Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Δεκέμβριος 2009-Τεύχος 358                              

ΘΩΜΑΣ ΡΟΥΜΠΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΟΜΙΛΟΥ DIONIC


Λείπει κάποιο ειδικό εργαλείο, μέσω του οποίου οι εισηγμένες εταιρείες θα μπορούσαν να επικοινωνούν με τους επενδυτές, να τους εξηγούν τα επενδυτικά σχέδιά τους και τους τρόπους αξιοποίησης των κεφαλαίων που προτίθενται να αντλήσουν, να απαντούν σε ενδεχόμενες ερωτήσεις τους και γενικώς να διαθέτουν έναν ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας. Μια τέτοια πρωτοβουλία θα ώφειλε να λάβει η ΕΧΑΕ.


ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ «ΤΡΑΒΟΥΝ ΤΟ ΧΑΛΙ»
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΥΣ


 


συνέντευξη στον Ανδρέα Αναστασίου


Ο Όμιλος Dionic, είναι πολυμετοχική εταιρεία που εισάγει, αντιπροσωπεύει και διανέμει σε μεταπωλητές προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας, πληροφορικής, τηλεπικοινωνιακών μέσων και συστημάτων ασφαλείας, παιχνιδιών, ειδών βρεφανάπτυξης, ειδών ένδυσης και υπόδησης, τροφίμων και ευρέως καταναλωτικών προϊόντων. Tοποθετείται, επίσης, στον τομέα του Λογισμικού και στην παροχή υπηρεσιών Διαδικτύου. Ακόμη, δραστηριοποιείται στον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό, καθώς επίσης και στην ανάληψη του σχεδιασμού και της υλοποίησης της στρατηγικής μέσων της διαφημιστικής καμπάνιας ενός διαφημιζόμενου. Πέραν τούτων, δραστηριοποιείται στον κλάδο της ανάπτυξης ακινήτων. Τέλος, ο Όμιλος Dionic δραστηριοποιείται στον κλάδο της ενέργειας, με συμμετοχή σε εταιρείες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Όλα αυτά προσπαθήσαμε να χωρέσουμε στη συζήτησή μας με τον κ. Θωμά Ρούμπα, διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου.


Αναπτύσσετε πολύ μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων. Με τι οργανωτικό σχήμα συνδυάζονται όλες αυτές και ποια είναι η κεντρική δραστηριότητα του Ομίλου Dionic;
Η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια και τότε κανείς μας δεν φανταζόταν πού ακριβώς θα βρισκόμασταν σήμερα. Ξεκίνησε ως διανομέας προϊόντων ψυχαγωγίας, ενώ στρατηγική μας -από κάποιο σημείο και μετά- ήταν να δημιουργήσουμε δίκτυο, το οποίο σήμερα αποτελεί το κύριο περιουσιακό μας στοιχείο. Με τον όρο δίκτυο εννοούμε από τη μια μεριά τους παραγωγούς, με τους οποίους συνεργαζόμαστε για την προμήθεια ποικιλίας προϊόντων, και από την άλλη τα καταστήματα λιανικής μέσω των οποίων τα είδη που εισάγουμε ή προμηθευόμαστε από ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις φθάνουν στον τελικό καταναλωτή.
Στην πορεία διαπιστώσαμε ότι το μέλλον ανήκει σε όσους έχουν καλή πρόσβαση σε δίκτυα. Γι’ αυτό κάναμε επιχειρηματικές κινήσεις διαφόρων ειδών: συγχωνεύσεις, εξαγορές, μετατροπές εταιρειών κ.λπ., για να εξυπηρετήσουμε αυτή τη στρατηγική. Διαμορφώσαμε, λοιπόν, ένα επιχειρηματικό μοντέλο μάλλον σπάνιο στην ελληνική αγορά και στην ευρύτερη περιοχή, σύμφωνα με το οποίο -όπως είπατε- διαθέτουμε στο δίκτυό μας μια ευρεία ποικιλία προϊόντων, πολλά από τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με κάποια άλλα. Μπορεί, δηλαδή, να απευθύνονται σε διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών και να διατίθενται σε αυτούς μέσω διαφορετικών μεταπωλητικών διαύλων.
Μετά από πολλά χρόνια εφαρμογής του μοντέλου, η οργάνωσή μας μάς επιτρέπει να παρακολουθούμε χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, χωρίς -για κάποιους τομείς του Ομίλου- να έχει ιδιαίτερη σημασία τι προϊόν αντιπροσωπεύει κάθε κωδικός.


Για την προώθηση των προϊόντων, όμως, απαιτείται εξειδικευμένη γνώση της αγοράς.
Πράγματι. Γι’ αυτό το οργανωτικό μοντέλο μας βασίζεται σε δύο πυλώνες: έναν κεντρικό, στον οποίο οι διαφορετικές εταιρείες ή οι επιχειρηματικές μονάδες του Ομίλου αναθέτουν διαδικασίες όπως τη λογιστική και μηχανογραφική υποστήριξή τους, καθώς και τη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων τους, και έναν αποκεντρωμένο, που περιλαμβάνει την προαιρετική μόνο συνεργασία με τις κεντρικές υπηρεσίες του Ομίλου σε θέματα αλυσίδας διανομών, επιδιορθώσεων των διανεμομένων ειδών και γενικότερα εξυπηρέτησης πελατών.
Οι εμπορικοί διευθυντές, δηλαδή, των επί μέρους τομέων είναι εξειδικευμένα στελέχη, που ασχολούνται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς που ενδιαφέρει κάθε διαφορετική εμπορική δραστηριότητά μας. Παράλληλα, όμως, έχουμε επενδύσει σε οριζόντιες υποδομές, που μας εξασφαλίζουν σημαντικές οικονομίες κλίμακος, συνέργιες, αποτελεσματικότητα και ποιότητα στον συνολικό έλεγχο των δραστηριοτήτων μας.
Το σύνολο των οικονομικών λειτουργιών, δηλαδή, είναι κεντρικοποιημένο. Τρόποι εισπράξεων και πληρωμών, εύρεσης πόρων ή καθορισμού πιστωτικής πολιτικής και όλα τα συναφή περνούν μέσα από την κεντρική οικονομική υπηρεσία του Ομίλου. Με αυτόν τον τρόπο, παραδείγματος χάριν, μπορούμε και παρακολουθούμε συνολικά, καλύτερα και πιο αποτελεσματικά πολλούς πελάτες, στους οποίους διαφορετικές μονάδες του Ομίλου πωλούν διαφορετικά προϊόντα. Μια μεγάλη εταιρεία σούπερ μάρκετ, ας πούμε, είναι πελάτης πέντε διαφορετικών εταιρειών και μονάδων μας. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι ο ορισμός για αυτόν τον πελάτη ενιαίου πλαισίου σχέσεων είναι κάτι εύλογο και πρακτικό, τόσο για εμάς όσο και γι’ αυτόν.
Ασφαλίζουμε, λόγου χάριν, με ενιαίο τρόπο το σύνολο των απαιτήσεών μας από κάθε πελάτη, εντάσσοντάς τες στο πλαφόν που ορίζει η ασφαλιστική εταιρεία.
Με την ευκαιρία, μάλιστα, ας δώσω και μια εξήγηση για τον μειωμένο εφετινό τζίρο μας, ο οποίος οφείλεται και στη μείωση των σχετικών πλαφόν, την οποία επέβαλαν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ως επακόλουθο της γενικότερης δυσμενούς οικονομικής κατάστασης. Συνέπεια τούτου ήταν να αναγκασθούμε κι εμείς να περιορίσουμε την πιστωτική πολιτική προς τους πελάτες μας, οπότε και αυτοί με τη σειρά τους να πρέπει να περιορίσουν τις παραγγελίες τους.


Είναι, φυσικά, κατανοητή η διάθεση διασφάλισης των απαιτήσεων. Από την άλλη, όμως, η πτώση του τζίρου δεν είναι κάτι ευχάριστο...
Πολλά μη ευχάριστα συμβαίνουν στην αγορά το τελευταίο διάστημα και μέλημά μας είναι να αποφύγουμε τα χειρότερα. Σε συνθήκες κρίσης, λοιπόν, φροντίζουμε να πορευόμαστε έτσι ώστε να παραμείνουμε και να βγούμε από αυτήν υγιείς. Πιστεύουμε ότι οι υγιείς επιχειρήσεις έχουν μέλλον και όχι αυτές που επιδιώκουν υψηλούς τζίρους με κάθε μέσον.


Είδαμε, λοιπόν, το ένα από τα τρία σκέλη κεντρικοποιημένων υπηρεσιών του Ομίλου.
Το δεύτερο είναι οι υπηρεσίες πληροφορικής. Οτιδήποτε σχετίζεται με μηχανογραφική υποστήριξη (συστήματα, καταγραφής, παρακολούθησης, πληροφόρησης κ.λπ.) ρυθμίζονται κεντρικά. Αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να παρακολουθούμε το σύνολο των διαφορετικών δραστηριοτήτων μας τόσο αποτελεσματικά.
Και το τρίτο είναι η διαχείριση ανθρώπινων πόρων. Οι διαδικασίες εύρεσης, αξιολόγησης, εκπαίδευσης και γενικότερα κάθε είδους διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, που στελεχώνει όλες τις εταιρείες μας, γίνεται επίσης κεντρικά.
Τα logistics και το service, από την άλλη, υφίστανται ως οριζόντιες υποδομές, πλην όμως σε άλλες δραστηριότητές μας ενδείκνυται η κεντρική αξιοποίησή τους, ενώ σε άλλες συμφέρει η επί μέρους μονάδα να καλύπτει τις συγκεκριμένες ανάγκες της με δικές της δυνάμεις.


Μιλήσαμε μέχρι τώρα κυρίως για δραστηριότητες διάθεσης προϊόντων. Θα έλεγα, όμως, ότι αιχμή της στρατηγικής σας αποτελεί και ο τομέας των υπηρεσιών.
Σωστά. Ξεκινήσαμε ως εισαγωγική, εμπορική εταιρεία, και αυτό είναι ακόμη το βασικό μας αντικείμενο. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουμε αναπτύξει και άλλες δραστηριότητες με πολύ ενδιαφέρον. Ο λόγος για υπηρεσίες που παρέχουμε στους τομείς του λογισμικού, του στρατηγικού επιχειρησιακού σχεδιασμού και των «νέων μέσων».
Στραφήκαμε και προς αυτήν την κατεύθυνση, δεδομένου ότι πρόκειται για τομέα που δεν απαιτεί μεγάλες επενδύσεις σε υποδομή και κεφάλαια κίνησης, ενώ μπορεί να παράσχει σημαντικά έσοδα και σημαντικό περιθώριο κέρδους.
Κινηθήκαμε προς τα εκεί λαμβάνοντας υπόψη τη γενικότερη τάση αύξησης των επισφαλειών στους μεταπωλητές, την αύξηση των αποθεμάτων και την απαξίωσή τους -σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων- και τη συνεχή αναζήτηση κεφαλαίων κίνησης, που είναι απαραίτητα για την επιτυχή συνέχιση μιας εμπορικής δραστηριότητας: μιλάμε για το τεράστιο άνοιγμα μεταξύ της πίστωσης που έχουμε από προμηθευτές και της πίστωσης που δίνουμε σε πελάτες.


Σημαντικό κίνητρο για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων σας, λοιπόν, ήταν η ανάγκη άντλησης κεφαλαίων. Όμως δεν ήταν γι’ αυτό το λόγο που εισαχθήκατε και στο Χρηματιστήριο;
Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω ότι το Χρηματιστήριο -έτσι όπως λειτουργεί σήμερα- εξυπηρετεί ουσιαστικά το σύνολο των εισηγμένων εταιρειών. Εμείς αντλήσαμε κεφάλαια μόνο μία φορά, όταν πρωτομπήκαμε, πριν από δέκα χρόνια. Αφού, λοιπόν, επί εννέα χρόνια το Χρηματιστήριο δεν μας χρησίμευσε για την άντληση κεφαλαίων -γι’ αυτό δηλαδή που υποτίθεται ότι είναι η βασική λειτουργία και θεμελιώδης λόγος ύπαρξής του- αποφασίσαμε να αναπτύξουμε τις νέες δραστηριότητες που σας ανέφερα, ώστε να αντλήσουμε κεφάλαια και να χρηματοδοτήσουμε την περαιτέρω ανάπτυξή μας σε όλους τους τομείς.


Κάπως έτσι, λοιπόν, μπήκατε και στον χώρο του Διαδικτύου.
Το Internet, συγκεκριμένα, αποτελούσε στρατηγική επιλογή και όχι απλώς μια δραστηριότητα που θα συνεισφέρει εμμέσως στις λοιπές δραστηριότητες του Ομίλου. Το Internet και τα «νέα μέσα» είναι το αύριο. Στο ορατό μέλλον, μεγάλο μέρος του εμπορίου, που τώρα διενεργείται «πρόσωπο με πρόσωπο» στα σημεία πώλησης, θα αλλάξει μορφή, για λόγους ευκολίας ή οικονομίας. Η τάση έχει ήδη εκδηλωθεί και αναπτύσσεται: περισσότερο στο εξωτερικό και λιγότερο στην Ελλάδα. Κι εδώ, όμως, με την ενηλικίωση της γενιάς των σημερινών εφήβων, το εμπορικό τοπίο και οι σχετικές συνήθειες πιστεύω ότι θα διαφοροποιηθούν δραστικά.
Ήδη, λοιπόν, ο Όμιλός μας αναπτύσσει επιτυχώς δραστηριότητα σε τρεις τομείς που όλα δείχνουν ότι συγκλίνουν και θα συγκλίνουν περισσότερο: το εμπόριο μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων, τις υπηρεσίες λογισμικού και εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και άλλων διαδικτυακών εφαρμογών, όπως είναι η Atcom, μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, και η δημοφιλέστατη -ειδικά στη νεολαία- «μηχανή αναζήτησης» Skroutz.


Εισέρχεστε και σε άλλο καινοτόμο τομέα: αυτόν των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Σ’ αυτόν τον τομέα ο Όμιλός μας παρέχει σε ενδιαφερόμενους επενδυτές το «όχημα», με την έννοια του επιχειρηματικού φορέα, που διαθέτει την κατάλληλη οικονομική επιφάνεια και το επίπεδο της οργάνωσης που απαιτείται για τη διεκπεραίωση καινοτόμων εγχειρημάτων σημαντικής κλίμακας.


Βλέπω, όμως, ακόμη μία δραστηριότητά σας, στον τομέα της διαφήμισης.
Ναι. Έχουμε συμμετοχή σε ένα ιδιόμορφο, θα έλεγα, media shop, που είναι και μικρή διαφημιστική εταιρεία. Επίσης, όμως, διαθέτει τεχνογνωσία και αντιπροσωπείες τεχνολογικά προηγμένων διαφημιστικών μέσων. Διαφημιστικών μέσων των επόμενων χρόνων, με τη χρήση ολογραμμάτων και άλλων καινοτόμων μέσων.


Διαβλέπετε ή παρατηρείτε ήδη -στην Ελλάδα ή διεθνώς- κάποια τάση μεταβολής των ποσοστών κατανομής των διαφημιστικών κονδυλίων μεταξύ των «παραδοσιακών» διαφημιστικών μέσων και του Διαδικτύου;
Το βέβαιο είναι πως τώρα έχει φθάσει η ώρα οι επιχειρήσεις να βρίσκονται μέσα στο Internet και να αναπτύσσουν σχετικές με αυτό δραστηριότητες. Πριν από δέκα χρόνια μάλλον ήταν αρκετά νωρίς για να αφιερώσει κανείς σε αυτό το μέσον σημαντικούς πόρους. Και τώρα ίσως ακόμη να αποτελεί μη αποδοτική ή και ζημιογόνο δραστηριότητα. Πιστεύω, όμως, ότι έχουμε φθάσει στο «σημείο 0», στη βρεφική ηλικία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, οπότε τώρα είναι η ώρα να πιάσουμε «καλό πόστο» μέσα σ’ αυτό και να είμαστε ήδη εδραιωμένοι, καθώς η σχετική δραστηριότητα ωριμάζει.


Τι μερίδιο του κύκλου εργασιών σας προέρχεται από τις υπηρεσίες;
Το 80% του τζίρου μας προέρχεται από την εμπορική δραστηριότητα και το 20% από την παροχή υπηρεσιών: τις εταιρείες Atcom και Διαδικασία. Σε 2-3 χρόνια αναμένεται ότι οι δύο τομείς θα συμβάλλουν ισότιμα, ενώ στη συνέχεια η σχέση σταδιακά θα τείνει να αντιστραφεί.


Μια και αναφερόμαστε στο μέλλον, πείτε μας πώς βλέπετε να διαγράφονται οι προοπτικές, γενικά για την αγορά και ειδικότερα για τον Όμιλο Dionic.
Η γενικότερη κατάσταση μάς έκανε το έτος που τελειώνει σε λίγο και τα δύο προηγούμενα να έχουμε πτώση τζίρου κατά περίπου 5% ανά έτος και υποχώρηση κερδών κατά περίπου 30%. Θεωρώ ότι το 2010 θα είναι πιο δύσκολο από τα τελευταία τρία χρόνια για όλη την αγορά, μαζί και για εμάς. Εμείς, όμως, είμαστε έτσι οργανωμένοι και διαθέτουμε τόσο υγιή μεγέθη, χωρίς υπερβολικό δικό μας δανεισμό και χωρίς ιδιαίτερες επισφάλειες πελατών, ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι από την κρίση θα βγούμε ισχυροποιημένοι (ας πούμε με μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς) όταν άλλοι δεν θα έχουν αντέξει.
Θεωρώ ότι το 2010 θα είναι πιο δύσκολο λόγω των ενδογενών προβλημάτων της ελληνικής οικονομίας, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες ή και λόγω του σπασμωδικού τρόπου με τον οποίον οι περισσότερες από αυτές αντιμετωπίζουν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Φοβάμαι ότι οι ασφαλιστικές θα μειώσουν περισσότερο τα πλαφόν ασφάλισης πιστώσεων, λόγω των αυξημένων επισφαλειών στην αγορά. Αλλά φοβάμαι περισσότερο ότι οι τράπεζες, αντί να στηρίξουν τους μικρομεσαίους, μάλλον θα τραβήξουν κι άλλο το χαλί κάτω από τα πόδια τους. Επακόλουθο αυτής της τακτικής θα είναι αρκετοί μεταπωλητές να μην αντέξουν. Και κάποιοι από αυτούς θα συγκαταλέγονται μεταξύ των 10.000 πελατών μας, με συνέπεια κι εμείς να υποστούμε επιδράσεις της όλης κατάστασης.
Αυτό δεν θα ισχύσει, όμως, για όλους τους τομείς. Στο πεδίο του Internet περιμένουμε ότι θα πάμε καλύτερα από φέτος. Ενώ υπολογίζουμε ότι η Atcom και η Διαδικασία θα πάρουν και πολλά έργα στο πλαίσιο εφαρμογής του ΕΣΠΑ.


Κατά τα λοιπά, πότε βλέπετε «φως»;
Μάλλον από το 2011 και μετά.


Ποια είναι τα σχέδιά σας για τότε;
Κοιτάξτε. Είμαστε ένας Όμιλος σαρανταπεντάρηδων managers, οπότε έχουμε πολλή ζωντάνια, πολλά σχέδια, πολλά όνειρα... Θέλουμε να γίνουμε ένας Όμιλος των πέντε ηπείρων και θεωρούμε ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο γι’ αυτό, παρ’ όλο που ακόμη είμαστε αρκετά «μικροί». Θα αναπτύξουμε περαιτέρω τη στρατηγική μας, που συζητήσαμε προηγουμένως, θα δώσουμε έμφαση στις υπηρεσίες και σε δραστηριότητες του μέλλοντος. Επίσης, θα επικοινωνήσουμε δυναμικότερα το μοντέλο του Ομίλου μας, ώστε να προσεγγίσουμε καλύτερα το κοινό, και το καταναλωτικό και το επενδυτικό.


Τι λείπει, δηλαδή, τώρα, από την επικοινωνία σας; Μήπως η πιο ενεργή επαφή με παράγοντες του χρηματιστηριακού και επενδυτικού χώρου;
Σας είπα και πριν πως το Χρηματιστήριο Αθηνών δεν επιτελεί το ρόλο του. Δεν δημιουργεί συνθήκες όπου όλες οι εισηγμένες θα έχουν την κατάλληλη προβολή και πρόσβαση στα κεφάλαια που χρειάζονται για την ανάπτυξή τους. Έτσι όπως δουλεύει σήμερα το Χρηματιστήριο, εξυπηρετεί απλώς λίγους, μεγάλους «παίκτες» και τα βραχυπρόθεσμα συμφέροντά τους. Όχι μακροπρόθεσμους, αναπτυξιακούς σκοπούς και την οικονομία ως σύνολο.
Δεν μπορεί, ενώ μία μεγάλη τράπεζα βρίσκει με μεγάλη ευκολία τεράστια κονδύλια και κάνει την αύξηση κεφαλαίου της, τα πολύ λιγότερα κεφάλαια που εταιρείες όπως η δική μας θα αξιοποιούσαν για την υγιά ανάπτυξή τους να μην μπορούν να βρεθούν. Λείπει, λοιπόν, κάποιο ειδικό εργαλείο (ένα intranet, παραδείγματος χάριν), μέσω του οποίου οι εισηγμένες εταιρείες θα μπορούσαν να επικοινωνούν με τους επενδυτές, μικρούς και μεγάλους, να τους εξηγούν τα επενδυτικά σχέδιά τους και τους τρόπους αξιοποίησης των κεφαλαίων που προτίθενται να αντλήσουν, να απαντούν σε ενδεχόμενες ερωτήσεις τους και γενικώς να διαθέτουν έναν ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας. Μια τέτοια πρωτοβουλία θα ώφειλε να λάβει η ΕΧΑΕ και ας μας χρέωνε γι’ αυτό. Εμείς δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση.
Και χωρίς τη συμβολή του Χρηματιστηρίου, όμως, εμείς πορευόμαστε συνετά και οργανωμένα, αναπτυσσόμαστε και να είστε βέβαιος ότι δεν στηριζόμαστε σε «πήλινα πόδια». Αισθανόμαστε, βέβαια, αδικημένοι. Το 1999 η κεφαλαιοποίησή μας έφθασε να είναι 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τώρα είναι μόλις 12 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που η εσωτερική μας αξία ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια ευρώ και τα θεμελιώδη μεγέθη μας είναι ισχυρά και υγιή. Η αποτίμησή μας ήταν στρεβλή το 1999, όταν μάλιστα ήμασταν πολύ μικρότεροι, αλλά είναι σαφέστατα στρεβλή και τώρα.
Ας είναι, όμως. Εμείς δεν σταματήσαμε ούτε θα σταματήσουμε να αναπτυσσόμαστε. Όσον αφορά στην επικοινωνία μας, προτιμήσαμε για την ώρα να είμαστε φειδωλοί και να τηρήσουμε χαμηλό προφίλ. Επιφυλασσόμαστε, όμως, σε καταλληλότερη συγκυρία, να βγούμε δυναμικά προς τα έξω και να προβάλουμε το επιχειρηματικό και αναπτυξιακό μοντέλο μας, που είμαι βέβαιος ότι θα προσεχθεί και θα εκτιμηθεί.


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙΣ...ΛΟΓΙΚΗΣ & ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΦΘΗΝΟ ΧΡΗΜΑ: ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΦΟΥΣΚΕΣ;
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΘΩΜΑΣ ΡΟΥΜΠΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΟΥ 2010: ΕΤΟΣ... ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ - ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ
ΑΡΘΡΟ: ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ ΚΕΡΔΗ
ΦΑΚΕΛΟΣ ALPHA BANK
ΘΕΜΑ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ: S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΣ SPRIDER STORES
ΦΑΚΕΛΟΙ FOURLIS-ΚΟΡΡΕΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ «ΠΟΛΕΜΟΣ» FNAC - PUBLIC
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: CNP - MARFIN INSURANCE
ΡΕΠΟΡΤΑΖ CYTA
ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ & ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ... ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ LEASING
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ MEANDROS-ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site