Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2008                              

ΕΡΕΥΝΑ


Αγορά Αυτοκινήτου:
Αύξηση 5% στις πωλήσεις

νέων επιβατικών το 2007


> 318 χιλιάδες νέα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πρωτοκυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2007, σύμφωνα με έρευνα της Stat Bank
> 4,8  εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα συγκροτούν τον στόλο των επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας
> Το πρώτο δίμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν 56.875 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, 10,4% περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007


Περίπου 318 χιλιάδες επιβατικά αυτοκίνητα - νέα και εισαγόμενα μεταχειρισμένα πρωτο-κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2007 ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν επιπλέον  56.875 νέα επιβατικά.  Αυτό προκύπτει από έρευνα της Stat Bank, σύμφωνα με την οποία ο συνολικός στόλος των επιβατικών που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους, αποτελείται από περίπου 4,8 εκατ. αυτοκίνητα.
Είναι αξιοσημείωτο ότι από το 2000 ως το τέλος του 2007 ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα διευρύνθηκε περίπου κατά 60%, ποσοστό αύξησης που είναι το μεγαλύτερο σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά αύξησης των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Την ίδια, όμως, στιγμή υπάρχει και ένα αρνητικό ρεκόρ, αφού πάνω από το 20% των επιβατικών που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι  ταξινομημένα πριν το 1990. Είναι δηλαδή συμβατικής τεχνολογίας. Το ποσοστό των συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι περίπου 10% ενώ σε κάποιες χώρες είναι και 5%.
Στις αρνητικές επιδόσεις της χώρας μας πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι στην Ελλάδα εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης των επιβατικών αυτοκινήτων.  Ο  λόγος που είχε  επιβληθεί  η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες. Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα. Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς.
Ένα επιπλέον ανησυχητικό φαινόμενο που παρατηρείται στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων είναι η κάθετη αύξηση του αριθμού των κατασχέσεων οχημάτων λόγω μη αποπληρωμής των δόσεων προς τις τράπεζες. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας της Τράπεζας Πληροφοριών για την Οικονομία και τις Επιχειρήσεις Stat Bank,  το 2007 ο αριθμός των κατασχέσεων εμφανίζει αύξηση 20% σε σχέση με το 2006. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, ολόκληρο το 2007 οι τράπεζες υπολογίζεται ότι εξέδωσαν περίπου 50 χιλιάδες αιτήσεις κατάσχεσης ενώ τελικώς οι κατασχέσεις εκτιμάται ότι κυμάνθηκαν περίπου στις 20 χιλιάδες.  Αυτές αφορούν σε κάθε είδους επιβατικά αυτοκίνητα - από μικρού κυβισμού ως και υπερπολυτελή οχήματα αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Η διαχείριση και εμπορία των κατασχεμένων αυτοκινήτων ενισχύει την παρουσία ενός άξιου λόγου τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας.


Η αγορά το 2007


Ας δούμε, όμως, πώς κινήθηκε η εγχώρια αγορά οχημάτων κατά το παρελθόν έτος, έτσι όπως αυτή αποτυπώνεται από τον ΣΕΑΑ.
Επιβατικά αυτοκίνητα: Η αγορά των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε το 2007 μια αύξηση κατά 4,5% σε σύγκριση με το 2006 και ανέρχεται σε 279.794 αυτοκίνητα. Η αγορά των εισαγομένων μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε αύξηση κατά 2,4% έναντι του 2006, φτάνοντας τις 38.333 μονάδες.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους). Η αγορά καινούργιων ελαφρών φορτηγών ανήλθε το 2007 στις 24.007 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια μικρή αύξηση κατά 1,1% σε σχέση με το 2006. Η αγορά των εισαγομένων μεταχειρισμένων ελαφρών φορτηγών κατέγραψε 17.121 μονάδες, αριθμός που αντιπροσωπεύει μια μείωση της συγκεκριμένης αγοράς -3,2%.
Βαρέα φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3.5 τόνους). Η αγορά των καινούργιων βαρέων φορτηγών έφτασε τις 2.392 μονάδες το 2007, αριθμός που αντιπροσωπεύει μια αύξηση της αγοράς κατά 10,4% συγκριτικά προς το 2006. Η αγορά των εισαγομένων μεταχειρισμένων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, έφτασε τις 10.323 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια αύξηση κατά 1,8% ως προς το 2006.
Λεωφορεία. Η αγορά νέων λεωφορείων κατέγραψε 627 μονάδες, αποτέλεσμα που μεταφράζεται σε μια σημαντική αύξηση της τάξης του 32,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. H αγορά των εισαγομένων μεταχειρισμένων λεωφορείων έφτασε κατά την υπό εξέταση περίοδο τις 560 μονάδες, καταγράφοντας μια μείωση -3,3% έναντι του 2006.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc). Η αγορά των καινούργιων μοτοσυκλετών (άνω των 50cc), έφτασε το 2007 τις 100.458 μονάδες, αποτέλεσμα που αντιστοιχεί σε μια αύξηση της ζήτησης κατά 13,5% συγκριτικά προς το 2006. Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών έφτασαν τις 3.708 μονάδες, αριθμός που αντιστοιχεί σε μια μείωση της τάξης του -10,1% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.


Οι επιδόσεις των εταιριών


Σε ό,τι αφορά στις επιμέρους επιδόσεις των μεμονωμένων επιχειρήσεων, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι:
 
> Η Toyota Hellas παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς και η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου. Αυτή παραμένει επί μακρόν η πρώτη σε ταξινομήσεις και η ισχυρότερη βάσει τζίρου εταιρία αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς. Η Toyota Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Αρ. Αραβανή, κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από 9,5% το 2006 σε 9,9% το 2007. Το πρώτο δίμηνο τρέχοντος έτους η εταιρία «έτρεχε» με ένα μερίδιο αγοράς  10,6%. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μάρκας είναι πρώτον, το υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης εμπορικό της δίκτυο, η παρουσία της σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και τέλος, τα πολλά νέα μοντέλα.
> Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Opel, η οποία ξαναβρήκε το δρόμο προς τη κορυφή. Με αύξηση ταξινομήσεων 28,5%, η Opel κατόρθωσε το 2007 να ελέγξει το 8,3% της εγχώριας αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων από 6,8% που είχε το  2006. Έτσι, αυτή τη στιγμή η Opel βρίσκεται στην 2η καλύτερη θέση των ταξινομήσεων από 5η, πέρσι.
> Η Volkswagen, που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων της Kosmocar συνέχισε την ανοδική της πορεία, αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 3,8% το 2007 σε σχέση με το 2006. Έτσι, στο συγκεκριμένο διάστημα η Volkswagen ήλεγξε μερίδιο αγοράς 7,9%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2006 ο όμιλος Kosmocar, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις εταιρίες Audi και Volkswagen  βρέθηκε στη 1η θέση - βάσει τζίρου - μεταξύ όλων των ομίλων εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων της χώρας. Ο τζίρος  της Kosmocar, που διευθύνεται από τον κ. Στήβεν Σίρτη,   υπολογίζεται   περίπου σε 550 εκατ. ευρώ κατά  το 2006. Όλες οι δραστηριότητες του ομίλου εμφανίζουν αύξηση τζίρου. Το νέο απόκτημα του ομίλου είναι η αντιπροσώπευση των υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων Bentley.
> Στην 4η θέση των ταξινομήσεων παρέμεινε (κατά το 2007) η Ford, η οποία ωστόσο εμφάνισε κάμψη των πωλήσεών της. Έτσι, από 7,6% η εταιρία ελέγχει το 6,8% της συνολικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Στο πρώτο δίμηνο ωστόσο του 2008, η Ford απώλεσε επιπλέον μερίδιο αγοράς για να φτάσει το 5%. Στο διάστημα αυτό δύο φίρμες - Hyundai και Suzuki - την προσπέρασαν ανεβαίνοντας στην κατάταξη των ταξινομήσεων έναντι της Ford.
> Μείωση των ταξινομήσεων κατά 12,3% εμφάνισε κατά το 2007 η Hyundai, η οποία ωστόσο κατόρθωσε να αντιστρέψει το κλίμα το πρώτο δίμηνο του 2008. Τώρα ο όμιλος Π & Ρ. Δάβαρη που εκπροσωπεί την κορεατική φίρμα ανακτά το  χαμένο έδαφος και βρίσκεται ήδη στην 4η θέση από την πέμπτη κατά το 2007. Ας σημειωθεί ότι στο πρόσφατο παρελθόν και επί σειρά ετών η Hyundai είχε αποσπάσει τη πρωτιά στον κατάλογο των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
> Αργά αλλά σταθερά ανεβαίνει η Suzuki, που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων Σφακιανάκη. Η Suzuki από 4,7% το 2006 ανέβηκε στο 5,3% το 2007 ενώ το πρώτο δίμηνο του 2008 ελέγχει το 5,6% της αγοράς.
> Στην έβδομη καλύτερη θέση βρίσκεται η Citroen η οποία εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων Συγγελίδη. Η Citroen εμφάνισε σημαντική αύξηση πωλήσεων 15,7% το 2007, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της από 4,5% σε 5%. Δύο όμως εταιρίες - η Fiat και η Skoda - βρέθηκαν μπροστά από τη Citroen, το πρώτο δίμηνο του 2008. 
> Καθοδικά συνεχίζει να κινείται η Peugeot, η οποία ενώ το 2006 ήλεγχε το 5% της αγοράς, ένα χρόνο μετά - το 2007 - έπεσε στο 4,5% και το πρώτο δίμηνο του 2008 «τρέχει» με ένα μερίδιο αγοράς 4%. Έτσι στο πρώτο δίμηνο, η εταιρία ήταν ση 12η θέση του καταλόγου των ταξινομήσεων.
> Αντιθέτως η Fiat ξαναβρίσκει την αυτοπεποίθησή της. Μέσα από μια αύξηση ταξινομήσεων 14,2% που είχε πέσει στη 11η θέση κατόρθωσε στο πρώτο δίμηνο του 2008 να ανεβεί  στην 7η, των ταξινομήσεων.
> Στο πρώτο δίμηνο του 2008  στις επόμενες (από τη Fiat) θέσεις βρέθηκαν η Skoda, Citroen, Nissan, Kia Motors, Peugeot, Mazda, Seat. Λίγο πιο κάτω βρέθηκαν η BMW, Honda και Mercedes. Η BMW Hellas, που χτίζει τη δική της στρατηγική από τον Οκτώβριο του 2003 και η οποία διευθύνεται από τον κ. Σταύρο Γιαλουρίδη, συνεχίζει να ανεβάζει το μερίδιο αγοράς της από 2,7% το 2006 σε 2,9% το 2007 και σε 3,1% το πρώτο δίμηνο του 2008. Συνεχίζει να επενδύει στον εκσυγχρονισμό της υποδομής της και του δικτύου της . Στα πλαίσια αυτά, ολοκληρώθηκαν οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Ασπρόπυργο επένδυσης 10 εκατ. ευρώ. Επίσης, το 2006 στο δίκτυο έγιναν σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού της τάξεως των 25 εκατ. ευρώ.
> Τέλος, μεταξύ των εταιριών, οι οποίες κατά το 2007 εμφάνισαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης των πωλήσεών τους, ήταν και οι Maserati, Lotus, Lexus,  Chrysler, Jaguar, Land Rover, Ssangyong, Chevrolet, Honda, Daihatsu, Mini και Porsche, ορισμένες, δηλαδή, από τις πιο ακριβές φίρμες αυτοκινήτων.

  Περιεχόμενα
Editorial: Πώς θα περιοριστούν οι δημόσιες σπατάλες
Επενδύσεις - Προτάσεις αγοράς
Στιγμές από τη Σοφοκλέους
Αφιέρωμα CEO & CSR 2008: Ιδιαίτερα επιτυχής η φετινή, δεύτερη διοργάνωση
Παρουσίαση: South-East Europe Banking Conference 2008
Αφιέρωμα - Ελληνικές τράπεζες: Οι εξωστρεφείς προηγούνται σε επιδόσεις
Συνέντευξη - Γιώργος Μιχελής: Η Ελλάδα θα τρέχει πίσω από τη ΝΑ Ευρώπη
Αφιέρωμα Τηλεπικοινωνίες: Στα "πακέτα" ποντάρουν οι εταιρίες
Αφιέρωμα Αγορά Φαρμάκου: Νέα δεδομένα από τη βιοτεχνολογία
Φάκελοι
Euromoney: Ασφαλιστές σε ρόλο risk managers
Euromoney: Διεθνείς αγορές εμπορευμάτων
Άρθρο - Ενέργεια: Τρεις λόγοι για την ευφορία στην αγορά πετρελαίου
Άρθρο - Αγορά καυσίμων: Κέρδη για τις μετοχές ενέργειας
Άρθρο - Real Options: Πλοήγηση στην απόκρυψη αξίας
Άρθρο - Έκθεση της Ernst & Young: Λιγότερες δημόσιες εγγραφές λόγω διεθνούς ύφεσης
Έρευνα: Επιφυλακτικοί οι καταναλωτές έναντι επιχειρήσεων και ΜΜΕ
Έρευνα - Εταιρικά αποτελέσματα 2007: Το ελληνικό επιχειρείν αντιστάθηκε στη διεθνή κρίση
Θέμα - Έργα υποδομής: Απαραίτητες οι ιδιωτικές επενδύσεις
Έρευνα - Ελλάδα: προηγείται σε υποδομή, υστερεί σε προσέλκυση επενδύσεων
Επενδυτικά θέματα
Έρευνα - Αγορά Αυτοκινήτου: Αύξηση 5% στις πωλήσεις Αύξηση 5% στις πωλήσεις
Θέμα - 7ο Συνέδριο Οικονομικών Διευθυντών KPMG:Σύγχρονες λύσεις σε σύγχρονα ζητήματα
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Επικοινωνία
Νέα της αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site