Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2008                              

ΕΡΕΥΝΑ


Έρευνα της Stat Bank
'Ανω των 11 δισ. ευρώ ο τζίρος
της αγοράς αυτοκινήτου


Οι εισαγωγικές εταιρίες απέσπασαν το 80% των συνολικών καθαρών του κλάδου ενώ οι dealers μόλις το 3,5%.


Αυξημένα κατά 27,7% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη των 263 μεγαλύτερων (βάσει κύκλου εργασιών) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, δίτροχων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών, ελαστικών κατά το 2007 σε σχέση με το 2006. Αυτό προκύπτει από πανελλαδική έρευνα της Stat Bank, σύμφωνα με την οποία τα συνολικά κέρδη των εν λόγω εταιριών αυξήθηκαν από 201,8 εκατ. ευρώ το 2006 σε 257,7 εκατ. ευρώ το 2007.
Τα στοιχεία πιστοποιούν ότι η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου – παρά την οικονομική δυσπραγία – παρέμεινε μια από τις κινητήριες δυνάμεις του ελληνικού εμπορίου, κατορθώνοντας μάλιστα να «επιταχύνει» τις επιδόσεις της. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος αυξήθηκε κατά 14,5% για να υπερβεί τα 11 δισ. ευρώ.
Οι επιδόσεις των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων στηρίζονται σε σημαντικό βαθμό στην πορεία των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι,
> Το 2006 διατέθηκαν 267.706 νέα και 37.220 μεταχειρισμένα (από το εξωτερικό) επιβατικά
> Το 2007 ταξινομήθηκαν 279.794 νέα επιβατικά και 38.333 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
> Το πρώτο εξάμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν 158.674 νέα επιβατικά αυτοκίνητα (0,5% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007)
Την ίδια στιγμή αντίστοιχη ήταν η πορεία της αγοράς των διτρόχων. Έτσι,
> Το 2006 είχαν διατεθεί 88.480 μοτοσυκλέτες
> Το 2007 η αγορά των δίτροχων ανέβηκε στα 100.458 τεμ.
> Το πρώτο εξάμηνο του 2008 και η αγορά των δίτροχων εμφάνισε μια ελαφρά υποχώρηση έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2006. Έτσι, από 50.562 δίτροχα το πρώτο εξάμηνο του 2007 η αγορά έπεσε στα 50.222 το αντίστοιχο διάστημα του 2008.


Κέρδη για του πολλούς
Η πορεία της αγοράς επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών, το 75% των οποίων κινήθηκε στο φάσμα της κερδοφορίας ενώ το 25% εμφάνισε ζημιές. Αξίζε πάντως να σημειωθεί ότι παρά την ευφορία που επικράτησε στην αγορά των «2» και «4» τροχών, το ποσοστό των ζημιογόνων εταιριών δεν είναι μικρό. Το 25% της αγοράς που εμφάνισε ζημιογόνο δραστηριότητα σε συνδυασμό με τις εταιρίες που εμφάνισαν μείωση κερδών αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της δυσπραγίας της αγοράς. Συνολικά 95 εταιρείες εμφάνισαν ζημιές ή επιδείνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.
> «Τη μερίδα του λέοντος» απέσπασαν και κατά το 2007 οι εισαγωγικές εταιρίες επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, οι 37 εισαγωγικές εταιρίες διαχειρίστηκαν το 54,1% του συνολικού τζίρου των εταιριών του δείγματος ενώ απέσπασαν το 80,2% των συνολικών καθαρών κερδών. Έτσι, οι εν λόγω επιχειρήσεις πραγματοποίησαν συνολικές πωλήσεις της τάξης των 6 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά τους κέρδη (μετά από αύξηση 33,3%) προσέγγισαν τα 207 εκατ. ευρώ.
> Η πολυπληθέστερη κατηγορία των dealers είχε εξαιρετικά λιγότερα οφέλη. Έτσι, οι 167 μεγαλύτεροι dealers αυτοκινήτων της χώρας ενώ διαχειρίστηκαν το 33% του συνολικού τζίρου απέσπασαν μόλις το 3,5% των καθαρών κερδών των εταιριών του δείγματος. Οι συγκεκριμένοι dealers πραγματοποίησαν συνολικό τζίρο 3,7 δισ. ευρώ ενώ τα συνολικά τους κέρδη έπεσαν κατά 7% για να διαμορφωθούν στα 9 εκατ. ευρώ.
> Οι 25 εταιρίες εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων διαχειρίστηκαν το 2,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς, αποσπώντας το 2,8% των κερδών. Αυτά βεβαίως δεν αντιπροσωπεύουν το τζίρο και τα κέρδη από τη συνολική εμπορία ανταλλακτικών , αφού το συντριπτικό της κομμάτι περνά μέσα από τις εισαγωγικές εταιρίες. Τα παραπάνω νούμερα αντιπροσωπεύουν τη δραστηριότητα μόνο των εξειδικευμένων εταιριών ανταλλακτικών.
> Οι 8 εταιρίες αξεσουάρ αυτοκινήτων αν και αύξησαν κατά περίπου 10% τον τζίρο τους διαχειρίστηκαν μόλις 45,7 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας όμως υψηλότερο περιθώριο κέρδους (6,8%). Οι εταιρίες εμπορίας αξεσουάρ αυτοκινήτου αύξησαν τα συνολικά καθαρά κέρδη τους από 1,9 εκατ. ευρώ το 2006 σε 3,1 εκατ. ευρώ το 2007.
> Οι 9 εξειδικευμένες εταιρίες εμπορίας ελαστικών διαχειρίστηκαν το 2,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς αποσπώντας το 7,6% των συνολικών κερδών. Τα κέρδη του υποκλάδου αυξήθηκαν κατά 16,7% για να προσεγγίσουν τα 20 εκατ. ευρώ.
> Η μόνη δραστηριότητα που κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο στα τελικά αποτελέσματα ήταν αυτή των εταιριών χρηματοδότησης αυτοκινήτων. Οι 5 εταιρίες του υποκλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα εμφάνισαν συνολικές ζημίες 1,6 εκατ. ευρώ. Η εικόνα αυτή δεν αφορά ασφαλώς σε όλες τις εταιρίες του υποκλάδου.
> Σε ό,τι αφορά στην αγορά δικύκλων, οι 12 μεγαλύτερες επιχειρήσεις αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους κατά 9% για να φθάσουν τα 277,5 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά τους κέρδη έφθασαν τα 13,7 εκατ. ευρώ.


Οι εταιρίες
Στις πρώτες θέσεις του καταλόγου των πλέον κερδοφόρων εταιριών βρέθηκαν οι παρακάτω επιχειρήσεις:
> Η εταιρεία Σφακιανάκης, η οποία εκτός των άλλων αντιπροσωπεύει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία (και τα δίτροχα) Suzuki, κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των πλέον κερδοφόρων εταιριών. Η επιχείρηση αν και εμφάνισε κάμψη κερδοφορίας εμφάνισε συνολικά κέρδη 36,7 εκατ. ευρώ. Η εταιρία, που διευθύνεται από τον κ. Στ. Τάκη, εργάζεται με ένα από τα υψηλότερα περιθώρια καθαρού κέρδους (10,3%) Ο συνολικός κύκλος εργασιών της Σφακιανάκης ανήλθε σε 358 εκατ. ευρώ.
> Η Toyota Hellas κατέκτησε το «αργυρό μετάλλιο» στα κέρδη, παραμένοντας ταυτόχρονα η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου στην εγχώρια αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι η Toyota Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Αρ. Αραβανή, κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο από οποιαδήποτε άλλη μεμονωμένη εταιρία, υπερβαίνοντας τα 855 εκατ. ευρώ, αύξηση πωλήσεων κατά 22% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
> Στη τρίτη θέση του καταλόγου των κερδών βρέθηκε η BMW Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Σταύρο Γιαλουρίδη. Τα κέρδη της εταιρίας διαμορφώθηκαν στα 21 εκατ. ευρώ ενώ οι πωλήσεις της στα 320 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα αυτή τη στιγμή, η επιχείρηση δρέπει τους καρπούς του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου που υλοποίησε στη χώρα μας και το οποίο αφορούσε τόσο στις κεντρικές της εγκαταστάσεις- γραφεία όσο και στο δίκτυο των αντιπροσώπων της.
> Η εν Ελλάδι θυγατρική της άλλης μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Mercedes Benz Hellas, που διευθύνεται από τον Dr. Paufler Alexander, αν και μείωσε κατά 17,8% τα κέρδη της κατέκτησε την 4η καλύτερη θέση μεταξύ των πιο κερδοφόρων εταιριών του κλάδου. Η εν λόγω εταιρία πραγματοποιεί τζίρο που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ.
> Στην πέμπτη καλύτερη θέση από άποψη κερδών βρέθηκε η Ford, που διευθύνεται από τον κ. Δημήτριο Σακελλαρόπουλο. Η Ford Motor Hellas αύξησε τις πωλήσεις της κατά 16% για να προσεγγίσει τα 431 εκατ. ευρώ.
> Την 6η καλύτερη θέση από άποψη κερδών και την δεύτερη καλύτερη από άποψη τζίρου κατέκτησε η Kosmocar, η οποία εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Volkswagen και Audi. Η επιχείρηση αυτή που ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Μανδύλα και διευθύνεται από τον κ. Στίβεν Σίρτη διαχειρίστηκε τζίρο της τάξεως των 546 εκατ. ευρώ και κέρδη της τάξεως των 17 εκατ. ευρώ. Στη πραγματικότητα ο τζίρος της εταιρίας είναι κατά πολύ υψηλότερος αφού στον όμιλο εντάσσονται και άλλες εταιρίες που διακινούν – ως dealers – επιβατικά αυτοκίνητα του ομίλου της Kosmokar αλλά και τα αυτοκίνητα Bentley.
> Έβδομη πιο κερδοφόρα εταιρία αποδείχθηκε η General Motors, η οποία εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Opel. Η επιχείρηση μάλιστα αύξησε τα καθαρά κέρδη της κατά 107% για να φτάσει 11,3 εκατ. ευρώ.
> Θεαματική εμφανίζεται η πορεία της επιχείρησης Αγκριπάν Σπύρος Δ. Παντελεημονίτης
    Η εταιρία αυτή που αντιπροσωπεύει και εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Daihatsu αλλά και γεωργικά μηχανήματα και ανταλλακτικά για αγροτικά μηχανήματα αύξησε τα κέρδη της κατά 108% για να φθάσει τα 9 εκατ. ευρώ. Η εταιρία εισήλθε προσφάτως και στον τομέα εμπορίας μηχανημάτων διαχείρισης υδάτινων πόρων, ανοίγοντας ένα νέο τομέα δράσης υπό την επωνυμία Waterpan.
> Στην 9η καλύτερη θέση βρέθηκε η εταιρία Γενική Αυτοκινήτων η οποία ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Σαρακάκη και αντιπροσωπεύει τα Honda, Mitsubishi και εμπορεύεται – εκτός των άλλων – και τα αυτοκίνητα Volvo. Η Σαρακάκης εμφάνισε πολύ υψηλή κερδοφορία κατά το 2007.
> Η Lion Hellas (Peugeot) και η Θεοχαράκης (Nissan), παρά τη μείωση κερδών, κατέλαβαν την 11η και 12η καλύτερη θέση στον κατάλογο.
> Στην πρώτη 15άδα βρέθηκαν τέλος οι εταιρείες Ελλαστρακ, Goodyear και Sportscar (Porsche).
Ψ Σε ό,τι αφορά τέλος στη σειρά των εταιριών με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, στην πρώτη 15άδα συμμετείχαν οι παρακάτω εταιρίες: Toyota Hellas, Kosmocar, Mercedes, Ford, Σφακιανάκης, Πειραιώς Multifin, BMW Hellas, General Motors, Θεοχαράκης, Fiat Auto Hellas, Γενική Αυτοκινήτων, Citroen, Βιαμάρ, Hundai και Lion Hellas.



 

  Περιεχόμενα
Editorial
Επενδύσεις Προτάσεις Αγοράς
Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ - South-East Europe Investment Conference 2008
Αφιέρωμα: Asset Managemnet
Αφιέρωμα: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Αφιέρωμα: Αμυντική Βιομηχανία
Αφιέρωμα: Αγορά Διαδικτύου
Επικαιρότητα
Φάκελοι
¶ρθρο: Προβλέπονται συγχωνεύσεις ευρωπαϊκών τραπεζών
Αποκλειστικότητα Euromoney - Πώς τα κατάφερε η Goldman Sachs:Στη διαχείριση κινδύνου "παίζει μπάλα" μόνη της
Αποκλειστικότητα Euromoney: Η κρίση των ακινήτων, γόνιμο έδαφος για τα Κρατικά Επενδυτικά Κεφάλαια
¶ρθρο: Η μετάβαση στα ΔΠΧΠ και η επίδρασή της στις εταιρίες του κλάδου τεχνολογίας του ΧΑ
Έρευνα της Stat Bank: ¶νω των 11 δισ. ευρώ ο τζίρος της αγοράς αυτοκινήτου
Έρευνα: Βιομηχανία "δύο ταχυτήτων" η ελληνική τουριστική αγορά
Επενδυτικά Θέματα
Στα ενδότερα της οδού Σοφοκλέους
Νέα της Αγοράς
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...

 Όροι και προϋποθέσεις του site