Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάιος 2009                              



ΤΑΞΙΔΙΑ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


ΕΛΛΙΠΕΣ ΤΟ «ΟΠΛΟΣΤΑΣΙΟ»
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ


από την Έλενα Ερμείδου


Ενώ σε παγκόσμια κλίμακα η τουριστική κίνηση εξακολουθεί αυξανόμενη, παρά την οικονομική ύφεση, η Ελλάδα τείνει να  εμφανίσει απώλειες, τόσο σε απόλυτα μεγέθη όσο και σε μερίδιο αγοράς, με το γεγονός μάλιστα να μην οφείλεται στην οικονομική κρίση αλλά στην φτωχή υποδομή και οργάνωση της ταξιδιωτικής αγοράς της


 


Νέο ρεκόρ, με 924 εκατ. αφίξεις τουριστών σε παγκόσμιο επίπεδο πέτυχε η τουριστική βιομηχανία κατά το 2008, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (WTO). Το 2008 ταξίδεψαν 16 εκατ. περισσότερα άτομα σε σχέση με το 2007. Το πρώτο εξάμηνο οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις σημείωσαν αύξηση 5%, το δεύτερο εξάμηνο είχαν μείωση 1%, ωστόσο στο σύνολό τους αυξήθηκαν κατά 2%. Για το το 2010, η World Travel Trends Report 2008, που πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Βερολίνου ITB, προβλέπει ανάπτυξη  της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας κατά 2%, μετά όμως από πτώση 1% στη διάρκεια του 2009.
Όσον αφορά στα επιχειρηματικά ταξίδια, σύμφωνα με έρευνα της Coach Omnium για λογαριασμό της βρετανικής Bedouk Meetings & Events Media που ολοκληρώθηκε προσφάτως στην Ευρώπη «οι εξοικονομήσεις δεν γίνονται τόσο για λόγους χρημάτων όσο κυρίως για λόγους εικόνας», ενώ όλες οι προγραμματισμένες επαγγελματικές εκδηλώσεις μέσα στο 2008 πραγματοποιήθηκαν.


ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στην Ελλάδα ο τουρισμός παράγει το 18% του ΑΕΠ και είναι άμεσα συνυφασμένος με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, ωστόσο παρ’ ότι η τουριστική βιομηχανία αποτελεί το εθνικό στοίχημα της κυβέρνησης ώστε η χώρα μας να καταφέρει να αναστρέψει το δυσμενές κλίμα που επικρατεί, σύμφωνα με τελευταίες προβλέψεις η Ελλάδα φαίνεται να χάνει μερίδιο από την πίτα του τουρισμού, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που πραγματοποίησε η Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών (ΑΤΕΜ) κατά το χειρότερο σενάριο ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα θα ανέλθει κατά το 2009 στα 13,32 εκατ. και σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο στα 14,36 εκατ. Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) προβλέπει μείωση 4,2% της τουριστικής κίνησης προς την χώρα μας για το 2009, ενώ η μείωση από τις παραδοσιακές αγορές  Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία  φαίνεται να ξεπερνά το 4,58%.
Η Εταιρία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης (ΕΤΟΑΑ) παρουσίασε το Ελληνικό Τουριστικό Προϊόν και τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα στον Ετήσιο Κατάλογο των Μελών της ένωσης βρετανών ταξιδιωτικών πρακτόρων - Association of British Travel Agents (ABTA) για το 2009 στοχεύοντας στην ενδυνάμωση του τουριστικού μας προϊόντος.
Η κυβέρνηση με σκοπό να τονώσει την αγορά του τουριστικού προϊόντος και να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα προχωρά σε συμφωνίες έμμεσης επιδότησης των τουριστικών πρακτόρων μέσω προγραμμάτων συνδιαφήμισης Παράλληλα, ο υπουργός Κ. Μαρκόπουλος σε πρόσφατη δήλωσή του, επισήμανε ότι «φθηνότερο και ελκυστικότερο πρέπει να είναι το τελικό τουριστικό πακέτο σε σχέση με τις προηγούμενες τουριστικές περιόδους. Πρέπει να προβούμε σε μια μεταβολή του οικονομικού σχεδιασμού και μεγαλύτερη μείωση τιμών όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών, από το κράτος αλλά και την αγορά, με στόχο την όσο το δυνατό μεγαλύτερη ικανοποίηση των τουριστών». Παράλληλα ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει θεσμικό πλαίσιο για τις μεικτές επιχειρήσεις με δύο ή τρία σήματα, συγχρόνως μειώνονται σε δύο οι υπουργικές υπογραφές για την αδειοδότηση των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων. Επί πλέον πρόθεση του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης αποτελεί η διανομή μέχρι το τέλος του 2009 των χρημάτων του ΕΣΠΑ 1 δισ. ευρώ που διατίθεται κατευθείαν στο ΥΠΤΑΝ, σε επίπεδο μελετών προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013 η υλοποίησή του.
Παράλληλα, η Υπουργός Απασχόλησης, Φ. Πετραλιά επιχειρεί να παράσχει στήριξη στο τουρισμό με κονδύλια που υπερβαίνουν τα 121 εκατ. ευρώ.
Η θέση ωστόσο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΣΕΤΕ, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις, είναι ότι οι μεγάλες μειώσεις των τιμών θέτουν σε λάθος επίπεδο τον ανταγωνισμό, καθώς αυτές μειώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών και οδηγούν στη μείωση της απασχόλησης, υπογραμμίζοντας ότι το ζητούμενο είναι η ανάδειξη των διαφοροποιών στοιχείων του ελληνικού τουρισμού. Αναγκαία επίσης θεωρεί ο σύνδεσμος την μείωση του ΦΠΑ των τουριστικών υπηρεσιών κατά 3 μονάδες.


ΑΡΓΥΡΩ ΦΙΛΗ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΩΝ & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ
ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ


Ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, HATTA, με δήλωση της προέδρου του, μιλά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, εκφράζει την ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, ενώ δίνει έμφαση στην ανάγκη στοχευμένων ενεργειών για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό:


Ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί το μεγαλύτερο κεφάλαιο της εθνικής οικονομίας, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ με 18% και δημιουργώντας πάνω από 850.000 θέσεις εργασίας. Είναι λοιπόν λογικό να μας απασχολεί όλους η πορεία και η εξέλιξή του, αφού είναι άμεσα συνυφασμένη με την ανάπτυξη της χώρας μας.
Σε μια εποχή που το διεθνές τουριστικό χρηματιστήριο αντιμετωπίζει κάμψη, ως συνέπεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η μετοχή της Ελλάδας καλείται να αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα της αγοράς: η διεθνής τουριστική πίτα παρουσιάζεται μειωμένη, ενώ σχετικές μελέτες δείχνουν μείωση της τάσης για ταξίδι σε χώρες που για την Ελλάδα αποτελούν σημαντικές αγορές - στόχους (π.χ. Αγγλία, Γερμανία, ΗΠΑ). Παράλληλα, οι τάσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει και παρατηρείται στροφή σε ταξίδια μικρότερης διάρκειας, σε πακέτα με ανταγωνιστικές τιμές και συχνά, σε χώρες ανερχόμενες, εκτός Ευρωζώνης.
Προς το παρόν, τα νέα δεδομένα φαίνεται να επηρεάζουν και τη χώρα μας, με τις κρατήσεις για την υψηλή τουριστική μας περίοδο να παρουσιάζονται μειωμένες, όχι όμως στα ποσοστά που ακούμε συχνά να αναφέρονται – κυρίως γιατί κανείς δεν είναι σε θέση ακόμα να μιλάει με αριθμητικά δεδομένα. Μάλιστα, τελευταία διαφαίνεται μια πιο αισιόδοξη δυναμική της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς από την αναμενόμενη. Για παράδειγμα, έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ευρωβαρόμετρο, Φεβρουάριος 2009) έδειξε ότι μόνο το 19% των Ευρωπαίων δεν θα ταξιδέψει το 2009, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για το 2008 ήταν 32%.
Από την πλευρά μας, οι επαγγελματίες του τουρισμού προσπαθούμε να διαχειριστούμε αυτήν την κατάσταση, προσφέροντας στην αγορά ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, σε ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα, σε συνεργασία με την πολιτεία, εφαρμόζουμε μια δυναμική επικοινωνιακή πολιτική με στοχευμένες ενέργειες προβολής στις αγορές και τις χώρες που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, περιμένουμε στήριξη από την ελληνική αγορά, που φέτος φαίνεται ότι θα στραφεί στον εσωτερικό τουρισμό.


Η ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ


ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ


Στην Ελλάδα το 60%-70% της πίτας ελέγχεται από μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους, ενώ το υπόλοιπο μερίδιο της αγοράς έχει απορροφηθεί από τα μικρότερα ξενοδοχεία.


GRECOTEL
O όμιλος Grecotel Hotels & Resorts, ιδιοκτησίας  Ν. Δασκαλαντωνάκη, αριθμεί 40 ξενοδοχεία και βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης, διαθέτοντας ξενοδοχειακές μονάδες 4 και 5 αστέρων σε περιοχές της Ελλάδας όπως στο Σούνιο, με το Athens – Sounio, Cape Sounio, στη Μύκονο, με το Myconos Blu, στη Κέρκυρα με  το Corfu Imperial, Eva Palace, και Daphnil A Bay Thallasso, στη Ρόδο  με το Rhodes Royal, στη Κω με  το Kos Imperial Thalasso και Royal Park, στην Πελοπόννησο  με τα Lakopetra Beach, Olympia Riviera Thalasso, Mandoloa Rosa και Olympia Oasis, στη Κρήτη με τα Amirantes, Creta Palace, El Greco, Club Marine Palace, Marine Palace Suites και Kalliston και στην Χαλκιδική το Pella Beach. 
Ο όμιλος στα πλαίσια των προσπαθειών του να προβάλει ακόμα περισσότερο την καλή του εικόνα στην αγορά διοργανώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Bikini Camp στην ξενοδοχειακή του μονάδα Grecotel Cape Sounio, στο Σούνιο το μήνα Μάιο, όπου ο μήνας αυτός θα είναι αφιερωμένος σε θέματα ευζωίας, υγιεινής διατροφής, βελτίωσης της φυσικής και της σωματικής κατάστασης.
Το Bikini Camp που θα λειτουργεί σε εβδομαδιαία βάση, στην τιμή του πακέτου θα συμπεριλαμβάνει όλο το πρόγραμμα διατροφής, θεραπείες SPA, όλα τα προγράμματα γυμναστικής, καθώς και σχετικές διαλέξεις από ειδικούς. Θα υπάρχουν επίσης διαθέσιμα και  τριήμερα προγράμματα που θα έχουν ως στόχο την ξεκούραση και αποφόρτιση του σώματος και του πνεύματος.


ALDEMAR
Ο όμιλος Aldemar, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οποίου είναι ο Δρ Νικόλαος Σ. Αγγελόπουλος, είναι από τους κορυφαίους του χώρου, δυναμικότητας 5.500 κλινών. Ο όμιλος διαθέτει ξενοδοχειακές μονάδες σε προορισμούς στρατηγικής σημασίας. Κάποιες από αυτές τις μονάδες είναι: Aldemar Knossos Royal Village, Aldemar Royal Mare Village, Κρήτη, Aldemar Paradise Royal Mare, Ρόδος,  Aldemar Olympian Village,  Aldemar Royal Olympian Πελοπόννησος. Επίσης δύο πρότυπα κέντρα θαλασσοθεραπείας στην Κρήτη τα: Aldemar Royal Mare Thalasso, και Aldemar Royal Olympian Spa & Thalasso.
Ο Όμιλος απέσπασε πρόσφατα το 3ο βραβείο Επιχειρήσεων για το Περιβάλλον 2006-2008 για την περιβαλλοντική του δράση από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος (ΠΑΣΕΠΠΕ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).


AQUIS
Με επενδύσεις στην εγχώρια αγορά αλλά και στη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου προχωρά η Aquis Hotels & Resorts. Συγκεκριμένα, ο όμιλος πραγματοποίησε πρόσφατα εξαγορά δύο ξενοδοχειακών μονάδων στην Kρήτη του Bella Maris Beach το οποίο μετονομάζεται σε Aquis Bella Beach και του Silva Maris Beach που μετονομάζεται σε Aquis Silva Beach. Τα ξενοδοχεία αυτά προστίθενται στο δυναμικό του ομίλου, ο οποίος περιλαμβάνει τα Aquis Pelekas Beach Hotel, Aquis Sandy Beach Resort, Aquis Agios Gordios Beach Hotel και το Aquis Marine Resort & Waterpark.
Πρόσφατα ο όμιλος προχώρησε στην απόκτηση του Management του Corfu Holiday Palace που μετονομάζεται σε Aquis Corfu Holiday Palace, όπως επίσης και στην μακροχρόνια μίσθωση του Zorbas Village το οποίο μετονομάζεται σε Aquis Zorbas Viallage.
Δύο ξενοδοχειακές μονάδες του ομίλου Aquis Aquis Pelekas Beach Hotel και το Aquis Agios Gordios Beach Hotel, που βρίσκονται στην Κέρκυρα, λειτουργούν από το Πάσχα ξεκινούν τη λειτουργία τους με τη νέα τους μορφή, έχοντας πλήρως ανανεωθεί εσωτερικά και εξωτερικά και παρέχοντας στους επισκέπτες ολοκληρωμένα πακέτα υπηρεσιών ποιοτικού All Inclusive, αλλά και Half Board.


DIVANI
Ο όμιλος ξενοδοχείων Divani με σημαντική παρουσία 46 ετών στην τουριστική βιομηχανία διαθέτει στην ιδιοκτησία του τα Divani Meteora, Divani Palace Λάρισα και Κέρκυρα, Divani Palace Acropolis, Divani Zafolia Alexandras,  Divani Caravel, Apollon Palace και Apollon Suites.


CAPSIS
Με πολυτελή καταλύμματα κυρίως στην Κρήτη όπως τα Eternal Oasis, Crete, All Suite, Crete, Crystal Energy Hotel, Crete, Divine Thalassa, Crete και Ruby Red Regal Hotel αλλά και στη Ρόδο το Capsis Hotel Rhodes, o όμιλος Capsis  κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στην αγορά.


P.A.P.
Με παρουσία στο χώρο από το 1968 η οικογένεια Παπαδόπουλου διαθέτει τέσσερα ξενοδοχεία που ανήκουν στην εταιρία P.A.P. Τα ξενοδοχεία Agionissi Resort, Alexander The Great, Xenia Ouranoupolis στην Χαλκιδική και Astoria στην Θεσσαλονίκη. Και τα τέσσερα ξενοδοχεία συνδυάζουν υψηλά επίπεδα ποιότητας και υπηρεσίας με σκοπό να εξυπηρετήσουν, είτε μεμονωμένους πελάτες είτε γρουπ. Το ξενοδοχείο Astoria τελεί υπό ανακαίνιση ενώ πρόκειται σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρίας η εν λόγω ξενοδοχειακή μονάδα πρόκειται να επαναλειτουργήσει μέχρι το τέλος Μαΐου.


ΗΛΙΟΣ
Ο όμιλος Ήλιος, ιδιοκτησίας Αννας και Παντελή Μαντωνανάκη από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα διαθέτει 7 ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, τα  Elounda Beach, Elounda Bay Palace, το Grand Resort Lagonissi, το Nafplia Palace, το Αμφιτρύων στο Ναύπλιο, το Καλημέρα Κρήτη και το Kernos Beach. Και οι επτά ξενοδοχειακές μονάδες βρίσκονται  σε τουριστικά σημεία στην Ελλάδα, προσελκύοντας τουρίστες απ’ όλο το κόσμο και έχοντας την δυνατότητα να καλύψουν τις πιο απαιτητικές ανάγκες των πελατών τους, ενώ μεταξύ των άλλων να υπογραμμιστεί ότι πρόσφατα το Elounda Beach ανακαίνισε τις παραθαλάσσιες βίλες του συγκροτήματος, δίνοντας τους την ονομασία Yachting Club Villas, ενώ στις ξενοδοχειακές μονάδες του Elounda Beach και Grand Resort Lagonissi εφαρμόζεται το νέο Thalaspa Chenot που προσφέρει ολοκληρωμένες θεραπείες Spa από ειδικά εκπαιδευμένους θεραπευτές που χρησιμοποιούν την εμπειρία σε συνδυασμό με την τεράστια ποικιλία των τεχνικών Chenot.


PORTO CARRAS
Το Porto Carras Grand Resort που ανήκει στον όμιλο Ολυμπιακή Τεχνική από το 2000 βρίσκεται σε συνολική έκταση 17.630 στρεμμάτων και  αποτελείται από τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα Μελίτων, Σιθωνία, Village Inn και Βίλα Γαλήνη.
Το συγκρότημα λειτουργεί όλο το χρόνο, ενώ έχει δυναμικότητα 1.000 δωματίων πλήρως ανακαινισμένων. Η ξενοδοχειακή μονάδα διαθέτει μαρίνα 315 θέσεων, γήπεδα γκόλφ, κέντρα θαλασσοθεραπείας, γήπεδα τένις, χώρους για ιππασία, δικής του παραγωγής κρασί με private label και μεταξύ των άλλων και καζίνο.


M HOTELS
Η M Hotels, ιδιοκτησίας Τ. Μαμιδάκη περιλαμβάνει:
Το ξενοδοχείο Hermes 4* που  βρίσκεται στην παραλιακή γραμμή του Αγίου Νικόλαο έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα ανακαίνισης του και προσφέρει 211 δωμάτια και 6 σουίτες. Ακολουθώντας πιστά τις αρχιτεκτονικές απόψεις του κρητικού στυλ, το ξενοδοχείο Hermes συνοδεύει τον κάθε επισκέπτη στο ταξίδι του μέσα από την ιστορία της Κρήτης.
Το ξενοδοχείο CORAL, βρίσκεται και αυτό στην παραλιακή γραμμή του Αγίου Νικολάου και αποτελείται από 165 δωμάτια, εκ των οποίων 120 έχουν θέα στη θάλασσα, και το Mirabello Beach 4* 176 δωματίων και το Mirabello Village 5* de luxe 131 δωματίων. Aπό το 2005 τα Mirabello Beach & Village είναι κάτω από την διαχείριση της ισπανικής εταιρίας Iberostar Hotels & Resorts.


SANI
Το Sani Beach Club, ιδιοκτησίας Ανδρεάδη - Σησιάδη, ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων,   του οποίου η ανακαίνιση άρχισε το Φθινόπωρο του 2007 και περιλαμβάνει τον ολικό επανασχεδιασμό όλων των δωματίων, παρέχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις και για όσους του αποζητούν έξτρα πολυτέλεια. Να σημειωθεί ότι στις εγκαταστάσεις του ιδίου ξενοδοχείου αναμένεται δημιουργία πολυτελούς SPA καθώς και δημιουργία παιδικού σταθμού.
Tο Porto Sani Village - το 5 αστέρων all - suite και spa ξενοδοχείο μεταμορφώθηκε πλήρως το χειμώνα του 2008. Η ανακαίνιση περιλαμβάνει την συνολική εσωτερική του διαμόρφωση των 103 σουίτων καθώς και των κοινόχρηστων χώρων. Στους χώρους τους  υπάρχουν και εγκαταστάσεις SPA, “the SPA Suite”. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θεραπείες γίνονται με προϊόντα Ane Semonin των οποίων το ξενοδοχείο έχει την αποκλειστική εισαγωγή τους. Οι θεραπείες που ξεκινάνε από 50 ευρώ είναι εξειδικευμένες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες του πελάτη, ενώ στις εγκαταστάσεις του Sani Beach Hotel πραγματοποιούνται θεραπείες SPA με προϊόντα της Apivita, που ξεκινούν από 29 ευρώ.
Το boutique ξενοδοχείο του Sani Resort, Sani Asterias Suite, ανανέωσε τις σουίτες του προσθέτοντας τηλεοράσεις flat screen, σταθμούς iPOD και wireless internet access σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του.


ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Ξενοδοχεία την Αθήνα που κατέχουν μεγάλο μερίδιο από την πίτα του αστικού τουρισμού είναι τα  St George Lycabettus, η Μεγάλη Βρετανία ο Αστέρας Βουλιαγμένης, το Hilton, το Crown Plaza, Intercontinental, Ledra Marriott, ο όμιλος ξενοδοχείων Airotel, το Athens Gate, το Golden Age Hotels Athens, το Esperia κ.ά.


ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΝ
Κομβικό ρόλο στην τουριστική αγορά διαδραματίζουν οι Πράκτορες Ταξιδίων και Tour Operators, οι οποίοι αναλαμβάνουν την διοργάνωση και κάποιοι από αυτούς και την πώληση ολοκληρωμένων πακέτων διακοπών, οι επιχειρηματίες ταξιδιωτικών γραφείων, οι αεροπορικές εταιρίες, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, οι επιχειρηματίες θαλασσίου τουρισμού, τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων όπου σε συνεργασία με τους πράκτορες προσφέρουν το ολοκληρωμένο προϊόν τους στους επιχειρηματίες ταξιδιωτικών γραφείων, Travel Agents. Μέχρι τώρα οι μεγάλοι διοργανωτές τουριστικών πακέτων αποφεύγουν να κάνουν δηλώσεις προσπαθώντας να πάρουν ολοένα και περισσότερο μερίδιο από την αγορά, εκμεταλλευόμενοι ακόμα τις καταστροφολογικές προβλέψεις.
Ενδεικτικά κάποιοι από τους Tour Operators είναι οι: Παυσανίας, Χαιρώνεια, Travel Plan, Γκίνης, TUI Hellas, Μάνεσις, Ζορμπίδης, Amphitrion Group of Companies, Signature Travel, Trekking Hellas, κα ενώ κάποια από τα ταξιδιωτικά γραφεία που αναλαμβάνουν την πώληση και προώθηση των πακέτων είναι: Airone Trours, Airotel Travel, Balakakis Διακοπές, Blue Star Ferries, Diagoras Tours, Dimidis Tours, Ginis Travel, Helios Travel, Ippocampos Travel, Manessis, Marathon Travel, Rhapsody Travel, Triaena Travel & Tourism, Venus Travel, Xilouris, Travel, Zorbidis Travel, κ.ά.


ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), καταγράφουν απώλειες για τις αεροπορικές  ύψους 3,4 δισ. ευρώ κατά το 2009, με το κύκλο εργασιών να μειώνεται κατά 12%.
Από την άλλη πλευρά, η Κομισιόν πρόκειται να άρει τουλάχιστον ως το Οκτώβριο του 2009 τον όρο βάσει του οποίου αν μια αεροπορική εταιρία εξυπηρετεί ποσοστό μικρότερο του 80% των πτήσεων της σε ένα προορισμό, τότε χάνει τα slots σε συγκεκριμένο αεροδρόμιο, μέτρο το οποίο θα μειώσει τα έσοδα των αεροδρομίων.
Ενώ οι αεροπορικές εταιρίες  φαίνεται να πιέζουν τις τοπικές κυβερνήσεις για την περαιτέρω απελευθέρωση των αγορών, ενώ μια συγκεντροποιημένη αεροπορική βιομηχανία επιτρέπει την ανάπτυξη των οικονομιών κλίμακας κατά συνέπεια και μεγαλύτερες εξοικονομήσεις.
Στην εγχώρια αγορά κυριαρχεί αισιοδοξία για το μέλλον της αεροπορικής αγοράς, καθώς η πληθώρα των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας επιτρέπει την δραστηριοποίηση κάποιων άλλων μικρότερων αεροπορικών εταιριών όπως οι Κρητικές Αερογραμμές SkyExpress.
Να σημειωθεί ότι η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής αποτρέπει την δημιουργία μονοπωλιακών αγορών.


AEGEAN
Ανήκει στην Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ μέσα στο 2008 μετέφερε 6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 14%. Στο δίκτυο εσωτερικού η Aegean κατέγραψε αύξηση 9% σε σχέση με το 2007, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού κατέγραψε ετήσια αύξηση ύψους 24%, μεταφέροντας 2,3 εκατομμύρια επιβάτες.
Λόγω της θετικής πορείας που έχει καταγράψει μέχρι τώρα, η Aegean αυξάνει τα δρομολόγια κυρίως προς ξένους προορισμούς εκτελώντας πτήσεις προς Βαρκελώνη, Βενετία, Βρυξέλες, Παρίσι, Τίρανα, Βουκουρέστι, κ.ά.


LUFTHANSA
Από τις μεγαλύτερες εταιρίες στο κόσμο άλλα και με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα συνδέοντας την Ελλάδα και κυρίως το αεροδρόμιο της Αθήνας Ελευθέριος Βενιζέλος με το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και το αεροδρόμιο του Μονάχου προσαρμόζει την προσφορά της στην μειωμένη ζήτηση. Συγκεκριμένα, το επερχόμενο θερινό πρόγραμμα του 2009 μαρτυρεί την προσαρμογή της δυναμικότητας κατά 0,5% λόγω της μείωσης της ζήτησης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 206 προορισμούς σε 78 χώρες. Η μείωση της χωρητικότητας με 0,5% υπερκαλύπτεται από την επιτυχή έναρξη της Lufthansa Ilitalia. Η προσφερόμενη χωρητικότητα θέσεων ανά χιλιόμετρο σε όλο το δίκτυο της Lufthansa το καλοκαίρι του 2009 αυξάνεται κατά 0,6% συγκριτικά με την περυσινή χρονιά αντιστοίχως σε Ευρωπαϊκή επιβατική κίνηση με αύξηση 1,5%. Προσαρμοσμένη μετά την ανάπτυξη της Lufthansa, η Ευρωπαϊκή κίνηση θα μειωθεί κατά 2,2%.


AUSTRIAN AIRLINES
H εταιρία που ενώνει την Αθήνα με την Βιέννη κατέγραψε συνολικά ελαφρά μείωση της επιβατικής κίνησης (-0,3%), ενώ αναμένει πτώση εσόδων 15% για το 2009. Η Austrian Airlines ανακοίνωσε την επαναφορά της πρωινής πτήσης από Αθήνα προς Βιέννη για όλη την διάρκεια του θερινού προγράμματος, ενώ σε συνδυασμό με τις διεθνείς μας συνδέσεις, ιδιαίτερα προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.


EMIRATES AIRLINES
Πραγματοποιεί πτήσεις κατευθείαν για Ντουμπάι ενώ μέσω του κεντρικού της προορισμού, η Emirates προσφέρει σύνδεση με το εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο της το οποίο καλύπτει 101 πόλεις σε 61 χώρες. Πρόσφατα η  Emirates υπέγραψε  συμφωνία με την Amadeus σύμφωνα με την οποία η τελευταία θα δώσει στα ταξιδιωτικά γραφεία δυνατότητα πλήρους πρόσβασης στο ταξιδιωτικό περιεχόμενο της αεροπορικής εταιρίας.


QATAR AIRWAYS
Με έδρα το Κατάρ εκτελεί πτήσεις κατευθείαν από Αθήνα για Ντόχα, ενώ συνδέει με άλλους προορισμούς της Ασία.


ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
Οι εταιρίες χαμηλού κόστους φαίνεται να βγαίνουν ευνοημένες από την κρίση  καθώς η ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας θα κρατήσεις τις τιμές του πετρελαίου σε χαμηλά επίπεδα, κατ’ αυτόν το τρόπο οι εταιρίες φαίνεται να ανακτούν το χαμένο έδαφος, συνέπεια των υψηλών τιμών πετρελαίου κατά του 2008.


EASY JET
Αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους ενώνει την Αθήνα με το αεροδρόμιο Schoenefeld του Βερολίνου, το αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου, τα αεροδρόμια του Λονδίνου και του Μάντσεστερ, MAN, και το αεροδρόμιο Orly στο Παρίσι.


AIR ARABIA
Στο πλαίσιο της επέκτασής της στην Ευρώπη, η Air Arabia, νέα αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα  ξεκινά πτήσεις τρεις φορές την εβδομάδα από 21 Απριλίου 2009 προς την Αθήνα με αεροσκάφη A320. Να σημειωθεί ότι η εταιρία στο τέταρτο τετράμηνο του 2008 ανακοίνωσε κέρδη και συγκεκριμένα αύξηση κερδών κατά 45%
Άλλες αεροπορικές εταιρίες που πετάνε κυρίως από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος είναι η Swiss Air, η Air France, η KLM κ.ά.


GERMANWINGS
Αυξάνει τα δρομολόγια της πραγματοποιώντας πτήσεις προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Μύκονο, Καβάλα, και Κέρκυρα από τους αερολιμένες  αεροδρόμιο Κολωνία/Βόννη, Στουτγάρδη, Αμβούργο και Βερολίνο (Schoenefeld). Συγκεκριμένα, από τις 2 Μαίού η εταιρία θα πετά κάθε Σάββατο από τον αερολιμένα Κολωνία/Βόννη προς Κω. Επίσης, οι ταξιδιώτες που πετούν από Βερολίνο με προορισμό τον αερολιμένα της Καβάλας θα μπορούν να πετυχαίνουν καλύτερες τιμές όταν πετούν κάθε Σάββατο και από τις 2/5/2009. Ο κ. Andreas Engel, Director International PR and Brand PR Germanwings μιλά για την οικονομική κρίση στο κλάδο των αεροπορικών εταιριών και για την Germanwigns.
Χ_Πόσο πιστεύετε ότι θα επηρεάσει η οικονομική κρίση τον κλάδο των αεροπορικών εταιριών;
Α.Ε._Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη είναι μία εποχιακή αγορά, οπότε και η Germanwings έκανε πιθανότατα μία πολύ σημαντική κίνηση αποσύροντας τα 4 αεροσκάφη της τον φετινό χειμώνα, ενώ η μελλοντική επάνδρωση του στόλου της είναι ένας από τους στόχους της εταιρίας.
Σημαντικό γεγονός είναι ότι  πετάμε κυρίως από περιοχές με υψηλή αγοραστική δύναμη και ανάμεσα στους επιβάτες μας το 42% αυτών είναι business travelers. Η Ελλάδα είναι σημαντική αγορά για την εταιρία μας και θα συνεχίσει να είναι και μέσα στο 2009! Όσον αφορά στο καλοκαίρι και στους ταξιδιώτες που θέλουν να συνδυάσουν τις διακοπές τους με κάποια από τις ελκυστικές πτήσεις της Germanwings, δεν υπάρχει καλύτερος προορισμός για διασκέδαση και αναψυχή στην Ευρώπη από τα ελληνικά νησιά.


Στο πλαίσιο της προσπάθειας τόνωσης του τουρισμού και των αερομεταφορών, οι υπουργοί Μεταφορών και Τουριστικής Ανάπτυξης εξέδωσαν κοινή απόφαση, με την οποία αναστέλλεται για ένα εξάμηνο η είσπραξη τελών χρήσης σε 35 περιφερειακά αεροδρόμια όλης της χώρας, κίνηση που θα οδηγήσει στη μείωση τιμών των τουριστικών πακέτων. Παράλληλα, στα 8 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το ύψος του ποσού που θα εξοικονομήσουν οι αεροπορικές εταιρίες από την εφαρμογή του μέτρου αυτού.


ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ


ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Το υψηλότερο κύκλο εργασιών από την ίδρυση της κατέγραψαν το 2008 οι Μινωϊκές Γραμμές  σημειώνοντας αύξηση 9,2%. Οι Μινωϊκές Γραμμές συνδέουν καθημερινά τα λιμάνι του Πειραιά με το λιμάνι του Ηρακλείου και το λιμάνι των Πατρών με την Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα Αγκώνα και Βενετία.
Σχετικά με την κίνηση στις διεθνείς γραμμές η Minoan Lines το 2008 αύξησε σημαντικά το μεταφορικό της έργο και ήταν η πρώτη σε μερίδιο αγοράς επιβατών και των ΙΧ αυτοκινήτων μεταξύ των εταιριών που δραστηριοποιούνται στην συγκεκριμένη αγορά, ενώ κατά τους θερινούς μήνες παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα υψηλές πληρότητες. Να σημειωθεί ότι η εταιρία κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ανακοίνωσε ότι η εταιρία Grinaldi Compagnia di Navigazione Spa συνδεόμενο νομικό πρόσωπο με το πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Minoan Emanuele G. Grimaldi προέβη στις 1/04/09 σε αγορά 1.700 κοινών μετοχών των Μινωικών Γραμμών, συνολικής αξίας ευρώ 5.559,00.


ATTICA GROUP
Η Attica Group μέσω του θυγατρικού της Ομίλου, Blue Star, δραστηριοποιείται στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές Γραμμές. ενώ διαθέτει ένα δίκτυο πωλήσεων που επεκτείνεται σε όλο το κόσμο και υποστηρίζεται από 5 γραφεία που ανήκουν στον Όμιλο (Γερμανία, Σκωτία, Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη), από 31 Κεντρικούς Αντιπρόσωπους (Premium Sales Agents) στις κυριότερες αγορές καθώς και Λιμενικούς Πράκτορες στα λιμάνια αναχώρησης των πλοίων.
Υπενθυμίζεται ότι η Marfin Investment Group προέβη στις 03/04/2009 σε αγορά 4.000κοινών ονομαστικών μετοχών της Εταιρίας, συνολικής αξίας 9.913,86 ευρώ.


ΑΝΕΚ
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Κρήτης AE, με στόλο πάνω από 10 πλοία συνδέει κυρίως το λιμάνι των Χανίων με το λιμάνι του Πειραιά, ενώ για το οικονομικό έτος 2008 παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 8,5% στα 252,1 εκατ ευρώ. Η ANEK της οποίας η εταιρία Grinaldi κατέχει περισσότερο από το 15% των μετοχών της, πραγματοποιεί επίσης  δρομολόγια προς Ηράκλειο, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, ΒΑ Αιγαίο, Πάτρα συνδέοντας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Αγκώνας Βενετίας.


ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
H εταιρία με έδρα την Μυτιλήνη πραγματοποιεί δρομολόγια από το Λιμάνι του Πειραιά προς νησιά του Βόρειο Ανατολικού Αιγαίου και Κυκλάδες.
Σημειώνεται επίσης ότι το Αίολος Κεντέρης Ι, καθώς και τα δύο νέα ταχύπλοα Αίολος Κεντέρης ΙΙ  και Αίολος Κεντέρης ΙΙΙ αποτελούν την τελευταία εξέλιξη των πλοίων νέας τεχνολογίας που επιτρέπει την ανάπτυξη ταχύτητας 36-40 κόμβων.


EASY CRUISE
Η εταιρία easyCruise είναι μία από τις πρόσφατες επιχειρηματικές δραστηριότητες του κ. Στέλιου Χατζηϊωάννου, προέδρου του Ομίλου easyGroup. Δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2007 με κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά και την Τουρκία. Έχοντας ως  βασικό concept  “ποιότητα στη σωστή τιμή”, η εταιρία στη χρονιά που διανύουμε δραστηριοποιείται με ένα πλοίο, το easyCruise Life. Το easyCruise Life πραγματοποιεί τριήμερες και τετραήμερες κρουαζιέρες σε Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο, Ηράκλειο, Πάτμο και Κουσάντασι έχοντας ως πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια του ταξιδιού και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Κάνοντας έγκαιρα κράτηση σε μια από τις κρουαζιέρες της easyCruise, ο πελάτης έχει την δυνατότητα να πετύχει τη σωστή τιμή σε συνδυασμό με τον τύπο καμπίνας που προτιμά (από πανοραμικές σουίτες έως απλές δίκλινες ή τετράκλινες). Στην τιμή της κρουαζιέρας συμπεριλαμβάνεται πλήρης διατροφή στο πλοίο, ενώ στο κρουαζιερόπλοιο ο φιλοξενούμενος πελάτης έχει την δυνατότητα να απολαύσει πολλές υπηρεσίες, όπως προγράμματα Spa & Wellness, γυμναστήριο, σάουνα ή να διασκεδάσει στους χώρους ψυχαγωγίας του πλοίου.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΕΛΛΙΑΤΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΠΛΗΤΤΕΤΑΙ Η «ΒΑΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ» ΜΑΣ


Από την κρίση δεν έχει μείνει ανέπαφος και ο κλάδος θαλασσίου τουρισμού - Yachting, όπου σύμφωνα με συνέντευξη που μας έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Σκαφών Τουρισμού, (ΕΠΕΣΤ) κ. Α. Στελλιάτος έχει υποστεί από τις μεγαλύτερες ζημιές.


Χ_Ποιες είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στο κλάδο σας και ποιος ο αντίκτυπος των επιδράσεων της οικονομικής ύφεσης; Προβλέπετε να υπάρχουν δυσμενείς εξελίξεις; Έχετε να προτείνετε κάποια μέτρα;
Α.Σ._Ο ελληνικός τουρισμός συμπαρασυρόμενος από την πρωτόγνωρη παγκόσμια οικονομική κρίση βρίσκεται στην χειρότερη κατάσταση των τελευταίων ετών. Διαβάζοντας τα μέτρα στήριξης του τουρισμού, στον καθημερινό τύπο, μαθαίνεις ότι τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια αντιμετωπίζουν τεράστια κρίση και για τα μέτρα που θα ληφθούν, ενώ δεν αναφέρεται πουθενά ο θαλάσσιος τουρισμός και τι μέτρα στήριξης θα υπάρξουν. Αγνοείται ότι ο θαλάσσιος τουρισμός διαθέτει
o 3.500 πλοία επαγγελματικά με ελληνική σημαία, ο μεγαλύτερος στόλος παγκοσμίως με εθνική σημαία.
o 3.000 Έλληνες ναυτικοί, Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί ναυτολογούμενοι και ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.
o 10.000 εποχιακοί (καμαρότοι, μάγειρες, λοστρόμοι, skipper) για την επάνδρωση του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων.
o Ναυπηγεία: ειδικότητες που ασχολούνται στο Πέραμα κατά την ετήσια συντήρηση των σκαφών: Ξυλουργοί, ηλεκτρολόγοι, ταπετσιέρηδες, τεχνίτες σιδήρου, οξυγονοκολλητές, μηχανικοί, ψυκτικοί, ανταλλακτικά πλοίων.
o Σύνολο εργαζομένων σε γραφεία των Πλοιοκτητριών Εταιριών και μεσιτών - ναυλώσεων και αγοραπωλησιών, ασφαλιστές σκαφών περίπου 25.000.
Ο τουρισμός προσφέρει 17-18% στο ΑΕΠ, ο θαλάσσιος τουρισμός περίπου το 4%.
Φτάνουμε τώρα στην λέξη κρίση. Η πτώση είναι εντυπωσιακή, πιο αναλυτικά:
Ψ Στα bare-boats (ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα μέχρι 20 μέτρα άνευ πληρώματος) το ποσοστό κυμαίνεται από 20-25%.
Ψ Στα mini κρουαζιερόπλοια (φιλοξενούν μέχρι 49 επιβάτες) κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα.
Ψ Στα σκάφη από 20 μέτρα και μεγαλύτερα (φιλοξενούν μέχρι 12 επιβάτες) η πτώση είναι από 50% και άνω.
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας η κατάσταση που επικρατεί είναι αποκαρδιωτική σε μία εναλλακτική μορφή τουρισμού που προσελκύει τουρίστες υψηλού εισοδήματος, ενώ η Ελλάδα έχει μεγάλη ανάγκη ποιοτικού τουρισμού.
Ο τουρισμός είναι εθνικό θέμα και καλώ όλους, την πολιτεία, κυβέρνηση και αντιπολίτευση, τους εμπλεκόμενους φορείς να υπάρχει ταύτιση απόψεων, συσπείρωση, διότι στην Ελλάδα δεν θα κλείσει η Renault, η Fiat, η General Motors, αλλά θα συρρικνωθεί η βαριά βιομηχανία μας, ο τουρισμός και τότε το πρόβλημα της οικονομίας θα γίνει δυσβάστακτο.
Γνωρίζω ότι ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κύριος Κώστας Μαρκόπουλος, προσπαθεί ταξιδεύοντας σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου να περισώσει ότι είναι δυνατόν στη μεγάλη αυτή κρίση. Όμως θα ήθελα να επισημάνω ότι η εναλλακτική αυτή μορφή, τουρισμού, ο θαλάσσιος χρειάζεται την μεγάλη στήριξή του.
Τέλος θα ήθελα να αναφερθώ στην έλλειψη υποδομών. Δεν νοείται η ανταγωνίστριά μας χώρα Κροατία, με το ένα δέκατο της ακτογραμμής σε σύγκριση με την ελληνική ακτογραμμή, να έχει 108 μαρίνες, ενώ η - επίσης ανταγωνίστρια - Τουρκία διπλάσιες σύγχρονες μαρίνες από την Ελλάδα.
Είμαστε μία χώρα με 3.500 νησιά και βραχονησίδες και οι υποδομές όσον αφορά τις μαρίνες μηδαμινές. Με εξαίρεση, την Αττική, η κατάσταση στην υπόλοιπη Ελλάδα και ειδικά στα νησιά είναι απογοητευτική.


ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΓΙΩΤ & ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ


Επιχειρήσεις θαλασσίου τουρισμού και yachting είναι οι:
Afroudakis Yachting, Alexander Ship Agents, Charters and Brokers, Amphitrion Yachting, Ippocampos Yachts, Kiriakoulis Mediterranean Cruises Shipping SA, Nomicos Yachts κ.ά.
Εταιρίες ενοικιάσεως αυτοκινήτων είναι οι:
Autohellas, Auto Europe Greece Car Rental, Avis, Europcar, Holiday Autos, Cosmos Rent a Car, Sixt Rent a Car, VIP’s Rent a Car κ.ά.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: τ. 352, Μάιος 2009
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΟΜΑΖΑΚΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ : ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΘΕΜΑ: ASSET MANAGEMENT MONEY CONFERENCE 2009
ΘΕΜΑ ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΘΕΜΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
EUROMONEY
ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ICAP
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΕΡΕΥΝΑ
ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΣΤΗΝ ΓΣ ΤΗΣ ΤτΕ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site