφορίες ο βασικός μέτοχος της μέχρι πρότινος χονδρεμπορικής εταιρίας ΒΙΑΝΕ ΑΕ, κ. Γιάννης Ευαγγελάτος, σε μια περίοδο που ωστόσο οι βασικοί παίκτες της αγοράς ηλεκτρικών ενισχύουν και εδραιώνουν τη θέση τους στην Ελλάδα.
Αναλυτικότερα, η οικογένεια Ευαγγελάτου, η οποία δαιχειρίζεται την ΒΙΑΝΕ, εταιρία που αντιπροσωπεύει τις κινεζικές ηλεκτρικές λευκές συσκευές, με την επωνυμία Haier στην ελληνική αγορά, ανέλαβε ενεργότερο ρόλο τόσο στη Ράδιο Κορασίδης όσο και στην Elephant μετά τις τακτικές γενικές συνελεύσεις των δύο εταιριών στα μέσα Ιουλίου.
Σημειώνεται ότι η ΒΙΑΝΕ μέχρι πρότινος κατείχε ένα ρόλο άτυπου διαμεσολαβητή μεταξύ των εν λόγω λιανικών δικτύων και των προμηθευτών, ώστε να εφοδιάζονται τα καταστήματα με προϊόντα κάτω από αυστηρούς πιστωτικούς όρους. 
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Κορασίδη έχει περιορίσει δραστικά τον αριθμό καταστημάτων του (σήμερα υπολογίζονται στα 40 σημεία) ενώ βάσει της συμφωνίας που συνήφθη μεταξύ προμηθευτών και πιστωτών πρόκειται να διαγραφούν και κάποια από συσσωρευμένα χρέη του.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, που επιχειρείται η «αναβίωση» του ομίλου Κορασίδη, έστω και κάτω από τη νέα διοίκηση, οι εγχώριοι παίκτες ενισχύουν τη δραστηριότητά τους.     
Η Ηλεκτρονική Αθηνών μετά την εξαγορά του 51% της Σαραφίδης εκτιμάται ότι θα αυξήσει το μερίδιό του στο 19% εντός της προσεχούς τριετίας, κατά την οποία αναμένει αύξηση πωλήσεων στα 245 εκατ. ευρώ και αύξηση κατά 50% των λειτουργικών κερδών της.  
Η εταιρία αριθμεί σήμερα 53 καταστήματα και διαθέτει μερίδιο 12% στην εσωτερική αγορά και 6% στην κυπριακή, η οποία αποτελεί την πρώτη και παλαιότερη θυγατρική της, ενώ στοχεύει στη σταδιακή ανάπτυξή της στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.
Στο στόχαστρο των διερευνητικών κινήσεων της εταιρίας τίθενται τόσο η Αλβανία και η Βουλγαρία όσο και η Ρουμανία σε μεσοπρόθεσμη βάση, ενώ η σημαντική οικονομική ρευστότητα που διατηρεί η εταιρία της επιτρέπει να ελιχθεί άμεσα σε περιπτώσεις νέων επενδύσεων αλλά και εξαγορών.   
Αντιστοίχως, ο όμιλος Κωτσόβολος, προχωρά στη δημιουργία νέων υπερκαταστημάτων, στην αύξηση των συνεργασιών franchise, στη δημιουργία νέας αλυσίδας με την επωνυμία Electroworld, ενώ η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Dixon’s προαλείφεται να αναλάβει την ανάπτυξη του βρετανικού ομίλου στα Βαλκάνια. Ηδη στελέχη της ελληνικής θυγατρικής, μεταφέρουν τεχνογνωσία και παρακολουθούν την εξέλιξη της θυγατρικής της Dixon’s στην Τουρκία (η οποία είναι αλυσίδα, στην οποία η Dixon’s απέκτησε συμμετοχή, όπως παλιότερα είχε κάνει με την Κωτσόβολος), χωρίς ωστόσο μετοχικό έλεγχο ή οικονομική σχέση.     


Αλυσίδες παιδικών ειδών


Μερίδια στην κατακερματισμένη αγορά της βρεφικής- παιδικής ένδυσης αλλά και των αναγκών της μέλλουσας μητέρας επιχειρούν να συγκεντρώσουν εγχώριες εισηγμένες, οι οποίες δραστηριοποιούνται με οργανωμένα λιανικά concepts τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.
Πρώτη διδάξασα στον συγκεκριμένο τομέα η εταιρία Λητώ, η οποία δημιούργησε το πρώτο εξειδικευμένο βρεφικό πολυκατάστημα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη λιανική πρόταση, φθάνοντας σήμερα μετά από πολύχρονη αναδιάρθρωση και επανεξέταση της στρατηγικής της να εξετάζει το ενδεχόμενο αυτόνομης εισόδου στο ΧΑ. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία εξαγοράσθηκε το 1999 από σχήμα επιχειρηματιών (του ευρύτερου λιανεμπορίου), στο οποίο κυρίαρχο ποσοστό διαθέτει η επίσης εισηγμένη ελληνική εταιρία ένδυσης ΕΛΒΕ Ενδυμάτων (άμεσα 28,7%) αλλά και η Γενική Εμπορίου (4,9%) και η Elmec Sport (8,5%). Βασικός μέτοχος της Λητώ είναι ο κ. Ρ. Μπάρκσαιρ (31,7%).
Τα πολυκαταστήματα Λητώ συγκεντρώνουν σε ενιαίο χώρο όλα τα προϊόντα που σχετίζονται με την ένδυση της μέλλουσας μητέρας, των νεογέννητων και των παιδιών καθώς και με την υγιεινή και ανάπτυξή τους, τα οποία κυκλοφορούν στην Ελλάδα (παραγόμενα ή εισαγόμενα). Πέραν του φυσικού δικτύου που διαθέτει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η εταιρία από πέρσι εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, στο οποίο προωθούνται περίπου 7.000 κωδικοί. Σήμερα λειτουργούν 4 πολυκαταστήματα Λητώ, τρία στην Αττική (Πειραιώς, Κηφισού, Εθνική οδό στην Κηφισιά) και ένα στη Θεσσαλονίκη, με συνολικό διαθέσιμο χώρο 15.000 τ.μ. Εκτιμάται ότι στο μέλλον μπορούν να ανοίξουν ακόμη δύο, ένα στα Μεσόγεια και ένα στον άξονα της Βουλιαγμένης. Παράλληλα, η εταιρία εισέρχεται στον χώρο του franchise δημιουργώντας ήδη τρία πιλοτικά καταστήματα στην περιφέρεια, στοχεύοντας να αναπτύξει περαιτέρω το εν λόγω δίκτυο εντός της προσεχούς πενταετίας.
Στη χρήση 2006 οι πωλήσεις της εταιρίας έφτασαν τα 18,276 εκατ. ευρώ έναντι 16,866 εκατ. του 2005 σημειώνοντας άνοδο κατά 8,6 % ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,152 εκατ. έναντι 1,5 της προηγούμενης χρήσης. Στην τρέχουσα χρήση,  εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών της θα ανέλθει στα  21 εκατ. ευρώ με κέρδη προ φόρων 2 εκατ. ευρώ.
Στον ίδιο χώρο της βρεφικής ένδυσης κινείται και η αλυσίδα Mothercare, η οποία αναπτύσσεται συστηματικά από το 1999 στην ελληνική αγορά, από μια μη παραδοσιακή εμπορική εταιρία, την τεχνική Κλουκίνας-Λάππας, φθάνοντας μάλιστα σήμερα να αντιπροσωπεύει σημαντικό τμήμα των εργασιών της εισηγμένης.
Η εταιρία διαβλέποντας προοπτικές στον συγκεκριμένο τομέα, διεκδικεί μάλιστα την αντιπροσωπεία της εταιρίας Early Learning Center,  που διαχειρίζεται εκπαιδευτικά προγράμματα. H εν λόγω εταιρία εξαγοράσθηκε διεθνώς από τη μητρική Mothercare, για την οποία η Κλουκίνας-Λάππας είναι αντιπρόσωπος σε Ελλάδα και Βαλκάνια, και εκτιμάται ότι στο μέλλον θα ενσωματώσει και την ELC, όταν λήξει η συνεργασία με τον τοπικό αντιπρόσωπο, προκειμένου να συμπληρώσει και να ενισχύσει τη διείσδυση της στον τομέα της παιδικής και εφηβικής αγοράς.
Ήδη η εγχώρια εισηγμένη έχει δημιουργήσει λιανικό δίκτυο τόσο στην Ελλάδα όσο και στη ΝΑ Ευρώπη. Αναλυτικότερα, η Mothercare σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη παρουσίασε το 2006 κύκλο εργασιών ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και κέρδη 4,3 εκατ. ευρώ, κατοχυρώνοντας σημαντικό μερίδιο έναντι των εγχώριων ανταγωνιστών (Lapin House, Mandarino).
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της εισηγμένης έως το 2010, το δίκτυο της Mothercare σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη θα ανέλθει στα 89 καταστήματα από 41 που διαχειρίζεται σήμερα.
Ειδικότερα, προβλέπεται η δημιουργία 51 καταστημάτων στην Ελλάδα από 35 που λειτουργούν σήμερα, με έμφαση στην περιφέρεια. Ανάμεσα σ’ αυτά εξετάζεται το ενδεχόμενο καταστημάτων μεγάλου εμβαδού (1.000 τ.μ.) κυρίως για τα αστικά κέντρα.
Σε ό,τι αφορά στη διεθνή ανάπτυξη σύμφωνα με το σχεδιασμό της εισηγμένης εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 38 καταστήματα έως το 2010 από μόλις 6 σήμερα, καλύπτοντας γεωγραφικά τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη FYROM, την Αλβανία, τη Σερβία, τη Σλοβενία και τη Βοσνία. Σημειώνεται ότι η παρουσία των Mothercare σήμερα περιορίζονται σε Ρουμανία, Βουλγαρία και FYROM.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εισηγμένης το 2007 αναμένεται αύξηση κύκλου εργασιών κατά 29%, αλλά εκτιμά ότι η αύξηση του λιανικού τομέα θα αναπτυχθεί με ρυθμούς της τάξης του 24% (συμπεριλαμβάνεται και η αλυσίδα Colours & Beauty).
Διαρκή ανάπτυξη μεγεθών αλλά και δικτύου, το οποίο εξαπλώνεται πέραν των ορίων της βόρειας Ελλάδας, παρουσιάζει η εξειδικευμένη αλυσίδα παιχνιδιών και βρεφικών ειδών Κου-Κου, η οποία ελέγχεται και διοικείται από τον κ. Όθωνα Πυλαρινό.
Το δίκτυο καταστημάτων αριθμεί σήμερα 28 καταστήματα και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα του κλάδου στην εγχώρια αγορά, ενώ εκτείνεται από την Ορεστιάδα έως την Πάτρα, αποκτώντας βαθμηδόν πανελλαδικό χαρακτήρα, αν και η έδρα της επιχείρησης είναι στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας, κ. Πυλαρινό, η στρατηγική ανάπτυξης εστιάζει αφενός στην παροχή ενός ποιοτικού προϊοντικού μείγματος σε ό,τι αφορά στα παιχνίδια, αλλά και στην ενίσχυσή του με συμπληρωματικές προϊοντικές κατηγορίες. Ηδη η αλυσίδα διαθέτει συμφωνίες συνεργασίας με επώνυμες εταιρίες στον τομέα του βρεφικού και παιδικού ρούχου αλλά και των αξεσουάρ (π.χ. Ηρα), ενώ εντάσσει στα καταστήματα μεγάλου εμβαδού και επώνυμα shop in a shop. Συγκεκριμένα, εντός του δικτύου έχουν δημιουργηθεί δύο shop in a shop της φίρμας Chicco, αλλά και δέκα shop in a shop της επώνυμης αλυσίδας  Mothercare.
Η ηγετική αλυσίδα Jumbo συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ προετοιμάζει τα βήματά της για επέκταση σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Στους στόχους της εισηγμένης εταιρίας είναι η συνέχιση της διεύρυνσης του δικτύου των καταστημάτων της στην Ελλάδα μέσα από τη δημιουργία υπερκαταστημάτων, την περαιτέρω αύξηση των πωλούμενων κατηγοριών προϊόντων και φυσικά η σταδιακή επέκταση στα Βαλκάνια. Η αλματώδης ανάπτυξη των τελευταίων ετών έχει δημιουργήσει ισχυρότατες οικονομίες κλίμακας και παράλληλα υψηλά εμπόδια εισόδου στον κλάδο, ενισχύοντας συνεχώς τη θέση της Jumbo απέναντι στον ανταγωνισμό.


Εμπορικά κέντρα


Μετά την καταναλωτική αποδοχή αλλά και την αποτελεσματικότητα των πρώτων επενδύσεων σε εμπορικά κέντρα και πολυχώρους, οι μεγάλες επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα επιταχύνονται, αναδιαμορφώνοντας τον εμπορικό χάρτη στην ελληνική αγορά, η οποία αναμένεται να υποδεχθεί τουλάχιστον 6 νέα εμπορικά κέντρα στην επόμενη διετία, εγκατεστημένα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι υψηλές αποδόσεις των υφιστάμενων εμπορικών αναπτύξεων, ευνοούν αφενός τους διαχειριστές και τις εταιρίες ανάπτυξης ακινήτων ενώ ταυτόχρονα προσελκύουν τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις, αρκετές εκ των οποίων συμμετέχουν και επενδυτικά στην εν λόγω δραστηριότητα (π.χ. η ομάδα μετόχων-επιχειρηματιών του Attica προχωρά σε νέο πολυκατάστημα εντός του εμπορικού κέντρου της Lamda στο Μαρούσι).      
Σύμφωνα με τις πρόσφατες έρευνες διεθνών οίκων, η ελληνική αγορά, η οποία κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των εμπορικών κέντρων, θα μπορούσε να υποδεχτεί νέα εμπορικά κέντρα συνολικής επιφάνειας 500.000 τετραγωνικών μέτρων.
Ήδη λειτουργούν τα αμιγώς εμπορικά κέντρα της Lamda Development στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καθώς και η επέκταση του Sanyo - Carrefour στο Mαρούσι με την επωνυμία Avenue, τα οποία αποφέρουν σημαντική κερδοφορία και αυξάνουν διαρκώς τις πωλήσεις και τα μερίδια αγοράς τους.
Ήδη, ο συνολικός κύκλος εργασιών από τις μισθώσεις των υφιστάμενων  εμπορικών κέντρων της Lamda Development (The Mall Athens και Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη) έχει αυξηθεί σημαντικά στο εννεάμηνο του 2007. Ειδικότερα, τα  έσοδα από The Mall Athens διαμορφώθηκαν στα 23,7 εκατ. ευρώ από 20,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15,04% και τα έσοδα από Mediterranean Cosmos διαμορφώθηκαν στα 12,7 εκατ. ευρώ από 10,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 22,11%.
Σημειώνεται η HSBC Property Investments Ltd οφείλει επιπλέον 51,8 εκατ. ευρώ στη Lamda Development για την εξόφληση του τιμήματος απόκτησης του 50% της Lamda Olympia Village, της εταιρίας δηλαδή στην οποία ανήκει το The Mall μιας και με βάση τα αποτελέσματα  εννεαμήνου του 2007, το τίμημα αυξήθηκε κατά 9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τους ιδιαίτερους όρους της συμφωνίας αγοραπωλησίας από τη Lamda του 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Lamda Olympia Village ΑΕ, στην HSBC Property Investments Ltd, το τίμημα της συναλλαγής αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την πορεία του εμπορικού κέντρου.
Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται πλέον στα 155.018.807 ευρώ και σημειώνεται ότι η συμφωνία αγοραπωλησίας μεταξύ των δύο πλευρών υπογράφηκε στις 07/11/2006.
Παράλληλα, η Lamda  Development προετοιμάζεται παράλληλα για τη δημιουργία του νέου εμπορικού της κέντρου στο Μαρούσι, με ορίζοντα λειτουργίας το Νοέμβριο του 2008. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, το 95% των ωφέλιμων εμπορικών χώρων του Golden  Hall, το οποίο θα στεγαστεί στο Μέγαρο IBC έχει μισθωθεί.
Η συνολική επένδυση της Lamda Develpoment υπολογίζεται στα 65 εκατ. ευρώ, ενώ το μισθωτήριο συμβόλαιο με την Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ, η οποία μισθώνει το IBC, προβλέπει τίμημα 7,25 εκατ. ευρώ για τον πρώτο χρόνο και αναπροσαρμογή αυτού στην επόμενη 15ετία (με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή συν ποσοστό 2%). Η συνολική μίσθωση έχει διάρκεια  40+6 έτη.
Το εμπορικό κέντρο Avenue της Sanyo επίσης στο Μαρούσι επί της Λεωφόρο Κηφισίας, διανύει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, καθώς εγκαινιάστηκε μόλις τον Απρίλιο του 2007. Ο εμπορικός χώρος  έχει καλυφθεί σε ποσοστό 95% από 50 μισθωτές (κυρίως εμπορικά καταστήματα). Συνολικά, το κέντρο εκτείνεται σε 26.000 τ.μ., εκ των οποίων ποσοστό 30% - 35% ανήκει στον όμιλο Sanyo, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, κατά το πρώτο δωδεκάμηνο πλήρους λειτουργίας του, αναμένεται να αποδώσει στην εισηγμένη προ φόρων έσοδα της τάξης των 800 χιλ. ευρώ.
Στις αρχές του 2008, αναμένεται να λειτουργήσει επίσης το πρώτο τμήμα του μεγάλου εμπορικού κέντρου του ομίλου Βιοχάλκο, στο Αιγάλεω με τα εγκαίνια του δεύτερου αθηναϊκού ΙΚΕΑ.    
Τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στην οδό Πειραιώς, συνολικής επένδυσης 50 εκατ. ευρώ προωθεί και  η προς εισαγωγή Pasal Development που ελέγχεται από το Σωτήρη Θεοδωρίδη, βασικό μέτοχο της εισηγμένης Sato.
Η εταιρία διαθέτει έκταση 10 στρεμμάτων στην περιοχή, η οποία αγοράστηκε προ πολλών ετών από την εταιρία Χαλυβουργική της οικογένειας Αγγελοπούλου και βρίσκεται δίπλα στο κατάστημα της αλυσίδας Praktiker επί της οδού Πειραιώς.
Εκεί η Pasal προχωρά στην ανέγερση εμπορικού κέντρου συνολικής επιφάνειας 60 χιλιάδων τετραγωνικών (23.500 τ.μ. ωφέλιμοι εμπορικοί χώροι) με 900 θέσεις στάθμευσης, το οποίο έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει περί τα τέλη του 2008. Ήδη έχει γίνει συμφωνία μίσθωσης με τον Ομιλο Dixons (Κωτσόβολος).
Παράλληλα, η εταιρία επιχειρεί να προσθέσει ένα ακόμη ακίνητο στο χαρτοφυλάκιό της καθώς έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνο για την αγορά οικοπέδου που βρίσκεται επί της οδού Πειραιώς 186 στην περιοχή του Ταύρου, ακριβώς δίπλα στην έκταση όπου αυτή την περίοδο υλοποιεί την παραπάνω  επένδυση για την ανάπτυξη εμπορικού κέντρου.
Στα τέλη του 2008 θα είναι επίσης έτοιμο το εμπορικό - ψυχαγωγικό κέντρο που θα αναπτύξει στο συγκρότημα του Ολυμπιακού Κέντρου Γαλατσίου η κοινοπραξία των Ακροπόλ Χαραγκιώνης - Sonae Sierra, η οποία ανέλαβε το έργο αξιοποίησης και διαχείρισης του ακινήτου για τα επόμενα 40 χρόνια. Σύμφωνα με την κοινοπραξία, στο εν λόγω ολυμπιακό ακίνητο θα αναπτυχθεί ένα καινοτόμο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο μικτής εκμισθωμένης επιφάνειας 38.100 τ.μ., με χώρους αθλητικών χρήσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως το ύψος της επένδυσης θα ανέλθει στο ποσό των 78 εκατ. ευρώ, καθώς και ότι θα εφαρμοστούν οι πλέον σύγχρονες λύσεις ως προς την αρχιτεκτονική, το marketing και το περιβάλλον. Υπενθυμίζεται πως οι δύο Όμιλοι έχουν συνεργαστεί και στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, ο όμιλος Χαραγκιώνη προωθεί τη δημιουργία νέου εμπορικού-ψυχαγωγικού κέντρου με την επωνυμία Capitol  στο κέντρο της Αθήνας (στη συμβολή των οδών 3ης Σεπτεμβρίου, Ιουλιανού και Σκαραμαγκά) και το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το φθινόπωρο του 2009. Η επένδυση, μαζί με την αξία της γης, θα ανέλθει στο ποσό των 37 εκατ. ευρώ και εκτιμάται πως το συγκεκριμένο έργο θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή αφού εκτός από τις εμπορικές - ψυχαγωγικές χρήσεις θα φιλοξενήσει και το πρώτο Μουσείο κλασικού αυτοκινήτου της Αθήνας. Το νέο εμπορικό συγκρότημα, το οποίο αναγείρεται σε οικόπεδο 2,7 στρεμμάτων, θα έχει συνολική δομημένη επιφάνεια 27.000 τ.μ. και 12.000 τ.μ. χώρους προς εμπορική εκμετάλλευση. Θα διαθέτει επτά υπόγεια επίπεδα, στο πρώτο εκ των οποίων θα λειτουργεί μεγάλο super market (υπάρχει ήδη συμφωνία μίσθωσης) ενώ στα υπόλοιπα υπόγεια θα υπάρχουν χώροι για τη στάθμευση 800 αυτοκινήτων. Στο ισόγειο θα λειτουργούν εστιατόρια και στους ορόφους, καταστήματα. Σημειώνεται πως ο δεύτερος όροφος έχει μισθωθεί ήδη από τη Village Roadshow για τη δημιουργία bowling.
Τέλος στα  Μεσόγεια, η REDS προωθεί στην έκταση της Κάντζας την κατασκευή εμπορικού κέντρου άνω των 80.000 τ.μ., έχοντας υπογράψει συμφωνία με την εταιρία La Societe Generale Immobilliere Espagne (LSGIE) με τίμημα 70 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, για το δεύτερο ακίνητο της εταιρίας στη Γυαλού Σπάτων, συνολικής έκτασης 133 στρεμμάτων, έχει υπογραφεί συμφωνία με τον πολυεθνικό κολοσσό McArthur Glen για την κατασκευή εκπτωτικού χωριού με 125 καταστήματα σε έκταση 25.000 τ.μ. Tο ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 80 εκατ. ευρώ.


Eταιρίες φυσικών καλλυντικών και προϊόντων


Διεθνείς δρόμους αναζητούν οι ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας φυσικών προϊόντων, εκμεταλλευόμενες τόσο τη διαχείριση μοναδικών φυσικών πρώτων υλών της ελληνικής φύσης, όσο και τη διεθνή ζήτηση για προϊόντα φυσικής προέλευσης. Ταυτόχρονα αναζητούν τρόπους στήριξης της ανάπτυξής τους, στρεφόμενες αφενός προς το χρηματιστήριο με σκοπό την άντληση κεφαλαίων και αφετέρου, οργανώνοντας την εσωτερική τους δομή.     
Ειδικότερα, η εταιρία Κορρές αντλώντας κεφάλαια ύψους 12 εκατ. ευρώ περίπου από το ΧΑ τον περασμένο Απρίλιο, προχώρησε σε άμεση μείωση δανεισμού και βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών της ροών ενώ υλοποιεί το πρόγραμμα επέκτασής της στο εξωτερικό. 
Οι μελλοντικές πωλήσεις Ελλάδος αναμένεται να επηρεαστούν θετικά από την συμμετοχή της νέας μάρκας KINGS & QUEENS καθώς και από την τοποθέτηση στην αγορά νέων προϊοντικών κατηγοριών της υφιστάμενης μάρκας Κορρές Φυσικά Προιόντα (προϊόντα ακμής, νέα ανδρική σειρά), σε συνδυασμό με διαφημιστική υποστήριξη. Σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές αυτές αναμένεται να επηρεαστούν θετικά από τα ανοίγματα νέων καταστημάτων από τους κατά τόπο διανομείς, από την διείσδυση σε νέες αγορές καθώς και από την διεύρυνση της διαθέσιμης προς εξαγωγή γκάμας προϊόντων.
Σημειώνεται ότι ήδη η εταιρία διαθέτει παρουσία σε 26 χώρες μέσω αντιπροσώπων και σε 1.250 λιανικά σημεία ενώ διαθέτει και έξι αυτόνομα καταστήματα σε Βαρκελώνη, Λονδίνο, Ελσίνκι, Λισαβόνα και Βουκουρέστι.
Σημειώνεται ότι το 2006, οι εξαγωγές αντικατόπτριζαν το 18% του κύκλου εργασιών της εταιρίας, η οποία εντός του 2007 ξεκινά τις εξαγωγές στην Κίνα και σχεδιάζει το άνοιγμα εννέα νέων αυτόνομων καταστημάτων, τέσσερα εκ των οποίων στην Κίνα.
Παράλληλα, η εταιρία ιδρύει αυτόνομη εταιρία, την οποία επίσης ελέγχει κατά 99%, η οποία θα δραστηριοποιηθεί στην εκχύλιση  βοτάνων και την παραγωγή φυσικών πρώτων υλών. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ανάλογη παραγωγική υποδομή στην Ελλάδα και η Κορρές στοχεύει να την  εκμεταλλευτεί για ίδιες ανάγκες αλλά και να διεισδύσει στη διεθνή αγορά με πρώτες ύλες από την εγχώρια χλωρίδα.
Εξωστρεφή προσανατολισμό διαθέτει και το δίκτυο Mastihashop, που αναλαμβάνει τις λιανικές και χονδρικές πωλήσεις προϊόντων μαστίχας και το οποίο δρομολογεί την είσοδο του στο ΧΑ και ειδικότερα, στη νέα Εναλλακτική Αγορά.      
Ειδικότερα η εταιρία Mediterra AΒΕΣΕ, η οποία ελέγχει το δίκτυο προβλέπει για το επόμενο διάστημα τη δημιουργία νέων καταστημάτων στην Κύπρο, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ήδη στην Ελλάδα,  ήδη λειτουργούν 11 καταστήματα, δύο από τα οποία με καθεστώς shop in shop, ενώ ορισμένα από τα υπόλοιπα εννέα στήθηκαν με συμβάσεις δικαιόχρησης. Για την επέκτασή τους στο εξωτερικό, τα mastihashop θα στηριχθούν στο καθεστώς του franchise, αλλά και σε επενδύσεις που θα γίνουν από τη Mediterra ΑΒΕΣΕ, στην οποία βασικός μέτοχος με ποσοστό 75% εμφανίζεται η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου. Όσο για το υπόλοιπο 25%, από τον Ιούνιο του 2005 ανήκει στο venture capital της Τράπεζας Αττικής.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας, το 2005 έκλεισε με κύκλο εργασιών 5,1 εκατ. ευρώ, από 4,8 εκατ. ευρώ το 2004, ενώ το 2006 οι πωλήσεις αυξήθηκαν περαιτέρω κατά  20%. Σήμερα, τα προϊόντα του διατίθενται από τα mastihashop παράγονται είτε από την ίδια την Ενωση, είτε από εταιρίες με τις οποίες υπάρχουν αποκλειστικές συνεργασίες, όπως οι Κορρές, Χαΐτογλου και Μυλέλια.
Στον ίδιο άξονα κινείται και η εταιρία παραγωγής και εμπορίας φυσικών καλλυντικών Αpivita, η οποία υπήρξε η πρώτη της συγκεκριμένης κατηγορίας, που ανοίχτηκε στις αγορές του εξωτερικού. Μετά από μια περίοδο εσωτερικής αναδιοργάνωσης και στελέχωσης της διοίκησης της, η εταιρία επεκτείνει περαιτέρω τη διεθνή της παρουσία, εισερχόμενη στις αγορές της Ρωσίας και της Κορέας.
Στην Κορέα, η Apivita βρίσκεται στην αλυσίδα καταστημάτων Ontree, της οποίας το πρώτο κατάστημα άνοιξε στις 21 Αυγούστου. Η αλυσίδα Ontree αποτελεί τη μόνη αλυσίδα καταστημάτων που διαθέτει φυσικά και βιολογικά προϊόντα και έχει συνολικά 11 niche μάρκες του εξωτερικού, ανάμεσά στις οποίες και η Apivita. 
Στη Ρωσία, η Apivita έχει εξασφαλίσει τη συνεργασία με την εταιρία Parfum Palace η οποία αντιπροσωπεύει premium εταιρίες του εξωτερικού. Aπό το Σεπτέμβριο θα έχει  παρουσία σε μεγάλα φαρμακεία και πολυτελή πολυκαταστήματα σε όλη τη χώρα με τις σειρές PROPOLINE, AROMATHERAPY και express.
Σημειώνεται πως η Apivita εξάγει σε 18 ακόμα διεθνείς αγορές μεταξύ των οποίων είναι η Ισπανία, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊβάν, Ιαπωνία, οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Αυστραλία, η Κύπρος. Η εκτίμηση της εταιρίας για το 2007 είναι ότι η διεθνής δραστηριότητα της εταιρίας θα συνεχίσει να αυξάνει με διψήφιο ρυθμό,  συμβαδίζοντας με την εξίσου σημαντική ανάπτυξη στην Ελλάδα.


Statbank:
Οι   «δεκαθλητές» του ελληνικού εμπορίου


Έρευνα για τις ταχύτερα και  υγιώς  αναπτυσσόμενες εισαγωγικές  και  εμπορικές επιχειρήσεις
 
Σε μια περίοδο που ο οικονομικός  ιστός της χώρας δοκιμάζεται, αυτές κατορθώνουν να διατηρούν υψηλές επιδόσεις. Γίνεται λόγος για τις επιχειρήσεις, που παρά τη δυστοκία της αγοράς, κινούνται σε αναπτυξιακή τροχιά,  υλοποιούν σημαντικά επενδυτικά σχέδια, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την χρηματοοικονομική τους διάρθρωση. Οι επιχειρήσεις αυτές επιλέχθηκαν μετά από ένα ιδιότυπο crash-test των 3.500 μεγαλύτερων (βάσει κύκλου εργασιών) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας. Στη διαδρομή  τους τοποθετήθηκαν  δέκα  «εμπόδια» τα οποία κλήθηκαν να περάσουν.
Ποια, όμως, είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν στην αξιολόγηση των εταιριών; Αυτά είναι τα παρακάτω:
Πρώτον, η αύξηση των πωλήσεων 2006/2005 να είναι μεγαλύτερη από 8%
Δεύτερον, η κάθε μια επιχείρηση να έχει κύκλο εργασιών πάνω από 15 εκατομμύρια  ευρώ κατά την τελευταία της χρήση (2006).
Τρίτον, τα κέρδη του 2005 να είναι μεγαλύτερα των 100 χιλιάδων ευρώ και του 2006 μεγαλύτερα του 1,1 εκατομμυρίων ευρώ
Τέταρτο, οι εταιρίες να είναι κερδοφόρες τόσο κατά το 2005 όσο και το 2006. 
Πέμπτον,  το 2006 να εμφανίζουν αύξηση κερδοφορίας τουλάχιστον 13%
Έκτον, να εμφανίζουν αύξηση μεικτών κερδών από 9% και πάνω
Έβδομο, τα ίδια κεφάλαια να υπερβαίνουν το 1,5 εκατομμύριο ευρώ
Όγδοο, η δανειακή επιβάρυνση να είναι κάτω από 90%
Ένατο, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων να υπερβαίνει το 15%.
Δέκατο,  η αύξηση της απόδοσης ιδίων κεφαλαίων κατά την περίοδο 2006/2005 να είναι άνω του 5%.


Με δύο λόγια χρησιμοποιήθηκαν κριτήρια τα οποία «θωρακίζουν» την αξιοπιστία και υγιή πορεία των εταιριών.  Οι  επιχειρήσεις που με βάση αυτά τα κριτήρια, συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία, παρουσιάζονται στην παρούσα έρευνα. Αυτές  συνδυάζουν έναν ιδιαίτερο δυναμισμό (αισθητή αύξηση πωλήσεων και κερδών) σε συνδυασμό με μια καλή χρηματο-οικονομική κατάσταση (υγιή σχέση ιδίων προς ξένα κεφάλαια και ικανοποιητική ρευστότητα).
Αξίζει όμως στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι οι εν λόγω εταιρίες δεν είναι και οι μόνες υγιείς και δυναμικές επιχειρήσεις. Από τον πίνακα λείπουν επιχειρήσεις, που είναι πολύ κερδοφόρες και οι οποίες δεν εμφάνισαν τόσο υψηλούς ρυθμούς αύξησης των κερδών τους ή ακόμη εμφάνισαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης πωλήσεων και κερδών ενώ την ίδια στιγμή υποχώρησαν στο θέμα της μετοχικής σύνθεσης.  Έτσι λοιπόν αυτοί που έφτασαν πρώτοι στο τέρμα είναι αυτοί που απέσπασαν την καλύτερη συνολική βαθμολογία σε όλους τους δείκτες.
Ας επιχειρήσουμε, όμως, να δούμε ποιες είναι οι επιχειρήσεις αυτές που δικαίως θεωρούνται «διαμάντια του ελληνικού εμπορίου» και οι  οποίες κινούνται σε όλο το φάσματα της επιχειρηματικής ζωής.
* Ο τομέας των σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων αποδεικνύεται μια από τις  επιχειρηματικές δραστηριότητες του ελληνικού εμπορίου με υψηλή συμμετοχή στα «διαμάντια». Ορισμένοι εκ των μεγάλων του κλάδου, που διακρίθηκαν με τις επιδόσεις τους είναι οι  Άλφα-Βήτα Βασιλόπουλος, Πέντε Carefour-Μαρινόπουλος και ΕΝΑ ΑΕ. Η επιχείρηση «Άλφα-Βήτα» εμφάνισε την υψηλότερη κερδοφορία ενώ αντιστοίχως η Carefour εμφάνισε το μεγαλύτερο ποσοστό βελτίωσης της κερδοφορίας της.
  
* Μία εταιρία του ευρύτερου τομέα πληροφορικής - η Ιντραλότ ΑΕ -  , «έκοψε πρώτη το νήμα» στο συγκεκριμένο τομέα. Η εν λόγω επιχείρηση, που διευθύνεται από τον κ.  Κ. Αντωνόπουλο, ξεχώρισε για μια ακόμη χρονιά με τις επιδόσεις της εμφανίζοντας αισθητή βελτίωση στους περισσότερους δείκτες.  Ενδεικτικές είναι οι αυξήσεις πωλήσεων και κερδών που είναι αντίστοιχα 86,8% και 29,9%. Χαρακτηριστικό της δυναμικής της εταιρίας αποτελεί το γεγονός ότι λειτουργεί με απόδοση ιδίων κεφαλαίων 60,9%. Είναι ενδιαφέρον ότι περίπου το 84% των εσόδων της προέρχεται από αγορές του εξωτερικού. Στον τομέα της πληροφορικής εξάλλου διακρίθηκαν και οι εταιρίες Microsoft Hellas, NCR Hellas, Athens Technology Center  και European Dynamics. Εξ αυτών η Microsoft Hellas εμφάνισε τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης κερδοφορίας.
 
* Από τον τομέα εμπορίας πετρελαιοειδών - δραστηριότητα η οποία συγκέντρωσε τον υψηλότερο τζίρο μεταξύ όλων των κλάδων του εγχώριου εμπορίου -  ξεχώρισαν οι εταιρίες Revoil, Cyclon Hellas, ΣΕΚΑ, Aegean Oil και Σεκαβίν. Η εισηγμένη Revoil, που διευθύνεται από τους κκ. Ευάγγελο και Γεώργιο Ρούσσο, συνδύασε υψηλές αποδόσεις με ταυτόχρονη διεύρυνση του εμπορικού της δικτύου. Ιδιαίτερης σημασίας για την διατήρηση υψηλών ρυθμών απόδοσης αποτελεί το δίκτυο αποθηκευτικών χώρων της Revoil (σε Καβάλα και Χίο)  που αξιοποιείται από τα μεγαλύτερα πετρελαϊκά συγκροτήματα της χώρας τόσο για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς όσο και γειτονικών χωρών.  Συνεχή ανοδική πορεία εμφανίζει και η Aegean Oil των αδελφών Δημήτρη και Ιάκωβου Μελισσανίδη. Τα ισχυρά χαρτιά της επιχείρησης είναι η μεγάλη άνοδος του δικτύου των συνεργαζόμενων πρατηρίων, η απόκτηση νέων εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων στον Ασπρόπυργο (πρώην Texaco Hellas), η κατασκευή νέων διπύθμενων πλοίων-φορτηγών που θα εισέλθουν στην αγορά των νησιών του Αιγαίου.  


* Στη δεύτερη θέση από άποψη διαχείρισης τζίρου βρέθηκε η αγορά μεταφορικών μέσων, ελαστικών και ανταλλακτικών, όπου διακρίθηκαν μια σειρά επιχειρήσεις. Κυρίαρχη είναι  η παρουσία της Σφακιανάκης υπό τον κ. Τάκη Σταύρο ενώ πολύ υψηλές επιδόσεις εμφάνισαν δύο ακόμη εισαγωγικές εταιρίες: η BMW Hellas και η Toyota Hellas.  Ειδικότερα, η BMW Hellas, που ήλθε στην Ελλάδα στο τέλος του 2003 και τελεί υπό την διεύθυνση του κ.  Σταύρου Γιαλουρίδη, συνεχίζει ένα πρόγραμμα πολύ σημαντικών επενδύσεων τόσο στην ίδια την εισαγωγική όσο και στο δίκτυο. Στο δίκτυο της BMW Hellas «τρέχουν» επενδύσεις της τάξεως των 25 εκατομμυρίων ευρώ. Αντιστοίχως, η εισαγωγική εταιρία ολοκλήρωσε πρόσφατα επενδύσεις 10 εκατομμυρίων ευρώ στον Ασπρόπυργο, όπου λειτουργεί πλέον ένα υπερσύγχρονο κέντρο διαχείρισης ανταλλακτικών και ένα  κέντρο τεχνικής εκπαίδευσης. Η Toyota Hellas υπό τον κ. Άρη Αραβανή συνεχίζει τη δυναμική πορεία της η οποία συνδυάζεται με την διατήρηση της πρωτιάς της στο επίπεδο των ταξινομήσεων. Η εταιρία κατόρθωσε μάλιστα να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 9,4% το πρώτο τρίμηνο του 2006 σε 11% το αντίστοιχο διάστημα του 2007. Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα της επιχείρησης, ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε από περίπου 578 εκατομμύρια ευρώ το 2005 σε  περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ το 2006. Αντιστοίχως, τα καθαρά της κέρδη το 2006 αυξήθηκαν κατά 19%.
 
* Στα «διαμάντια του εμπορίου» συμπεριλαμβάνονται αρκετές εταιρίες εμπορίας φαρμάκων και καλλυντικών.  Ειδικότερα, από τον κλάδο εμπορίας φαρμάκων και καλλυντικών, ο οποίος και κατά το 2006 κινήθηκε με επιτάχυνση,  αποσπώντας αξιοσημείωτη θέση στον κατάλογο των  πιο κερδοφόρων κλάδων του ελληνικού εμπορίου, είχαμε 8 εταιρίες «Διαμάντια». Πρόκειται για τις εταιρίες: Genesis Pharma, Συνερταιρισμός Φαρμακοιπών Θεσσαλονίκης, Parfums Christian Dior, Σαράντης Γ. Φαρμακαποθήκη, Πειραϊκός Θαρμακευτικός Συνεταιρισμός, Lundbeck Hellas και Στρούμσας Ι. Φαρμακαποθήκη.  Ειδική αναφορά αξίζει να γίνει στη Genesis Pharma, τη Η εν λόγω εταιρία,  που διευθύνεται από τους κ.κ. Κ. Ευριπίδη και Αλ. Ιακωβίδη κατόρθωσε σε δέκα χρόνια να καταλάβει τη  δεύτερη θέση μεταξύ των ελληνικών εμπορικών φαρμακευτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της βιοτεχνολογίας. Τόσο η Genesis Pharma όσο και η βορειοελλαδίτικη Στρούμσας Ι. Φαρμακαποθήκη αναδεικνύονται πολλά χρόνια στα «διαμάντια» του ελληνικού εμπορίου, αφού εμφανίζουν συνεχή ανοδική πορεία.
 
* Στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών ξεχώρισαν οι επιχειρήσεις  Ηλεκτρονική Αθηνών υπό τον κ. Στρούτση, Fourlis και Κωνσταντίνου Yalco. H παραμονή της Ηλεκτρονικής Αθηνών στα «διαμάντια» αποδεικνύει ότι παρά τις τρομακτικές αλλαγές στα δίκτυα λιανικής και την έφοδο των ξένων πολυεθνικών, μπορεί μια ελληνική νοικοκυρεμένη εταιρία να συνεχίζει να λειτουργεί να αναπτύσσεται  σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.


* Αξιοσημείωτη επίσης είναι η παρουσία σειράς επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο ένδυσης και υπόδησης. Είναι ενδεικτικό ότι 19 επιχειρήσεις του κλάδου επελέγησαν στα «διαμάντια» του ελληνικού εμπορίου. Μεταξύ αυτών  είναι και οι εταιρίες Zara Hellas, Puma Hellas, Sprider, Adidas Hellas, Bersca,  Shop & Trade, Pull & Bear, Βάρδας, Γλου και  Fashion Box Hellas (Replay). Ειδικότερα, οι εταιρίες Γλού, Puma Hellas, Adidas και Fashion Box ξεχώρισαν με τη χρηματο-οικονομική τους υγεία και τους ρυθμούς αύξησης των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.


* Στον τομέα της εμπορίας μηχανών γραφείου διακρίθηκαν οι εταιρίας Πλαίσιο Computers, Microland, Oktabit και Fujitsu Siemens Computers. H πρώτη εξ αυτών - η  Πλαίσιο Computers, που διευθύνεται από τον κ. Γ. Γεράρδο - επιλέγεται επί σειρά ετών στα «διαμάντια» του ελληνικού εμπορίου.


* Ειδική αναφορά τέλος αξίζει να γίνει σε μια σειρά επιχειρήσεις που διακρίθηκαν με τις επιδόσεις τους. Μεταξύ αυτών είναι και οι: Ρόλεξ, Νεοχημική Λαυρεντιάδης και ΣΕΥΔΑΠ.

  Περιεχόμενα
Editorial: Ένα νέο «χρηματιστηριακό έτος αρχίζει!
Επενδύσεις - Προτάσεις αγοράς: Σοφοκλέους - Αντιμετοπίζοντας τις αβεβαιότητες του 2008
Αφιέρωμα Επιχειρηματικά Βραβεία Χρήμα «Γεώργιος Ουζούνης»
Αφιέρωμα: Αλυσιδες Λιανικης
Αφιέρωμα: Κλάδος Υγείας
Αφιέρωμα: Τυχερά Παιχνίδια
Αφιέρωμα: Πιστωτικές Κάρτες
¶ρθρο: Εξαγορές και Συγχωνεύσες Ελληνικών Τραπεζών
Συνέντευξη
¶ρθρο: Κυπριακά growth stories:Η περίπτωση της Ocean Tankers
¶ρθρο: Κυπριακές Τράπεζες:Το Ελντοράντο του International Banking
¶ρθρο: Δυναμικές Αλληλεξαρτήσεις μεταξύ Ευρωπαϊκών Χρηματιστηρίων
Επενδύσεις - Διεθνείς Αγορές Εμπορευμάτων
Νέα της Αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ...
Εμπορεύματα: Η αγορά του βαμβακιού
Στα ενδότερα τησ οδού Σοφοκλέους

 Όροι και προϋποθέσεις του site