Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2009-Τεύχος 357                              

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΡΔΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΒΑΡΔΑΣ ΑΕ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΛΠΕ

ΤΟ ΧΑ ΕΧΕΙ ΠΑΨΕΙ
ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ
ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


Η δημιουργία των εμπορικών κέντρων βοήθησε στην εκτόνωση των ενοικίων και της πληρωμής δικαιώματος εισόδου (αέρα) στις παραδοσιακές αγορές, βοηθώντας έτσι στην μείωση των τιμών. Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα εισόδου στα νέα αυτά εμπορικά κέντρα, ενώ ελαφρύνεται το κόστος λειτουργίας τους στις παραδοσιακές αγορές.


 


Συνέντευξη στον Γιώργο Καλούμενο


Με τις δημοσιονομικές αδυναμίες της Ελλάδας να υπερβαίνουν κάθε όριο, την αγορά και την πραγματική οικονομία να εισέρχεται βαθύτερα σε φάση ύφεσης, και με το ελληνικό χρηματιστηριακό περιβάλλον να μοιάζει με τοπίο στην ομίχλη, χρειαζόμασταν ένα συνομιλητή που να μη διστάζει να λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Στο πρόσωπο του κ. Θεόδωρου Βάρδα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ομώνυμης εισηγμένης εταιρείας, αλλά και προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), πιστεύουμε ότι τον βρήκαμε.


ΧΡΗΜΑ_Παράγοντες και αναλυτές της αγοράς εκφράζουν την άποψη ότι μέχρι στιγμής η κρίση στην Ελλάδα ήταν δημοσιονομική και ότι από εδώ και στο εξής θα φανούν οι επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία. Συμφωνείτε με αυτήν την άποψη;
Θ. ΒΑΡΔΑΣ_Η Ελληνική οικονομία ευρίσκεται ανάμεσα σε  δυο οικονομικές κρίσεις. Μια διεθνή χρηματοπιστωτική και μια εγχώρια και  πολύχρονη «διαρθρωτική» κρίση με ορατές συνέπειες στην πραγματική οικονομία και σοβαρές επιπτώσεις στην δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Τα οικονομικά προβλήματα ξεκινούν πάντα από την πραγματική οικονομία και την παραγωγή πλούτου και επεκτείνονται στην συνέχεια στα δημοσιονομικά, όχι το αντίστροφο όπως πιστεύεται. Απλά στην Ελλάδα, λόγω της αύξησης του ιδιωτικού και δημόσιου δανεισμού της τελευταίας τριακονταετίας, τα προβλήματα της πραγματικής οικονομίας συμπορευόμενα με τα δημοσιονομικά προβλήματα κρύβονταν κάτω από το χαλί.


Χ_Επιχειρηματίες εκφράζουν παράπονα για την λειτουργία των τραπεζών, αναφορικά με τον υποστηρικτικό τους ρόλο τους προς τις επιχειρήσεις, παρά το γεγονός ότι [οι τράπεζες] έλαβαν σημαντική κρατική βοήθεια για την αντιμετώπιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Είστε ικανοποιημένος και σε ποιο βαθμό από τη λειτουργία του χρηματοπιστωτικού μας συστήματος;
Θ.Β._Οι Τράπεζες αποτελούν βασικό θεσμό στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς. Κανείς δεν θέλει τράπεζες χρεοκοπημένες. Αντίθετα, οι Τράπεζες -στο πλαίσιο της κοινωνικής λειτουργίας αξιοποίησης της εθνικής αποταμίευσης- πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές στην πιστωτική τους επέκταση κάνοντας μια σωστή ανάλυση του πιστωτικού κινδύνου. Οι τράπεζες δανείζουν και πρέπει να είναι σίγουρες ότι τα δανεικά θα επιστραφούν και δεν θα είναι «αγύριστα». Στην παρούσα φάση, βασική αιτία μείωσης του δανεισμού είναι η έλλειψη σοβαρών επενδυτικών σχεδίων. Βεβαίως, οι τράπεζες έχοντας «καεί στον χυλό φυσάνε και το γιαούρτι» και έτσι από την υπερβολή του άκριτου δανεισμού καταλήξαμε στην εποχή της υπερβολικής ανάλυσης του πιστωτικού κινδύνου.
Υπάρχει φόβος, τελικά, να μην χρηματοδοτήσουν και επενδυτικά ή λειτουργικά σχέδια επιχειρήσεων, οι οποίες πρέπει να χρηματοδοτηθούν. Μπορεί να αποδειχθεί ότι έτσι πυροβολούν τα πόδια τους δημιουργώντας νέες προβληματικές επιχειρήσεις.
Πρέπει κατά συνέπεια να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στα δύο άκρα.


Χ_Πώς κρίνετε τα σχετικά με τη φορολογία επιχειρήσεων μέτρα της κυβέρνησης, αλλά και την κοινωνική πολιτική που μέχρι στιγμής έχει εξαγγελθεί; Πιστεύετε ότι είναι δίκαια για τις επιχειρήσεις; Θα βοηθήσουν στην κατεύθυνση τόνωσης της αγοράς;
Θ.Β._Η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης και σταθεροποίησης της οικονομίας. Προεκλογικά είχε αναγγείλει σχέδιο «αναθέρμανσης» της οικονομίας με στόχο την αύξηση της συνολικής ενεργού ζήτησης. Ακόμη δεν έχει αναγγείλει μέτρα τα οποία θα οδηγήσουν σε τέτοια κατεύθυνση. Το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης θα ενισχύσει βέβαια την  καταναλωτική δαπάνη και την ενεργό ζήτηση. Εκείνο, όμως, το οποίο είναι ζητούμενο είναι η αύξηση των δημοσίων και κυρίως ιδιωτικών επενδύσεων σε παραγωγικούς τομείς της οικονομίας με στόχο την ανάπτυξη. Έτσι μόνο θα έχουμε αύξηση της ενεργού ζήτησης με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα αύξησης του εθνικού πλούτου. Παράλληλα, βέβαια, πρέπει να επιδιώξει και την δημοσιονομική ισορροπία. Όχι όμως με νέους φόρους πάνω σε αυτούς οι οποίοι πάντα πληρώνουν, μισθωτούς ιδιοκτήτες ακινήτων και οργανωμένες επιχειρήσεις, αλλά με σύλληψη της φοροδιαφυγής, η οποία υπολογίζεται σε ετήσια βάση στα 12 δισ. ευρώ. Επίσης, οφείλει να μειώσει την κρατική σπατάλη, η οποία -σύμφωνα με την ΕΚΤ- υπολογίζεται σε 15 δισ. ευρώ.


Χ_Ποιο είναι, κατά την άποψή σας, το ιδανικό μίγμα οικονομικής πολιτικής που θα οδηγήσει την ελληνική οικονομία σε έξοδο από την κρίση και ξανά σε τροχιά ανάπτυξης;
Θ.Β._Το ιδανικό μίγμα οικονομικής πολιτικής πρέπει να συνδυάζει την ανάπτυξη με την σταθεροποίηση. Στην κατάσταση που βρίσκεται η ελληνική οικονομία σήμερα, χρειάζεται ένα δεκαετές πρόγραμμα ανόρθωσης της οικονομίας. Τα πρώτα τρία έως πέντε χρόνια πρέπει να επικεντρωθούν στις διαρθρωτικές μεταβολές, μείωση δημόσιας σπατάλης μέσω καράγησης των αργομισθιών των δημοσίων υπαλλήλων, κλείσιμο των τριών χιλιάδων οργανισμών και επιτροπών, κατάργηση της κρατικής γραφειοκρατίας, σύλληψης της φοροδιαφυγής και μείωση των φορολογικών συντελεστών της εργασίας και των κερδών στα επίπεδα των ανταγωνιστικών προς την Ελλάδα χωρών (Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, Πολωνία κ.λπ.). Χωρίς παραγωγή νέου πλούτου, δηλαδή ανάπτυξης μέσω παραγωγικών επενδύσεων κυρίως στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, δεν είναι δυνατόν να λυθούν τα σημαντικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, όπως η ανεργία, το ασφαλιστικό, το δημοσιονομικό, η κοινωνική πολιτική κ.ο.κ.


Χ_Από τα μεγαλύτερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, που επιβαρύνουν τα δημοσιονομικά μεγέθη και δυσχεραίνουν την προσπάθεια για ανάπτυξη, είναι ο διογκωμένος και αναποτελεσματικός δημόσιος τομέας, που πολλές φορές αποτελεί εμπόδιο για την επιχειρηματικότητα. Ποια είναι τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αποκτήσουμε κράτος «αρωγό» στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας;
Θ.Β._Η αλλαγή αντιμετώπισης της στάσης των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι θα πρέπει πλέον να ενέχονται και για παράλειψη και όχι μόνο τέλεση πράξεων. Αν δεν απαντούν εντός της νόμιμης προθεσμίας, θα πρέπει να έχουν αστικές και ποινικές ευθύνες σε περίπτωση άσκησης αγωγής από τους ενδιαφερόμενους πολίτες.
Οι περισσότερες αποφάσεις των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να στηρίζονται πάνω σε αντικειμενικά κριτήρια και όχι στην υποκειμενική τους κρίση, διότι έτσι αυξάνει η διαφθορά και η σήψη στο δημόσιο.
Ο αριθμός τους πρέπει να μειωθεί δραστικά εντός μιας τετραετίας – πενταετίας, από 850.000 σήμερα σε 350.000-400.000, όπως και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Θα πρέπει να απλοποιηθεί η νομοθεσία, όπως πχ η κατάργηση του ΚΒΣ.


Χ_Διαχρονικό σημείο «τριβής» μεταξύ επιχειρηματιών και εργαζομένων (αλλά και μεταξύ «μεγάλων» και «μικρών» καταστηματαρχών) είναι αυτό του ωραρίου των καταστημάτων. Σε πολλές χώρες έχει επικρατήσει το ελεύθερο ωράριο και μάλιστα επί επτά ημέρες την εβδομάδα. Πώς πρέπει κατά την άποψή σας να διαμορφωθεί το ωράριο των καταστημάτων ώστε να βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση την ελληνική αγορά;
Θ.Β._Στην Ελλάδα η λειτουργία των καταστημάτων επτά ημέρες της εβδομάδας όλο τον χρόνο είναι ανέφικτη. Εμείς πιστεύουμε, όμως, ότι ο καταναλωτής θέλει επί πλέον χρόνο για να κρίνει και να συγκρίνει, έτσι ώστε και να αποτελέσει τον ελεγκτή των επιχειρήσεων, οι οποίες προσπαθούν μέσω καρτέλ να επιβάλουν υπερβολικές τιμές στην αγορά.
Γι’ αυτόν τον λόγο, έχουμε υποβάλει μια πρόταση λειτουργίας των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα για οκτώ μήνες, από Οκτώβριο έως και Μάιο, ήτοι οκτώ από τις πενήντα τέσσερις Κυριακές τον χρόνο. Πιστεύουμε ότι οι Κυριακές αυτές θα είναι χρήσιμες από πλευράς τζίρου για μικρές μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
Παράλληλα, προτείναμε πληρωμή ημερομίσθιου συν 75% και μια επί πλέον ημέρα ρεπό για όσους εργαζόμενους θέλουν να εργασθούν Κυριακή.


Χ_Στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μία σημαντική αγορά εμπορικών κέντρων, η οποία μάλιστα δημιουργεί πίεση στις παραδοσιακές εμπορικές «πιάτσες» της Αθήνας όπως η Ερμού, η Γλυφάδα και η Κηφισιά. Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος των εμπορικών κέντρων στην ελληνική αγορά και πόσο πρέπει οι καταστηματάρχες στις άλλες αγορές να ανησυχούν λόγω αυτής της τάσης ανάπτυξής τους [των εμπορικών κέντρων];
Θ.Β._Οι ελεύθερες αγορές υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον καταναλωτή και όχι τις μικρές, μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις. Η ανάπτυξη εμπορικών κέντρων αποτελεί αναπόφευκτη εξέλιξη της αγοράς, η οποία και τελικά αποφασίζει, με την προσέλευση ή όχι καταναλωτών, αν οι νέες αυτές μορφές αγορών εξυπηρετούν ή όχι τον καταναλωτή.
Μέχρις στιγμής η επιτυχία ορισμένων εμπορικών κέντρων έχει αποδείξει ότι μερίδα των καταναλωτών εξυπηρετείται από τα μεγάλα κέντρα.
Η δημιουργία των εμπορικών κέντρων βοήθησε στην εκτόνωση των ενοικίων και της πληρωμής δικαιώματος εισόδου (αέρα) στις παραδοσιακές αγορές βοηθώντας έτσι στην μείωση των τιμών. Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα εισόδου στα νέα αυτά εμπορικά κέντρα, ενώ ελαφρύνεται το κόστος λειτουργίας τους στις παραδοσιακές αγορές.


Χ_Πολλά καταστήματα στους γνωστούς εμπορικούς δρόμους έχουν μείνει ξενοίκιαστα, γεγονός που πιέζει προς τα κάτω τις τιμές ενοικίων, ενώ περιορίζει, αν δεν μηδενίζει, το φαινόμενο της καταβολής «αέρα» από τον ενοικιαστή. Πιστεύετε ότι οι τιμές θα επανέλθουν στα επίπεδα του παρελθόντος ή η κρίση θα συμβάλει προς εξορθολογισμό των τιμών;
Θ.Β._Πιστεύω ότι με τις μεταβολές τις οποίες παρατηρούμε, ξεκινώντας από την διεθνή και εγχώρια οικονομική κρίση, τα νέα εμπορικά κέντρα και την αλλαγή του καταναλωτικού πρότυπου που θα επικρατήσει μετά την κρίση, ότι τα ενοίκια θα μειωθούν οριστικά και θα αναπροσαρμοσθούν και οι αξίες των ακινήτων προς τα κάτω, σε σχέση με όσα γνωρίζαμε πριν από την κρίση.
Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα, δυστυχώς, έχει ένα από τα ακριβότερα νομίσματα στον κόσμο το ευρώ και ότι οι τιμές ακινήτων και ενοικίων είναι ήδη ανατιμημένες σε όρους δολαρίου. Δεν είναι δυνατόν τα ενοίκια σε δρόμους της Αθήνας να είναι από τα ακριβότερα στον κόσμο.


Χ_Ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης είναι από αυτούς που έχουν επηρεαστεί σε μεγαλύτερο βαθμό από την κρίση. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το άμεσο μέλλον του κλάδου και πόσο επηρεάζεται από την εισβολή όλο και περισσότερων διεθνών αλυσίδων με χαρακτηριστικό τις χαμηλές τιμές στην ελληνική αγορά;
Θ.Β._Όλοι οι κλάδοι έχουν επηρεαστεί με πρώτους την οικοδομή τη Ναυτιλία και τον Τουρισμό. Η λιανική υφίσταται τις συνέπειες αυτής της μείωσης. Η ένδυση - υπόδηση αποτελεί, μετά την ενδιαίτηση και στέγαση, ανάγκη η οποία θα επανέλθει από τις πρώτες στην καταναλωτική δαπάνη. Εκτιμώ ότι από το δεύτερο εξάμηνο του 2010 θα υπάρξει σταδιακή ανάκαμψη.


Χ_Αν και η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στα φθηνά προϊόντα, εσείς πρόσφατα εγκαινιάσατε έναν νέο, κατάστημα με premium  χαρακτηριστικά: την Boutique Canali του γνωστού Ιταλικού οίκου μόδας του οποίου είστε αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα. Πιστεύετε ότι το άνοιγμα τέτοιου είδους καταστημάτων θα μπορούσαν να δώσουν απάντηση στην κρίση, καθώς πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα «φθήνιας» που κυριαρχεί στην αγορά;
Θ.Β._Η αγορά χωρίζεται σε μερίδια ή «niches» όπως λέγονται στο μάρκετινγκ. Εφ’ όσον κανείς περιορίζεται μέσα στα μεγέθη και τα κόστη λειτουργίας αυτού του μεριδίου της αγοράς, τότε το προϊόν αποτελεί μια επιτυχημένη προσφορά. Χρειάζεται προσοχή στην υπερπροβολή και έκθεση σε λειτουργικά κόστη τα οποία δεν αποδίδουν.
Το συγκεκριμένο προϊόν της Canali χτίζει πελατεία μέσα από την ποιότητα. Ο καταναλωτής ο οποίος θα το αγοράσει θέλει να το ξαναγοράσει, λόγω της εξαίρετης σχέσης ποιότητας τιμής. Υπό την έννοια αυτή, το προϊόν δεν είναι ακριβό.


Χ_Μετά την περυσινή «βουτιά» του Χρηματιστηρίου είχαμε το φετινό «ράλι», με την ανοδική τάση να συνεχίζεται, αλλά και με τις τιμές των μετοχών ακόμη να υπολείπονται σημαντικά εκείνων του 2007. Δεδομένου ότι πολλοί θεωρούν πως η πραγματική οικονομία της Ελλάδας έχει ακόμη μπροστά της την κρίση, θα λέγατε ότι το ενδεχόμενο αυτό έχει προεξοφληθεί και ότι οι τρέχουσες αποτιμήσεις συνιστούν επενδυτική ευκαιρία ή μήπως ότι η στάση αναμονής είναι μάλλον πιο ενδεδειγμένη;
Θ.Β._Άποψή μου είναι ότι οι τρέχουσες αποτιμήσεις του ΧΑ και οι συζητήσεις για «ράλι» και περιθώρια ανόδου είναι άστοχες, με δεδομένο ότι η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σε δύσκολο σημείο. Στο ελληνικό χρηματιστήριο σήμερα δραστηριοποιούνται κυρίως μεγάλοι εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί, οι οποίοι και το ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό.
Η νομική θωράκιση, η οποία έγινε την τελευταία πενταετία, παρέδωσε την καθημερινή δραστηριότητα στα χέρια των μεγάλων παικτών.
Η άποψή μου είναι ότι το ΧΑ έχει πάψει πλέον να εξυπηρετεί το ρόλο του μέσα στην οικονομία. Την άντληση, δηλαδή, νέων επενδυτικών κεφαλαίων και την αύξηση κεφαλαίων για νέες επενδύσεις.
Θα πρέπει να θεσπισθούν αυστηροί κανόνες για όλες τις συμβουλευτικές εταιρείες, οι οποίες βομβαρδίζουν με συστάσεις και τιμές - στόχους που δεν πραγματοποιούνται στην πράξη. Θα πρέπει ή να απαγορευθούν αυτές οι συστάσεις ή να υπάρχουν αστικές ευθύνες, αν δεν πραγματοποιούνται οι προβλέψεις τις οποίες επικαλούνται, και ενδεχομένως και ποινικές κυρώσεις, αν αποδειχθεί ότι έγιναν με στόχο την κερδοσκοπία (π.χ., σύστηναν αγορά μετοχών ή τιμή – στόχο, ενώ ταυτόχρονα οι ίδιοι πουλούσαν μετοχές.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΕΕ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ: «ΣΟΒΑΡΕΥΘΕΙΤΕ...»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ: ΗΡΘΕ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΡΔΑΣ
ΘΕΜΑ: ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΡΕΣ
ΘΕΜΑ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΙ: ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ, ΠΛΑΙΣΙΟ, FG EUROPE
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: GEORGE W. GREER
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΑΡΘΡΟ: Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ BRANDS
ΑΝΑΛΥΣΗ BLACKROCK
ΑΡΘΡΟ: ΑΡΑΒΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΑ ERNST & YOUNG: ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΘΕΜΑ: ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site