Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2008                              

Τεύχος 339

AΦIEPΩMA ΓAΛAKTOKOMIKA ΠPOΪONTA


Γαλακτοκομικά
προϊόντα:
Mάχες μεριδίων
από μικρούς και μεγάλους


Σε μια αγορά με χαμηλά περιθώρια ανάπτυξης και έντονο ανταγωνισμό,
οι εταιρίες προσπαθούν να κερδίσουν τις μάχες των σημείων πώλησης
και της προτίμησης των καταναλωτών.


Οι σκληρές μάχες μεριδίων αποτελούν το χαρακτηριστικό στην αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων και μάλιστα σε όλες τις υποκατηγορίες των προϊόντων του.
Ο ανταγωνισμός αυτός γίνεται:
-Μέσω συχνών προσφορών (ένα στα δύο δωρεάν, κ.λπ.).
-Μέσω κινήσεων για απόκτηση παρουσίας στα δίκτυα λιανικής.
-Μέσω συνεχούς δημιουργίας νέων προϊόντων και νέων μεγεθών υπαρχόντων προϊόντων.
-Μέσω έντονης διαφημιστικής καμπάνιας.
Η αγορά των γαλακτοκομικών χωρίζεται σε τρεις κυρίως κατηγορίες, όπου κανένας πολύ μεγάλος «παίκτης» δεν συμμετέχει και στις τρεις αυτές αγορές. Πχ, η Vivartia και η ΦΑΓΕ δεν συμμετέχουν στο παγωτό, η Nestle δεν συμμετέχει στο γιαούρτι, η Friesland επίσης δεν συμμετέχει στο παγωτό. Μόνο η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει παρουσία και στις τρεις αυτές υποαγορές, όπου όμως στα γαλακτοκομικά δραστηριοποιείται μόνο στο νομό Σερρών.
Μεγάλη σημασία έχει να δούμε το πόσο αποδοτική είναι κάθε μια από τις παραπάνω αγορές.
Στην αγορά των γαλακτοκομικών για παράδειγμα –και παρά τα πρόστιμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τόσο πολύ απασχόλησαν την κοινή γνώμη κατά την τελευταία διετία- τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ χαμηλά: υψηλό κόστος μεταφοράς λόγω της ανάγκης για παρουσία σε ένα ευρύτατο δίκτυο πωλήσεων, προϊόν με διάρκεια ζωής μόλις λίγων ημερών, υψηλό διαφημιστικό κόστος, δυσμενείς όροι με τις αλυσίδες των super markets. Η τιμή αγοράς του γάλακτος από τους γαλακτοπαραγωγούς που τα τελευταία χρόνια παρουσίαζε πτωτική τάση, πέρσι ανέκαμψε σημαντικά λόγω καιρικών συνθηκών. Λόγω μάλιστα των παραπάνω παραγόντων, αρκετές εταιρίες είναι τοπικού χαρακτήρα, διανέμοντας γάλα είτε μόνο σε έναν νομό (στο νομό παραγωγής, όπου όλα τα προηγούμενα κόστη είναι περιορισμένα), είτε –για τον ίδιο λόγο- σε μια περιορισμένη γεωγραφική περιοχή που αποτελείται από λίγους νομούς. Σε ό,τι αφορά τώρα στις υποκατηγορίες των γαλακτοκομικών προϊόντων, τα τελευταία χρόνια το εβαπορέ γάλα έχει απολέσει μερίδια αγοράς προς όφελος του παστεριωμένου και του γάλακτος μακράς διάρκειας.
Στην αγορά του γιαουρτιού τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς υψηλότερα και ακόμη πιο υψηλά είναι στο παγωτό, όπου όμως οι εταιρίες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της εποχικότητας.
Το ελληνικό γιαούρτι έχει πολύ καλό «όνομα» στην Ευρώπη και για το λόγο αυτό επιτυγχάνονται και κάποιες σημαντικές εξαγωγές. Οι κυριότερες εξελίξεις των τελευταίων ετών ήταν η είσοδος της Friesland και οι απώλειες μεριδίων από τη ΦΑΓΕ. Παράλληλα, βιώνουμε εταιρικές μάχες με έμφαση των εταιριών σε περισσότερα και διαφοροποιημένα προϊόντα (παιδικό γιαούρτι, γιαούρτι με φρούτα, κ.λπ.). Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και το αν και κατά πόσο θα τα καταφέρει η DANONE να καρπωθεί μερίδιο 10% που στοχεύει, μετά την παύση της συμμαχίας που είχε με τον Όμιλο ΔΕΛΤΑ.
Το ξεχωριστό γεγονός στο παγωτό είναι ότι από φέτος θα σταματήσει να κυκλοφορεί το brand name της ΔΕΛΤΑ και τώρα η Nestle θα πρέπει να πορευθεί με το δικό της σήμα. Σύμφωνα πάντως με παράγοντες της αγοράς, οι φυσιολογικές και αναμενόμενες απώλειες μετά από μια αλλαγή ιδιοκτησίας για την Nestle ήταν περιορισμένες και κυρίως απορροφήθηκαν από τις Algida και ΚΡΙ-ΚΡΙ.
Η αγορά του παγωτού στην Ελλάδα είναι της τάξεως των 250-280 εκατ. ευρώ, με έντονη εποχικότητα και με ετήσια αύξηση της κατανάλωσης μεταξύ του 1% και του 3%. Υπάρχει υψηλή συγκέντρωση μεριδίων αγοράς, ενώ επίσης παρατηρείται τάση ανάπτυξης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στα προϊόντα που καταναλώνονται στο σπίτι (οικογενειακές συσκευασίες και πολυσυσκευασίες).


ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΓΩΤΟΥ(2006)
Nestle             40%
ΕΒΓΑ             29%
ALGIDA        17%
ΚΡΙ-ΚΡΙ       6,50%
Λοιποί          7,50%
  
ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑΟΥΡΤΙΟΥ(2006)
ΦΑΓΕ              28%
ΔΕΛΤΑ         20,50%
ΜΕΒΓΑΛ     11,50%
FRIESLAND    9%
ΚΡΙ-ΚΡΙ           6%  

Η αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων υπολογίστηκε το 2006 στα 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 250% αφορούσαν στον κλάδο παγωτού, τα 300 εκατ. στον κλάδο γιαουρτιού και τα υπόλοιπα στον κλάδο του γάλακτος.
Πρόκειται για έναν αρκετά σταθερό κλάδο, όπου οι ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης δεν αναμένεται να ξεπεράσουν το 5% μέσα στην επόμενη πενταετία.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ:
ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
                                 2005    2006    2007(Ε)    2011(Ε)
Σύνολο αγοράς        2.060   2.156   2.253        2.598
Κλάδος παγωτού      251       261     271          308,5
Κλάδος γιαουρτιού   300       315     330          390,7
Κλάδος γάλακτος    1.509    1.580   1.651       1.932
Τα ποσά σε εκατ. ευρώ. Πηγή: Έκθεση Δυναμικής ΑΧΕΠΕΥ



VIVARTIA
ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΑΓΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΑΛΑ

Η Vivartia -πέραν των λοιπών δραστηριοτήτων της- κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του γάλακτος τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο, καθώς και πολύ σημαντική θέση στην αγορά του γιαουρτιού. Στα σχέδια του Ομίλου είναι και η εξαγορά άλλης εταιρίας στην Ελλάδα, ενώ κατέχει και μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρία Δωδώνη.
Η βασική στρατηγική του Ομίλου Vivartia, παραμένει για τα επόμενα χρόνια, η επίτευξη συνεργειών, η εκμετάλλευση της αύξησης της παραγωγικότητας και της βελτίωσης του κόστους, η ανεύρεση νέων ευκαιριών ανάπτυξης μέσω της γεωγραφικής εξάπλωσης και η ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.
Η χρηματοδότηση των εξαγορών τόσο στον κλάδο του γάλακτος, όσο και στους υπόλοιπους τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου σχεδιάζεται να προέλθουν από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου σε συνδυασμό με τις ελεύθερες ταμιακές ροές και τον τραπεζικό δανεισμό. Τα ανωτέρω εντάσσονται στα πλαίσια της πολιτικής του Ομίλου για δανειακή επιβάρυνση στα επίπεδα των 2,5 και 3,5 φορές τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA).
Οι βασικές παραδοχές του νέου επιχειρηματικού σχεδίου περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
-Την εξαγορά εταιριών που δραστηριοποιούνται σε ομοειδής κλάδους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
-Την σταδιακή αξιοποίηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου μέχρι του ποσού των 400 εκατομμυρίων ευρώ.
-Την αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 20,8%.
-Την αύξηση των ενοποιημένων κερδών προ φόρων τόκων και αποσβέσεων με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 23,8%.
-Μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης οργανικών πωλήσεων 9,9%.
-Μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης οργανικών κερδών προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 12,4%.
-Κεφάλαιο κίνησης που αναμένεται να αντιπροσωπεύει ποσοστό 10-12% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.
-Επενδύσεις (capex) εκτός εξαγορών που θα κυμαίνονται σε ποσοστό 6% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών. 
 -Αριθμοδείκτη καθαρού δανεισμού προς EBITDA στο επίπεδο του 3,5 καθόλη τη διάρκεια της πενταετίας.



ΚΡΙ-ΚΡΙ
ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ GROWTH STORY

Υγιέστατη εταιρία με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Υλοποιεί τριετές επενδυτικό πρόγραμμα αύξησης της παραγωγικής της δυναμικότητας, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από κατά 50% από επιχορήγηση και κατά 50% από ίδιους πόρους, χωρίς η εισηγμένη να καταφύγει σε τραπεζικό δανεισμό.
Είναι η μόνη εταιρία που δραστηριοποιείται και στους τρεις υποκλάδους (γάλα στο νομό Σερρών, γιαούρτι και παγωτό), διαθέτει θυγατρική εταιρία στα Σκόπια και έχει ξεκινήσει φιλόδοξο πρόγραμμα εξαγωγών στις χώρες της Ευρώπης (γιαούρτι).
Στα σχέδιά της είναι να εκμεταλλευθεί την απουσία του σήματος «ΔΕΛΤΑ» από την εγχώρια αγορά παγωτού και να κερδίσει μερίδια αγοράς στον κλάδο με τα υψηλότερα μερίδια αγοράς. Επιπλέον, προτίθεται να εισέλθει σε νέες προϊοντικές κατηγορίες (πολυσυσκευασίες παγωτού, λειτουργικά και βρεφικά γιαούρτια, επιδόρπια, κ.λπ.).
Στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται το εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων, η επάρκεια πρώτης ύλης (νομός Σερρών, ο πλέον γαλακτοπαραγωγός νομός της χώρας), η υγιής χρηματοοικονομική της δομή, η επικέντρωσή της σε κερδοφόρες δραστηριότητες, κ.λπ.
Σύμφωνα με το business plan της εισηγμένης, ο κύκλος εργασιών από 28,2 εκατ. το 2006 αναμένεται στα 33,6 εκατ. το 2007, στα 39,5 εκατ. το 2008 και στα 54,9 εκατ. το 2010. Σε ό,τι αφορά στην προ φόρων κερδοφορία, από τα 3,1 εκατ. του 2006, η πρόβλεψη αναφέρεται σε 3,6 εκατ. το 2007, σε 4,2 εκατ. το 2008 και σε 6 εκατ. ευρώ το 2010.



ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ
ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΚΕΡΔΗ

Διαθέτει δύο εργοστάσια σε Διδυμότειχο και Ξάνθη, δραστηριοποιούμενη στο γάλα, το τυρί, το γιαούρτι, αλλά και εμπορευόμενη μια σειρά μη ιδιοπαραγόμενων προϊόντων. Έχει πρόσβαση σε 3.000 περίπου σημεία πώλησης, με το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών της να επιτυγχάνεται στη Μακεδονία και τη Θράκη.
Η εταιρία σημείωσε το 2006 κύκλο εργασιών 24,4 εκατ. ευρώ έναντι 22,6 εκατ. ευρώ και ελαφρά ζημιογόνο αποτέλεσμα, καθώς το 2006 ήταν μια κακή χρονιά για το γιαούρτι και επιπλέον υπήρξαν και οι έκτακτες επιβαρύνσεις από τη διενέργεια φορολογικού ελέγχου για προηγούμενες χρήσεις. Τα αποτελέσματα εννεαμήνου στο εννεάμηνο του 2007 εμφάνισαν νέα άνοδο πωλήσεων (από τα 18 εκατ. στα 19,4 εκατ. ευρώ) και η εισηγμένη επανήλθε σε καθαρή κερδοφορία.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για την περίοδο του εννεαμήνου 2007 ανήλθε στα 19,468 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 7,3% περίπου έναντι του αντίστοιχου του 2006, ο δε εταιρικός ανήλθε στα 19,436 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 7,7% περίπου.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 409 χιλ. ευρώ από 206 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2006 και τα εταιρικά στα 453 χιλ. ευρώ από 217χιλ. ευρώ. Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 4,733 εκ. ευρώ μειωμένα κατά 10,9% ενώ τα εταιρικά ανήλθαν σε 4,889 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 8,1%. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 3,406 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 3,4% περίπου, τα δε εταιρικά ανήλθαν σε 3,027 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 6,4%.Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 971 χιλ. ευρώ μειωμένα κατά 17,8%, τα δε εταιρικά στα 977 χιλ. ευρώ μειωμένα κατά 14,4%. Τέλος τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 0,02 ευρώ από 0,01 ευρώ του αντίστοιχου εννεάμηνου του 2006.



ΦΑΓΕ
ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΓΙΑΟΥΡΤΙΟΥ

Πρόκειται για μια από τις πλέον σύγχρονες σε παγκόσμια κλίμακα, μονάδες παραγωγής και διανομής γάλακτος σε όλη την Ευρώπη (κτιριακό συγκρότημα 50.000 τμ στην Εθνική Οδό.
Επιπλέον γίνεται δυνατή η επεξεργασία 50.000 λίτρων γάλακτος την ώρα, εξασφαλίζοντας έτσι για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, μια ετήσια δυναμικότητα παραγωγής που φτάνει τα 500.000.000 κύπελλα γιαουρτιού. Επίσης, έχει δημιουργήσει νέες εγκαταστάσεις παστερίωσης και ομογενοποίησης στο Αμύνταιο, στη Φλώρινα, προσφέροντας έτσι προϊόντα στη Βόρεια Ελλάδα και ταυτόχρονα μειωμένο κόστος μεταφοράς.
Η ΦΑΓΕ έχει επενδύσει σημαντικά ποσά για την εξαγορά τυροκομείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, τα οποία έχει εκσυγχρονίσει.
Η ΦΑΓΕ παράγει και διανέμει περισσότερα από 100 επώνυμα προϊόντα. Η εταιρία διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από γιαούρτια, επιδόρπια γάλακτος, γάλα, κρέμες γάλακτος, τυριά και τζατζίκι.
Τα προϊόντα της ΦΑΓΕ προωθούνται στις αγορές του εξωτερικού αγορά με το σήμα ΦΑΓΕ και με εμπορικές ονομασίες όπως, TOTAL, FETA FAGE, TZATZIKI FAGE, κ.λπ.
Ένα από τα πλέον σημαντικά επιτεύγματα της ΦΑΓΕ είναι η διάθεση του ελληνικού γιαουρτιού στην Ευρωπαϊκή αγορά. Το TOTAL της ΦΑΓΕ ήταν το πρώτο στραγγισμένο γιαούρτι το οποίο πουλήθηκε με επιτυχία στην Ευρώπη. Η επιτυχία αυτή επαληθεύθηκε από τις προσπάθειες γνωστών Ευρωπαϊκών πολυεθνικών να μιμηθούν το γιαούρτι TOTAL δημιουργώντας μια κατηγορία την οποία ονόμασαν «Γιαούρτι Ελληνικού τύπου».
Σήμερα, τα επιλεγμένα γιαούρτια και τυριά ΦΑΓΕ απολαμβάνουν καταναλωτές σε 27 χώρες του κόσμου και τα βρίσκει κανείς σε 20.000 καταστήματα λιανικής σε όλο τον κόσμο.
Η ΦΑΓΕ ηγείται της αγοράς στραγγισμένου γιαουρτιού στην Αγγλία και κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς σε πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η επιτυχία αυτή είναι ανεπανάληπτη, αν σκεφτεί κανείς το μέγεθος και το ανταγωνιστικό περιβάλλον των αγορών αυτών.



FRIESLAND-ΝΟΥΝΟΥ
ΙΣΧΥΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ

H ΦΡΗΣΛΑΝΤ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ ιδρύθηκε στις 28/1/83 και είναι 100% θυγατρική της Friesland Foods που εδρεύει στο Meppel της Ολλανδίας.
Η Friesland Foods είναι εταιρία γαλακτοκομικών προϊόντων, με διεθνή, ηγετική παρουσία στο γάλα, το τυρί, τις παιδικές τροφές και άλλα καταναλωτικά και βιομηχανικά προϊόντα γαλακτοκομίας.
Τα προϊόντα στην ελληνική αγορά φέρουν το όνομα ΝΟΥΝΟΥ.
Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί σημαντική επένδυση, συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία σύγχρονου εργοστασίου παραγωγής γιαουρτιού στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών. Με την επένδυσή της αυτή, η εταιρία έχει επεκταθεί και στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς παλαιότερα δραστηριοποιούταν μόνο στον εμπορικό τομέα. Παράλληλα, ενεργοποιείται στην εγχώρια ζώνη γάλακτος για τη συλλογή ελληνικού γάλακτος.

  Περιεχόμενα
Editorial:Η χρηματιστηριακή...διάσταση της διαφθοράς
Επενδύσεις-Προτάσεις Αγοράς: Σοφοκλέους:Σε κρίσιμο σταυροδρόμι
Αφιέρωμα Καταθετικά Προϊόντα: Γιατί φουντώνει το ενδιαφέρον των τραπεζών
Αφιέρωμα - ΔΕΚΟ: Ανεβάζουν ταχύτητες και προσδοκίες
Αφιέρωμα: Γαλακτοκομικά προϊόντα
Συνέντευξη - Κοινή Πλατφόρμα: Μέσω ΧΑΚ, MoU με Ρουμανία
Συνέντευξη - Κύπρος: Θετικό το momentum για το Εθνικό Θέμα
Συνέντευξη - Κύπρος: Το οικονομικό μοντέλο του Δημήτρη Χριστόφια
¶ρθρο - ΠΛΑΙΣΙΟ: Το αχτύπητο story της Σοφοκλέους
¶ρθρο - Φαινόμενο του Ιανουαρίου(January Effect)και ελληνική πραγματικότητα
¶ρθρο: Οι τιμές, το ΧΑ και οι κυβερνητικές προτεραιότητες
¶ρθρο - Economic Value Added: Ένα σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας των επιχειρήσεων
¶ρθρο - Κατασκευές: Αναλυτές εναντίον ταμπλό
¶ρθρο - Έλλειμμα πληροφόρησης στον ασφαλιστικό κλάδο
¶ρθρο - Η μικρή επιχείρηση στην Ελλάδα
¶ρθρο - Εισαγωγή στα βασικά γνωρίσματα της αγοράς ομολόγων
¶ρθρο - Οικονομία και τέχνη: Μια τεχνική προσέγγιση
¶ρθρο - Pasal: 30-40 εκατ. από project ”Πειραιώς”
¶ρθρο - Βασιλικό-Muskita: Δύο ελκυστικά κυπριακά growth stories
Επενδύσεις - Διεθνείς αγορές εμπορευμάτων
¶ρθρo - Η αγορά του χαλκού
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site