Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2009                              

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΡΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ «ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΕ»

ΕΙΔΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ


«Σπεσιαλιτέ» μας δεν είναι η μακροοικονομία, αλλά το επιχειρείν, διευκρίνισε ο κ. Γεράρδος, όταν προσπαθήσαμε να εκμαιεύσουμε προβλέψεις για την εξέλιξη της κρίσης και για το «φως στο τούνελ». Όπως και να εξελιχθούν τα πράγματα, λοιπόν, ο επί κεφαλής της «Πλαίσιο ΑΕ» δεν φοβάται («δεν έρχεται άλλωστε και ο... Αρμαγεδών»), ενώ προτιμά σαφέστατα να βλέπει τη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία ως ευκαιρία και όχι ως απειλή.


συνέντευξη στον Ανδρέα Αναστασίου


ΧΡΗΜΑ_Η κρίση προκάλεσε «αναταράξεις» στο Πλαίσιο;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΡΔΟΣ_Όχι. Καμία ανατάραξη, διότι η σχετική μας θέση είναι πολύ δυνατή. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πάρα πολύ ισχυρή, ιδιαίτερα στο χρημτοοικονομικό κομμάτι, εμείς έχουμε δάνεια 30 εκατομμυρίων ευρώ έναντι πωλήσεων 412 εκατ. ευρώ. Οι σχέσεις των δεικτών είναι όλες εξαιρετικές. Αυτό, πέραν της αξιοπιστίας που διαθέτουμε έπειτα από 40 χρόνια δουλειάς, σημαίνει ότι μπορούμε να έχουμε άνετη πρόσβαση σε δανεισμό, καθώς όλες οι τράπεζες μάς θέλουν για πελάτη.
Ακόμα, λοιπόν, και αν οι πωλήσεις πέσουν, και αν η κερδοφορία πέσει, εμείς θα αγοράσουμε το μερίδιό μας στην αγορά, το οποίο είναι πολύ μεγάλο κέρδος. Το να βγούμε από την κρίση με ένα πολύ μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, από αυτό που είχαμε προ κρίσεως, θα είναι ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα.


Χ_Ακούγεται καπως σαν το «ο θάνατός σου η ζωή μου»...
Γ.Γ._Όταν κάποιος κερδίζει ένα ποσοστό, νομοτελειακό είναι ότι κάποιος άλλος το χάνει. Όλοι, πάντως, διεκδικούμε την αύξηση του μεριδίου μας και αυτό είναι λογικό. Όποιος, λοιπόν, κάνει τη δουλειά του καλύτερα θα είναι και ο πιο κερδισμένος.


Χ_Είπατε στη πορόσφατη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρίας σας ότι δεν θα κάνετε απολύσεις ως μέτρο αντιμετώπισης της κρίσης.
Γ.Γ._Ακριβώς. Δεν προτιθέμεθα να κάνουμε μείωση προσωπικού. Την οικονομία που χρειαζόμαστε την κάνουμε περιορίζοντας τις προσλήψεις. Προσπαθούμε, όμως, να αυξάνουμε τις δραστηριότητές μας και να κρατάμε τους ανθρώπους μας, επειδή για εμάς οι άνθρωποί μας είναι το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο. Οι άνθρωποί μας είναι που μας δίνουν επιτυχία, οι άνθρωποί μας είναι που έρχονται σε επαφή με τους πελάτες μας, που τους εξυπηρετούν και καλύπτουν τις ανάγκες τους. Άρα θέλουμε ανθρώπους να ξέρουν. Δεν μπορούμε να βρίσκουμε περαστικούς ανθρώπους, να δουλεύουν για εμάς ένα - δυό μήνες και μετά να φεύγουν.


Χ_Πόσο διαρκεί η εκπαίδευση ενός υπαλλήλου σας;
Γ.Γ._Επ’ άπειρον. Έχουμε τρεις φάσεις εκπαίδευσης. Η μία είναι η σεμιναριακή, όπου οι νεοεισερχόμενοι στην εταιρία ενημερώνονται για το Πλαίσιο, τη φιλοσοφία, τις δραστηριότητες και τα προϊόντα του. Ακολουθεί το on the job training, που είναι και το σημαντικότερο, γιατί αλλιώς το 80% όσων έχουν λεχθεί στα σεμινάρια ξεχνιέται μετά από ένα μήνα. Και από εκεί και πέρα, αφού έχουμε ένα στέλεχος εκπαιδευμένο, εφαρμόζουμε τη διά βίου εκπαίδευση, όπου επιδιώκουμε περίπου ανά εξάμηνο να φρεσκάρουμε τόσο τις γνώσεις όσο και τον ενθουσιασμό του προσωπικού μας. Αντιμετωπίζουμε, δηλαδή, την τάση ρουτίνας που είναι αναμενόμενο να δημιουργηθεί όταν κάποιος κάνει την ίδια δουλειά κάθε μέρα, αλλά και το γεγονός ότι η γνώση σήμερα, και μάλιστα στο αντικείμενό μας, ξεπερνιέται πολύ γρήγορα και οφείλει να ανανεώνεται σε τακτικά διαστήματα. Ακόμη και για έναν άνθρωπο που τελειώνει την ανώτατη εκπαίδευση, μετά από πέντε χρόνια μεγάλο ποσοστό της γνώσης ετου είναι απαξιωμένο. Αν κάποιος δεν έχει το ενδιαφέρον να μαθαίνει συνέχεια έχει τελειώσει.


Χ_Πώς μετράτε την πρόοδο του προσωπικού σας;
Γ.Γ._Έχουμε ένα τμήμα ανθρωπίνων πόρων πολύ δυνατό, στελεχωμένο με 15 άτομα και διατηρούμε επαφή με τους ανθρώπους μας. Δεν τους έχουμε «στον αυτόματο». Μάλιστα, δύο φορές το χρόνο έχουμε και μια επαφή ένας προς έναν, από την οποία πολλές φορές μαθαίνουμε πράγματα που δεν τα είχαμε σκεφθεί και μάλλον δεν θα μπορούσαν να έχουν περιληφθεί σε ένα γενικότερο σύστημα αξιολόγησης μέσω διαφόρων συγκεκριμένων δεικτών. Έτσι, όμως, θα πιάναμε κάποιες παραμέτρους και θα χάναμε κάποιες άλλες. Και αν αυτές που θα χάναμε είναι σημαντικές, θα χάναμε και όλο το παιχνίδι.


Χ_Πέραν των τεχνικών γνώσεων, μπορεί το προσωπικό να εκπαιδευτεί και σε επίπεδο συμπεριφοράς προς τον πελάτη, ευγένειας κ.λπ.;
Γ.Γ._Βεβαίως. Εκπαιδεύεται και σε θέματα της εταιρικής φιλοσοφίας. Εμείς δεν βλέπουμε τον πελάτη σαν περαστικό, αλλά σαν συνεργάτη μας για μια ζωή. Νοιαζόμαστε να μένει πάντα ικανοποιημένος από τη συναλλαγή του μαζί μας. Το προσωπικό μας, λοιπόν, μαθαίνει πως είναι προτιμότερο να χάσουμε μία πώληση λέγοντας στον πελάτη «αυτό το προϊόν δεν σου κάνει», ώστε να μας εκτιμήσει και να τον έχουμε για μια ζωή, παρά να τον κάνουμε να αγοράσει κάτι και μετά να έχει παράπονα. Όλη αυτή η νοοτροπία περνιέται στον κόσμο μας. Και αυτό οδηγεί μέχρι και σε χτίσιμο προσωπικών σχέσεων εξυπηρέτησης και εμπιστοσύνης μεταξύ πελατών και στελεχών μας.


Χ_Μιλήσατε για ανάπτυξη εργασιών. Και τώρα, διαρκούσης της κρίσεως;
Γ.Γ._Εμείς οπωσδήποτε το παλέβουμε και παίρνουμε μέτρα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης. Με το νέο κέντρο διανομής στη Μαγούλα οι δυνατότητές μας έχουν αυξηθεί θεαματικά. Ήδη, το 25% των πωλήσεών μας γίνεται στο χώρο του πελάτη και το 75% από τα καταστήματα. Θα αυξήσουμε την γκάμα των προϊόντων μας, με το νέο κέντρο διανομής, αφού έχουμε πια 22.000 τ.μ., που μας δίνουν τη δυνατότητα να προσθέτουμε συνεχώς προϊόντα. Ενώ, ακόμη και αν ένας πελάτης δεν έχει τη δυνατότητα να πάει στο κατάστημά μας, μπορεί να διαλέξει ένα προϊόν μέσω των σελίδων μας στο ίντερνετ και να το παραλάβει στο σπίτι ή στο γραφείο του την επόμενη ημέρα. Περιμένουμε, λοιπόν, να ενδυναμωθούν οι πωλήσεις μας μέσω ίντερνετ και να ενδυναμωθούν επίσης οι πωλήσεις μας business to business. Αυτή τη στιγμή σ’ αυτόν τον τομέα κυριαρχούμε πλήρως, ενώ υπάρχουν ακόμη τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, καθώς είναι μεγάλες οι ανάγκες του επαγγελματία αλλά και του ιδιώτη καταναλωτή.


Χ_Δεν έχετε αυξημένη διάθεση για οικονομία λόγω των γενικότερων περιστάσεων;
Γ.Γ._Οπωσδήποτε θα κάνουμε και οικονομία, όχι όμως με τρόπο υπερβολικό και τελικώς βλαπτικό των γενικότερων επιδιώξεών μας. Δεν θα σβήσουμε, λόγου χάριν, τα φώτα του καταστήματος μετά τις δέκα το βράδυ, για να εξοικονομήσουμε λίγο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά χάνοντας έτσι πολύτιμη προβολή. Στον καταναλωτή πρέπει και να υπενθυμίζουμε την ύπαρξή μας, αλλά και να του μεταφέρουμε την πεποίθηση ότι είμαστε «μάχιμοι» και προχωράμε. Κανείς δεν θέλει έναν προμηθευτή που δείχνει καταβεβλημένος και απογοητευμένος.


Χ_Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η κρίση;
Γ.Γ._Η δύναμή μας δεν είναι να είμαστε μάγοι ή προφήτες. Η δύναμή μας είναι ότι έχουμε έναν ευέλικτο μηχανισμό, που μπορεί και προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Βλέπουμε, λοιπόν, την κρίση ως ευκαιρία και όχι ως απειλή. Το οικονομικό περιβάλλον είναι διεθνές και οι αλληλεξαρτήσεις άπειρες. Το να κάνουμε εμείς προβλέψεις για τα μελλούμενα θα ήταν λάθος. Άλλωστε, η «σπεσιαλιτέ» μας δεν είναι η μακροοικονομία, αλλά ο κλάδος και ο κόσμος της επιχείρησης.


Χ_Εννοείτε ότι, όποιες και αν είναι οι εξελίξεις, εσείς έχετε τη δυνατότητα να προσαμόζεσθε και να αντεπεξέρχεστε;
Γ.Γ._Αυτό ακριβώς. Βέβαια, χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι υπάρχει μια δύσκολη κατάσταση στην αγορά και στην οικονομία, η οποία μάλλον θα γίνει και δυσκολότερη, δεν ακούσαμε και κανένα να υποστηρίζει ότι έρχεται ο Αρμαγεδών και η καταστροφή των πάντων. Θα περάσουμε, λοιπόν, μέσα από την κρίση, θα αντέξουμε και θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε δυναμικά. Η πολύ υγιής οικονομική δομή μας, σε συνδυασμό με την πολύ ισχυρή διοικητική δομή, μας κάνει να μη φοβόμαστε καθόλου. Άλλωστε και η μέχρι τώρα ανάπτυξή μας, παρ’ ότι ήταν μεγάλη και ταχεία ήταν επίσης συνετή και μετρημένη. Στην περίοδο της χρηματιστηριακής άνθησης του 1999 αρκετές εταιρίες είχαν σπεύσει να ανοιχθούν πάρα πολύ με εξαγορές και τεράστιες επενδύσεις, που -όταν οι καταστάσεις γύρισαν- τους έκαναν να χάσουν τον έλεγχο. Σ’ εμάς αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ. Ξέρουμε πάντα ακριβώς τις συμβαίνει, η διοικητική μας ομάδα είναι πάρα πολύ αποτελεσματική, και μπορούμε να ελέγχουμε τα πάντα στη λεπτομέρειά τους. Αυτή την περίοδο, της κρίσης, φροντίζουμε να κάνουμε μικρορυθμίσεις στην πορεία μας, ώστε να χάσουμε μόνο από το «λίπος» που είχαμε συγκεντρώσει στο προηγούμενο διάστημα.


Χ_Έχουν επηρεαστεί οι συνθήκες χρηματοδότησής σας;
Γ.Γ._Καθόλου. Είμαστε από τους πιο φερέγγυους πελάτες των τραπεζών. Θα έλεγα ότι οι τράπεζες έχουν παράπονο που δεν δανειζόμαστε.


Χ_Πώς πηγαίνει η Interaction, η διεθνής προμηθευτική «συμμαχία» σας;
Γ.Γ._Είναι πάρα πολύ πετυχημένη. Είναι πολύ σημαντικό ότι όλοι μαζί εμείς, που αποτελούμε τα μέλη της συμμαχίας, έχουμε μια κρίσιμη μάζα αγορών, άρα μπορούμε και πηγαίνουμε στον πρωτογενή κατασκευαστή, ενώ μετά πωλούμε στον τελικό καταναλωτή. Αποφεύγοντας, έτσι, την αύξηση του κόστους και της τελικής τιμής των προϊόντων, που θα έφερνε η ύπαρξη διαφόρων ενδιαμέσων μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουμε να έχουμε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.


Χ_Και οι επιδόσεις των προϊόντων σας ιδιωτικού σήματος;
Γ.Γ._Αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 20% του τζίρου, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ περιμένουμε ότι θα πάει ακόμη καλύτερα στο μέλλον. Ιδιαίτερα, μάλιστα, σε περιόδους κρίσεων ο πελάτης προσέχει περισσότερο τι πραγματική αξία θα αγοράσει με τα χρήματά του, βάζοντας το ζήτημα της μάρκας σε δεύτερη μοίρα. Όχι ότι αναγκαστικά θα αναζητήσει το φθηνότερο, αλλά πάντως -κάτι που είναι και το υγιέστερο- κοιτάζει προσεκτικά τη σχέση «τι πληρώνω - τι παίρνω». Οι επώνυμες μάρκες, που επιβαρύνονται με ένα τεράστιο κόστος ενδιαμέσων καναλιών και διαφήμισης, βρίσκονται τώρα σε μειονεκτική θέση. Πλεονεκτήματα του Turbo-X, που είναι η δική μας μάρκα ηλεκτρονικών υπολογιστών, είναι αφ’ ενός ότι το φτιάχνεις στις προδιαγραφές που το χρειάζεσαι, αλλά και ότι -και αυτό είναι πολύ σημαντικό- έχεις εγγύηση για επισκευή μέσα σε τέσσερις ώρες, μέσω καταστημάτων μας και τμημάτων σέρβις απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας.


Χ_Οι άλλες κατηγορίες προϊόντων;
Γ.Γ._Έχουν αποδώσει, αλλά βρίσκονται ακόμη σε φάση ανάπτυξης, προσφέροντας μία συμπληρωματικότητα στον κύριο κορμό των προϊόντων μας. Άλλωστε, όλα αυτά, τηλεοράσεις LCD, ΜΡ3, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες, περνάνε πια μέσα από την πληροφορική και μπορούν να λειτουργήσουν με κέντρο τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στον υπολογιστή μπορώ, για παράδειγμα, να δω τις φωτογραφίες που τράβηξα, να ακούσω τη μουσική που «κατέβασα», να παίζω παιχνίδια κ.ο.κ.


Χ_Προβλέπεται κάποια δομική αλλαγή στο πολυκαναλικό μοντέλο οργάνωσής σας;
Γ.Γ._Όχι, δεν χρειάζεται. Μόνο κάποιες μικρές ρυθμίσεις, όπως προανέφερα. Δεν πιστεύω τόσο στο revolution όσο στο evolution. Ομαλή εξέλιξη, λοιπόν, και όχι ριζικές αλλαγές. Εμείς δεν είμαστε του μεγέθους ή της εμβέλειας της Microsoft, ώστε να καθορίζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού. Εμείς οφείλουμε να παρακολουθούμε στενά τα τακταινόμενα και να προσαρμοζόμαστε ευέλικτα στις εξελίξεις.


Χ_Ποια τμήματα της πελατείας φαίνεται, με την αρχή του 2009, να είναι πιο «μαζεμένα» στις αγορές τους;
Γ.Γ._Οι πρώτοι που αντέδρασαν ήταν οι επιχειρήσεις, που έσπευσαν να μαζέψουν τα έξοδά τους. Ακολούθησαν στην ίδια κατεύθυνση και οι ιδιώτες καταναλωτές, μάλλον λόγω κλονισμένης ψυχολογικής διάθεσης έναντι της αγοράς και της οικονομίας, παρ’ ότι τα εισοδήματά τους είναι μάλλον ενισχυμένα σε σχέση με πέρυσι. η όλη κατάσταση, όμως, έχει επηρεάσει τις προσοδοκίες τους κάνοντάς τους επιφυλακτικούς.


Χ_Υπάρχουν κάποιοι που δεν θα θιγούν από την κρίση;
Γ.Γ._Θα τα καταφέρουν καλύτερα όσοι μπορούν και πωλούν προϊόντα με άριστη σχέση τιμής - ποιότητας. Καθώς περιορίζεται η δυνατότητα του κόσμου να ψωνίζει συναισθηματικά, οι καταναλωτές θα κινούνται στην αγορά με πιο ορθολογικά κριτήρια. Ως κλάδος η πληροφορική δεν θα πληγεί, καθώς η πληροφορική είναι το κατ’ εξοχήν εργαλείο για την αύξηση της παραγωγικότητας, που είναι από τα μεγάλα ζητούμενα σήμερα. Θα αντεπεξέλθουν με μεγαλύτερη επιτυχία, λοιπόν, οι πιο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες με όλο και χαμηλότερες τιμές.


Χ_Μόλις διαφανεί κάποιο «φως στο τούνελ», λοιπόν, η πληροφορική θα είναι από τους πρώτους που θα αντιδράσει θετικά;
Γ.Γ._Και πριν από το «φως στο τούνελ». Η πληροφορική είναι απαραίτητο εργαλείο, που θα βοηθήσει πολλούς να οργανωθούν καλύτερα και να αντιμετωπίσουν τις συνθήκες της κρίσης.


Χ_Είναι η πεποίθηση αυτή συνειδητοποιημένη από τους περισσότερους επιχειρηματίες;
Γ.Γ._Σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι σωστοί επαγγελματίες γνωρίζουν καλά ότι η δουλειά τους γίνεται σωστότερα και οικονομικότερα με αυτοματοποιημένο τρόπο παρά χειροκίνητα. Δεν υπάρχει, άλλωστε, λόγος να βάζουμε ανθρώπους να δουλεύουν μηχανικά. Το έμψυχο δυναμκό ας το αξιοποιήσουμε σε τομείς όπου απαιτείται δημιουργική σκέψη ή διαπροσωπική εποικοινωνία και οι μηχανές δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Πέραν της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, η πληροφορική πολλαπλασιάζει, επίσης, τις δυνατότητες ως προς την στήριξη αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν, με τον όγκο και την ταχύτητα των πληροφοριών που παρέχει.


Χ_Η αυστηροποίηση των κανόνων στο πεδίο της καταναλωτικής πίστης έχει επηρεάσει τις πωλήσεις σας;
Γ.Γ._Ελάχιστα ίσως. Οι τράπεζες δεν έκοψαν την καταναλωτική πίστη. Έγιναν μόνο πιο «σφικτές» στη χορήγηση νέω καρτών και δανείων, προσπαθώντας να αποφύγουν τις επισφάλειες. Οι χρήστες καρτών, όμως, συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν, ενώ και οι φερέγγυοι πελάτες των τραπεζών εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση.


Χ_Πώς πηγαίνει η επέκτασή σας εκτός συνόρων;
Γ.Γ._Η Βουλγαρία πάει πολύ καλά. Έκανε μια καλή αρχή, εφαρμόζοντας και εκεί το πολυκαναλικό μοντέλο: κατάστημα, κέντρο τηλεφωνικών πωλήσεων και υποστήριξης, ομάδα εξωτερικών πωλητών, εντύπους καταλόγους στα βουλγαρικά και web site στα βουλγαρικά. Η βουλγαρική εμπειρία μας έχει μάθει τι σημαίνει διεθνής ανάπτυξη.


Χ_Θα υπάρξουν περαιτέρω διεθνή βήματα;
Γ.Γ._Τα βήματά μας θα είναι προσεκτικά και μετρημένα, όπως ήταν μέχρι τώρα. Καταφέραμε τα προηγούμενα χρόνια να έχουμε μια πολύ δυναμική ανάπτυξη, της τάξης του 30% ανά έτος επί 10 συνεχή έτη. Δεν ξέρω πόσες άλλες επιχειρήσεις έχουν τέτοια ανάπτυξη: να διπλασιάζεται το μέγεθός της κάθε δυόμισι χρόνια. Πώς όμως; Χωρίς να κάνουμε κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά κούφιες. Με ρωτούσαν, λοιπόν: «Πόσα καταστήματα θα ανοίξετε;» Ερώτηση που φαινόταν να έχει νόημα εκείνη την εποχή. Τώρα, όμως, βλέπουμε κάποιους από εκείνους που έχουν επεκταθεί με μεγάλο αριθμό καταστημάτων και μεγάλο ύψος εξόδων, να είναι εκτεθειμένοι σε τεράστιο κίνδυνο. Το ίδιο και αυτοί που πήγαν να «κατακτήσουν τα Βαλκάνια» κάνοντας πάρα πολύ μεγάλα ανοίγματα.


Χ_Μελετάτε την επέκταση και σε άλλες χώρες;
Γ.Γ._Είπα από την αρχή της συζήτησής μας ότι βλέπουμε την κρίση σαν ευκαιρίες. Έχουμε τα μάτια μας ανοικτά, λοιπόν, και εντός και εκτός Ελλάδος, για να εντοπίσουμε και να αξιοποιήσουμε τέτοιες ευκαιρίες. Βλέπουμε ότι στα Βαλκάνια ξεφουσκώνει η φούσκα των ακινήτων, που είχε οδηγήσει σε υπερβολικές καταστάσεις, κάνοντας ας πούμε στο Βουκουρέστι τα καταστήματα να είναι ακριβότερα από την Αθήνα. Πολύ σημαντική ευκαιρία λόγω κρίσης, όμως, μπορεί να είναι και να βρούμε πολύ καλούς ανθρώπους για να στηριχθούμε επάνω τους.


Χ_Ακούμε επιχειρηματίες ή και εκπροσώπους ολόκληρων κλάδων που, εν όψει κρίσης, λένε στην κυβέρνηση «σώστε μας»...
Γ.Γ._Εμείς δεν στηριζόμασταν ποτέ στο δημόσιο τομέα, ούτε καν ως πελάτη. Όποτε έτυχε να παρατηρήσουμε προβλήματα στην αναπτυξιακή μας διαδικασία, αναζητήσαμε τις δικές μας αδυναμίες που έπρεπε να διορθώσουμε και δεν σπεύσαμε να υιοθετήσουμε εξηγήσεις περί εξωγενών παραγόντων. Οι εξωγενείς παράγοντες μπορεί να υπάρχουν, πλην όμως δεν τους ορίζουμε. Φροντίζουμε, λοιπόν, να είμαστε γεροί και ευέλικτοι ώστε να τους αντιμετωπίζουμε και να τους ξεπερνάμε.


Χ_Οι σημερινές δύσκολες συνθήκες είναι εξ ολοκλήρου εισαγόμενες;
Γ.Γ._Τα εγγενή προβλήματά μας υπήρχαν πάντα και με αυτά ζούσαμε και καταφέρναμε ό,τι καταφέρναμε. Ως Έλληνες δεν θα έλεγα ότι μπορούμε να υπερηφανευθούμε πως είμαστε οι πλέον οργανωμένοι και πειθαρχημένοι. Αυτό που έχουμε είναι ένα δημιουργικό διαμόνιο, που μας επιτρέπει να κάνουμε θαύματα Τα διεθνή προβλήματα τώρα, όμως, δυσκολεύουν την κατάσταση.


Χ_Ελληνικές τράπεζες και επιχειρήσεις ζητούν να ενισχυθεί η δραστηριότητά τους στα Βαλκάνια, επειδή αν οι εκεί δραστηριότητές τους πληγούν σοβαρά τότε τα προβλήματά τους θα γίνουν πολύ αισθητά και στην Ελλάδα.
Γ.Γ._Αν η ελληνική κυβέρνηση είχε τη δυνατότητα να στηρίξει τις ελληνικές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα στα Βαλκάνια, αυτό θα ήταν το ιδανικό. Πρόκειται, όμως, εν πολλοίς για πολιτικό ζήτημα...


Χ_Τι προβλέπετε για την πορεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών;
Γ.Γ._Αν ανακάμψει το αμερικανικό χρηματιστήριο, αυτό θα επιδράσει θετικά και σε μας.


Χ_Πότε τοποθετείτε αυτή την ανάκαμψη; Σε μήνες ή σε χρόνια;
Γ.Γ._Μάλλον όχι σε μήνες, αλλά αυτό κανείς δεν μπορεί να το ξέρει. Ας είναι, όμως, και σε χρόνια. Εμάς δεν θα μας επηρεάσει.


Χ_Ούτε τους προγραμματισμούς σας;
Γ.Γ._Όχι. Νοιαζόμαστε πρωτίστως για τα θεμελιώδη μεγέθη μας. Αν αυτά πάνε καλά, και τα χρηματιστηριακά οφέλη θα ακολουθήσουν. Σε χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων μας μέσω Χρηματιστηρίου δεν υπολογίζαμε. Ο δανεισμός μας είναι πολύ χαμηλός, ενώ αν χρειαστούμε επί πλέον θα τον έχουμε εύκολα. Το Χρηματιστήριο περισσότερο μας ωφέλησε ενισχύοντας τη δημοσιότητα και το κύρος μας παρά εξασφαλίζοντάς μας κεφάλαια για την ανάπτυξή μας.


Χ_Εν κατακλείδι, κύριε Γεράρδε, να αγοράσω Πλαίσιο σήμερα;
Γ.Γ._Εγώ κατέχω το 70% των μετοχών της «Πλαίσιο ΑΕ» και είμαι χαρούμενος. Αν σας συστήσω να αγοράσετε Πλαίσιο σημαίνει ότι σας καλώ να μπείτε στην ίδια βάρκα με μένα. Εγώ τη βάρκα μου δεν τη φοβάμαι. Δουλειά μας είναι να διαχειριζόμαστε το άγνωστο, κι αυτό μέχρι τώρα το έχουμε κάνει με επιτυχία. Πιστεύω, λοιπόν, ότι και από αυτήν την συγκυρία θα βγούμε κερδισμένοι και ενισχυμένοι.

  Περιεχόμενα
Editorial: ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟΥΣ... ΦΡΑΓΚΟΥΣ
Επικαιρότητα: ΑΠΕΡΡΙΦΘΗ...ΜΕΤ’ ΕΠΑΙΝΩΝ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ
περιεχόμενα τ. 350/03.2009
Προτάσεις Αγοράς: Η ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ... ΘΗΡΙΟ
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
Συνέντευξη: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΡΔΟΣ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ «ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΕ»
ΘΕΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΘΕΜΑ: ΤΡΑΠΕΖΕΣ
ΘΕΜΑ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ: EUROBANK PROPERTIES
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΙΔΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: LOGISTICS & ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
EUROMONEY
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ
Αρθρο: Το «ΝΤΟΜΙΝΟ» ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
ΕΡΕΥΝΑ: STAT BANK
ΕΡΕΥΝΑ: ERNST & YOUNG
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site