Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Οκτώβριος 2009 - τεύχος 356                              

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ


στον Ανδρέα Αναστασίου


ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΞΥΛΟΥΡΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ SPRIDER STORES


ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ


Μπορώ να υποσχεθώ ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε μια νοικοκυρεμένη και «καθαρή» εταιρεία, η οποία θα εφαρμόζει ένα μοντέλο που θα είναι βιώσιμο για τα επόμενα χρόνια, οπότε -από χρόνο σε χρόνο- θα πετυχαίνει σημαντική οργανική ανάπτυξη και αξιόλογη αύξηση της κερδοφορίας της.


Ο Χαράλαμπος Ξυλούρης σπούδασε σχεδιαστής μόδας αρχικά στην Ελλάδα, όπου ξεκίνησε την επαγγελματική σταδιοδρομία του στο χώρο του υφάσματος. Στη συνέχεια μετακινήθηκε στη Γερμανία, όπου μετεκπαιδεύτηκε και δούλεψε σε μεγάλες εταιρείες του χώρου της ένδυσης επί 27 χρόνια. Την εμπειρία του αυτή μεταφέρει εδώ και λίγα χρόνια στην Sprider Stores, η οποία έχει εδραιωθεί και αναπτύσσεται δυναμικά στην Ελλάδα και σε αγορές του εξωτερικού.


ΧΡΗΜΑ_Πώς συγκρίνονται επί ίδιων όρων τα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου 2009 με τα αντίστοιχα του 2008;
Χ. ΞΥΛΟΥΡΗΣ_Στα αποτελέσματα εξαμήνου εμφανίσαμε αύξηση κερδών κατά 16,8%, η οποία οφειλόταν κυρίως στην επέκταση του δικτύου μας, που φέτος διαθέτει περισσότερα σημεία πώλησης. Με όρους «like to like» τα κέρδη μας βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.


Χ_Ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές σας κινήσεις που θα εξασφαλίσουν την αναπτυξιακή αυτή πορεία και στο μέλλον;
Χ.Ξ._Η στρατηγική αυτή δεν θα αλλάξει, καθώς βλέπουμε ότι η ελληνική αγορά μας δίνει περιθώρια ανάπτυξης. Αυτό που αλλάζει λίγο είναι το μοντέλο των καταστημάτων μας, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να εμπλουτίζονται με την προσθήκη νέα κατηγορίας εμπορευμάτων, αυτής των ειδών οικιακής χρήσης και των ειδών δώρων. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης αυτής των δραστηριοτήτων μας, μεγαλώνουμε λίγο τα καταστήματά μας. Από 1.500 τ.μ. τα κάνουμε 1.800 με 2000 τ.μ. Το μοντέλο αυτό έχει δοκιμαστεί ήδη σε 15 καταστήματα και βλέπουμε ότι κινείται με πολλή επιτυχία, αφού ο κόσμος αγοράζει τα προϊόντα μας. Αυτό δείχνουν και οι 6,5 εκατομμύρια αποδείξεις που οι ταμειακές μηχανές μας έκοψαν πέρυσι, ενώ φέτος υπολογίζουμε ότι θα είναι περισσότερες. Προσθέτουμε, επίσης, και τμήμα παπουτσιού, κάτι που έχει ήδη γίνει σε ένα αριθμό καταστημάτων, ενώ θα περιληφθεί σταδιακά και σε όλα τα άλλα, καθώς θα δημιουργούνται νέα ή τα υφιστάμενα θα ανακαινίζονται.


Χ_Το παλιό μοντέλο της εταιρείας, το οποίο περιελάμβανε κάποιες αντιπροσωπείες, έχει εγκαταλειφθεί τελείως;
Χ.Ξ._Ναι, έχουμε προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του νέου μοντέλου, καταργώντας τους μεσάζοντες και αναλαμβάνοντας ολόκληρη την ευθύνη της παραγωγής στα χέρια μας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει μια μεγαλύτερη ομάδα για να το υποστηρίξει, αλλά έτσι έχουμε και καλύτερο αποτέλεσμα. Έχουμε την ποιότητα στα χέρια μας και την ελέγχουμε άμεσα, ενώ έχουμε και το περιθώριο κέρδους στα χέρια μας. Εφαρμόζουμε αυτό το μοντέλο επί πέντε χρόνια και βλέπουμε ότι αποδίδει καρπούς.


Χ_Νομίζετε, όμως, ότι και αυτό το μοντέλο θα φθάσει κάποτε σε σημείο κορεσμού; Υπάρχουν σκέψεις για περαιτέρω τροποποίησή του;
Χ.Ξ._Όχι. Επί του παρόντος βλέπουμε ότι τα περιθώριά του είναι μεγάλα. Βλέπουμε, μάλιστα, ότι είναι τόσο πετυχημένο και βρίσκει τέτοια απήχηση στο καταναλωτικό κοινό, ώστε αρκετός κόσμος μετακινεί τις αγοραστικές συνήθειές του από άλλα καταστήματα προς εμάς. Το αποτέλεσμα είναι ότι κάποιοι δεν αντέχουν τον ανταγωνισμό και βγαίνουν από την αγορά, με το μερίδιο αυτό της αγοράς να το κερδίζουμε σε μεγάλο ποσοστό του εμείς. Η εξαφάνιση χιλιάδων μικρών καταστημάτων λιανικής, που έχει συμβεί εδώ και χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, θα συμβεί τώρα και στην Ελλάδα.


Χ_Παρ’ ότι η συνολική ζήτηση στην αγορά έχει υποχωρήσει, η ζήτηση στα Sprider είναι αυξημένη. Πώς έτσι;
Χ.Ξ._Πέρυσι είχαμε πουλήσει 8 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ φέτος φθάνουμε τα 11 εκατομμύρια. Έτσι, το μερίδιό μας στην αγορά διευρύνεται από το 4% που ήτανε στο 6,5%. Βέβαια, αυτό δεν μεταφέρεται όλο σε χρήμα με τους ίδιους με πέρυσι όρους, καθώς φέτος έχουμε μειώσει λίγο τις τιμές μας και έχουμε κάνει μεγαλύτερες προσφορές. Ενώ, λοιπόν, οι πωλήσεις μας εκφρασμένες σε τεμάχια είχαν αύξηση κατά 40%, σε χρηματικούς όρους η αύξηση ήταν της τάξης του 20%.


Χ_Η κρίση έκανε άλλα τμήματα της αγοράς, και συγκεκριμένα τα καταστήματα που διαθέτουν ακριβότερα, επώνυμα ρούχα, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα φέτος...
Χ.Ξ._Και θα αντιμετωπίσουν κι άλλο πρόβλημα, καθώς πλέον ο κόσμος αναζητεί και έχει τη δυνατότητα να βρει πολύ καλή ποιότητα σε πολύ συμφέρουσες τιμές. Στόχος και στρατηγική της εταιρείας μας είναι να προσφέρει πολύ καλή ποιότητα, πάρα πολύ καλή εξυπηρέτηση, πολύ όμορφο κατάστημα, ώστε ο πελάτης να ευχαριστιέται να μπαίνει σ’ αυτό, αλλά και να αισθάνεται πάλι ευχαριστημένος όταν βγαίνει από αυτό, νιώθοντας ότι αυτό που έχει πληρώσει έχει πιάσει τόπο. Αυτή είναι η λογική μας: αυτό που προσφέρουμε να ανταποκρίνεται απολύτως σε αυτό που ο πελάτης μας παρέχει ως αντάλλαγμα.
Δείτε το κοστούμι που φοράω, για παράδειγμα. Είναι κοστούμι που κοστίζει 109 ευρώ και είναι ολόμαλλο, ενώ με 99 ευρώ μπορείτε να πάρετε ένα 100% λινό κοστούμι. Την υψηλή ποιότητα του υφάσματος σας την εγγυώμαι προσωπικά εγώ, γιατί συμμετέχω ο ίδιος στις επιλογές των υλικών που αγοράζουμε, ενώ η ραφή του έχει γίνει στο ίδιο εργοστάσιο που ράβονται τα ρούχα μιας από τις διασημότερες παγκόσμιες μάρκες ρούχων, που πουλάει τα κοστούμια της 300 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα. Ένα τζιν που σε μας έχει τιμή 39, 49 ή 49 ευρώ, αλλού πουλιέται 129, 139 ή 149 ευρώ. Κι αυτό το καταφέρνουμε επειδή έχουμε ένα μεγάλο δίκτυο πλέον, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μεγάλες αγορές και έτσι να πιέσουμε τις τιμές, αλλά και να φέρουμε την ποιότητα που θέλουμε.


Χ_Πώς κινήθηκε η αγορά στην περίοδο των εκπτώσεων;
Χ.Ξ._Επειδή για την αντιμετώπιση της ιδιαίτερης κατάστασης που επικρατούσε εφέτος είχαμε κάνει μεγάλες προσφορές πριν από τις εκπτώσεις, η συγκεκριμένη περίοδος των εκπτώσεων δεν είχε την κίνηση που θα είχε άλλες φορές. Η συνολική αγορά δεν είναι τόσο μεγάλη. Οπότε αυτό που κερδίσαμε από τις «προ-εκπτώσεις» λογικό ήταν να το χάσουμε στις κυρίως εκπτώσεις.
Εμείς αυξάνουμε τις πωλήσεις μας και το μερίδιό μας, αλλά η αγορά μας συνολικά, όπως και πολλές άλλες επί μέρους αγορές, θα έχει πτώση φέτος. Η δική μας η αύξηση, λοιπόν, είναι προφανές ότι προέρχεται από απώλειες άλλων. Για τη γενικότερη κατάσταση της αγοράς και της οικονομίας δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Ακούμε ότι στο εξωτερικό η κρίση «συμμαζεύεται», όμως στην Ελλάδα τα πράγματα τώρα σκληραίνουν. Αν η νέα κυβέρνηση έχει το θάρρος να πάρει σωστές και δύσκολες αποφάσεις ώστε να δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα της χώρας, μπορεί κάτι να γίνει. Αν όχι, τότε και το 2010 θα είναι πολύ δύσκολο.


Χ_Τι θα θέλατε από τη νέα κυβέρνηση;
Χ.Ξ._Θα ήθελα να κάτσει κάτω και να σχεδιάσει τι χρειάζεται η Ελλάδα, τουλάχιστον για την επόμενη εικοσαετία, και ακολούθως να βάλει μπροστά τη βελτίωση της υποδομής της χώρας. Ώστε αυτή η πανέμορφη χώρα να γίνει και λειτουργική, και να προσελκύει τους διπλάσιους τουρίστες από όσους την επισκέπτονται σήμερα, δεδομένου όμως ότι θα μπορεί να τους εξυπηρετεί σωστά. Η χώρα μας βρίσκεται 50 χρόνια πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε θέματα υποδομής, σε θέματα δημόσιας διοίκησης, σε θέματα λειτουργίας του κράτους, αλλά και της αγοράς. Και δυστυχώς χρόνο με το χρόνο χάνουμε έδαφος αντί να κερδίζουμε. Σε άλλες χώρες, ας πούμε, τα εμπορικά καταστήματα δουλεύουν περισσότερα στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, που ο κόσμος έχει περισσότερο χρόνο και άνεση για ψώνια...


Χ_Τι μέτρα λαμβάνετε εσείς εν όψει της προοπτικής ενός δύσκολου 2010;
Χ.Ξ._Αυτό που κάνουμε εμείς είναι να συμμαζευτούμε από πλευράς εξόδων, χωρίς πάντως να σταματήσουμε την ανάπτυξή μας. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε ανοίξει γύρω στα 10 νέα καταστήματα, τα οποία ήταν και ο στόχος μας, ενώ και του χρόνου θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε το δίκτυό μας με άλλα 10-15 καταστήματα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξή μας να είναι της τάξης του 15% ετησίως σε όλα τα επίπεδα.


Χ_Υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω πίεσης των παραγόντων κόστους, ώστε να διευρύνετε το περιθώριο κέρδους;
Χ.Ξ._Υπάρχουν και έχουν σχέση με ένα νέο σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας που εφαρμόζουμε, το οποίο έχει τη δυνατότητα να μας εξασφαλίσει καλύτερο κόστος σε όλα τα στάδια, από τον παραγωγό μέχρι την αποθήκη και μέχρι το κατάστημα. Το νέο σύστημα θα μας εξοικονομήσει χρόνο σε πολλά κομμάτια της αλυσίδας και ο χρόνος αυτός θα μεταφραστεί σε χρήμα.
Έχουμε αναθέσει την οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μια εξειδικευμένη γερμανική εταιρεία, η οποία μας συμβουλεύει για λύσεις σε κάθε τμήμα της, από την αρχική παραγγελία μέχρι τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων, την αντικατάσταση των εμπορευμάτων μέσα σ’ αυτά, ακόμη και την κατάλληλη διαχείριση των επιστροφών. Τα αποθέματά μας είναι τα λεφτά μας. Αν τα χειριζόμαστε σωστά, εξοικονομούμε κόστος και βοηθάμε τα κέρδη μας.


Χ_Τι ποσοστό των φετινών πωλήσεών σας θα προέρχεται από το εξωτερικό;
Χ.Ξ._Περίπου 10% με 12%. Η αγορά της Ρουμανίας έχει πέσει λόγω και των προβλημάτων που η χώρα αντιμετωπίζει με την εξασθένηση του νομίσματός της. Εμείς έχουμε προσαρμοστεί σ’ αυτή την κατάσταση μειώνοντας το περιθώριο κέρδους ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις, ενώ επίσης περιορίζουμε τα έξοδα. Επαναδιαπραγματευόμαστε τα ενοίκια που καταβάλλουμε, παραδείγματος χάριν, τα οποία είχαν διαμορφωθεί σε υπερβολικά επίπεδα και τώρα εκλογικεύονται.


Χ_Κάνετε το ίδιο και στην Ελλάδα;
Χ.Ξ._Ναι, βεβαίως το κάνουμε. Η κατάσταση το επιβάλλει και έχει αποτέλεσμα.


Χ_Θα χρειασθείτε άλλα κεφάλαια για να χρηματοδοτήσετε την ανάπτυξή σας;
Χ.Ξ._Στόχος μας είναι να βασιστούμε στα ίδια κεφάλαια. Προς το παρόν το έχουμε πετύχει. Η ρευστότητά μας είναι πολύ καλή. Αλλά και αν κάποια στιγμή χρειαστούμε κεφάλαια, είμαστε τόσο υγιής επιχείρηση ώστε δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα να τα εξασφαλίσουμε.


Χ_Η επέκταση στο εξωτερικό θα συνεχισθεί;
Χ.Ξ._Μετά την κρίση σίγουρα. Έχουμε αποκτήσει πολύ χρήσιμη εμπειρία από τη δραστηριότητά μας στις χώρες της Βαλκανικής και της ανατολικής Ευρώπης. Θα αποφύγουμε τα μεγάλα ανοίγματα όσο διαρκούν οι επιπτώσεις της κρίσης, αλλά θα προχωρήσουμε αναπτυξιακά στη συνέχεια.


Χ_Μόνο στα Βαλκάνια ή και αλλού;
Χ.Ξ._Θα αναπτυχθούμε πρώτα στις αγορές που ήδη γνωρίζουμε. Μετά βλέπουμε. Τα σύνορα, όμως, με άλλες χώρες πέρα απ’ αυτές δεν είναι τόσο μακριά. Το μοντέλο μας, πάντως, μπορεί να σταθεί παντού. Οπότε δεν αποκλείω τίποτα.


Χ_Πόσα καταστήματα Sprider χωράει η Ελλάδα και σε πόσο χρόνο σκοπεύετε να τα φτιάξετε;
Χ.Ξ._Σήμερα έχουμε 84 καταστήματα και πιστεύουμε ότι μπορούμε να φτάσουμε τα 140 ή 150. Εμείς συνεχίζουμε την ανάπτυξή μας ακόμη και με δύσκολες συνθήκες στην οικονομία. Αν βέβαια η γενικότερη κατάσταση βελτιωθεί, τότε ο ρυθμός μας θα επιταχυνθεί, οπότε σε περίπου τρία χρόνια θα έχουμε πετύχει το στόχο μας.


Χ_Θα επεκταθείτε και στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Χ.Ξ._Ναι, το έχουμε κατά νου και θα το κάνουμε αφού ολοκληρώσουμε την εγκατάσταση του νέου συστήματος διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Υπάρχουν θέματα που πρέπει να μελετηθούν και να αντιμετωπισθούν, όπως ας πούμε η διαχείριση των επιστροφών, οι οποίες στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου μπορεί να ανέλθουν μέχρι και στο 40% των πωλήσεων. Βλέπετε, ο πελάτης του καταστήματος μπορεί να πάρει δέκα κομμάτια στο δοκιμαστήριο και τελικά να αγοράσει τέσσερα. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο πελάτης το κάνει αυτό από το σπίτι του. Θα τα λύσουμε, όμως, αυτά τα ζητήματα και θα προχωρήσουμε, επειδή το internet δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχει μέλλον.


Χ_Θα μας αποκαλύψετε το «μυστικό της επιτυχίας»;
Χ.Ξ._Μυστικά δεν υπάρχουν. Αρκεί αυτό που κάνεις να το κάνεις καλά, αλλά και να το βελτιώνεις περαιτέρω μέρα με τη μέρα. Αυτή είναι μία επιχειρηματική κουλτούρα από την οποία διαπνέεται ολόκληρη η εταιρεία.


Χ_Ένα μήνυμα προς τους μετόχους;
Χ.Ξ._Για την πορεία της μετοχής δεν μπορώ, βεβαίως, να πω τίποτα. Για την πορεία της επιχείρησης, όμως, μπορώ να υποσχεθώ ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε μια νοικοκυρεμένη και «καθαρή» εταιρεία, η οποία θα εφαρμόζει ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό μοντέλο, που θα είναι βιώσιμο για τα επόμενα χρόνια. Οπότε και θα πετυχαίνει σημαντική οργανική ανάπτυξη και αξιόλογη αύξηση της κερδοφορίας της από χρόνο σε χρόνο.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ...
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: JOHN WILCOX
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ: ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΕΥΝΟΕΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΕΝΔΟΓΕΝΗΣ Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ
ΦΑΚΕΛΟΙ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ: JUMBO, MOTOR OIL, ΕΛΙΝΟΙΛ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: Η FED ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΝΑΚΑΜΨΗ, ΑΛΛΑ...
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY: ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΡΙΣΚΟ ΑΝΑ ΧΩΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΣΠΑ: ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - INTERNET: ΛΙΓΟΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ «ΠΑΙΚΤΕΣ»...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: FACTORING-FORFAITING
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ WEB BANKING
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: SAXO BANK
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: XNET
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: 2ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ CREDIT RISK MANAGEMENT
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΟΦΟΜ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΗΜΕΡΙΔΑ MANAGEMENT KPMG
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site