Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Σεπτέμβριος 2009 - Τεύχος 355                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ
ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΣΤΑ 33 ΚΟΛΛΕΓΙΑ

Αναγνωρίσεις μετ' εμποδίων, αλλά και διαφόρων «ταχυτήτων», αφού ο δρόμος ανοίγει για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ΕΕ, αλλά ακόμη όχι για των ΗΠΑ ή της... Ελλάδας.


από τον Γιώργο Καλούμενο


Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται στον κλάδο των ιδιωτικών μεταλυκειακών εκπαιδευτηρίων από το φετινό φθινόπωρο. Τα ελληνικά κολλέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια  βρίσκονται στην τελική ευθεία της ισότιμης αναγνώρισής τους με τα δημόσια ΑΕΙ, ενώ ανοίγει ο δρόμος για να συμβεί το ίδιο και με τις ιδιωτικές σχολές που «συνδέονται» με αμερικάνικα ιδρύματα. Συγκεκριμένα η χώρα μας βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην κοινοτική οδηγία για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών των ιδιωτικών κολεγίων, καθώς τον Ιούλιο κυκλοφόρησαν τα ΦΕΚ στα οποία αναφέρονται οι άδειες ιδρύσεως στα Κολλέγια που είχαν υποβάλει αιτήσεις έως την 31/12/08. Από το υπουργείο Παιδείας δόθηκαν 39 άδειες σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, για 33 κολλέγια τα οποία είχαν υποβάλει αιτήσεις στο υπουργείο από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Συνολικά δόθηκαν άδειες σε πέντε αμερικανικά κολλέγια, 12 που συνεργάζονται με βρετανικά πανεπιστήμια, σε εννέα που συνεργάζονται με ιδρύματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και επτά κολλέγια που είτε είναι καινούργια είτε δεν συνεργάζονται με κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της άδειοδότησης λειτουργίας των κολεγίων, η οποία προς το παρόν συναντά κάποιες δυσκολίες, καθώς παραιτήθηκε από την Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου ο εκπρόσωπος Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ νωρίτερα την παραίτησή του είχε υποβάλει και ο πρόεδρος του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών καθηγητής κ. Θ. Φορτσάκης.
Συγκεκριμένα, για το θέμα αυτό σε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, οι καθηγητές επισημαίνουν ότι «μετά την παραίτηση και του εκπροσώπου των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, οι άδειες που χορηγήθηκαν, δεν ισχύουν για τους παρακάτω λόγους: Η Επιτροπή δεν είχε πλήρη σύνθεση, εφ’ όσον δύο μέλη της είχαν παραιτηθεί και επομένως και οι αναπληρωτές τους. Σύμφωνα με το νόμο, οι αναπληρωτές αντικαθιστούν τους τακτικούς, όταν κωλύονται. Οι συνεδριάσεις της επιτροπής ήταν άτυπες, αφού δεν τηρούνταν πρακτικά». Οι καθηγητές προσθέτουν: «Ζητάμε οι διαδικασίες να είναι αξιοκρατικές, διαφανείς και αντικειμενικές. Πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνεται στα κολλέγια ουσιαστικός έλεγχος, που περιλαμβάνει τα προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού, τις υποδομές και τον εξοπλισμό, το πρόγραμμα σπουδών, τα εκπαιδευτικά μέσα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες στους εκπαιδευόμενους, καθώς επίσης και τα προσόντα των υποψηφίων σπουδαστών. Επιβάλλεται να οριστεί καινούργια επιτροπή για να μελετήσει τους φακέλους, που έχουν υποβληθεί για αξιολόγηση και μέχρι να γίνει αυτό να μην χορηγηθεί καμία άδεια λειτουργίας». Πάντως ο έλεγχος για την άδεια λειτουργίας δεν έχει τόσο ποιοτικά κριτήρια όσο υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων».


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
«Φασαρία για το τίποτα» γίνεται με το θέμα των παραιτήσεων των μελών της επιτροπής σύμφωνα με τον Πρύτανη του Alba Graduate Business School  κ. Νικ. Τραυλό. «Είναι στην διακριτική ευχέρεια του υπουργού όταν υπάρχει παραίτηση μέλους της επιτροπής, να ορίζει νέα μέλη με αναπληρωτές. Στην περίπτωση άρνησης και του αναπληρωτή, μπορεί να προωθηθεί στο ΦΕΚ μία νέα απόφαση» τονίζει ο κ. Τραυλός. Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχει θέμα ηθικής τάξης με την άρνηση των μελών να συμμετέχουν στην επιτροπή. Κι αυτό γιατί με τον τρόπο αυτό στην ουσία αρνούνται να εφαρμόσουν τον νόμο. «Τα πανεπιστήμια δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα, εφ’ όσον ισχύει η άποψή τους ότι τα κολλέγια δεν προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση» αναφέρει ο κ. Τραυλός.
Ο Σύνδεσμος Κολεγίων σημειώνει από την πλευρά του ότι απαιτείται ακόμη η άμεση έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο η χώρα μας θα εφαρμόσει τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών των αποφοίτων των κολεγίων. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν μερικούς μήνες υπήρξε νέα καταδίκη της χώρας μας για τη μη ενσωμάτωση στην Ευρωπαϊκή Οδηγία. Με την ολοκλήρωση του ελέγχου των κολεγίων ο υπουργός Παιδείας, (πάντα με κάποια επιφύλαξη  καθώς δεν ξέρουμε την επόμενη κυβέρνηση) το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να προωθήσει την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο θα ενσωματώνεται η σχετική κοινοτική οδηγία (36/2005) στο εθνικό δίκαιο και η οποία προβλέπει την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους κολεγίων.
Σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα φαίνεται ότι υπό προϋποθέσεις θα αναγνωριστούν αυτά των κολεγίων που συνεργάζονται με ιδρύματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό θα γίνεται μέσω της εγγραφής του απόφοιτου στους επαγγελματικούς συλλόγους των κρατών μελών της ΕΕ με τα οποία τα κολλέγια συνεργάζονται. Έτσι για παράδειγμα ένας πολιτικός μηχανικός που έχει φοιτήσει σε κολλέγιο που συνεργάζεται με κάποιο πανεπιστημιακό ίδρυμα στο Λονδίνο, θα μπορεί να εγγραφεί στο εκεί  τεχνικό επιμελητήριο και στη συνέχεια στο ελληνικό. Αντίστοιχα ο απόφοιτος νομικής σχολής που αντιπροσωπεύει κάποιο γαλλικό πανεπιστήμιο θα εγγράφεται στο δικηγορικό σύλλογο π.χ. του Παρισιού και στη συνέχεια θα μπορεί να ενταχθεί σε κάποιον ελληνικό δικηγορικό σύλλογο.
Όλα αυτά ισχύουν για τα προπτυχιακά προγράμματα καθώς για τα μεταπτυχιακά δεν προβλέπεται αναγνώρισή τους μέχρι στιγμής. Βέβαια μεταξύ των 33 κολεγίων που έχουν ενταχθεί στη διαδικασία ελέγχου, προκειμένου να πάρουν άδεια ιδρύσεως, υπάρχουν και  κολλέγια που συνεργάζονται με αμερικανικά πανεπιστήμια. Αυτά τα κολλέγια δεν αναμένεται να ενταχθούν στο Προεδρικό Διάταγμα, καθώς δεν προβλέπεται, αλλά αναμένεται να υπάρξει διακρατική συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, όπου θα ισχύουν τα ίδια κριτήρια για την αδειοδότηση με αυτά των κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια της ΕΕ.


ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Επίσης, πρόβλημα υπάρχει και με τα κολλέγια που είναι αμιγώς ελληνικά και δεν συνεργάζονται με ιδρύματα του εξωτερικού. Αυτά ακόμα και αν είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και έχουν λάβει πιστοποιήσεις από το εξωτερικό, δεν αναγνωρίζονται προς το παρόν. Μία άλλη κατηγορία κολεγίων που δημιουργείται είναι τα ξένα ινστιτούτα, όπως το ελληνοαμερικανικό και το γαλλικό, που μετατρέπονται σε ανώτατες σχολές.
Έτσι προκύπτουν το Ελληνοαμερικανικό Πανεπιστήμιο, ενώ το Γαλλικό Ινστιτούτο θα λειτουργεί ως παράρτημα του Πανεπιστημίου της Σορβόννης. Το πρώτο θα «στεγάζει» σχολές διοίκησης επιχειρήσεων, μουσικής, πληροφορικής και ψυχολογίας καθώς και μεταπτυχιακά προγράμματα σε αυτές τις επιστήμες, ενώ το δεύτερο γαλλική φιλολογία, διεθνείς σχέσεις και πολιτικές επιστήμες. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το Ελληνοαμερικανικό και το Γαλλικό Ινστιτούτο ανήκουν διοικητικά στην αμερικανική και γαλλική πρεσβεία.
Οι αλλαγές που προβλέπονται στον νόμο περί κολεγίων θα τροποποιήσουν οριστικά τη τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα καθώς θα σπάσει το μονοπώλιο των δημόσιων ΑΕΙ. Αν τελικά πάρουν άδειες λειτουργίας τα 39 κολλέγια που έχουν καταθέσει αιτήσεις και πληρούν τις προϋποθέσεις, μαζί με τα 22 ΑΕΙ και τα 15 ΤΕΙ που αναβαθμίζονται σε ανώτατα ιδρύματα, τότε η Ελλάδα θα βρεθεί με 37 δημόσια ΑΕΙ και 39 ιδιωτικά.
Αρμόδια Αρχή για να δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και να εκδίδει αποφάσεις για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, είναι το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ). Στις αρμοδιότητες του εν λόγω συμβουλίου, ανήκει και η κρίση κάθε θέματος που αφορά στην αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και ιδιαίτερα του ζητήματος, αν απαιτείται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής στην Ελλάδα ή η υποβολή του αιτούντος σε δοκιμασία επάρκειας.


ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ
Το ΣΑΕΠ θα έχει δύο τμήματα που θα συμμετέχουν εκπρόσωποι επαγγελματικών σωματείων όπως το ΤΕΕ, ΔΣΑ, οι Ιατρικοί Σύλλογοι και εκπρόσωποι του ΔΟΑΤΑΠ. Ο πτυχιούχος θα κάνει αίτηση πληρώνοντας παράβολο 100 ευρώ και το αργότερο μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή του πτυχίου του, θα έχει πάρει την απάντηση του. Το εν λόγω Συμβούλιο, θα κρίνει τι απαιτείται για την αναγνώριση κάθε πτυχίου. Αυτό θα γίνεται στις περιπτώσεις που η διάρκεια εκπαίδευσης έιναι περισσότερο από ένα έτος μικρότερη από αυτήν που ισχύει στη χώρα. Τα τριετούς φοίτησης πτυχία θα συνοδεύονται οπωσδήποτε από άσκηση ή εξετάσεις. Θα προτείνεται στον πτυχιούχο είτε πρακτική άσκηση είτε γραπτή δοκιμασία και ο ίδιος θα αποφασίζει με ποιο τρόπο θα αναγνωρίζει το πτυχίο του.
Οι επαγγελματικοί σύλλογοι θα έχουν τον απόλυτο λόγο στις γραπτές εξετάσεις. Εκείνοι θα αποφασίζουν για την επιστημονική επάρκεια του πτυχιούχου, μέσω των θεμάτων που θα εξετάζεται. Η διαδικασία δεν θα ξεπερνά τους τρεις μήνες και αφού «τελεσιδικήσει» το ΣΕΑΠ οι επαγγελματικές οργανώσεις θα είναι υποχρεωμένες να εγγράψουν στα μητρώα τους καινούργιους πτυχιούχους. Aναγνωρίζονται οι τίτλοι σπουδών που αποκτήθηκαν μερικώς στην Eλλάδα και μερικώς σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. H εν λόγω αναγνώριση θα παρέχει στον δικαιούχο, το δικαίωμα να ασκεί στην Eλλάδα το επάγγελμα για το οποίο διαθέτει τα προσόντα στο κράτος-μέλος καταγωγής του πτυχίου. Ακόμα αναγνωρίζονται πτυχία τριετούς διάρκειας σπουδών που αποκτήθηκαν από πανεπιστήμια του εξωτερικού, σε συνεργασία με τα κολλέγια.
Ένα από τα ζητήματα είναι αν θα αναγνωρίζονται νέα αλλά και παλαιά πτυχία, των χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ και της πρώην EΣΣΔ. Tο νέο όργανο ΣΕΑΠ που δημιουργείται θα αξιολογεί τα πτυχία των ξένων πανεπιστημίων, και αναλόγως θα αποφασίζει εάν θα τα δέχεται ως έχουν ή θα υποχρεώνει τους κατόχους τους σε δοκιμασίες. Tα επαγγελματικά προσόντα των πτυχιούχων θα αναγνωρίζονται: α) είτε με πρακτική άσκηση τουλάχιστον δύο ετών στην Eλλάδα, β) είτε με εξετάσεις στον αρμόδιο επαγγελματικό σύλλογο, γ) είτε εάν ο πτυχιούχος έχει κάνει ήδη πρακτική άσκηση τριών ετών στη χώρα έκδοσης πτυχίου. Με την αναγνώριση των πτυχίων, αλλά και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων εκατομμυρίων πτυχιούχων θα ανοίξουν πολλές πόρτες για δεκάδες επαγγέλματα. Παράλληλα, θα πρέπει να αναγνωριστούν επαγγελματικά δικαιώματα και τίτλοι σπουδών 25.000 αποφοίτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων από ελληνικά κολλέγια.


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Παρά τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν με το θεσμικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούν, η πορεία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ήταν ανοδική τα τελευταία χρόνια.
Οι συνολικές πωλήσεις των κυριοτέρων επιχειρήσεων ιδιωτικής εκπαίδευσης, οι οποίες δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, ακολούθησαν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 7%. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι η εκτίμηση για τις συνολικές πωλήσεις υποεκτιμά το πραγματικό μέγεθος λόγω της μη δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων πολλών επιχειρήσεων νομικών μορφών ΟΕ, ΕΕ, κ.λπ., και των διαφόρων μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων τα οποία λειτουργούν ως σωματεία, αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, κ.λπ. Από τα στοιχεία της έρευνας οικογενειακών προϋπολογισμών προκύπτει μία εκτίμηση για τις ιδιωτικές δαπάνες για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η δαπάνη η οποία προκύπτει για το 2004 είναι 174,3 εκατ. ευρώ.
Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΟΠ 1998-1999, τα οποία έχουν αναχθεί σε τρέχουσες τιμές βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή για την εκπαίδευση. Οι σχετικές όμως έρευνες συχνά υποεκτιμούν τη δαπάνη και είναι επίσης πιθανό τα νοικοκυριά να δαπανούν σήμερα μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες από ότι το 1998. Ως εκ τούτου η εκτίμηση αυτή θα πρέπει να θεωρηθεί ως κατώτατο όριο της ετήσιας δαπάνης για τριτοβάθμιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες.


 


DR. TODD G. FRITCH
VICE PRESIDENT for ACADEMIC DEVELOPMENT & DEAN of GRADUATE and PROFESSIONAL STUDIES, DEREE COLLEGE
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προτιμούν σχολεία τα οποία συστηματικά εφαρμόζουν υψηλά πρότυπα στην εκπαίδευση που προσφέρουν και τα οποία έχουν καλή φήμη στην αγορά εργασίας.


ΧΡΗΜΑ_Ποια θα λέγατε ότι είναι τα κυριότερα κριτήρια με τα οποία ένας υποψήφιος σπουδαστής πρέπει να επιλέξει το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο θα φοιτήσει;
T. FRITCH_Όπως σε κάθε σημαντική επιλογή, η καλύτερη επιλογή σχολής είναι αυτή που ευθυγραμμίζεται καλύτερα με την προσωπικότητα και τους στόχους του υποψηφίου. Γενικά, πάντως, οι υποψήφιοι θα πρέπει να προτιμούν σχολεία τα οποία συστηματικά εφαρμόζουν υψηλά πρότυπα στην εκπαίδευση που προσφέρουν και τα οποία έχουν καλή φήμη στην αγορά εργασίας.


Χ_Πόσο «ασφαλής» μπορεί να αισθάνεται ο απόφοιτος του Deree καθώς επιδιώκει να σταδιοδρομήσει μέσα στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον;
T. F._Το Deree, το οποίο είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός, έχει μακρά παρουσία στην Ελλάδα και υπήρξε πρωτοπόρο στην ελληνική ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει πάνω από 28.000 απόφοιτους οι οποίοι εργάζονται σε πάνω από 1.700 εταιρείες και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πράγματι, είναι δύσκολο να βρεις μεσαία και μεγάλη εταιρεία στην Ελλάδα η οποία δεν έχει αποφοίτους του Deree στα μεσαία και ανώτερα διευθυντικά κλιμάκιά της. Νομίζω ότι αυτό που κάνει το Deree να ξεχωρίζει, πέραν της υψηλής εκπαιδευτικής του στάθμης, είναι το ότι εξοικειώνει τους φοιτητές του με τη χρήση της κριτικής σκέψης σε όλες τις πλευρές της ζωής τους – κάτι που είναι εξαιρετικά πολύτιμο. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η βοήθεια που προσφέρει στους αποφοίτους του στο να ξεκινήσουν την καριέρα τους: πάνω από 90% των αποφοίτων του Deree είτε ξεκινούν την καριέρα τους στον τομέα που επιθυμούν ή γίνονται αποδεκτοί από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της αρεσκείας τους. Αυτό είναι εξαιρετικό για την Ελλάδα. Τέλος, οφείλω να αναφέρω και τη χρησιμότητα του εκτεταμένου δικτύου των αποφοίτων, το οποίο θα συνεχίσει να τους είναι χρήσιμο σε όλη την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.


Χ_Μπορείτε να υποδείξετε κάποιες επαγγελματικές ή στελεχιακές ειδικότητες «του μέλλοντος»;
T. F._Ιστορικά, σε περιόδους ύφεσης ή οικονομικής κρίσης, οι εγγραφές σε τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα αυξάνονται σημαντικά. Ο λόγος είναι ότι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την ευκαιρία ή την ανάγκη να αυξήσουν τις δεξιότητές τους και τις γνώσεις τους για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας, ή για να αποκτήσουν νέες δεξιότητες ώστε να ακολουθήσουν μια νέα καριέρα. Η τάση αυτή επαληθεύεται και στην παρούσα κρίση, ιδιαίτερα στο μεταπτυχιακό επίπεδο, με μεγάλο ενδιαφέρον για προγράμματα όπως το Master of Science in Finance, το οποίο ασχολείται με μερικά από τα θέματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της παγκόσμιας κρίσης. Υπάρχει επίσης σημαντικό ενδιαφέρον για το Master of Arts in Communication, καθώς προσφέρει δεξιότητες των οποίων η σημασία αυξάνεται διαρκώς εν όσω προχωρά η παγκοσμιοποίηση και οι εργαζόμενοι πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν με νέους τρόπους και πέρα από τα φυσικά ή τα πολιτιστικά σύνορα της χώρας τους. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδος είναι ο τουρισμός ο οποίος έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και γι αυτό νομίζω ότι το νέο μας πρόγραμμα για Bachelor of Science in International Tourism and Hospitality Management – του οποίου η δομή και ο προσανατολισμός είναι μοναδικά στην Ελλάδα – θα έχει μεγάλη επιτυχία.


Χ_Πώς αξιολογείτε τις τρέχουσες εξελίξεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της Ελλάδας (καθιέρωση ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) και πού θα λέγατε ότι οδηγούν;
T. F._Βλέποντας τη μεγάλη εικόνα, μπορώ να πω ότι η Ελλάδα ακολουθεί την παγκόσμια τάση για περισσότερες επιλογές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη.


Χ_Τι δυνατότητες παρέχονται σε άτομα που ευρίσκονται ήδη μέσα στην παραγωγική διαδικασία και επιθυμούν να αναβαθμίσουν τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα τους;
T. F._Σήμερα υπάρχει πληθώρα εκπαιδευτικών επιλογών για εργαζόμενους οι οποίοι επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους ή να αποκτήσουν νέες και να μπούν σε νέους τομείς δραστηριότητας. Για παράδειγμα, το Deree προσφέρει μεταπτυχιακά προγράμματα σε business, χρηματοοικονομικά, επικοινωνίες και ψυχολογία τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για ανθρώπους που έχουν ήδη κάποια εργασιακή εμπειρία. Επειδή δε το αμερικανικό σύστημα εκπαίδευσης είναι τόσο ευέλικτο, επαγγελματίες που επιθυμούν να σπουδάσουν μπορούν να σχεδιάσουν τις σπουδές τους σύμφωνα με τις ανάγκες τους.  Επίσης το Deree επεκτείνεται στον τομέα των επαγγελματικών σπουδών. Το προσεχές τετράμηνο, για παράδειγμα, προσφέρει 26 διαφορετικά επιχειρηματικά σεμινάρια στα οποία διδάσκουν διακεκριμένοι επαγγελματίες του χώρου σε τομείς όπως η επιχειρηματικότητα, ηγεσία και επιχειρηματικές δεξιότητες, δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία, διαχείριση ακινήτων, διαχείριση μη κερδοσκοπικών οργανισμών και τεχνολογία.


 


Δρ ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ - ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ iCΟΝ INTERNATIONAL TRAINING
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΑΙΤΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ


Ένα πτυχίο ή μεταπτυχιακός τίτλος δεν είναι ίσης αξίας με κάθε άλλο πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο, ενώ η αξία αυτή δεν εξαρτάται από το εάν προσφέρεται από ιδιωτικό ή κρατικό φορέα.


ΧΡΗΜΑ_Σε ποιό βαθμό η εκπαίδευση που παρέχεται σήμερα στην Ελλάδα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας;
Μ. ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ – ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ_Στόχος ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού προγράμματος πρέπει πλέον να είναι όχι απλώς η κατάρτιση, αλλά και η ανάπτυξη προσωπικών ικανοτήτων των εκπαιδευομένων, κυρίως δε της προσαρμοστικότητας, της διάθεσης για συνεχή μάθηση και της κατανόησης και διαχείρισης διαπολιτισμικών διαφορών. Η ανάπτυξη αυτών των ικανοτήτων θα τους επιτρέψει να είναι διά βίου ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο, διότι ένα σύγχρονο και μελλοντικό χαρακτηριστικό είναι η κινητικότητα των επιχειρήσεων και των στελεχών. Αυτά τα χαρακτηριστικά αναπτύσουν τα προγράμματα που προσφέρει η iCon. Είναι αυτούσια προγράμματα των Κρατικών Βρετανικών Πανεπιστημίων Λέστερ (Leicester) και  Heriot Watt Εδιμβούργου. Η υψηλή θέση των Πανεπιστημίων μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί από τους δημοσιευμένους καταλόγους των Financial Times, των Times, της Guardian και του Association of MBAs. Η αποδοχή των προγραμμάτων μας από τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι εξαιρετικά υψηλή και οι συνεργασίες μέσω της χρηματοδότησης των σπουδών στελεχών επαναλαμβάνονται, αλλά και διευρύνονται. Σε πρόσφατη δε έρευνα μεταξύ των αποφοίτων μας διαπιστώσαμε ότι η απασχολησιμότητά τους (εξεύρεση εργασίας εντός ελαχίστου χρόνου) αγγίζει το 100%, το δε 80% έλαβε μισθολογική αύξηση και μάλιστα μέχρι 40% σε μικρό χρονικό διάστημα από την αποφοίτηση.


Χ_Πώς αξιολογείτε τις τρέχουσες εξελίξεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της Ελλάδας (καθιέρωση ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) και πού θα λέγατε ότι οδηγούν;
Μ. Π.-Κ._Ήδη εδώ και μία δεκαετία περίπου προσφέρεται μία πολύ μεγάλη γκάμα  μεταπτυχιακών και προπτυχιακών προγραμμάτων με μεγάλη διαφοροποίηση ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Η κατάσταση αυτή υποχρεώνει κάθε σοβαρό υποψήφιο να προβεί στις κατάλληλες συγκρίσεις και επιλογές. Και στην Ελλάδα γίνεται αντιληπτό όλο και περισσότερο ότι ένα πτυχίο ή μεταπτυχιακός τίτλος δεν είναι ίσης αξίας με κάθε άλλο πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο, καθώς και ότι η αξία αυτή δεν εξαρτάται από το εάν προσφέρεται από ιδιωτικό ή κρατικό φορέα. Η προσπάθεια που καταβάλλει κανείς για τη λήψη του τίτλου είναι εχέγγυο ότι είναι σοβαρό, αναγνωρισμένο και μεγάλης αξίας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.


Χ_Πόσο ασφαλής μπορεί να αισθάνεται ο απόφοιτος του οργανισμού σας, καθώς επιδιώκει να σταδιοδρομήσει μέσα στο ανταγωνστικό περιβάλλον της αγοράς;
Μ. Π.-Κ._H συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων μας (το 98%) εργάζεται ήδη στον πρώτο χρόνο αποφοίτησης σε ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων οικονομικής δραστηριότητας. Το iCon success & fun club στηρίζει τη συνεχή ανάπτυξη των προσόντων και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας των αποφοίτων και περιλαμβάνει ομιλίες, σεμινάρια και συνέδρια με καταξιωμένα στελέχη, κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις αλληλογνωριμίας, ψυχαγωγίας και αλληλοϋποστήριξης, αλλά και δραστηριότητες προβολής τους, γραφείο σταδιοδρομίας και εξεύρεση ευκαιριών. Το πελατολόγιο της iCon από ελληνικές επιχειρήσεις δείχνει επίσης την αναγνώριση και από την ελληνική αγορά. Πολλές και διεθνείς επιχειρήσεις, ιδιωτικές ή κρατικές και η επανειλημμένη συμμετοχή στελεχών τους αποδεικνύουν σημαντική αναγνώριση.


Χ_Ποιά θα λέγατε ότι είναι τα κυριότερα κριτήρια με τα οποία ένας υποψήφιος σπουδαστής πρέπει να επιλέξει το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο θα φοιτήσει:
Μ. Π.-Κ._1. Οι σπουδαστές να είναι εγεγραμμένοι σπουδαστές του αντίστοιχου Πανεπιστημίου.
2. Οι απόφοιτοι να λαμβάνουν το αυτούσιο πτυχίο του Πανεπιστημίου.
3. Στα δίδακτρα να συμπεριλαμβάνονται όλες οι παροχές, χωρίς κανένα «κρυφό κόστος».
4. Να υπάρχει δυνατότητα επιτυχούς παρακολούθησης όλων των προγραμμάτων από οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδος, χωρίς άσκοπες μετακινήσεις.
5. Να υπάρχει πρόσβαση στην κεντρική ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του αντίστοιχου Πανεπιστημίου.
6. Προσαρμογή του ρυθμού της εκπαίδευσης στις ατομικές ανάγκες εργαζομένων στελεχών.
7. Συμμετοχή σε Club όπως στο iCon success & fun club, το οποίο στηρίζει τη συνεχή ανάπτυξη των προσόντων και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας των αποφοίτων.
8. Να προσφέρεται συμβούλευση για την ορθή επιλογή προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού προγράμματος, όπως κάνουν τα έμπειρα και ειδικά εκπαιδευμένα στελέχη της iCon.


 


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΥΝΗ
MARKETING EXECUTIVE MEDITERRANEAN COLLEGE
ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΕ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ
ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Σε αντίθεση με τα ελληνικά κρατικά ΑΕΙ/ΤΕΙ, που ακόμα και σήμερα δεν αξιολογούνται από κάποιον επίσημο φορέα, το Mediterranean College ελέγχεται περιοδικά από τον κρατικό βρετανικό φορέα διασφάλισης ποιότητας QAA.


To Mediterranean College είναι το πρώτο ιδιωτικό αγγλόφωνο Κολλέγιο στην Ελλάδα από το 1977. Στα 32 χρόνια διαρκούς και επιτυχούς παρουσίας μας στην ιδιωτική πανεπιστημιακή εκπαίδευση έχουμε απαλλάξει χιλιάδες νέους από την ανάγκη σπουδών στο εξωτερικό προσφέροντας σύγχρονα προγράμματα σπουδών σε ειδικότητες με αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Αυτό που καθιστά το Mediterranean College πρωτοπόρο στις εξελίξεις, είναι η εγκαθίδρυση, το 1992, του θεσμού των ακαδημαϊκών συνεργασιών franchise με έγκριτα κρατικά Βρετανικά πανεπιστήμια. Έτσι, τα τελευταία 17 χρόνια, προσφέρουμε αυτούσια βρετανικά πανεπιστημιακά προγράμματα με σπουδές εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Το επιστέγασμα της επιλογής αυτής, είναι ότι, πληρώντας όλους τους όρους της σχετικής οδηγίας της ΕΕ, λάβαμε επίσημα άδεια ίδρυσης (Μεσογειακό Κολλέγιο - αρ. 76767/Δ6) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 1531, 27/7/09).
Πρέπει να τονίσω ότι από τη στιγμή που το Mediterranean College άρχισε να παρέχει στην Ελλάδα franchised προγράμματα Βρετανικών πανεπιστημίων, επέλεξε να ενταχθεί στα ίδια συστήματα ελέγχου και αξιολόγησης που εντάσσονται και τα βρετανικά πανεπιστήμια. Έτσι, σε αντίθεση με τα ελληνικά κρατικά ΑΕΙ/ΤΕΙ που, ακόμα και σήμερα δεν ελέγχονται ούτε αξιολογούνται από κάποιον επίσημο φορέα, το Mediterranean College ελέγχεται περιοδικά από τον κρατικό βρετανικό φορέα διασφάλισης ποιότητας QAA (Quality Assurance Agency for Higher Education) και είναι πιστοποιημένο από τον, επίσης κρατικό, Βρετανικό φορέα πιστοποίησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, BAC (British Accreditation Council for Further and Higher Education) ως ίδρυμα που παρέχει ανώτατη εκπαίδευση. ΕπΊ πλέον οι απόφοιτοί μας λαμβάνουν πιστοποιητικό αναγνώρισης των πτυχίων τους από το NARIC (Βρετανικό ΔΟΑΤΑΠ).
Σήμερα, το ελληνικό κράτος προτίθεται να ενσωματώσει στο ελληνικό δίκαιο την οδηγία 36/2005 της ΕΕ και να αναγνωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων μας. Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση σημειώθηκε με την ένταξη των Κολεγίων στο Υπουργείο Παιδείας. Αποτέλεσμα τούτου είναι η σταδιακή αύξηση του αριθμού των αποφοίτων Λυκείου που συνειδητά επιλέγουν να σπουδάσουν στα Κολλέγια και όχι σε ΤΕΙ/ΑΕΙ της περιφέρειας, σε ειδικότητες με χαμηλή απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας. Αντίστοιχα, αύξηση του ενδιαφέροντος παρατηρούμε και για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, από απόφοιτους ΤΕΙ/ΑΕΙ και εργαζόμενους του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, οι οποίοι αναζητούν υψηλού επιπέδου, σύγχρονες και ευέλικτες μεταπτυχιακές σπουδές, σε ένα οργανωμένο ακαδημαϊκό περιβάλλον.


ΝΙΚΟΛΑΟΣ Γ. ΤΡΑΥΛΟΣ
ΠΡΥΤΑΝΗΣ, ALBA ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ


Είναι παράλογο και εθνικά επικίνδυνο ανεξάρτητα ελληνικά ιδιωτικά κολλέγια να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι ιδιωτικών κολλεγίων που αντιπροσωπεύουν πανεπιστημιακά ιδρύματα της ΕΕ.


Υπό το πρίσμα της αποτυχίας της προσπάθειας αναθεώρησης του Άρθρου 16 του Συντάγματος, ο νόμος περί Κολλεγίων, θέτοντας την άτυπη εκπαίδευση κάτω από την αιγίδα του Υπ.Ε.Π.Θ., βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση. Η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων που αντιπροσωπεύουν Πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μονόδρομος για κάθε χώρα της ΕΕ και επομένως πρέπει οι σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες άμεσα να ενσωματωθούν στο εθνικό δίκαιο.
Είναι, βέβαια, παράλογο και εθνικά επικίνδυνο ανεξάρτητα ελληνικά ιδιωτικά κολλέγια να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση έναντι ιδιωτικών κολλεγίων που αντιπροσωπεύουν πανεπιστημιακά ιδρύματα της ΕΕ. Ελπίζω να αποκατασταθεί σύντομα αυτή η αδικία. Η πρόκληση για τα κρατικά Πανεπιστήμια δεν είναι η αντιπαράθεσή τους με τα ιδιωτικά κολλέγια, αλλά η αναβάθμιση και περαιτέρω βελτίωσή τους για τη σωστή ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικής τους θέσης.
Τα ιδιωτικά κολλέγια οπωσδήποτε θα ασκήσουν πίεση στα κρατικά Πανεπιστήμια να βελτιώσουν την ποιότητά τους. Συνεπώς, οι αντιδράσεις των τελευταίων δημιουργούν πολλά ερωτηματικά. Για την περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας της μεταλυκειακής εκπαίδευσης προτείνω το Υπ.Ε.Π.Θ. να κάνει σαφή διάκριση ανάμεσα σε κερδοσκοπικά και μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά κολλέγια, όπως άλλωστε ισχύει στις Αγγλοσαξονικές χώρες όπου συνυπάρχουν κρατικά και μη κρατικά ιδρύματα.
Τέλος, ας σημειωθεί πως έχει επικρατήσει η άποψη, βάσει της οποίας έχουν θεσπιστεί δίδακτρα στα κρατικά μεταπτυχιακά προγράμματα, πως το Άρθρο 16 του Συντάγματος δεν περιορίζει τη θέσπιση και λειτουργία μη κρατικών μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Επομένως, μπορεί η κυβέρνηση να προβεί στην έκδοση των σχετικών νόμων αναγνώρισης μη κρατικών μεταπτυχιακών προγραμμάτων με πλήρη ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα.



OTE ACADEMY
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

Παρέχεται η δυνατότητα σε στελέχη, που προέρχονται από οποιονδήποτε επιχειρηματικό τομέα στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, να αποκτήσουν γνώσεις στα πιο εξελιγμένα εργαλεία του management και να επιτύχουν αποτελεσματικότερη απόδοση σ’ ένα διεθνές περιβάλλον ανταγωνισμού το οποίο μεταβάλλεται συνεχώς.


Η έγκαιρη διάγνωση των αλλαγών και η αντιμετώπιση των προκλήσεων, ο καθορισμός των στόχων, και η επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων, είναι προτεραιότητα σε κάθε επιχείρηση προκειμένου να διατηρήσει την Ανταγωνιστικότητα της, σ’ ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται διαρκώς. Βασική προϋπόθεση, η ύπαρξη στελεχών που διαθέτουν Γνώση, αντίληψη Στρατηγικής, ικανότητα στοχευμένης Δράσης για την επίτευξη Αποτελεσμάτων.
Η OTEAcademy ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της σύγχρονης επιχειρηματικότητας σχεδίασε και υλοποιεί με επιτυχία για δύο συνεχή χρόνια το πρόγραμμα «Executive Program in Telecom Management» για στελέχη που ασκούν διοίκηση σ’ έναν ιδιαίτερα κρίσιμο χώρο της αγοράς και ίσως τον πιο ραγδαία εξελισσόμενο, δηλαδή των υπηρεσιών και τεχνολογιών Επικοινωνιών και Πληροφορικής. Στόχος του προγράμματος είναι η συνεχής επαγγελματική εξέλιξη των στελεχών, η ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, η ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών, καθώς και η άσκηση επιτυχούς στρατηγικής πολιτικής και αποτελεσματικής ηγεσίας.
Η ΟΤΕAcademy έχοντας ως αφετηρία την πολύτιμη τεχνογνωσία από τον πρωτοποριακό χώρο των τεχνολογιών Επικοινωνιών και Πληροφορικής προσφέρει τώρα το πρόγραμμα και για τον ευρύτερο τομέα του management. Δημιούργησε το Executive Program in Management». Έτσι παρέχει τη δυνατότητα σε στελέχη που προέρχονται από οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό τομέα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, να αποκτήσουν γνώσεις στα πιο εξελιγμένα εργαλεία του management και του strategic thinking και να επιτύχουν αποτελεσματικότερη απόδοση σ’ ένα διεθνές περιβάλλον ανταγωνισμού το οποίο μεταβάλλεται συνεχώς.
Τα προγράμματα «Executive Program in Telecom Management» και «Executive Program in Management» οριοθετούν τη βαρύτητα της OTEAcademy στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης καθώς καλύπτουν κρίσιμους τομείς, όπως οι τηλεπικοινωνίες και το management, όπου η ανάγκη για ανάπτυξη τεχνογνωσίας αποτελεί κύριο παράγοντα για στελέχη και επιχειρήσεις».
Tα προγράμματα «Executive Program in Telecom Management» και «Executive Program in Management» συνδυάζουν την επαγγελματική εμπειρία και την ακαδημαϊκή τεχνογνωσία των εισηγητών, την αμφίδρομη επικοινωνία των συμμετεχόντων και των εισηγητών και την εφαρμογή της θεωρητικής κατάρτισης μέσα από «case studies» και «business games». Οι συμμετέχοντες και οι εταιρείες τους ωφελούνται από την ταυτόχρονη χρήση της θεωρίας και των ακαδημαϊκών ιδεών με τις πρακτικές εφαρμογές. Συμμετέχουν στη σύλληψη, στο σχεδιασμό και την ολοκλήρωση μιας πρόκλησης και ενός δημιουργικού προγράμματος. Λειτουργούν στενά μέσα στην ομάδα τους, υπό την επίβλεψη του εισηγητή για να οριστικοποιήσουν και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, που περιλαμβάνει μια πλήρως ανεπτυγμένη λύση για τις πιθανές ή πραγματικές προκλήσεις της εταιρείας τους.


ΔΟΜΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα «Executive Program in Management» αποτελείται από τρεις ενότητες. Κάθε ενότητα διαρκεί επτά μέρες (οκτώ ώρες την ημέρα). Μεταξύ των ενοτήτων μεσολαβεί ένα διάστημα 2 μηνών όπου οι συμμετέχοντες επιστρέφουν στην εργασία τους και εφ’ ενός εφαρμόζουν όλα όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια της κάθε ενότητας αφετέρου προετοιμάζουν την εργασία στο πλαίσιο του προγράμματος. Το πρόγραμμα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους συμμετέχοντες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που απαιτούνται για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που δημιουργούνται στο επαγγελματικό περιβάλλον. Τα στελέχη που επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις ιδιαίτερα στο χώρο των Τηλεπικοινωνιών και της Πληροφορικής μπορούν να παρακολουθήσουν επιπλέον τρία εκπαιδευτικά αντικείμενα (Τεχνολογίες Τηλεπικοινωνιών, Δίκαιο και Ρυθμιστικό Πλαίσιο Τηλεπικοινωνιών).


Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
· Παγκόσμια Βιομηχανία Τηλεπικοινωνιών και Αναδυόμενες Τάσεις
· Τεχνολογίες Πληροφοριών και Τηλεπικοινωνιών (*)
· Information and Telecom Technologies in Business Χρηματοοικονομικά και Λογιστική για στελέχη
· Δίκαιο και Ρυθμιστικό Πλαίσιο Τηλεπικοινωνιών (*)
· Αξιολόγηση Επενδύσεων
· Αρχές μάρκετινγκ


Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
· Decision Making
· Διοίκηση Έργου (Project Management)
· Ανάπτυξη Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Plan)
· Αρχές Διοίκησης για στελέχη
· Επιτυχημένες Διαπραγματεύσεις
· Business Game ( Η πρόκληση της διαχείρισης της αλλαγής)


Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΒΗΝΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
· Στρατηγική για Κερδοφορία / Βιώσιμα Ανταγωνιστικά Πλεονεκτήματα
· Ηγεσία και Αποτελεσματικότητα Ομάδας
· Προστιθέμενη Αξία Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών  (*)
· Ηγούμενοι Αλλαγών
· Καινοτομία και Eπιχειρηματικότητα
· Business Game (Collaborative Decision Making)
· Παρουσίαση Ολοκληρωμένης Εργασίας


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ
Α’ Ενότητα: 12 Νοεμβρίου 2009
Β’ Ενότητα: 14 Ιανουαρίου 2010
Γ’ Ενότητα: 25 Φεβρουαρίου 2010 


(*) Εκπαιδευτικά αντικείμενα για Τηλεπικοινωνίες


ATExcelixi
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ,
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ


Πλούσιο εκπαιδευτικό, συνεδριακό και πολιτιστικό έργο από την εταιρεία του Ομίλου ATEBank


Το 2ο διεθνές Συνέδριο-Workshop της ΑΤΕxcelixi ΑΕ, με τίτλο «Από την εκπαίδευση στη Μάθηση και την Εργασιακή Αποτελεσματικότητα», προσέφερε στους συμμετέχοντες μεθόδους και τεχνικές που επιτυγχάνουν τη μεταφορά της γνώσης από το εκπαιδευτικό στο εργασιακό περιβάλλον με αυτονόητα οφέλη τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζόμενους.
Η δημιουργία μάλιστα του πρωτοποριακού εργαλείου «Transfer Logix», που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε από το διακεκριμένο καθηγητή κ. Ed. Holton και την «Transfer Solutions» σηματοδότησε μια νέα εποχή στο θέμα «Μεταφορά της Γνώσης». Αποτελεί το πρώτο και μοναδικό σύστημα που αυτοματοποιεί τις διαδικασίες (αξιοποιεί τις δυνατότητες του διαδικτύου - Web based) και επιτυγχάνει τη μεταφορά και εφαρμογή της γνώσης προς όφελος τόσο της επιχείρησης ή του οργανισμού όσο και των εργαζομένων. Το Transfer Logix βασίζεται στην πολυετή, ερευνητική εργασία των πλέον ειδικών στο θέμα Ed. Holton και A. Bates.
Εν τω μεταξύ, η ATExcelixi, ξεκίνησε μια νέα στρατηγική που αφορά τη δημιουργία και παροχή προγραμμάτων ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning), αξιοποιώντας την ευκαιρία του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» και της Δράσης e-services. Με τη συγχρηματοδότηση της πρότασής της από την ΚτΠ δημιούργησε δύο πρωτοποριακά προγράμματα e-learning με τους εκπαιδευτικούς τίτλους «Ασφαλιστική διαμεσολάβηση» και «Βελτίωση των δεξιοτήτων management». Όπως είναι γνωστό, το e-learning αποτελεί τον πιο σύγχρονο τρόπο διαρκούς κατάρτισης και συμπληρωματικής εκπαίδευσης.


(ΕΠΑΝΑ)ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ
Σε συνεργασία με το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, το ΚΕΚ της ΑΤΕxcelixi προσφέρει επιδοτούμενα σεμινάρια, στο πλαίσιο του προγράμματος Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης (ΛΑΕΚ), που απευθύνονται σε εργαζομένους σε επιχειρήσεις που απασχολούν 1-25 εργαζόμενους. Τα σεμινάρια έχουν διάρκεια 50 ωρών, υλοποιούνται στο χώρο του ΚΕΚ και γίνονται σε ώρες εκτός ωραρίου εργασίας. Για την παρακολούθηση, στους συμμετέχοντες καταβάλλεται αποζημίωση ποσού διακοσίων πενήντα ευρώ.
Τα προγράμματα αυτά απευθύνονται σε άτομα που επιθυμούν να αυξήσουν την τεχνογνωσία τους στο χώρο των Δικτύων αποκτώντας ένα διεθνές πιστοποιητικό εξειδίκευσης. Εργαζόμενοι με αυτό το πιστοποιητικό αποτελούν σήμερα καθοριστικούς παράγοντες της ορθής και αποτελεσματικής λειτουργίας των ηλεκτρονικών δικτύων των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πόρων και οικονομιών κλίμακας για τις επιχειρήσεις τους. Επισημαίνεται ότι η ΑΤΕxcelixi ΑΕ αποτελεί πιστοποιημένη Cisco Networking Academy.
Εξ άλλου, συνεχίζεται το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την πιστοποίηση Εσωτερικών Ελεγκτών. Τέλος, η ΑΤΕxcelixi συμμετέχει μέχρι στιγμής σε δύο προγράμματα που αφορούν στην κατάρτιση ανέργων σε πιστοποιημένα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης με υποχρεωτική απασχόληση σε θέσεις συναφείς με θέματα τουρισμού και «πράσινα» επαγγέλματα.


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Με πολύ μεγάλη επιτυχία η ATExcelixi, Εκπαιδευτικό και Συνεδριακό Κέντρο, εταιρεία του Ομίλου ATEBank, διοργάνωσε ένα μοναδικό γεγονός μέσα στο καλοκαίρι. Στους κήπους των εγκαταστάσεών της στο Καστρί, ο Γιάννης Σιμωνίδης παρουσίασε την «Απολογία του Σωκράτη», δοσμένη με εξαιρετικό τρόπο, σε μια θεατρική παράσταση που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην αγγλική γλώσσα.
Η «Απολογία του Σωκράτη» έχει παρουσιαστεί και σε πανεπιστήμια στις ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Κύπρο, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ουρουγουάη. Ο Γιάννης Σιμωνίδης τιμήθηκε πρόσφατα από τη Νομαρχία Αθηνών με τον τίτλο του Πρεσβευτή του Ελληνισμού 2009, για την πολυετή προσφορά του στα ελληνικά γράμματα και τις τέχνες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Την παράσταση προλόγισε ο Βασίλης Καρασμάνης, αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας στο ΕΜΠ.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε με αφορμή την έναρξη των προγραμμάτων Διμερούς Αναπτυξιακής Βοήθειας 2009 του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που υλοποιούνται από την ΑΤΕxcelixi, στο πλαίσιο των οδηγιών της Επιτροπής DAC του ΟΟΣΑ και με χρηματοδότηση του Υπουργείου Εξωτερικών. Αποτέλεσε, επίσης, έμπρακτη απόδειξη του πνεύματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που διέπει την εταιρεία.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ...Ο «ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ» ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ... ΑΛΗΘΕΙΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΚΑΔΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ - ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: CORPORATE BANKING
ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
ΘΕΜΑ: ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΜΑΘΗΜΑ
EUROMONEY: ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
EUROMONEY: ΦΡΕΣΚΟ ΧΡΗΜΑ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ΕΘΕ
ΕΡΕΥΝΑ SPRENGLER FOX HELLAS
ΑΝΑΛΥΣΗ JP MORGAN
ΦΑΚΕΛΟΙ: ΤΙΤΑΝ
ΦΑΚΕΛΟΙ: LAMDA DEVELOPMENT
ΦΑΚΕΛΟΙ: EUROBANK PROPERTIES
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΕ - EXPRESS HOLIDAYS
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΟΡΡΕΣ: ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: OLYMPIC AIR: ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: PORSCHE PANAMERA
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ: ΜΕ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΛΥΒΙ...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site