Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2009                              


ΕΡΕΥΝΑ: ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ



ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ:
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


Κατά 10,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων το 2007, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.



Οι συνολικές πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων εταιριών καταναλωτικών προϊόντων προσέγγισαν τα 3 τρισ. δολ. το 2007, σημειώνοντας αύξηση 10,6% σε σχέση με το 2006, ενώ το ένα τρίτο των εταιριών παρουσίασε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, σύμφωνα με την έκθεση «Global Powers of the Consumer Products Industry 2009» της Deloitte. Παράλληλα, οι μέσες πωλήσεις των 250 εταιριών έφτασαν περίπου τα 12 δισ. δολ., ενώ οι 210 από τις 223 εταιρίες που δημοσίευσαν λογαριασμό αποτελεσμάτων χρήσης εμφάνισαν καθαρά κέρδη. Ωστόσο, 42 εταιρίες (20%) παρουσίασαν απόδοση επί των πωλήσεων της τάξης του 2% ή λιγότερο, ενώ οι πωλήσεις 40 εταιριών παρέμειναν στα ίδια επίπεδα ή σημείωσαν πτώση.
«Το 2007, οι περισσότερες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων παρουσίασαν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Εντούτοις, στο βραχυπρόθεσμο μέλλον πολλές από αυτές τις εταιρίες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μία περίοδο περιορισμένης ή μηδενικής ανάπτυξης, παρότι ο εν λόγω κλάδος, και ιδιαίτερα οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των φαγητών και ποτών, ενδέχεται να αποδειχθεί πολύ ανθεκτικός στις επιπτώσεις της κρίσης», δήλωσε ο κ. Γιώργος Καμπάνης, National Consumer Business Leader της Deloitte στην Ελλάδα.


ΟΙ 5 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ
Η Samsung Electronics αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη εταιρία καταναλωτικών προϊόντων με βάση τις καθαρές πωλήσεις του οικονομικού έτους 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 15,3% σε σχέση με το 2006 που είχε καταλάβει την τρίτη θέση.
Η Hewlett-Packard παρέμεινε στη δεύτερη θέση της λίστας, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 13,8%, ενώ την τρίτη θέση (από την τέταρτη το 2006) κατέλαβε η Nestle με αύξηση 9,2%.
Η Procter & Gamble ανέβηκε δύο θέσεις, φτάνοντας στην τέταρτη, με αύξηση 9,2%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Matsushita Electric Industrial Co.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Altria Group, η οποία βρισκόταν στην κορυφή της λίστα το 2006, εμφάνισε σημαντική μείωση πωλήσεων (-27,2%) λόγω της πώλησης της μονάδας της Kraft Foods το Μάρτιο του 2007, υποχωρώντας στην έκτη θέση της κατάταξης.
Ανάμεσα στις 250 μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, βρίσκεται και μία ελληνική, η Coca-Cola 3E, η οποία το 2007 σκαρφάλωσε στην 87η θέση της κατάταξης (από την 91), παρουσιάζοντας πωλήσεις 8,8 δισ. δολ. και αύξηση 15,1% σε σχέση με το 2006.


Η ΚΡΙΣΗ ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΙΣ ΗΠΑ
Ο αριθμός των εταιριών από τις ΗΠΑ που συμπεριλήφθηκαν στην κατάταξη του 2007 μειώθηκε κατά 5 εταιρίες (85 από 90) σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καθώς η οικονομία της χώρας όδευε προς ύφεση. Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό των πωλήσεων που προήλθαν από τις εταιρίες των ΗΠΑ έχει μειωθεί περισσότερο από δύο ποσοστιαίες μονάδες από το 2006. Παράλληλα, η ανάπτυξη των σύνθετων πωλήσεων των εταιριών της εν λόγω χώρας ήταν περίπου η μισή σε σχέση με την ανάπτυξη που σημείωσαν συνολικά οι 250 μεγαλύτερες εταιρίες, καθώς και η χαμηλότερη από τις πέντε μεγάλες (“Big Five”) οικονομίες. Στον αντίποδα, οι ευρωπαϊκές εταιρίες σημείωσαν διπλάσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων σε σχέση με τις εταιρίες στις ΗΠΑ. Παράλληλα, παρουσίασαν υγιή κερδοφορία και καλύτερο μέσο περιθώριο κέρδους – 13,7% οι γαλλικές εταιρίες και 10,8% οι εταιρίες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μέσες πωλήσεις των εταιριών από το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασαν τα 17 δισ. δολ., ήταν δηλαδή περίπου 50% μεγαλύτερες από τις μέσες πωλήσεις των 250 εταιριών της κατάταξης.


Ο ΚΛΑΔΟΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας σήμερα υποχρεώνει ακόμα και τις μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών προϊόντων να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στη μείωση του κόστους, στην αύξηση της ρευστότητας, ακόμα και στην ίδια τους την επιβίωση. Ωστόσο, αποτελεί και μία καλή ευκαιρία για τις εταιρίες να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους και να προετοιμαστούν για το μέλλον. Την ίδια στιγμή, οι μεταβαλλόμενες ανάγκες της νέας γενιάς των καταναλωτών, θέτουν συνεχώς νέες προκλήσεις στις εταιρίες. Παρότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι καταναλωτές εστιάζουν στην τιμή, δεν έχουν πάψει να ενδιαφέρονται και για την ποιότητα των προϊόντων, καθώς και για τις πρωτοβουλίες που παίρνουν οι εταιρίες με στόχο να ικανοποιήσουν άλλες αξίες, όπως η υγιεινή διατροφή, η προστασία του περιβάλλοντος, κ.τ.λ.
«Οι εταιρίες πρέπει να αντιμετωπίσουν γρήγορα τα προβλήματα ρευστότητας που απορρέουν από το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον και να εστιάσουν την προσοχή τους στις μακροπρόθεσμες μεταβολές της αγοράς, με στόχο να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο από την πίττα. Άλλωστε, οι επιτυχημένες εταιρίες είναι εκείνες που καταφέρνουν να προβλέπουν και να ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εταιρίες πρέπει να έχουν ξεκάθαρη στρατηγική και καλούνται  να λάβουν σήμερα σημαντικές αποφάσεις, οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο στην πορεία τους τα επόμενα χρόνια» συμπλήρωσε ο κ. Καμπάνης.


ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΑΣΕΙ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΕΤΑΙΡΙΑ ΧΩΡΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗ 2007 ΚΑΤΑΤΑΞΗ 2006 ΚΑΘΑΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2007(εκατ. $) ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Samsung Electronics Νότια Κορέα 1 3 106.388 15,3%
Hewlett-Packard ΗΠΑ 2 2 104.286 13,8%
Nestle SA Ελβετία 3 4 89.724 9,2%
Procter & Gamble ΗΠΑ 4 6 83.503 9,2%
Matsushita Electric Industrial Co., Ltd Ιαπωνία 5 5 79.625 -0,4%
Altria ΗΠΑ 6 1 73.801 -27,2%
Sony Corporation Ιαπωνία 7 7 72.012 8,4%
Nokia Φινλανδία 8 10 69.987 24,2%
Toshiba Ιαπωνία 9 8 67.326 7,8%
Dell ΗΠΑ 10 9 61.133 6,5%


 

  Περιεχόμενα
ΧΡΗΜΑ τ. 353, Ιούνιος 2009
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΑΓΟΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΛΟΓΙΚΗΣ…
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ AKINHTA
CEO & CSR MONEY CONFERENCE 2009
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ (συνέχεια)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΕΡΕΥΝΑ
ΕΡΕΥΝΑ: ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
EUROMONEY ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ (συνέχεια)
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site