Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2009                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΑΓΟΡΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΣΤΟ CATERING,
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ FAST FOOD


Επιβραδύνει, αλλά δεν σταματά η ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς έτοιμου φαγητού και των συναφών υπηρεσιών. Καθημερινό, πολυτελές ή ενδιάμεσο, γρήγορο ή... με την ησυχία του, το «τραπέζι» δεν παύει να αποτελεί δημοφιλή απόλαυση στην Ελλάδα και να αντιστέκεται ακόμη και στην κρίση


από την Γαλάτεια Μπασέα


Θετική πορεία έχει εδώ και αρκετά χρόνια η αγορά υπηρεσιών τροφοδοσίας συνεστιάσεων και εκδηλώσεων (catering), όπως προκύπτει και από κλαδική μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Εθνικού Παρατηρητηρίου για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις του ΕΟΜΜΕΧ. Σύμφωνα με την έρευνα το 66,7% των επιχειρήσεων του κλάδου κατά το 2007, βελτίωσαν τις πωλήσεις τους, έναντι του 2006.
Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι λειτουργούν περίπου 3.000 εταιρείες και το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς εκτιμάται ότι ανέρχεται στα περίπου 392,5 εκατ. ευρώ. Το catering δεξιώσεων καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής αγοράς (51%), ακολουθεί το βιομηχανικό catering με 32%, ενώ το μερίδιο του αεροπορικού catering ανέρχεται σε 17%.
Το catering δεξιώσεων εκτιμάται σε 200 εκατ. ευρώ με τις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες να κατέχουν το 11% της αγοράς. Το βιομηχανικό catering ανέρχεται σε 124,5 εκατ. ευρώ περίπου, με τις 4 μεγαλύτερες εταιρείες να κατέχουν το 53% της αγοράς, ενώ στο αεροπορικό catering οι μεγαλύτερες εταιρείες το κλάδου υπολογίζεται ότι ελέγχουν το 80% του συνόλου της εν λόγω αγοράς, το μέγεθός της οποίας εκτιμάται σε 68 εκατ. ευρώ περίπου.


ΤΑΧΕΙΑ ΕΣΤΙΑΣΗ
Το μέγεθος της αγοράς μαζικής εστίασης στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ, ενώ οι οργανωμένες αλυσίδες προβαίνουν σε κινήσεις και πρωτοβουλίες για να μεγεθύνουν τα μερίδιά τους σε αυτήν την καθόλου ευκαταφρόνητη «πίτα». Η οποία, πάντως, ως προς το συνολικό μέγεθός της, έχει «φρενάρει» τη μεγέθυνσή της τα τελευταία 2-3 χρόνια, μετά όμως από τη επίτευξη ετησίων ποσοστών ανάπτυξης της τάξης του 20% κατά τα αμέσως προηγούμενα έτη, ειδικά μετά την εισαγωγή των Everest, Γρηγόρης και Goody’s στο Χρηματιστήριο.
Τα τελευταία λίγα χρόνια ο κλάδος παρουσιάζει κάποια στασιμότητα στην ανάπτυξή του, που οφείλεται εν μέρει στην δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι αλυσίδες να αποσπάσουν μερίδια αγοράς από τους ανώνυμους και παραδοσιακούς ανταγωνιστές τους, με κυριότερους αυτών τα μεμονωμένα καταστήματα με σουβλάκια που κατέχουν το 33,2% της συνολικής αγοράς μαζικής εστίασης. Παρά τις όποιες δυσκολίες, πάντως, διαφαίνονται σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης των οργανωμένων σημάτων, καθώς διαθέτουν το 30,8% της συνολικής πίτας της αγοράς, με τις ταβέρνες να κατέχουν το 10,6%, την ανώνυμη πίτσα το 8% και το ανώνυμο σάντουιτς το 17,4%.
Όλες οι αλυσίδες έχουν κάνει αναγνωριστικές κινήσεις για την επέκταση τους στο εξωτερικό (κυρίως στα Βαλκάνια). Η χωροταξική κατανομή των καταστημάτων αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης χαρακτηρίζεται από συγκέντρωση στα γεωγραφικά διαμερίσματα όπου υπάρχει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας. Οι νομοί Αττικής και Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% του συνολικού αριθμού καταστημάτων ενώ περίπου το 25% διασπείρεται στους υπόλοιπους νομούς. Επίσης αναφέρεται ότι λίγες σχετικά επιχειρήσεις συγκεντρώνουν τη πλειοψηφία του απασχολούμενου προσωπικού, του αριθμού καταστημάτων και του συνολικού μεγέθους της αγοράς.


ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΤΑΧΕΙΑ
Τα τελευταία χρόνια, έχουν εισέλθει και εδραιωθεί στην ελληνική αγορά αρκετά εστιατόρια «casual dining», κατηγορία ενδιάμεση των σελφ σέρβις fast food και των ακριβών εστιατορίων. Τα TGI Friday's, Applebee's, La Pasteria, Hard Rock Cafe κ.λπ. έχουν το δικό τους κοινό μεταξύ των νέων και φιλοδοξούν να διευρύνουν περαιτέρω τα μερίδιά τους.
Παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα casual dining μετρούν πάνω από 8-9 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η τελευταία τριετία ήταν εξαιρετικά σημαντική για την περαιτέρω πορεία τους. Εκπαιδεύθηκε και ουσιαστικά δημιουργήθηκε το καταναλωτικό κοινό, ηλικίας 18-34 ετών, εξοικειωμένο με τις επώνυμες αλυσίδες στο χώρο των εστιατορίων (η μεγάλη ανάπτυξη των αλυσίδων fast food συνέβαλε σημαντικά σε αυτό) και ανοιχτό σε οτιδήποτε καινούργιο, έστω και ξενόφερτο. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ η φιλοσοφία είναι αμερικανικού τύπου εστιατόρια, αναπτύσσονται και ελληνικές αλυσίδες στο χώρο, όπως τα La Pasteria του ομίλου Everest, το νέο concept Πάρα Πολύ πρώην στελέχους της Goody's στη Θεσσαλονίκη, ενώ η αγορά φαίνεται αρκετά ελκυστική και για άλλους ομίλους του ευρύτερου κλάδου της εστίασης.



ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ


VIVARTIA
«ΟΜΠΡΕΛΑ»...
Ηγέτης της αγοράς ταχυεστίασης είναι η Vivartia, που έχει υποό τον έλεγχό της τα καταστήματα Goody's, Flocafe, Megusto, Everest, La Pasteria, Gloria Jean’s Coffees, Kuzina, Olympus Plaza, Papagallino και Olympic Catering, ενώ προσφάτως, η Everest συμφώνησε στην εξαγορά καταστημάτων της Κατσέλης. H Everest έχει παρουσία στο σύνολο σχεδόν των κλειστών αγορών (αεροδρόμια, πλοία, σταθμούς ΟΣΕ, ΣΕΑ, θεματικά πάρκα) και διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο επιλεγμένων σημείων στις ανοικτές αγορές. Επίσης διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες, την Everest Τροφοδοτική στην παραγωγή κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και ζαχαροπλαστικής και την Olympic Catering στην παραγωγή fresh, chilled & frozen γευμάτων. Παράλληλα, έχει επεκταθεί και στην τροφοδοσία των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο βιομηχανικό catering ενώ επιδιώκει την ανάπτυξή τους και στις αγορές του εξωτερικού. H αλυσίδα Me Gusto μετά την επιτυχή πιλοτική λειτουργία του πρώτου καταστήματός της, δημιούργησε κι άλλα καταστήματα, ένα από τα οποία στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, που εγκαινιάσθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.


OLYMPIC CATERING
ΣΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ
Η Olympic Catering είναι μια από τις καθιερωμένες δυνάμεις στον χώρο του catering τόσο εντός των συνόρων όσο και στην ευρύτερη περιοχή. Η  κεντρική μονάδα τροφοδοσίας της βρίσκεται στην Αθήνα, ενώ διαθέτει περιφερειακές μονάδες στη Θεσσαλονίκη, την Κω και το Ηράκλειο Κρήτης, με το business plan της εταιρίας να προβλέπει ανάπτυξη μονάδων στη Ρόδο, τα Χανιά και την Κέρκυρα. Ακόμη, η Olympic Catering λειτουργεί εστιατόρια σε 10 ελληνικά αεροδρόμια και μπαρ σε 47. Μάλιστα υλοποιήθηκε η επέκταση στον χώρο του βιομηχανικού catering, μέσω της παραγωγής κατεψυγμένων γευμάτων, ενώ στόχος αποτελεί και η εξυπηρέτηση τρένων και σταθμών αυτοκινήτων, κάτι που κάτω από την ομπρέλα της Everest καθίσταται πιο εύκολο, καθώς η εταιρία συμμετέχει και στην Olympus Plaza. Πελάτες της Olympic Catering είναι τριάντα αεροπορικές εταιρίες, δέκα ιδιωτικές εταιρείες και τρία νοσοκομεία, με επί πλέον στόχο την περαιτέρω διείσδυση στην τροφοδοσία ξένων αεροπορικών εταιριών, αλλά και στην επέκταση στην περιοχή των Βαλκανίων. Το κυριότερο πρόβλημα της εταιρίας, είναι η βαρύνουσα σημασία που έχει για τον κύκλο εργασιών της και τα αποτελέσματά της η εξυπηρέτηση των ΟΑ με την αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα.


ΠΛΑΤΗΣ
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΕΙΠΝΟ
H εταιρεία Πλατής ΑΕ, μία από τις γνωστότερες και μεγαλύτερες στο χώρο των εκδηλώσεων και της εστίασης, διαγράφει δυναμική πορεία από το 1983 παρέχοντας υψηλής και αναγνωρισμένης ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα. Απασχολώντας προσωπικό άνω των 150 ατόμων, η Πλατής ΑΕ έχει αναπτύξει ένα πλήθος δραστηριοτήτων (οργάνωση εκδηλώσεων, διαχείριση αποκλειστικών ή συνεργαζόμενων χώρων εκδηλώσεων, καταστήματα λιανικής πώλησης, επώνυμα προϊόντα κ.ά.), που καλύπτουν τις απαιτήσεις των πελατών της προσθέτοντας αξία στις συνεργασίες της.
Τα επώνυμα προϊόντα με το σήμα Platis, τα γνωστά καταστήματα Au Delicieux, αλλά και επιτυχημένα χώροι εκδηλώσεων όπως το The Residence, αποτελούν τον κεντρικό άξονα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρίας. Με μακρόχρονη εμπειρία στο χώρο της εστίασης, δίνει προτεραιότητα σε σχέδια για δυναμική ανάπτυξη, προϊοντική ανανέωση και καινοτομία κάτω από το γνωστό όνομα-υπογραφή Πλατής.
Η Πλατής ΑΕ ήταν η εταιρία που χειρίστηκε τον επισιτιστικό σχεδιασμό και την παρασκευή των εδεσμάτων για ένα μοναδικό δείπνο, το μεγαλύτερο σε συμμετοχή καλεσμένων καθιστό επίσημο τραπέζι που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Πρόκειται για τη δεξίωση που παρέθεσε η σουηδική εταιρεία καλλυντικών Oriflame στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου της, με συνέδρους από 39 χώρες, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα πριν από μερικούς μήνες. Στους περισσότερους από 4.700 προσκεκλημένους, προσφέρθηκε welcome drink και στη συνέχεια επίσημο δείπνο κάτω από τις αψίδες του Santiago Calatrava, στο Τείχος των Εθνών του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας, χαρίζοντας μια μοναδική γευστική εμπειρία που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ήταν η πρώτη φορά που διοργανώνεται στη χώρα μας μία εκδήλωση με καθιστό δείπνο για τόσο μεγάλο αριθμό προσκεκλημένων, με μενού που περιελάμβανε ποικιλία από πέντε ορεκτικά για πρώτο πιάτο, τέσσερα κύρια πιάτα και επιδόρπιο. Για την εκδήλωση εργάστηκαν στο σύνολο περισσότερα από 420 άτομα (300 άτομα στο service operation και 120 στη κουζίνα για την παρασκευή του φαγητού). Συγκεκριμένα, στην επιτυχία του δείπνου συνέβαλαν 250 σερβιτόροι, 40 barman, 1 executive chef, 4 chef, 8 sous chef, 100 μάγειροι, 4 stewards, 25 stewards assistants. Την επιμέλεια της οργάνωσης, που παρά τις δυσκολίες στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία αποσπώντας τα συγχαρητήρια της Oriflame, ανέλαβε μία ομάδα 30 έμπειρων στελεχών της εταιρείας Πλατής ΑΕ.
Ο κ. Θανάσης Πλατής, Πρόεδρος της Πλατής ΑΕ, δήλωσε σχετικά: «Η διοργάνωση αυτή είναι αποτέλεσμα συντονισμένης και οργανωμένης εργασίας όλων των σχετικών τμημάτων της εταιρείας. Ο επόμενος στόχος τοποθετεί πιο ψηλά τον πήχη για παροχή υπηρεσιών, σε εκδήλωση που θα ξεπερνά τα 10.000 άτομα στον χώρο του Ολυμπιακού Σταδίου ή άλλου αντίστοιχου που να ενδείκνυται για τη φιλοξενία τόσων ατόμων. Ένας τέτοιος στόχος μας παρακινεί να ενισχύσουμε και να εντείνουμε τις προσπάθειες διαρκούς βελτίωσης στο χώρο της των υπηρεσιών εστίασης και μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά την αναβάθμιση των συνεργασιών με τους πελάτες μας που αποτελεί και τον κεντρικό, στρατηγικό σχεδιασμό της Πλατής ΑΕ».


EVEREST
ΑΓΟΡΑΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΣΕΛΗΣ
Σε υπογραφή συμφωνίας με την Everest σχετικά με το δίκτυο των καταστημάτων λιανικής, προχώρησε η Κατσέλης. Στην παρούσα φάση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Κατσέλης μεταβίβασε προς την Everest το 60% των μετοχών της θυγατρικής της Κατσέλης Συμμετοχών αντί 400.000 ευρώ. Παράλληλα θα υπάρξει συμφωνία των μερών για εμπορική συνεργασία στα καταστήματα του δικτύου. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 28 καταστήματα που αριθμεί σήμερα το δίκτυο της Κατσέλης, 4 εξ αυτών είναι ιδιόκτητα και θα μετατραπούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2009 σε καταστήματα Everest.
Σημειώνεται, ότι ο όμιλος Everest αποτελεί ηγέτιδα εταιρία στον κλάδο της διαχείρισης και λειτουργίας αλυσίδων χώρων εστίασης και snack outlets μέσω συστήματος franchise καθώς και υπηρεσιών catering με παρουσία στην Ελλάδα και στις αγορές της Κύπρου και της Ρουμανίας.


ΓΡΗΓΟΡΗΣ
ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑ
Ξεκίνησε στις 28 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου περίοδος αποδοχής της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης της Prime Κέφαλος για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Γρηγόρης Μικρογεύματα, έναντι 1,05 ευρώ ανά μετοχή. Υπενθυμίζεται ότι η Prime Κέφαλος και οι Βλάσης, 'Αρτεμις και Ασανία Γεωργάτου που ενεργούν συντονισμένα με αυτή, κατέχουν ήδη, μετά τις πρώτες ημέρες διενέργειας της  σχετικής διαδικασίας, ποσοστό άνω του 95% των δικαιωμάτων ψήφου της Γρηγόρης Μικρογεύματα. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγοράς, η Prime Κέφαλος θα ζητήσει τη διαγραφή της εταιρείας από το ΧΑ.
Στο εννεάμηνο του 2008, ο όμιλος Γρηγόρης Μικρογεύματα είχε εμφανίσει αύξηση 5,33% στις ενοποιημένες πωλήσεις, 6,064% στα κέρδη προ φόρων και οριακή πτώση 2,48% στα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη. Περί το τέλος του 2008, το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου αριθμούσε 221 σημεία πώλησης, εκ των οποίων 33 ανήκουν στην εταιρεία, 7 σε θυγατρικές, 165 σε αδειούχους δικαιόχρησης, 8 σημεία πώλησης βρίσκονται στην αγορά της Ρουμανίας, 7 καταστήματα στην Κύπρο και 1 στην Αλβανία.



 

  Περιεχόμενα
Editorial: Αναζητώντας απαντήσεις που αξίζουν χρυσάφι
Επικαιρότητα
Προτάσεις Αγοράς: Χρηματοστήριο - το «παιχνίδι» πέρασε στους πολιτικούς!
Στιγμιότυπα από τη Σοφοκλέους
Συνέντευξη: Σπύρος Καπράλος - Πρόεδρος Χρηματιστηρίου Αθηνών
¶ρθρο: Η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι χρηματιστηριακές αγορές
Θέμα: Οι 4 εποχές του χρηματιστηρίου και τι «διδάσκουν» για τις επενδύσεις
Θέμα: Επενδύσεις σε ακίνητα - Αγοραστικές ευκαιρίες, ικανοποιητικές αποδόσεις
Θέμα: Προτείνεται ειδικό βαλκανικό πακέτο στήριξης
Ανάλυση Merrill Lynch: Πώς βλέπει το επενδυτικό 2009 ο Gary Dugan της Merrill Lynch
Αφιέρωμα: Εταιρίες Δημοσίου
Παρουσίαση: Ο νομπελίστας P.Krugman για την οικονομική κρίση
Αφιέρωμα: South-East Europe Insurance Conference 2008
Παρουσίαση: ΧΡΗΜΑ & INSURANCE WORLD - Νέες κσι ανανεωμένες εκδόσεις της Metaholding
Αφιέρωμα: Αγορά μαζικής εστίασης
Παρουσίαση: IDC Security Roadshow 2009
Αφιέρωμα: Καταθετικά προϊόντα τραπεζών
Αφιέρωμα: Αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων
Διεθνείς Αγορές: 2009, με βαρυχειμωνιά
Ανάλυση Schroders: Πως βγήκαν οι αγορές από τις προηγούμενες υφέσεις
Αποκλειστικότητα Euromoney: Πως οι εταιρείες θα επιβιώσουν όσο διαρκεί η κρίση ρευστότητας
Ανάλυση BlackRock: Οι προοπτικές του 2009
Στα ενδότερα του Χρηματιστηρίου Αθηνών
Τα νέα της αγοράς
Δια ταύτα...: Μάλλον, για χλωμό το βλέπουμε

 Όροι και προϋποθέσεις του site