Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2008                              

AΦIEPΩMA ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ


Εταιρική
Κοινωνική Ευθύνη:
Πολλή δουλειά, λιγότερη απήχηση


Μόνο 1 στους 10 πολίτες δηλώνει ότι γνωρίζει την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ενώ 3 στους 10 πολίτες δηλώνουν ότι γνωρίζουν την ύπαρξη εταιριών που υποστηρίζουν οικονομικά ή υλοποιούν δράσεις κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα, έχουν δηλαδή κοινωνικό έργο.


Του Γαλάτειας Μπασέα


Σύμφωνα με το ASBI 2008 (το Κοινωνικό Βαρόμετρο Awareness & Social Behavior Index), τη διαχρονική έρευνα για την εμβέλεια και την επιρροή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην Ελλάδα, που διενεργεί η MEDA Communication. με τη συνεργασία της VPRC, το Κράτος και η Πολιτεία φαίνεται να χάνουν συνεχώς έδαφος, τα τελευταία χρόνια, στην αντίληψη των πολιτών, ως φορείς άμεσης ανταπόκρισης στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους προσδοκίες και απαιτήσεις.
Επίσης, 8 στους 10 πολίτες αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα της περιβαλλοντικής κρίσης αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να υπάρξουν, αν δεν ληφθούν μέτρα για τη βιωσιμότητα των επόμενων γενεών. H έννοια της περιβαλλοντικής κρίσης για τους Έλληνες πολίτες συνδέεται κυρίως με τη ρύπανση του Περιβάλλοντος (4 στους 10) και το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής (3 στους 10).


Οι εθελοντικές οργανώσεις


Η αποστασιοποίηση των πολιτών από τις εθελοντικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις καταγράφεται  διαχρονικά σε πολύ υψηλά επίπεδα. Περισσότεροι από 8 στους 10 πολίτες, στο ASBI 2008, αναφέρουν ότι δεν έχουν καμία επαφή με τις οργανώσεις και λιγότεροι  από 2 στους 10 πολίτες έχουν μια χαλαρή επαφή, η οποία περιορίζεται σε τρόπους όπως, η οικονομική βοήθεια και η αγορά έντυπου υλικού τους. Το συγκεκριμένο εύρημα, αναδεικνύει την αδυναμία των οργανώσεων να διεισδύσουν στην ελληνική κοινωνία. Διερευνώντας τα αίτια αυτής της αποστασιοποίησης των πολιτών από το έργο των εθελοντικών οργανώσεων, προέκυψε μια σειρά από λόγους που αναφέρονται κυρίως:
1. Στην αδυναμία των οργανώσεων να κάνουν περισσότερο ορατή στην κοινή γνώμη την αναγκαιότητα κοινωνικής προσφοράς,
2. Στην έλλειψη προσωπικού ελεύθερου χρόνου,
3. Στην έλλειψη οικονομικής διαφάνειας και αξιοπιστίας των οργανώσεων
4. Στην ατομική οικονομική αδυναμία, γεγονός που επιβεβαιώνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την εθελοντική συνεισφορά.


Οι εταιρίες του δείκτη ΕΚΕ


Με βάση τα στοιχεία του ASBI 2008, οκτώ εταιρίες συμμετέχουν στον «κλειστό» σύνθετο δείκτη υποστήριξης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Οι εταιρίες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο δείκτη, έχουν διερευνηθεί σε επίπεδο αναγνωρισιμότητας, δημοτικότητας αλλά και σε επίπεδο διεισδυτικότητας του κοινωνικού τους έργου. Στο πλαίσιο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι:


α. Ξεχωρίζουν έξι εταιρίες, Goody's, Cosmote, Coca-Cola 3Ε, ΟΤΕ, Vodafone, Alpha Bank, οι οποίες καταγράφουν σταθερή παρουσία στο δείκτη την τελευταία πενταετία,
β. Η συστηματική άνοδος των τιμών της εταιρείας Goody's, από το 2004, η οποία διατηρεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την πρώτη θέση,
γ. Η αξιόλογη σε επίπεδο τιμών, εμφάνιση για πρώτη φορά της εταιρίας Χήτος ΑΒΕΕ (Ζαγόρι), που κατέλαβε την 5η θέση και η επανεμφάνιση της EFG Eurobank Ergasias στην 8η θέση της κατάταξης.


Κοινωνικά υπεύθυνη επιχειρηματική δράση


ΟΤΕ: Εταιρική κουλτούρα η ΕΚΕ


Η εταιρική υπευθυνότητα και οι αξίες που αντιπροσωπεύει αποτελούν για τους εργαζόμενους στον ΟΤΕ, αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής τους κουλτούρας και έχουν ενσωματωθεί τόσο στον επιχειρηματικό σχεδιασμό, όσο και στον καθημερινό τρόπο λειτουργίας της εταιρίας. Η εταιρική υπευθυνότητα είναι ενταγμένη στη στρατηγική του ΟΤΕ  και υλοποιείται με συστηματικό και προγραμματισμένο τρόπο. Οι ενέργειες που απαρτίζουν το σχετικό πρόγραμμα με τίτλο: «Σχέση Ευθύνης» καλύπτουν τέσσερις τομείς εφαρμογής της ΕΚΕ: την αγορά, την κοινωνία, το περιβάλλον και τους εργαζόμενους.
Ενδεικτικά, μερικές από τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, είναι οι εξής:


- Υποστήριξη στους πληγέντες από τις πυρκαγιές: Ο Όμιλος ΟΤΕ προσέφερε το ποσό των 6 εκατ. ευρώ, καθώς και διάφορες διευκολύνσεις.
- Εθελοντική Αιμοδοσία Εργαζομένων: πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη εδώ και 32 χρόνια Εθελοντική Αιμοδοσία. Το 2007, συγκεντρώθηκαν 2789 μονάδες για την κάλυψη αναγκών, τόσο των νοσοκομείων με τα οποία συνεργάζεται ο ΟΤΕ, όσο και των ίδιων των εργαζομένων.
- Ενίσχυση Σωματείων: για πέμπτη χρονιά, ο ΟΤΕ ενίσχυσε το έργο των συλλόγων: «Μαζί για το Παιδί», «MDA Ελλάς» και «Το Χαμόγελο του Παιδιού», μέσω του 11888, προσφέροντας ποσό ύψους 220.000 ευρώ.
- Γραμμή Υποστήριξης SOS-1056: συνεχίστηκε, για δέκατη χρονιά, η στήριξη της Γραμμής Υποστήριξης για τα παιδιά του συλλόγου «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με παροχή δωρεάν τηλεπικοινωνιακής υποδομής και κάλυψης των λειτουργικών εξόδων.
- Ολοκλήρωση του «ΟΤΕ on the Broadband»: ολοκληρώθηκε με επιτυχία η υλοποίηση του διετούς προγράμματος - της Κινητής Τεχνολογικής Μονάδας Ενημέρωσης για την Ευρυζωνικότητα. Επισκέφθηκε συνολικά 33 πόλεις πανελλαδικά (2006-2007), ενημερώνοντας 28.000 άτομα για τα οφέλη της ευρυζωνικότητας.
- Πρόγραμμα Προσφοράς Ηλεκτρονικών Υπολογιστών: το 2006, ο ΟΤΕ ξεκίνησε πρόγραμμα προσφοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλου  τεχνολογικού εξοπλισμού της εταιρίας σε μη κυβερνητικές οργανώσεις και σχολεία πανελλαδικά.
- Δωρεάν ADSL για γρήγορο Internet στους αριστούχους φοιτητές: τέθηκε σε εφαρμογή πρόγραμμα δωρεάν πρόσβασης στο γρήγορο internet, παρέχοντας τη δυνατότητα ευρυζωνικής σύνδεσης, σε αριστούχους φοιτητές.
- Προγράμματα Απασχόλησης του ΟΤΕ: η εταιρία ενίσχυσε οικονομικά και το 2007, 2.500 φοιτητές μέσα από τα προγράμματα απασχόλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο.
- Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Χαρτιού: συγκεντρώθηκαν 259,5 τόνοι το 2007 στην Αττική.
- Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Παλαιών Τηλεφωνικών Συσκευών και Φαξ: το 2007, ο ΟΤΕ ξεκίνησε πρόγραμμα ανακύκλωσης παλαιών τηλεφωνικών συσκευών και φαξ, σε 100 OTESHOP πανελλαδικά και στο Μέγαρο ΟΤΕ. Παράλληλα, συνεχίστηκε το πρόγραμμα ανακύκλωσης μπαταριών στα OTESHOP και τους χώρους εργασίας, σε συνεργασία με την εταιρεία ΑΦΗΣ, συγκεντρώνοντας το 2007 πάνω από 3 τόνους. 
- Εκπαίδευση των εργαζομένων: ο ΟΤΕ, με το πρόγραμμα εκπαίδευσης των εργαζομένων, υλοποίησε το 2007 147.398 ώρες.
- Μικτή Χορωδία ΟΤΕ Αθηνών: η εταιρία υποστηρίζει τη χορωδία των εργαζομένων, στη σαραντάχρονη διαδρομή της, η οποία έχει να επιδείξει μια εξαιρετική πορεία, όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και την παγκόσμια μουσική και χορωδιακή σκηνή.


Ο ΟΤΕ αποτελεί μια από τις πρώτες ελληνικές εταιρίες που έθεσε στόχο τη σταδιακή εναρμόνιση της καταγραφής των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα (και συγκεκριμένα τις κατευθυντήριες αρχές του GRI, οι οποίες το 2006 έφτασαν στο τρίτο στάδιο της εξέλιξής τους, τις αρχές « G3») και έλαβε τη σχετική πιστοποίηση, με τη διάκριση C για τον «Απολογισμό Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης 2006» και με Β για τον «Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας 2007».
Ενδεικτικοί μελλοντικοί στόχοι εταιρικής υπευθυνότητας αφορούν στα εξής: 
Για την κοινωνία
- Διεύρυνση της συνεργασίας και ενδυνάμωση των σχέσεων με τις τοπικές κοινωνίες.
Για την αγορά
- Συνέχιση των προσπαθειών για γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος.
Για τους εργαζόμενους
- Εκπαίδευση των εργαζομένων και ειδικότερα της ενδο-εταιρικής ομάδας Εταιρικής Υπευθυνότητας σε θέμα E.Υ., ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ίσων ευκαιριών.
Για το περιβάλλον
- Αναλυτική καταγραφή του «οικολογικού αποτυπώματος» του Διοικητικού Μεγάρου ΟΤΕ.


Στους δείκτες FTSE4Good


Για πρώτη φορά ο ΟΤΕ συμπεριλαμβάνεται στους διεθνείς χρηματιστηριακούς δείκτες FTSE4Good, που έχουν δημιουργηθεί από τον διεθνή οργανισμό διαχείρισης χρηματιστηριακών δεικτών FTSE, ενώ αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρία που προστέθηκε στην πρόσφατη εξαμηνιαία έκθεση. Οι συστηματικές προσπάθειες του ΟΤΕ για την προώθηση του διαλόγου, της διαφάνειας και της αξιοπιστίας, καθώς και η δέσμευση της Διοίκησης για τη διασφάλιση της υπεύθυνης εταιρικής πρακτικής, δημιούργησαν τα εχέγγυα για να συμπεριληφθεί ο ΟΤΕ στους δείκτες FTSE4Good.
Στους δείκτες κοινωνικής υπευθυνότητας FTSE4Good, εντάσσονται κορυφαίες εταιρίες από όλον τον κόσμο, που διακρίνονται για την υψηλή ευαισθησία τους σε θέματα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, περιβαλλοντικής πολιτικής και εποικοδομητικών σχέσεων με όλους τους κοινωνικούς εταίρους.
Οι δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης FTSE4Good μετρούν τις επιδόσεις των εταιριών ως προς την εταιρική υπευθυνότητα, βάσει διεθνώς αναγνωρισμένων κριτηρίων. Τα κριτήρια επιλογής των εταιριών διαμορφώνονται μέσω εκτεταμένων διαδικασιών ανάλυσης της αγοράς και εγκρίνονται από ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών. Η ανεξάρτητη επιτροπή αναθεωρεί σε τακτική βάση τους δείκτες, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέπειά τους με τις βέλτιστες σύγχρονες πρακτικές εταιρικής υπευθυνότητας. Επίσης οι δείκτες FTSE4Good αποτελούν σημείο αναφοράς για τους επενδυτές που επιθυμούν να έχουν στοιχεία ως προς την εταιρική υπευθυνότητα της εταιρίας που ενδιαφέρονται να επενδύσουν.


Aldemar: Διαδρομές ποδηλάτου


Η Aldemar στο πλαίσιο εορτασμού της ημέρας χωρίς αυτοκίνητο (Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου) προσέφερε δωρεάν βόλτες με ποδήλατα για όλους όσοι διέμειναν στα ξενοδοχεία Olympian Village & Royal Olympian στη Σκαφιδιά Ηλείας για το χρονικό διάστημα από Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου έως Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου. Η ενέργεια αυτή ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα της Κοινωνικής της Υπευθυνότητας, το οποίο υποστηρίζει δράσεις για το Περιβάλλον και τον Άνθρωπο, και ενθαρρύνει τη βιώσιμη κινητικότητα με το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης.


Γέφυρα ΑΕ: Χορηγία παραολυμπιονίκη


Η Γέφυρα ΑΕ χαιρετίζει τον έντιμο και καθαρό αγώνα του αρσιβαρίστα παραολυμπιονίκη των αγώνων του 2004 και του 2008, Νίκου Γκουντάνη, με αισθήματα δικαίωσης και υπερηφάνειας για τη στήριξη που του παρείχε σε αυτούς του Πεκίνου.
Στο πρόσωπο του νεαρού αγρότη από τα Βραχναίικα, η ανάδοχος της Ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου, δεν είδε μόνο έναν εκπρόσωπο της αξιοσύνης της νεολαίας της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και έναν Έλληνα με ηθικά χαρίσματα που σπανίζουν. Έτσι η αρωγή προς τον αθλητή  δεν θα μπορούσε να αρκεστεί μόνο στο οικονομικό σκέλος, γιατί ο ίδιος δέθηκε με το προσωπικό της εταιρίας που  τον συναντάει συχνά στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, αλλά και με τα αρμόδια στελέχη, που - μακριά από τη δημοσιότητα - συναναστράφηκαν την οικογένειά του, τον ακολούθησαν στο γυμναστήριο, τον χειροκρότησαν στο κατευόδιο της εθνικής ομάδας και τον καλωσόρισαν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατά την επιστροφή του.
Επειδή η ποιότητα του αποδέκτη της χορηγίας τιμά όσο τίποτε άλλο το χορηγό, η Γέφυρα ΑΕ θέλει να ευχαριστήσει τον αθλητή που έφερε επάξια τα σύμβολά της. Ο αθλητής Νίκος Γκουντάνης δήλωσε:
«Εκτός από τη στήριξή της στον αθλητισμό, η Γέφυρα είναι γνωστή στην περιοχή μου και για την κοινωνική της ευαισθησία. Για έναν αθλητή των παραολυμπιακών όπως εγώ, αυτά είναι τα κριτήρια για να φοράω τα σύμβολα του χορηγού μου, όχι τόσο για εμπορικούς λόγους, αλλά από υπερηφάνεια γι' αυτό που ο χορηγός μου προσφέρει στην κοινωνία. «Ο πιο σημαντικός μυς είναι η καρδιά» είναι το σύνθημά μου. Εγώ που αγωνίζομαι στο κατεξοχήν άθλημα της μυϊκής δύναμης, μπορώ να επιβεβαιώσω, από τη μία ότι η βασική μυϊκή δύναμη είναι αυτή που προέρχεται από την καρδιά και από την άλλη, ότι καμία νίκη δεν αξίζει, αν δεν έχεις επενδύσει την καρδιά σου σ' αυτήν. Δεν εννοώ να «πουλήσεις» την καρδιά σου για να «αγοράσεις» ένα μετάλλιο μέσα από την πλάγια οδό, αλλά να αγωνίζεσαι με τους ίδιους κανόνες που αγωνίζεσαι και στην προσωπική σου ζωή. Να παίζεις και να κερδίζεις τίμια... Η καρδιά είναι μυς φτιαγμένος να φουσκώνει από ευγενή αισθήματα και όχι από μη ευγενείς ουσίες».


Όμιλος Delhaize: Πρώτος απολογισμός


Τον πρώτο Εταιρικό Κοινωνικό Απολογισμό δημοσίευσε στις Βρυξέλλες ο Όμιλος Delhaize (ΑΒ Βασιλόπουλος). Η έκθεση παρουσιάζει τα επιτεύγματα και τις στρατηγικές προτεραιότητες του Ομίλου σε θέματα που αφορούν: στα προϊόντα, τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Ο Pierre-Olivier Beckers, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, αναφέρει: «Ο Όμιλος Delhaize ανέκαθεν δραστηριοποιείτο σε ενέργειες που αφορούσαν στην ευημερία των εργαζομένων, των πελατών, των προμηθευτών και της κοινωνίας γενικότερα. Όλα τα παραπάνω αποτελούν τον πυρήνα της μακροπρόθεσμης επιτυχίας του Ομίλου για τα 140 χρόνια λειτουργίας του. Η Εταιρική Ευθύνη συμβαδίζοντας με την αποτελεσματικότητα και την κερδοφορία αποτελούν τους τρεις πυλώνες της Επιχειρησιακής Στρατηγικής του Ομίλου».
Η έκθεση καθορίζει τις στρατηγικές προτεραιότητες του Ομίλου και σημειώνει την πρόοδο που έχει γίνει για την κάθε ενότητα:


1.H ύψιστη προτεραιότητα του Ομίλου είναι να παράσχει ασφαλή, υγιή και υψηλής ποιότητας προϊόντα σε προσιτές τιμές. Στην Ευρώπη, για παράδειγμα το 1985, ο Όμιλος ήταν ο πρώτος, ο οποίος προώθησε τα βιολογικά προϊόντα, ενώ αργότερα στις ΗΠΑ ανέπτυξε τα «Αστέρια καθοδήγησης», ένα πρωτοποριακό σύστημα ναυσιπλοΐας θρεπτικών συστατικών.
2.Προτεραιότητα του Ομίλου αποτελεί η προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των 138.000 εργαζομένων του. Συγκεκριμένα το 2007 η Hannaford -μία από τις εταιρίες του Ομίλου στην Αμερική- κέρδισε το πρώτο βραβείο ως ο καλύτερος εργοδότης για τον υγιή τρόπο ζωής των εργαζομένων της ενώ το 2008 ο Όμιλος στέφθηκε Πρωταθλητής Διαφορετικότητας.
3.Όσον αφορά στον πλανήτη, ο Όμιλος εστιάζει στη διατήρηση της ενέργειας. Στο Βέλγιο, για παράδειγμα η Delhaize είναι ο μεγαλύτερος χρήστης ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ στην Ελλάδα η ΑΒ καθιέρωσε πρώτη στην Ευρώπη Ατομικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών. Στην Αμερική η Food Lion έχει κερδίσει στην κατηγορία της τα περισσότερα ενεργειακά αστέρια.


Στο συγκεκριμένο Απολογισμό, ο Όμιλος δεσμεύεται να βελτιωθεί και συγκεκριμένα αναπτύσσει βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) για να μετρήσει το αποτύπωμα του Άνθρακα στην Εφοδιαστική Αλυσίδα του και να υποβάλει νεότερη έκθεση με τα αποτελέσματα.


Ελληνική Τράπεζα: Πολύπλευρη δράση


Ο Όμιλος  παρουσιάζει ένα πολύπλευρο και συνεχές έργο στον κοινωνικό τομέα με στήριξη κάθε είδους κοινωνικής δράσης και πρωτοβουλίες που ενισχύουν τις ευπαθείς τάξεις του λαού μας.


- Είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε θέματα που αφορούν στα άτομα με ειδικές ανάγκες ή με αναπηρίες και γι’ αυτό ενθαρρύνει και υποστηρίζει, στο μέτρο του δυνατού, την εργοδότησή τους.
- Στην Ελλάδα, στα πλαίσια της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας δημιούργησε Γραφείο Εξυπηρέτησης Κωφών στο κατάστημα Κολωνακίου το οποίο λειτουργεί από την 1η Ιουνίου 2008.
- Είναι ανοικτός σε πρωτοβουλίες και παρέχει στήριξη σε φορείς, συνδέσμους και συλλόγους οι οποίοι επιδεικνύουν σημαντικό έργο, κυρίως όσον αφορά στην υγεία και ευημερία του παιδιού.
- Ενθαρρύνει το προσωπικό του, ώστε να συμμετέχει εθελοντικά σε πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Γι’ αυτό και έχει καθιερώσει σε θεσμό  την εβδομάδα αιμοδοσίας του προσωπικού και την  εβδομάδα δεντροφύτευσης και καθαρισμού παραλιών.
- Μελετά το σχεδιασμό τραπεζικών προϊόντων με ευνοϊκούς όρους, τα οποία θα εξυπηρετούν ειδικές κατηγορίες συνανθρώπων μας.


Η μεγάλη προσφορά του μισού εκατ. ευρώ προς τους πυρόπληκτους της Ελλάδας κατά την περσινή χρονιά, ήταν χαρακτηριστικό δείγμα των δράσεων που αναλαμβάνει για να βοηθά όσους έχουν μεγάλη ανάγκη.
Η προσφορά του στην Εκπαίδευση και γενικότερα στην Παιδεία του τόπου είναι συνεχής και συστηματική. Πέραν από τις πρωτοποριακές του εκδόσεις, οι οποίες αγκαλιάστηκαν από όλους, με αποδέκτες τα παιδιά της Δημοτικής Εκπαίδευσης, είναι στο στάδιο της μελέτης κινήτρων για επιβράβευση των μαθητών των Λυκείων μας που διακρίνονται για το ήθος, την προσφορά και τον εθελοντισμό. Ταυτόχρονα, μελετά τρόπους για ενθάρρυνση και στήριξη της δια βίου μάθησης στους ενήλικες.
Ο Όμιλος στηρίζει δυο ερευνητικές πρωτοβουλίες για θέματα υγείας, καθώς και έρευνες στον τομέα του πολιτισμού. Ευαισθητοποιεί το προσωπικό του και την κοινωνία, κυρίως τους μαθητές, σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος. Προς το σκοπό αυτό ξεκίνησε φέτος με την έκδοση «Νοιάζομαι για το Περιβάλλον» για τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων και θα συνεχίσει το προσεχές έτος με διάφορες δράσεις και δραστηριότητες που θα έχουν ως κύριο σύνθημα «Σκεφτόμαστε πράσινα».
Καταβάλλοντας συντονισμένη προσπάθεια για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και αποφυγής ρύπανσης του περιβάλλοντος με τοξικά απόβλητα, τοποθέτησε Κάδους Ανακύκλωσης Μπαταριών (ΑΦΗΣ) στο Δίκτυο Καταστημάτων Ελλάδας.
Στηρίζει τον αθλητισμό, και θα συνεχίσει να στηρίζει το θεσμό της βράβευσης της ομάδας ήθους στο ποδόσφαιρο σε συνεργασία με την εβδομαδιαία εφημερίδα «Αθλητική της Κυριακής».
Καθώς θεωρεί ότι δεν μπορεί κανείς να μιλά για προσφορά στην κοινωνία, χωρίς να νοιάζεται για το προσωπικό του, η Ελληνική Τράπεζα επενδύει σε αυτό, στους νέους ανθρώπους, που έχουν μεράκι και ζήλο για να προχωρήσουν. Καταβάλλει προσπάθειες ώστε να διασφαλίζει άριστο εργασιακό περιβάλλον, στο οποίο αναπτύσσονται οι ικανότητες και δεξιότητες και τηρούνται οι συνθήκες υγείας και ασφάλειας.


Είπαν για την ΕΚΕ


Ντέπη Τζιμέα
Δ/ντρια Εταιρικής Επικοινωνίας ΟΤΕ
Κριτήριο αξιοπιστίας η ΕΚΕ


«Όταν ξεκινήσαμε, πριν μερικά χρόνια, να σχεδιάζουμε την στρατηγική μας για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη έγινε εμφανές ότι η ουσία της ΕΚΕ βρίσκεται στις δράσεις που αφορούν πρωταρχικά στην ίδια τη λειτουργία της εταιρίας σε αντιδιαστολή με τη γενικότερη προσέγγιση της προσφοράς στην κοινωνία. Και αυτό γιατί δεν μπορείς να επιστρέψεις τον καλύτερο εαυτό σου στην κοινωνία, αν δεν έχεις προηγουμένως φροντίσει να βελτιώσεις «τα του οίκου σου».
Βασική παράμετρος λοιπόν για εμάς είναι η  μεγιστοποίηση της αξιοποίησης πόρων που προέρχονται από τον ίδιο τον ΟΤΕ είτε αφορά στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, είτε στην ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, είτε στις υπηρεσίες που προσφέρουμε, είτε στην κοινωνική μας δράση. Και αυτό γιατί θεωρούμε την Εταιρική Υπευθυνότητα βασική συνιστώσα της σύγχρονης επιχειρηματικής δραστηριοποίησης και κριτήριο αξιοπιστίας μιας επιχείρησης.
Το Πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας που υλοποιούμε έχει ενσωματωθεί πλήρως στην επιχειρησιακή στρατηγική της εταιρίας. O τίτλος του «Σχέση Ευθύνης» συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο το στόχο μας: την υιοθέτηση μιας ουσιαστικής, υπεύθυνης συμπεριφοράς απέναντι στο περιβάλλον, τους εργαζόμενους μας, την αγορά και την κοινωνία γενικότερα προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε δράσεις που έχουν σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε και στο μέλλον, χωρίς βεβαίως αυτό να γίνει σε βάρος των άλλων δράσεων. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το φετινό περίπτερο του Ομίλου ΟΤΕ στη ΔΕΘ, όπου, για πρώτη φορά στην ιστορία της έκθεσης, λειτούργησε κλιματικά ουδέτερο περίπτερο που ελαχιστοποίησε την επιβάρυνση που προκαλεί στο περιβάλλον. Ταυτόχρονα έχει ήδη ξεκινήσει η συστηματική καταγραφή του οικολογικού αποτυπώματος του ΟΤΕ ώστε να δημιουργηθούν μετρήσιμοι δείκτες βάσει των οποίων θα χαράσσει τη στρατηγική του στον τομέα αυτό».


Δρ Α. Παναγιώτου
Πρόεδρος ΔΣ Ομίλου Ελληνικής Τράπεζας
Ανάπτυξη με κοινωνικούς όρους


«Είμαστε υπερήφανοι που εξελισσόμαστε σε ένα κοινωνικά ενεργό Οργανισμό και αναγνωρίζουμε και αποδεχόμαστε πλήρως την υπευθυνότητά μας έναντι της Κοινωνίας, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μας. Γι’ αυτό και είναι στρατηγική μας επιλογή να στηρίζουμε την Κοινωνία μας,  τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση, την Έρευνα, το Περιβάλλον και τον Αθλητισμό.
Αναγνωρίζοντας το καθήκον μας να προσφέρουμε προς την κοινωνία, η οποία και μας στηρίζει και μας εμπιστεύεται, εντάσσουμε πρωτοβουλίες, ενέργειες και δράσεις που στοχεύουν να ενισχύσουν και να στηρίξουν ένα κοινωνικό έργο με αποδέκτη τον Άνθρωπο και κυρίως τα παιδιά.
Όραμά μας είναι να καταστούμε ένας Χρηματοοικονομικός Οργανισμός Κοινωνικά Υπεύθυνος, ο οποίος ορίζει την αποστολή του όχι μόνο μέσα σε ένα αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο ανάπτυξης και κέρδους, αλλά με ευρείς κοινωνικούς όρους».


 

  Περιεχόμενα
Editorial
Επενδύσεις Προτάσεις Αγοράς
Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ - South-East Europe Investment Conference 2008
Αφιέρωμα: Asset Managemnet
Αφιέρωμα: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Αφιέρωμα: Αμυντική Βιομηχανία
Αφιέρωμα: Αγορά Διαδικτύου
Επικαιρότητα
Φάκελοι
¶ρθρο: Προβλέπονται συγχωνεύσεις ευρωπαϊκών τραπεζών
Αποκλειστικότητα Euromoney - Πώς τα κατάφερε η Goldman Sachs:Στη διαχείριση κινδύνου "παίζει μπάλα" μόνη της
Αποκλειστικότητα Euromoney: Η κρίση των ακινήτων, γόνιμο έδαφος για τα Κρατικά Επενδυτικά Κεφάλαια
¶ρθρο: Η μετάβαση στα ΔΠΧΠ και η επίδρασή της στις εταιρίες του κλάδου τεχνολογίας του ΧΑ
Έρευνα της Stat Bank: ¶νω των 11 δισ. ευρώ ο τζίρος της αγοράς αυτοκινήτου
Έρευνα: Βιομηχανία "δύο ταχυτήτων" η ελληνική τουριστική αγορά
Επενδυτικά Θέματα
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της Αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site