Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2009                              


ΕΡΕΥΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ



ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ:
ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ


Η συμπίεση του κόστους παραγωγής - διάθεσης και ο ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμών αποτελούν σημαντικές προκλήσεις για τον κλάδο των ποτών και τροφίμων, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte


 


Η μείωση του κόστους και η τιμολόγηση των προϊόντων είναι δύο από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τα στελέχη του κλάδου ποτών και τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2009, καθώς αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις τις οικονομικής κρίσης και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών τους, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας της Deloitte.
Πιο συγκεκριμένα, το 31% των στελεχών που πήραν μέρος στην έρευνα δήλωσαν ότι η μείωση του κόστους είναι ο σημαντικότερος στόχος της επιχείρησής τους για φέτος, ενώ το 12% υπογράμμισε ότι θα εστιάσει στην κοστολογική στρατηγική με στόχο να προστατεύσει και να βελτιώσει την εμπορική απόδοση. Προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να μειώσουν το κόστος αποτελεί η μείωση των διοικητικών και των σταθερών εξόδων, σύμφωνα με το 37% των στελεχών.
Αυτή η εστίαση στη μείωση του κόστους δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το 73% των επιχειρήσεων ανέφερε σημαντική άνοδο στο κόστος της παραγωγής κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών, ενώ το 25% σημείωσε ότι η αυτή αύξηση κυμάνθηκε μεταξύ του 11% και του 25%. Ωστόσο, μόλις το 8% των επιχειρήσεων αύξησε τις τιμές των προϊόντων, ενώ το 56% εξ αυτών αύξησε τις τιμές κατά 10% ή λιγότερο. Τέλος, μόλις το 37% των επιχειρήσεων μετακύλησε ολόκληρη την αύξηση του κόστους στους πελάτες του.


ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Σύμφωνα με την έρευνα, η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι ιδιαίτερα εμφανής. Το 25% των ερωτηθέντων υπογράμμισε ότι το προφίλ των καταναλωτών στους οποίους στοχεύει αλλάζει, ενώ το ίδιο ποσοστό ανέφερε ότι οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους. Πλέον, πολλές επιχειρήσεις επαναπροσδιορίζουν τη στρατηγική τους με στόχο να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.
Το 19% των ερωτηθέντων έθεσε ως κύρια προτεραιότητα την καλύτερη στόχευση του marketing και του trade marketing, ενώ μόνο το 4% δήλωσε ότι θα μείωνε τις δαπάνες του marketing για να περικόψει τα έξοδα. Επίσης, 83% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αναμένουν να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν το brand τους στο κοινό που στοχεύουν, είτε δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη διαφοροποίηση και στην αξία του brand, είτε μέσω καλύτερης συνεργασίας με τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης για την αξιοποίηση των καταστημάτων ως μέσων προβολής και επικοινωνίας με τους καταναλωτές, είτε με ένα συνδυασμό των παραπάνω.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι κανένας από τους ερωτηθέντες δεν έθεσε ως κύρια προτεραιότητα για το 2009 την καινοτομία. Το παραπάνω υποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις θα εστιάσουν στη σωστή διαχείριση της προσφοράς / ζήτησης και στη μείωση του κόστους προτού επενδύσουν στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.


ΥΠΟΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ
Σύμφωνα με τον κ. Χρόνη Κόκκινο, Director της Deloitte στην Ελλάδα με εξειδίκευση στο χώρο των Ποτών & Τροφίμων,  αυτή η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι εμφανής και στην εγχώρια αγορά με σημαντικές συνέπειες σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. «Παρατηρείται μία σαφής αύξηση της σημασίας της τιμής στις αγοραστικές αποφάσεις. Διαβρώνεται σταδιακά η αντιλαμβανόμενη αξία πολλών brands και αυξάνονται οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ακόμα και σε κατηγορίες όπου παραδοσιακά η ποιότητα εθεωρείτο βασικής σημασίας (π.χ. γάλα). Η τάση αυτή δύσκολα θα αναστραφεί πλήρως ακόμα κι αν αλλάξει το οικονομικό κλίμα, οπότε οι επιχειρήσεις για να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά τους θα πρέπει να εστιάσουν σε κινήσεις μείωσης κόστους μόνιμου χαρακτήρα και όχι μόνο σε προσωρινά μέτρα».

  Περιεχόμενα
ΧΡΗΜΑ τ. 353, Ιούνιος 2009
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΑΓΟΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΛΟΓΙΚΗΣ…
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ AKINHTA
CEO & CSR MONEY CONFERENCE 2009
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ (συνέχεια)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΕΡΕΥΝΑ
ΕΡΕΥΝΑ: ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
EUROMONEY ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ (συνέχεια)
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site