Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Δεκέμβριος 2008                              


ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ

ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ
Η ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΚΑΜΠΤΕΙ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ


Ισχυρή αντοχή έναντι της τρέχουσας συγκυρίας καταγράφουν μέχρι σήμερα οι αλυσίδες πετρελαιοειδών, καθώς οι απώλειες στην αγορά των καυσίμων είναι περιορισμένες και οι εισηγμένες εταιρίες επιτυγχάνουν, σε γενικές γραμμές, διεύρυνση του μεριδίου αγοράς τους, λόγω της πολιτικής που ακολουθούν στο μέτωπο των πρατηρίων.


από το Στέφανο Κοτζαμάνη


Αυτό δεν σημαίνει ότι οι εταιρίες του κλάδου έχουν μείνει εντελώς «ανέπαφες» από τις εξελίξεις στην αγορά, καθώς στο πρώτο επτάμηνο παρατηρήθηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων βενζίνης κατά 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2007, ενώ:
· Η υποχώρηση του όγκου των πωλήσεων ήταν ακόμη μεγαλύτερη τον Ιούλιο (-2%), όταν η τιμή της βενζίνης εκτινάχθηκε σε πρωτόγνωρα ύψη, για να υποχωρήσει στη συνέχεια.
· Η κρίση έχει επηρεάσει περισσότερο τις ακριβές βενζίνες των 100 οκτανίων.
· Οι καταναλωτές δείχνουν περισσότερο «ευαίσθητοι» στις τιμές της βενζίνης, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους προς τις εταιρίες που συνηθίζουν να πωλούν φτηνότερα.
· Πτώση καταγράφεται και στο πετρέλαιο θέρμανσης, με ορισμένους παράγοντες του κλάδου να αποδίδουν το θέμα στις καιρικές συνθήκες.
Κύκλοι της αγοράς σχολιάζοντας την μέχρι τώρα πορεία της ζήτησης, θεωρούν ως θετικό το στοιχείο ότι οι Έλληνες δεν έχουν μειώσει ουσιαστικά την κατανάλωση, ακόμη και όταν οι τιμές του «μαύρου χρυσού» εκτινάχθηκαν στα ύψη, ωστόσο δείχνουν προβληματισμένοι για την κατάσταση που επικρατεί, καθώς:
Πρώτον, ο ανταγωνισμός των εταιριών προκειμένου να προσελκύσουν νέα πρατήρια έχει μειώσει τα περιθώρια κέρδους αρκετά πριν ξεσπάσει η διεθνής κρίση.
Δεύτερον, η αύξηση των επιτοκίων θα επηρεάσει τις κερδοφορίες των εταιριών.
Και τρίτον, η μέχρι τώρα αντοχή της ζήτησης, δεν είναι βέβαιο το κατά πόσο θα επιβεβαιωθεί σε περίπτωση που η κατάσταση στην οικονομία επιδεινωθεί περαιτέρω.
Επί του παρόντος πάντως, «ανάσα» αποτελεί η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου, όσο και αν αυτή σε μικρό σχετικά βαθμό έχει μεταφερθεί στα πρατήρια βενζίνης. Παράγοντες της αγοράς εξηγούν ότι αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί ένα μεγάλο ποσοστό στη λιανική τιμή της βενζίνης αφορά φόρους και δεύτερον γιατί διευρύνθηκαν τα περιθώρια διύλισης των διυλιστηρίων.
Οι χαμηλές τιμές της βενζίνης ωφελούν τον κλάδο, αφ’ ενός γιατί δεν επηρεάζεται πτωτικά η ζήτηση και αφ’ ετέρου γιατί περίοζονται το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης σε μια περίοδο όπου το ύψος των επιτοκίων «τραβάει την ανηφόρα»...


ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Τα περιθώρια κέρδους συνεχίζουν να συρρικνώνονται και - υπό την επίδραση και της γενικότερης πιστωτικής κρίσης - τα προβλήματα ρευστότητας εντείνονται, ενώ ορισμένες επιχειρήσεις ακολουθούν την οδό της αγοράς δικών τους πρατηρίων καυσίμων. Παράγοντες του χώρου πιστεύουν ότι μέσα στην επόμενη διετία θα δούμε αρκετές διαφοροποιήσεις στον κλάδο, καθώς όλα δείχνουν ότι οι δύο μεγάλες πολυεθνικές, BP και Shell, θα συνεχίσουν να χάνουν μερίδια αγοράς, ενώ παράλληλα ανακατατάξεις μεριδίων θα υπάρξουν και στις μικρομεσαίες εταιρίες του χώρου. Ευνοημένες φαίνεται ότι θα βγουν τελικά εκείνες που έχουν "λίπος" ρευστότητας και εμφανίζονται έτοιμες για επιθετικές κινήσεις.
Το βέβαιο είναι ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί σημαντικά: "Ο αριθμός των πρατηρίων είναι ήδη μεγάλος στην ελληνική αγορά και η αύξησή τους δεν συμφέρει κανέναν. Αυτό ωστόσο που επιδείνωσε την κατάσταση τα τελευταία χρόνια είναι η πολιτική αρκετών μικρών και μεσαίων εταιριών να προσελκύσουν συνεργαζόμενα πρατήρια από τον ανταγωνισμό, προσφέροντας σε αρκετές περιπτώσεις γη και ύδωρ... Μεγάλο ποσοστό του περιθωρίου κέρδους πέρασε από τους χονδρεμπόρους στα πρατήρια".
Αυτά ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΙΝΟΪΛ, κ. Χρ. Κυνηγός, στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η εταιρία του έχει αποφασίσει να αγοράσει πρατήρια και να αποκτήσει ιδιόκτητο δίκτυο (πέρα από το ήδη συνεργαζόμενο).
Πάντως, τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά είχε σχολιάσει και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil (μητρικής της AVIN Oil), κ. Πέτρος Τζανετάκης, επισημαίνοντας την όξυνση του ανταγωνισμού και την περίοδο που χρειάζεται η αγορά μέχρις ότου ισορροπήσει και πάλι.


ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα προβλήματα έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται ορατά σε ορισμένες εταιρίες, ακόμη και "διά γυμνού οφθαλμού", καθώς:
Τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί προς όφελος των πρατηριούχων.
Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει ενισχύσει την ανάγκη των εταιριών για κεφάλαιο κίνησης, προκαλώντας δυσχέρειες και αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Για πρώτη φορά φέτος στον κλάδο παρατηρείται αξιοσημείωτη αντίδραση στην άνοδο της τιμής της βενζίνης και του πετρελαίου θέρμανσης, με κάποιους καταναλωτές να περιορίζουν τη ζήτηση...
Είναι πιθανόν μερικές μικρές εταιρίες να αποχωρήσουν από την αγορά, ενώ παράλληλα δεν λείπουν και οι κινήσεις ορισμένων άλλων να αποκτήσουν (πέρα από το συνεργαζόμενο) και ιδιόκτητο δίκτυο μέσω της εξαγοράς υφιστάμενων πρατηρίων. Την πρακτική έχει ξεκινήσει η ΕΚΟ των Ελληνικών Πετρελαίων, ενώ για τον λόγο αυτόν η ΕΛΙΝΟΪΛ θα αντλήσει έως 30 εκατ. ευρώ προκειμένου μέσα σε δύο χρόνια να αποκτήσει τριάντα πρατήρια. "Εμείς δεν θα αγοράσουμε πρατήρια-βιτρίνα, αλλά πρατήρια κοντινά σε περιοχές όπου ήδη έχουμε κάνει υψηλές επενδύσεις υποδομής τα τελευταία χρόνια, όπως είναι η Μαγνησία, τα νησιά και η Θράκη".
Αυτό υποστηρίζουν τα στελέχη της εισηγμένης, συμπληρώνοντας ότι πρόκειται για επένδυση η οποία θα αρχίσει να αποδίδει από την πρώτη ημέρα, που έχει περίοδο επανείσπραξης (pay back period) γύρω στα 5 - 6 χρόνια και που προσφέρει μια σειρά άλλα πλεονεκτήματα σε αυτήν.


ΕΛΠΕ - ΕΚΟ
Η ΕΚΟ επιδιώκει την αλλαγή της σύνθεσης των πρατηρίων της, μέσα από την αύξηση των ιδιόκτητων και εκείνων με μακροπρόθεσμες συμβάσεις (15 ετών) και μείωση των πρατηρίων με συμβάσεις πενταετούς διάρκειας. Γενικότερα, η θυγατρική των Ελληνικών Πετρελαίων υλοποιεί πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με στόχο την αυξηση της παραγωγικότητας, ενώ σε ότι αφορά το εξωτερικό στόχος είναι η ΕΚΟ να κατατάσσεται στην πρώτη τριάδα των εταιριών σε κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιείται. Αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσα από οργανική ανάπτυξη, είτε μέσα από εξαγορές.


REVOIL
Η εισηγμένη εταιρία συνεχίζει την πολιτική διεύρυνσης των πρατηρίων της, έχοντας ανεβάσει σήμερα το μερίδιο αγοράς της γύρω στο 5,3%-5,4%. Για φέτος, αναμένεται μια μικρή αύξηση στον όγκο πωλήσεων στις βενζίνες, ενώ οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης θα εξαρτηθούν σε σημαντικό βαθμό και από τον αστάθμητο παράγοντα των καιρικών συνθηκών κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Σε ότι αφορά τώρα την κερδοφορία της εισηγμένης εταιρίας, κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο διαμορφώθηκε στα 665 χιλιάδες ευρώ, έναντι 585 χιλιάδες για το πρώτο μισό του 2007. Στο δεύτερο εξάμηνο δεν αναμένεται να επαναληφθεί η περυσινή έκτακτη επιβάρυνση των 220 περίπου χιλιάδων ευρώ (τακτοποίηση ανέλεγκτων φορολογικών χρήσεων). Με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση των 14,9 εκατ. ευρώ και την περυσινή κερδοφορία (1,86 εκατ.) το P/E του τίτλου διαμορφώνεται στις 8 φορές.


ΕΛΙΝΟΙΛ
Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν εφικτή μια αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 10%-15% φέτος, αφήνοντας πάντως ως «ανοιχτή» παράμετρο τις καιρικές συνθήκες του τέταρτου τριμήνου και πώς αυτές θα επηρεάσουν τις πωλήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Η εισηγμένη εταιρία δρομολογεί αύξηση κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί είτε προς το τέλος του 2008, είτε στις αρχές του 2009.
Βασικός στόχος της ΕΛΙΝΟΙΛ είναι η εξαγορά πρατηρίων σε περιοχές που προκύπτουν συνέργιες με τις αποθηκευτικές της εγκαταστάσεις (στόχος τα 30 ιδιόκτητα πρατήρια).
Κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η εισηγμένη εταιρία υποχρεώθηκε σε ζημιά 153 χιλιάδων ευρώ, έναντι ζημιών 1,37 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.


CYCLON
Επεκτατική πολιτική δικτύου υιοθετεί και η Cyclon, της οποίας όμως τα αποτελέσματα δεν επηρεάζονται μόνο από την εμπορία πετρελαιοειδών και από το διυλιστήριο που διαθέτει. Στις αχρές του έτους η εταιρία διέθετε 173 αποκλειστικώς συνεργαζόμενα πρατήρια, ενώ προμήθευε και 38 ανεξάρτητα.


ΑΝΘΕΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ
Η κερδοφορία των εισηγμένων εταιριών του χώρου δεν αναμένεται φέτος να ικανοποιήσει την αγορά. Με δεδομένο μάλιστα ότι επιχειρήσεις άλλων κλάδων διαπραγματεύονται με μονοψήφια P/E και με υψηλότατες μερισματικές αποδόσεις, δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να εντάξει τις μετοχές των εταιριών πετρελαιοειδών στις μεγάλες ευκαιρίες σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το επίπεδο των δεικτών.
Ωστόσο, οι εισηγμένες διακρίνονται για την ικανοποιητική ρευστότητά τους, για το μειωμένο κοστολόγιο και για την ευκαιρία που έχουν να καρπωθούν οικονομίες κλίμακας μέσα από την πολιτική που ακολουθούν της διεύρυνσης των πρατηρίων. Έχουν λοιπόν την ευκαιρία να βγουν πολύ πιο δυνατές όταν κατακαθήσει η σκόνη της τρέχουσας κρίσης, με ό,τι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει για τις αποτιμήσεις των μετοχών τους στο ταμπλό της Σοφοκλέους.


ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ (%)
ΕΤΑΙΡΙΑ         2005   2006   2007
ΕΚΟ - ΕΛΔΑ   17,30  17,20  16,77
ΒΡ                17,10  16,70  15,44
SHELL           15,50  14,90  14,10
AVIN              8,50    8,20   8,27
AEGEAN          6,00    7,00   7,86
JET OIL          7,60    7,60   7,37
ΕΛΙΝ              5,00    5,50   6,00
REVOIL           4,20   4,90    5,17
ΕΤΕΚΑ            3,40   3,60    3,82
SILK OIL         3,50   3,40    3,27
CYCLON          1,90   2,30    2,46
DRACOIL         2,40   2,20    2,25
KAOIL             2,20   2,10   2,02
EL PETROL       2,30   1,90   1,88
SUN OIL          1,10   1,10    1,24
KMOIL             0,80   0,50   0,82
ARGO              0,60   0,60   0,58
MEDOIL           0,40   0,20   0,35
TEXACO          0,10   0,00    0,17
BITOUMINA      0,10   0,10   0,17


ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ
Τη διαπίστωση ότι οι στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών διατηρούνται σε μεγάλο βαθμό, διατυπώνει κατά καιρούς η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία έθεσε εφέτος την κανονιστική παρέμβασή της σε δημόσια διαβούλευση, διότι - όπως επισημαίνει - ένα χρόνο μετά, αυτές εξακολουθούν να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις για τον καταναλωτή.
Στην Ελλάδα, όπως επεσήμανε η Επιτροπή τους επανειλημμένους ελέγχους που έκανε στην αγορά, «λειτουργεί σχετικά μεγάλος αριθμός πρατηρίων σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας. Ο αριθμός των 8.000 πρατηρίων συγκρινόμενος με τους αντίστοιχους αριθμούς σε άλλα κράτη-μέλη, εμφανίζεται υπερβολικός και αποτελεί από μόνος του παράγοντα αύξησης των τιμών σε ορισμένες τουλάχιστον περιοχές, που ο αριθμός των πελατών δεν είναι πάντα αρκετός για να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των πρατηρίων. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να καταφεύγουν συχνά τα πρατήρια υγρών καυσίμων σε υψηλότερες τιμές.
Το γεγονός αυτό δεν αποκλείει, βέβαια, την ύπαρξη εναρμονισμένης πρακτικής ή κατάχρησης συλλογικής δεσπόζουσας θέσης, κυρίως σε ορισμένες απομακρυσμένες (νησιωτικές και ορεινές) περιοχές της Ελλάδας. Πράγματι, οι συνθήκες ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει ένα πρατήριο φαίνεται να επηρεάζονται από τη γειτνίαση με πρατήρια ανταγωνιστικών εταιριών και από τη γεωγραφική περιοχή. Σε γεωγραφικά διακριτές αγορές παρατηρείται σε ορισμένες περιπτώσεις τάση εναρμόνισης των τιμών, χωρίς ωστόσο να τεκμαίρεται άμεσα κάποια ρητή ή σιωπηρή συμφωνία μεταξύ των πρατηριούχων, που να αποκλείει την περίπτωση ύπαρξης παράλληλης συμπεριφοράς».
Σε εκθέσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού επισημαίνεται ακόμα ότι «παρά τη θέσπιση συγκεκριμένων μέτρων συμπεριφοράς προς τους φορείς της αγοράς (εταιρείες διύλισης και χονδρικής εμπορίας) και την εισήγηση προς την αρμόδια πολιτική ηγεσία δέσμης προτάσεων με σκοπό την προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού στον εν λόγω κλάδο, καταγράφονται σημαντικές στρεβλώσεις και προβλήματα που δεν είναι συμβατά με τη λειτουργία μιας απελευθερωμένης αγοράς. Ειδικότερα, τα πιθανά προβλήματα που παρουσιάζονται στην αγορά λόγω της υψηλής συγκέντρωσης στο στάδιο της διύλισης, εντείνονται από το νομικό καθεστώς που αφορά στην τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας (90 ημερών) όπως ορίζεται από το ν. 3054/2002.
Παρά τις σχετικές τροποποιήσεις σε σχέση με το παλαιότερο καθεστώς και την ολοκλήρωση του δεύτερου μέρους του κανονισμού τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας, φαίνεται να εμφανίζονται σημαντικά προβλήματα, που επιτείνουν την έλλειψη ανταγωνισμού και την εν γένει αδιαφάνεια που χαρακτηρίζει την αγορά της διύλισης. Η απουσία εφαρμογής ενός γενικού χωροταξικού σχεδιασμού δυσχεραίνει το έντονο πρόβλημα έλλειψης επαρκών αποθηκευτικών χώρων. Η έλλειψη ολοκληρωμένου χωροταξικού σχεδίου, καθώς και η εκτεταμένη γραφειοκρατία για την αδειοδότηση που παρατηρείται σήμερα, εμποδίζουν τη δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων υγρών καυσίμων. Τα ανωτέρω, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα και στρεβλώσεις στην ομαλή και ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς καταγράφοντας αρνητικές συνέπειες στην τόνωση του ανταγωνισμού μέσω των εισαγωγών πετρελαιοειδών".
Ως προς την έλλειψη διαφάνειας στην εν λόγω αγορά, η Επιτροπή τονίζει ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ανάλυση των επιμέρους στοιχείων κόστους από τις εταιρείς διύλισης (κόστος τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας, κόστος πρώτης ύλης, κόστους αργού), πράγμα που συμβάλλει στη δημιουργία καθεστώτος αβεβαιότητας, το οποίο μεταφέρεται και στα επόμενα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας (χονδρική εμπορία, λιανική πώληση). Ακόμα, τονίζεται ότι στην απουσία διαφάνειας αναφορικά με το ύψος του κόστους τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας και στην έλλειψη ανταγωνισμού μεταξύ των διυλιστηρίων και των εισαγωγέων πετρελαιοειδών, προστίθεται η απουσία ενός ανεξάρτητου (μη κερδοσκοπικού) φορέα τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας στο πρότυπο άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Στην αγορά της λιανικής πώλησης, οι περιορισμοί που ανακύπτoυν και ενδέχεται να οδηγήσουν σε έλλειμμα ανταγωνισμού, συνδέονται αφ' ενός με τους όρους των συμβάσεων που καταρτίζονται μεταξύ των επιχειρήσεων λιανικής εμπορίας και των πρατηριούχων, αφ’ ετέρου με την ύπαρξη αντικειμενικών δυσκολιών που δεν ευνοoύν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.



 

  Περιεχόμενα
Editorial: Εν αρχή...
Επικαιρότητα - 2009: Ένα έτος...έτοιμο για όλα!
Προτάσεις Αγοράς - Σοφοκλέους: Οι παράμετροι του νέου «στοιχήματος»
Στιγμιότυπα από τη Σοφοκλέους
Συνέντευξη: Bram Boon - Διευθύνων Σύμβουλος ING Ελλάδος
Θέμα: Τράπεζες - Από τη ραγδαία επέκταση στη βαλκανική...υποχώρηση
Θέμα: Εμπορικά κέντρα - Τα malls πληθαίνουν παρά την κρίση
Επενδύσεις: Χρυσός - Τα γιατί και τα πως της επένδυσης στο «Βασιλιά των μετάλλων»
Αφιέρωμα: South-East Europe Investment Conference 2008
Αφιέρωμα: Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ - Γεώργιος Ουζούνης
Αφιέρωμα: Ασφαλιστική αγορά - Αντίσταση στην κρίση με όπλο τον κλάδο υγείας
Αφιέρωμα: Ασφαλιστική αγορά - β' μέρος
Αφιέρωμα: Αγορά τυχερών παιχνιδιών - Και η τύχη...ατυχεί λόγω συγκυρίας
Αφιέρωμα: Αγορά Leasing - Φρένο στην ανάπτυξη λόγω παγκόσμιας κρίσης
Αφιέρωμα: Πιστωτικές κάρτες - Και όμως,στην Ελλάδα είναι "φθηνές"
Αφιέρωμα: Αγορά πετρελαιοειδών - Η κρίση δεν κάμπτει τις εισηγμένες
Φάκελοι: Ελλάκτωρ - "Επίθεση" με αιχμή τον κλάδο παραχωρήσεων
Διεθνείς Αγορές
Αποκλειστικότητα Euromoney: Λεπτές ισορροπίες στις βαλκανικές τράπεζες
Αποκλειστικότητα Euromoney: Ασφαλιστικές εταιρίες - Πρόβλημα η μακροημέρευση
¶ρθρο: Ραγδαία αναπτυσσόμενη η αγορά συμβολαίων επί της διαφοράς
¶ρθρο: Πώς επιδρά η κρίση στις πολυπληθέστερες χώρες του πλανήτη
Ανάλυση: Πληθωρισμός - Κερδήθηκε μια μάχη, όχι ακόμη ο πόλεμος
Στα ενδότερα του χρηματιστηρίου Αθηνών
Επενδύσεις: Forthnet - Πρώτη στην ευρυζωνικότητα και στις επενδύσεις
Παρουσιάσεις
Τα νέα της αγοράς
Δια ταύτα

 Όροι και προϋποθέσεις του site