Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2009                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ


ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΣΤΟ ΧΑ
ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΠΙΟ ΕΥΝΟΪΚΗΣ
ΣΥΓΚΥΡΙΑΣ


Η κρίση ανέτρεψε τα σχέδια αναδιάρθρωσης του χαρτοφυλακίου εταιριών που ελέγχει το Δημόσιο ή κατέχει σημαντικό μερίδιό τους


Από τον Μάκη Αποστόλου


Η παγκόσμια οικονομική κρίση αλλά και το κακό πολιτικό κλίμα στη χώρα μας ανέτρεψε πέρυσι τα σχέδια της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό και τις ιδιωτικοποιήσεις αρκετών δημόσιων οργανισμών. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το 2008 το Δημόσιο εισέπραξε μόλις 431 εκατ. ευρώ από την πώληση ποσοστού 3,03% του ΟΤΕ στη Deutsche Telekom, ενώ ολοκληρώθηκε και ο διαγωνισμός του ΟΛΠ. Αντίθετα πήραν αναβολή στο... διηνεκές, οι μετοχοποιήσεις σε Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Τράπεζα Αττικής και ATEBank, καθώς και η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών της ΔΕΠΑ και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Και αυτό είναι λογικό αφού η κατάρρευση του ΧΑ έπληξε τις μετοχές εταιρειών όπου το Δημόσιο έχει μεγάλη συμμετοχή και σκόπευε στη διάθεση περαιτέρω μετοχικών πακέτων. Έτσι για παράδειγμα «πάγωσαν» οι πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών της Εθνικής Τράπεζας και της ATEBank, αλλά και της ιδιωτικοποίησης των Ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ, ενώ η απουσία, τελικώς, της Qatar Airways, από το διαγωνισμό της Ολυμπιακής θεωρείται κακός... «οιωνός». Ακόμη, «χάλασε» η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ μετά από τον διαγωνισμό της κοινοπραξίας Hutchison, ενώ δεν προχώρησε και η πώληση επιπλέον μετοχών του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Όπως είναι φυσικό, παραπέμφθηκαν στις... καλένδες οποιεσδήποτε σκέψεις υπήρχαν για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση άλλων ΔΕΚΟ όπως π.χ. της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ.
Μάλιστα, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι και το 2009 θα είναι μία δύσκολη χρονιά για όλες τις οικονομίες του πλανήτη, αλλά και για τα χρηματιστήρια, το πιθανότερο σενάριο είναι να μετατεθούν οι διαρθρωτικές αλλαγές και οι ιδιωτικοποιήσεις στο αόριστο μέλλον. ’λλωστε η προώθηση όλων αυτών των θεμάτων έχει υψηλό πολιτικό κόστος, το οποίο δεν σκοπεύει να αναλάβει μία κυβέρνηση οριακής πλειοψηφίας όπως είναι αυτή που αναδείχθηκε το καλοκαίρι του 2007.


ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ
Δεν είναι τυχαίο ότι στον προϋπολογισμό της φετινής χρονιάς αποφεύγεται να αναφερθούν συγκεκριμένοι στόχοι με την προσοχή να στρέφεται κυρίως στην πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και στον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, ο οποίος λειτουργεί με μεγάλες ζημιές για το Δημόσιο.
Πάντως στην Ολυμπιακή, η απουσία από τον διαγωνισμό της Qatar Airways (στο πτητικό κομμάτι) αλλά και της Iberia (για την τεχνική βάση) έχει προβληματίσει την κυβέρνηση η οποία φαίνεται να «ποντάρει» στην Etihad Airways που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Πάνθεον.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη περιλαμβάνει τις αποκρατικοποιήσεις σημαντικών περιουσιακών στοιχείων της Εταιρίας Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΕ (ΕΤΑ) μεταξύ των οποίων, της εταιρίας Ελληνικό Καζίνο Κέρκυρας ΑΕ, του Γκολφ Αφάντου Ρόδου, των Αλυκών Αναβύσσου, καθώς και των Ξενία Βυτίνας και Σκιάθου, ενώ ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες αξιοποίησης του Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνα) Φαλήρου. Ακόμη περιλαμβάνει την αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για την εταιρεία Ταχυμεταφορές ΑΕ, θυγατρική των ΕΛΤΑ, η οποία για την ώρα έχει «κολλήσει»
Βέβαια, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, σε περίπτωση που οι αγορές δείξουν κάποια σημάδια ανάκαμψης, δεν αποκλείεται στο δεύτερο μισό της χρονιάς να επανέλθουν οι σκέψεις στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για πώληση του 38% της Τράπεζας Αττικής, διάθεση ενός ακόμη 20% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου ή εισαγωγή των ΔΕΠΑ και Ελ. Βενιζέλος στο ΧΑ.
Επίσης, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά με: την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου με την εφαρμογή του ν. 3581/2007 «Πώληση και ταυτόχρονη μίσθωση ακινήτων του Δημοσίου, μακροχρόνιες και χρηματοδοτικές μισθώσεις του Δημοσίου και άλλες διατάξεις» (sale and leaseback), καθώς και με την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Αναφορικά με τις εισηγμένες, σημειώνεται ότι το ελληνικό δημόσιο διαθέτει το 77% της ATEBank, το 51% της ΔΕΗ, το 25% του ΟΤΕ, το 35,48% των Ελληνικών Πετρελαίων, το 61,33% της ΕΥΔΑΠ, το 74% της ΕΥΑΘ και το 44% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Ακόμη στη ΔΕΠΑ ελέγχει το 65% (το υπόλοιπο 35% ανήκει στα ΕΛΠΕ), ενώ μικρές συμμετοχές έχει ακόμη στην Τράπεζα Πειραιώς και την Alpha Bank.
Συνολικά η αξία των μετοχών (εισηγμένων επιχειρήσεων) που είχε στην κατοχή του το Δημόσιο στις 20 Ιανουαρίου του 2009 άγγιζε τα 7,5 δισ. ευρώ, ενώ επίσης μεγάλη είναι η αξία των μετοχών στις μη εισηγμένες εταιρείες του Δημοσίου.
Μετοχές εκτός τραπεζικού κλάδου επιλέγονται κυρίως από τους αναλυτές, καθώς θεωρούν ότι η επιβράδυνση των οικονομιών στις χώρες όπου δραστηριοποιούνται τα εγχώρια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, θα πλήξει σημαντικά τα μεγέθη του 2009. Γι' αυτό το λόγο επιλέγονται εταιρείες οι οποίες αναμένεται να εμφανίσουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης την τρέχουσα χρονιά, χωρίς βέβαια να λείπουν και ορισμένες τραπεζικές παρουσίες, λόγω κυρίως των ιδιαιτέρως χαμηλών αποτιμήσεων που έχουν βρεθεί οι μετοχές.
Η προσοχή των επενδυτών στρέφεται κυρίως σε εταιρείες του Δημοσίου είτε λόγω της αναμενόμενης εμφάνισης καλών αποτελεσμάτων ακόμη και εν μέσω της κρίσης (π.χ. ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, ΔΕΗ κ.ά.) αλλά και ενδεχόμενων εξελίξεων σχετικά με τη διάθεση νέων πακέτων του Δημοσίου.


ΟΤΕ
Η ισχυρή θέση στην αγορά σταθερής τηλεφωνίας ενδέχεται να αμβλύνει τον ανταγωνισμό από τους εναλλακτικούς παρόχους, ενώ η δραστηριότητα στην κινητή τηλεφωνία απολαμβάνει τα οφέλη του αδύναμου ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά και κεφαλαιοποιεί τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην περιοχή. Ανθεκτική κρίνεται η σταθερή τηλεφωνία στη Ρουμανία καθώς ο χαμηλός αριθμός αποσυνδέσεων συνοδεύεται από ισχνή δραστηριότητα και διασφαλισμένα περιθώρια. Με ενδιαφέρον αναμένεται τέλος η ενεργή ανάμιξη της Deutsche Telekom στο μάνατζμεντ του ομίλου.


ΔΕΗ
Η εταιρεία αναμένεται να γυρίσει σε σημαντικά κέρδη το 2009 μετά από την περυσινή απογοητευτική χρονιά. Σε αυτό θα συντελέσουν οι μειωμένες πετρελαϊκές τιμές, οι μακροπρόθεσμα φθηνότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που συμφώνησε η ΕΕ, το βελτιωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο που αποφάσισε η κυβέρνηση αλλά και οι συνεχιζόμενες αυξήσεις στα τιμολόγια.


ΟΠΑΠ
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών αναμένεται να πληγούν λιγότερο από την κρίση, καθώς είναι γνωστό ότι και σε άσχημες οικονομικές συνθήκες ο... τζόγος ευημερεί. Όσο δεν απειλείται το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ και όσο το KINO με το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ συνεχίζουν να εμφανίζουν μεγάλους τζίρους, ο κρατικός οργανισμός δεν θα ανησυχεί για το μέλλον τους.


ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
Ο όμιλος έχει στόχο την ενίσχυση της θέσης του σε όλους τους επιμέρους ενεργειακούς τομείς (πετρέλαιο, ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο), για το λόγο αυτό προωθεί εξαγορές ή συμφωνίες με μεγάλους εγχώριους και κυρίως ξένους ομίλους. Δέλεαρ αποτελεί για πολλούς και η χαμηλή πλέον αποτίμηση της μετοχής.


ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Εάν κάποιος επενδυτής έπρεπε να επιλέξει κάποια εκ των τραπεζών, το ΤΤ «υπόσχεται» σημαντικές αποδόσεις, εφόσον γίνει πραγματικότητα εντός του 2009 κάποιο από τα πολλά κυοφορούμενα σενάρια για deal. Οι «μνηστήρες» εξάλλου είναι αρκετοί, εντός και εκτός συνόρων...


ΕΥΑΘ - ΕΥΔΑΠ
Οι αναλυτές αναμένουν ενίσχυση των μεγεθών της ΕΥΑΘ - έστω και χαμηλού ποσοστού - το 2009, ωστόσο το επενδυτικό κοινό «ποντάρει» στις δραστηριότητες του ομίλου εκτός του τομέα ύδρευσης, όπως είναι π.χ. η ανάπτυξη δικτυακών σταθμών για κινητή τηλεφωνία, η ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών, η παραγωγή ενέργειας κ.λπ. Οι Γάλλοι της Suez που αυξάνουν συνεχώς τη θέση τους στην εταιρεία κάτι παραπάνω θα ξέρουν... Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον και για την ΕΥΔΑΠ, πολλά ωστόσο θα εξαρτηθούν από τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τη διάθεση νέου μετοχικού πακέτου από πλευράς του Δημοσίου.


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΩΝ ΜΗ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό που κατέθεσε ο πρώην, πλέον, υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Αλογοσκούφης, το έλλειμμα 52 δημοσίων επιχειρήσεων για το 2007 ανήλθε σε 1.279,62 εκατ. ευρώ (0,56% του ΑΕΠ), ενώ για το έτος 2008 εκτιμάται σε 1.416,60 εκατ. ευρώ (0,58% του ΑΕΠ). Η μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην αρνητική εξέλιξη που παρουσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα του ΤΕΟ (λόγω της παραχώρησης των εσόδων από τα διόδια στην εταιρεία Ολυμπία Οδός) και του ομίλου ΟΑΣΑ που προέρχεται από τη δυσμενή εξέλιξη των τιμών των καυσίμων και την αυξημένη δαπάνη μισθοδοσίας λόγω προσλήψεων.
Για το 2009 το έλλειμμα προβλέπεται να ανέλθει σε 1.406,61 εκατ. ευρώ (0,54% του ΑΕΠ) σημειώνοντας μείωση έναντι του 2008.
Σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις της περυσινής χρονιάς, αυτές εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 1.174,34 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 11% περίπου σε σχέση με το 2007, που οφείλεται κυρίως στην υστέρηση των επενδύσεων του ομίλου ΟΣΕ. Πάντως για το 2009, οι συνολικές επενδύσεις προβλέπεται να ανέλθουν σε 1.333,13 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,5% έναντι του 2008.
Ο ακαθάριστος δανεισμός για το 2009 προβλέπεται να ανέλθει σε 2.420,38 εκατ. ευρώ (0,93% του ΑΕΠ) έναντι 2.225,67 εκατ. ευρώ (0,91% του ΑΕΠ) το 2008. Οι κύριοι παράγοντες που συντελούν στην εξέλιξη αυτή συνδέονται με τις αυξημένες ανάγκες χρηματοδότησης του επενδυτικού προγράμματος των δη-μοσίων επιχειρήσεων και της αποπληρωμής των δανείων.
Τέλος αναφορικά με τα έξοδα, η αύξηση της δαπάνης μισθοδοσίας προβλέπεται στο 3%. Στις επιχειρήσεις που υπάρχουν εγκεκριμένες προσλήψεις για το 2009 η δαπάνη μισθοδοσίας θα αναθεωρηθεί συνυπολογίζοντας τις αποχωρήσεις και τον περιορισμό των υπερωριών.


ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Η πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα των δημόσιων επιχειρήσεων δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των μεταφορών σταθερής τροχιάς και στις αερομεταφορές.
Όσον αφορά στον τομέα μεταφορών σταθερής τροχιάς, και δεδομένου ότι οι εμπορευματικές μεταφορές λειτουργούν ήδη σε απελευθερωμένο καθεστώς, οι επιβατικές μεταφορές απελευθερώνονται το 2011 και οι κρατικές εγγυήσεις για δανεισμό στο σιδηρόδρομο καταργούνται το 2010, έχει συνταχθεί σχέδιο ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου (ΟΣΕ), το οποίο προβλέπει δράσεις σε τέσσερις βασικούς άξονες: ασφάλεια - διαφάνεια - εξυγίανση και ανάπτυξη.
Τα κυριότερα μέτρα του σχεδίου είναι τα εξής: 
- συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους με σκοπό την ανάπτυξη σιδηροδρομικής ασφάλειας, 
- ανάπτυξη του εσωτερικού ελέγχου για την ενίσχυση της διαφάνειας, 
- νέοι κανόνες στη διαχείριση του χρέους, 
- εκλογίκευση των δρομολογίων και αναβάθμιση υπηρεσιών, 
- εθελούσια συνταξιοδότηση για περιορισμό δαπανών, 
- αξιοποίηση περιουσίας, 
- νέο επενδυτικό πρόγραμμα και ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας και του Προαστιακού, 
- συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την περαιτέρω ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου και τη δημιουργία νέων γραμμών, 
- εταιρικός μετασχηματισμός με σκοπό την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ενίσχυση της ΕΡΓΟΣΕ, 
- αρχές σύγχρονης διοίκησης και προσέλκυση διευθυντών και από την αγορά, 
- συμβόλαιο διοίκησης με το κράτος με σκοπό την αποσαφήνιση δεσμεύσεων ΟΣΕ και Δημοσίου.
Όσον αφορά στον τομέα των αερομεταφορών, το σχέδιο που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει τη μεταβίβαση διαφόρων στοιχείων του ενεργητικού των Ολυμπιακών Αερογραμμών (ΟΑ) και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες (ΟΑΥ), συμπεριλαμβανομένης και της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, σε τρεις διαφορετικές εταιρίες, που είτε έχουν ήδη ιδρυθεί είτε πρόκειται να ιδρυθούν ειδικά για το σκοπό αυτό.
Ειδικότερα: 
- Η εταιρεία «Πάνθεον» θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία της ΟΑ, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων χρήσης της ονομασίας «Ολυμπιακή» και του σήματος με τους έξι κύκλους, καθώς και σημαντικών χρονοθυρίδων (slots) και θα δραστηριοποιηθεί στο πτητικό έργο. 
- Νέα εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών της ΟΑΥ και θα δραστηριοποιηθεί στον εν λόγω τομέα. 
- Νέα εταιρεία τεχνικής βάσης θα αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία του κλάδου συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της ΟΑΥ και θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό.
Η διαδικασία απόκτησης αυτών των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ από την Πάνθεον και της ΟΑΥ από τις νέες εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής βάσης θα εκκινήσει μετά την επιλογή του ιδιώτη επενδυτή και ταυτόχρονα με την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των εταιρειών.
Για τους τακτικούς υπαλλήλους της Ολυμπιακής, λαμβάνεται μέριμνα σε τρεις βασικούς άξονες: ενίσχυση του ασφαλιστικού, συνέχιση της απασχόλησης και εφ' άπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης. Για τους εποχικούς υπαλλήλους, που εργάστηκαν στην Ολυμπιακή εντός του 2008 θα ισχύσουν τα εξής μέτρα: μοριοδότηση της προϋπηρεσίας, ειδική βαρύτητα για συμμετοχή σε διαγωνισμούς φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και ειδικό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την επιχορήγηση επιχειρήσεων με σκοπό την απασχόλησή τους.
Στον όμιλο ΟΑΣΑ ήδη αξιοποιούνται οι συμπράξεις δημοσίου - ιδιωτικού τομέα για σημαντικές επενδυτικές ενέργειες, όπως είναι η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ στην αμυντική βιομηχανία και συγκεκριμένα στην ΕΑΒ εντείνεται η προσπάθεια της εξωστρέφειας της εταιρείας, με σημαντική αύξηση του ποσού των πωλήσεων στο εξωτερικό.


ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και τη σχετική εισήγηση των τεσσάρων επενδυτικών συμβούλων της Κυβέρνησης (Lazard, Alpha Bank, Emporiki Bank, NBGI) οι υποψήφιοι επενδυτές που κατέθεσαν μη δεσμευτικές προσφορές είναι 7 για την εταιρεία που θα αναλάβει το πτητικό έργο της νέας Ολυμπιακής, 7 για την νέα εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης και 3 για την νέα εταιρεία τεχνικής βάσης. 
 
Οι υποψήφιοι έχουν προθεσμία έως τις 30 Ιανουαρίου να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές. Η όλη διαδικασία έχει ελεγχθεί και εγκριθεί από τον Επίτροπο Παρακολούθησης που τοποθετήθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


ΛΙΜΑΝΙΑ
Η κοινοπραξία της Hutchison απέσυρε στα τέλη Δεκεμβρίου το ενδιαφέρον της από την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Λιμένος Θεσσαλονίκης, παρότι οι δύο πλευρές βρίσκονταν στο στάδιο σύνταξης της σχετικής σύμβασης μετά από τη διενέργεια Διεθνούς Διαγωνισμού, στον οποίο η Hutschison είχε ανακηρυχθεί «προσωρινός ανάδοχος.»
Οι επιλογές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι είτε να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, είτε να υπογραφεί σύμβαση με τον δεύτερο υποψήφιο επενδυτή, την Cosco Pacific. Ωστόσο η δεύτερη επιλογή «κολλάει» στο τίμημα, καθώς η Cosco προσέφερε πολύ λιγότερα χρήματα από το ελάχιστο που έθεσε ο διαγωνισμός (131,9 εκατ. ευρώ έναντι των 419,5 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας της Hutchison Port)
Σε ό,τι αφορά στον ΟΛΠ, η διοίκηση του Οργανισμού υπέγραψε στις 25/11/2008 με την εταιρεία Cosco Pacific Ltd σύμβαση παραχώρησης μέρους των δραστηριοτήτων του ΣΕΜΠΟ και συγκεκριμένα την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ και την υποχρέωση του αναδόχου για την κατασκευή και λειτουργία του Προβλήτα ΙΙΙ.
Με την παραπάνω σύμβαση η υλοποίηση της οποίας θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2009 ανοίγονται νέοι ορίζοντες και επιτυγχάνονται πολλαπλά οφέλη για τον ΟΛΠ, τους μετόχους του, την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία ευρύτερα.
Ειδικότερα, εξασφαλίζεται η ανάπτυξη της συγκεκριμένης εμπορικής δραστηριότητας με νέα φορτία, σχεδόν τριπλασιασμό της δυναμικότητας μέσω υλοποίησης επενδύσεων ύψους άνω των ευρώ 300εκ. μέχρι το 2015 που σε συνδυασμό με την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ θα επιτρέψει στο λιμάνι του Πειραιά να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου.
Ακόμη, δημιουργούνται περισσότερες από 800 νέες άμεσες θέσεις εργασίας χωρίς να μεταβάλλεται το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς. Ενισχύονται, η παραλιμενική βιομηχανία, όπως η ΝΕΖ, οι πρακτορεύσεις, οι προμήθειες που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούν πολλαπλάσιο ετήσιο όγκο εργασιών. Παράλληλα δε, τα οικονομικά οφέλη του ΟΛΠ τα οποία είναι εγγυημένα, ανέρχονται σε 3,4 δισ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές για τα 35 έτη της παραχώρησης ή σε 664 εκατ. ευρώ σε καθαρά παρούσα αξία.



 

  Περιεχόμενα
Editorial: Αναζητώντας απαντήσεις που αξίζουν χρυσάφι
Επικαιρότητα
Προτάσεις Αγοράς: Χρηματοστήριο - το «παιχνίδι» πέρασε στους πολιτικούς!
Στιγμιότυπα από τη Σοφοκλέους
Συνέντευξη: Σπύρος Καπράλος - Πρόεδρος Χρηματιστηρίου Αθηνών
Άρθρο: Η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι χρηματιστηριακές αγορές
Θέμα: Οι 4 εποχές του χρηματιστηρίου και τι «διδάσκουν» για τις επενδύσεις
Θέμα: Επενδύσεις σε ακίνητα - Αγοραστικές ευκαιρίες, ικανοποιητικές αποδόσεις
Θέμα: Προτείνεται ειδικό βαλκανικό πακέτο στήριξης
Ανάλυση Merrill Lynch: Πώς βλέπει το επενδυτικό 2009 ο Gary Dugan της Merrill Lynch
Αφιέρωμα: Εταιρίες Δημοσίου
Παρουσίαση: Ο νομπελίστας P.Krugman για την οικονομική κρίση
Αφιέρωμα: South-East Europe Insurance Conference 2008
Παρουσίαση: ΧΡΗΜΑ & INSURANCE WORLD - Νέες κσι ανανεωμένες εκδόσεις της Metaholding
Αφιέρωμα: Αγορά μαζικής εστίασης
Παρουσίαση: IDC Security Roadshow 2009
Αφιέρωμα: Καταθετικά προϊόντα τραπεζών
Αφιέρωμα: Αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων
Διεθνείς Αγορές: 2009, με βαρυχειμωνιά
Ανάλυση Schroders: Πως βγήκαν οι αγορές από τις προηγούμενες υφέσεις
Αποκλειστικότητα Euromoney: Πως οι εταιρείες θα επιβιώσουν όσο διαρκεί η κρίση ρευστότητας
Ανάλυση BlackRock: Οι προοπτικές του 2009
Στα ενδότερα του Χρηματιστηρίου Αθηνών
Τα νέα της αγοράς
Δια ταύτα...: Μάλλον, για χλωμό το βλέπουμε

 Όροι και προϋποθέσεις του site