Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Νοέμβριος 2009-Τεύχος 357                              

GEORGE W. GREER
HEAD OF CONSUMER CREDIT & CHARGE PRODUCTS, MASTER CARD


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ À LA CARTE
ΣΕ PREMIUM ΠΕΛΑΤΕΣ


Η σειρά World MasterCard περιλαμβάνει αρκετές παραλλαγές, καθώς δεν θεωρούμε ότι -στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον- μπορεί να ισχύσει η λογική του «ενός μεγέθους που ταιριάζει σε όλους». Οι κάρτες World, λοιπόν, ακολουθούν «κάθετη» ιεράρχηση, αναλόγως του συνολικού όγκου της χρήσης τους: Gold, Platimun και World Signia, αλλά και «οριζόντια» ταξινόμηση, με κριτήρια τις διαφορετικές ανάγκες και καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών.


 


Συνέντευξη στον Ανδρέα Αναστασίου


ΧΡΗΜΑ_Βρεθήκατε στην Αθήνα προκειμένου να παρουσιάσετε σε τραπεζίτες και εμπόρους τη στρατηγική της MasterCard όσον αφορά στα προϊόντα premium. Ποια η σημασία των προϊόντων αυτών στο πλαίσιο του προϊοντικού μείγματος της MasterCard;
G. GREER_Το τμήμα των καταναλωτών με ευρεία οικονομική επιφάνεια αποτελεί προτεραιότητα για την MasterCard. Ιδιαίτερα σε εποχές σαν την σημερινή, όπου επικρατεί αβεβαιότητα, από το τμήμα αυτό μπορεί κανείς να προσδοκά ότι θα έχει μεγαλύτερη άνεση να καταναλώνει προϊόντα και υπηρεσίες.


Χ_Σε εποχές τέτοιες, όμως, παρατηρείται και το φαινόμενο σχετικά αδύναμοι καταναλωτές να καταφεύγουν στις πιστωτικές κάρτες, για να καλύψουν βασικές ανάγκες τους, κάποτε μάλιστα αντιμετωπίζοντας δυσκολία στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους.
G.G._Δεν θα έλεγα ότι το φαινόμενο αυτό καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του συνολικού όγκου συναλλαγών με τις κάρτες μας. Ισχυρό χαρακτηριστικό της MasterCard είναι ότι παρέχει ποικιλία επιλογών, καθώς τα διάφορα προϊόντα της απευθύνονται σε καταναλωτές με διαφορετικές ανάγκες και δυνατότητες. Επιτρέψτε μου, μάλιστα, να υπογραμμίσω ότι η δραστηριότητά μας δεν εστιάζει στη χορήγηση πιστώσεων (κάτι που αφορά τις επί μέρους τράπεζες), αλλά στην παροχή διευκολύνσεων προς τους καταναλωτές, μέσω ενός ευρύτατου, παγκόσμιου δικτύου, και μέσω μιας σειράς καρτών: χρεωστικών, πιστωτικών, εταιρικών, ταξιδιωτικών, co-branded, προπληρωμένων και άλλων. Η εταιρεία μας, πάντως, δεν έρχεται σε απ’ ευθείας επαφή με τον τελικό καταναλωτή - χρήστη της κάρτας, οι σχέσεις με τον οποίο -λόγω και των διαφορών που υφίστανται από τόπο σε τόπο- είναι δουλειά των τοπικών τραπεζών. Εμείς παρέχουμε στις τράπεζες (και μέσω αυτών στον τελικό πελάτη) τη διασύνδεση με ένα δίκτυο 25 εκατομμυρίων σημείων παγκοσμίως και ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και δυνατοτήτων, τέτοιο που καμία μεμονωμένη τράπεζα δεν θα μπορούσε να παράσχει στην πελατεία της.


Χ_Στις κάρτες σας, λοιπόν, δεν επικρατεί το στοιχείο του δανεισμού...
G.G._Ακριβώς. Αυτοί που χρησιμοποιούν τις κάρτες μας με σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα, είναι καταναλωτές που δεν έχουν ανάγκη δανεισμού. Έχουν, όμως, ανάγκη εξοικονόμησης χρόνου ή διευκόλυνσης, με το να μην είναι αναγκασμένοι να έχουν επάνω τους μεγάλα ποσά σε μετρητά, ή άνεσης επιλογών, όταν κάτι μη αναμενόμενο προκύπτει, ή ασφάλειας, όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ή ευελιξίας, αφού η κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε ώρα του εικοσιτετραώρου, κ.λπ.


Χ_Προβάλλετε, λοιπόν, το στοιχείο της διευκόλυνσης, ως κύριο πλεονέκτημα των καρτών σας.
G.G._Πράγματι. Αλλά μαζί με αυτό παρέχουμε και ποικιλία παράλληλων εξυπηρετήσεων και οφελών. Για παράδειγμα θα ανέφερα τα μίλια πτήσεων, που οδηγούν σε δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια, ή πιστωτικές μονάδες, που προσφέρουν επί πλέον υπηρεσίες ή δωρεάν ημέρες διαμονής σε ξενοδοχεία, και πολλές παρόμοιες δυνατότητες, που εξασφαλίζονται σε συνεργασία με διάφορες επιχειρήσεις. Σύντομα, μάλιστα, πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε μια σημαντική τέτοια συνεργασία με μεγάλη εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.


Χ_Έχετε παρατηρήσει μεταβολές στις συνήθειες χρήσης των καρτών MasterCard, εξ αιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης; Ή, εν πάση περιπτώσει, μπορείτε να κάνετε συσχετισμό μεταξύ των γενικότερων οικονομικών συνθηκών και της χρήσης του «πλαστικού χρήματος»;
G.G._Έχουν, όντως, καταγραφεί -στις έρευνες που συμβουλευόμαστε- κάποιες μεταβολές στις συνήθειες χρήσης των καρτών, τα τελευταία δύο χρόνια, κατά τα οποία η χρηματοπιστωτική κρίση είχε επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της αγοράς και της οικονομικής δραστηριότητας. Δεν θα έλεγα, όμως, ότι οι μεταβολές αυτές είναι θεαματικές.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι να παρατηρήσει κανείς τις διαφορές κουλτούρας, που υπάρχουν από τόπο σε τόπο. Για παράδειγμα, βλέπουμε ότι στη Ρωσία, οι περισσότεροι κάτοχοι χρεωστικών καρτών -ενώ έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την κάρτα τους για αγορές σε χιλιάδες καταστήματα- προτιμούν να αποσύρουν χρήματα από το ΑΤΜ και να κάνουν τις αγορές τους με μετρητά. Άλλοι καταναλωτές χρησιμοποιούν την κάρτα μόνο για πληρωμές σχετικά μεγάλων ποσών και όχι, ας πούμε, στο σούπερ μάρκετ. Σε άλλες χώρες, αντιθέτως, βλέπουμε ότι πολλοί καταναλωτές έχουν σχεδόν ολοσχερώς να χρησιμοποιούν μετρητά, προτιμώντας την ευκολία της κάρτας.


Χ_Πού αποδίδετε αυτές τις διαφορές;
G.G._Στην κουλτούρα, όπως είπα, και στους διαφορετικούς βαθμούς εξοικείωσης με τις κάρτες. Υπάρχουν χώρες στις οποίες οι κάρτες χρησιμοποιούνται ευρέως για περισσότερα από 40 χρόνια, και άλλες στις οποίες οι κάρτες έχουν ακόμη περιορισμένη διείσδυση. Δική μας δουλειά είναι να συμβάλλουμε στην «εκπαίδευση» αυτών των καινούργιων ή εν δυνάμει χρηστών των καρτών μας.


Χ_Μπορείτε να αναφερθείτε σε διαφορές μεταξύ της Ελλάδας και των γειτονικών της χωρών;
G.G._Η χρήση των καρτών στην Τουρκία είναι πολύ πιο διαδεδομένη απ’ ότι είναι στην Ελλάδα. Αυτό μάλλον οφείλεται και στο ότι σχεδόν όλοι οι τύποι καρτών συνοδεύονται από προγράμματα ανταμοιβής των χρηστών τους. Οι καταναλωτές έχουν λόγους να προτιμούν τη χρήση καρτών από τη χρήση μετρητών, καθώς βγαίνουν κερδισμένοι από την επιλογή τους αυτή. Η τουρκική αγορά είναι πολύ ανεπτυγμένη και καινοτόμος στον τομέα των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Ευρύτατη χρήση των καρτών μας -μεταξύ των χωρών της ευρύτερης περιφέρειάς σας- γίνεται, επίσης, στην Κύπρο και στο Ισραήλ.
Στις βαλκανικές αγορές η χρήση των καρτών αποτελεί σχετικά νέο στοιχείο, οπότε τα περιθώρια επέκτασής της είναι μεγάλα. Προτεραιότητά μας στις χώρες αυτές είναι η εκπαίδευση του κοινού, αλλά ακόμη και του συνεργαζομένου δικτύου, τραπεζών και καταστηματαρχών, καθώς και αυτοί δεν έχουν μακρά ιστορία χρήσης τέτοιων προϊόντων.


Χ_Υπάρχουν άλλες διαφορές μεταξύ κατηγοριών καταναλωτών και επί τη βάσει ποίων κριτηρίων;
G.G._Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις επιλογές και τη συμπεριφορά διαφορετικών ομάδων του πληθυσμού, με κριτήρια κατηγοριοποίησης τον τόπο όπου ζουν, το εισόδημά τους, το επάγγελμα, την ηλικία τους κ.ά.
Έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί κανείς στο ηλικιακό κριτήριο, καθώς το κοινό των καρτών επεκτείνεται και προς τις δύο κατευθύνσεις. Προς το νεαρότερο τμήμα, το οποίο διενεργεί συναλλαγές στο διαδίκτυο, οπότε οι γονείς τους προτιμούν να τους δώσουν μία ασφαλή και εύκολα ελεγχόμενη, προπληρωμένη κάρτα. Αλλά και προς το πιο ηλικιωμένο, το οποίο καθώς απελευθερώνεται από τις υποχρεώσεις της καθημερινής φροντίδας των παιδιών τους ή της εργασίας και όντας σε καλή φυσική κατάσταση, κάνει ένα δεύτερο ξεκίνημα υλοποίησης στόχων και ονείρων, που μπορεί να έχει σχέση με ταξίδια ή άλλες ασχολίες, στις οποίες η χρήση καρτών είναι απολύτως ενδεικνυόμενη. Μεγάλο τμήμα αυτής της κατηγορίας καταναλωτών μπορούν να εξυπηρετηθούν σημαντικά από τα premium προϊόντα μας, ενώ πληρούν και τα κριτήρια για την απόκτησή τους.


Χ_Ποια είναι αυτά τα προϊόντα, τι προνόμια παρέχουν και με τι κριτήρια χορηγούνται;
G.G._Τα premium προϊόντα της MasterCard είναι αυτά της σειράς World. Η σειρά περιλαμβάνει αρκετές παραλλαγές, καθώς δεν θεωρούμε ότι -στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον- μπορεί να ισχύσει η λογική του «ενός μεγέθους που ταιριάζει σε όλους». Οι κάρτες World, λοιπόν, ακολουθούν «κάθετη» ιεράρχηση, αναλόγως του συνολικού όγκου της χρήσης τους: Gold, Platimun και World Signia, τα χαρακτηριστικά και οι υπηρεσίες της οποίας έχουν προσφάτως ανανεωθεί σημαντικά. Ακολουθούν, όμως, και «οριζόντια» ταξινόμηση, με κριτήρια τις διαφορετικές ανάγκες και καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών, όπως αν ταξιδεύουν συχνά ή αν έχουν άλλες κάποιες άλλες ανάγκες που η MasterCard μπορεί να καλύψει.


Χ_Τι ανάγκες μπορεί να είναι αυτές;
G.G._Μπορεί να είναι η ανάγκη ταξιδιωτικής ασφάλισης, εξυπηρέτησης στα αεροδρόμια, εξεύρεσης ξενοδοχείου ή αυτοκινήτου προς ενοικίαση... Οι υπηρεσίες «ρεσεψιόν ξενοδοχείου» ή «γραμματέως» (concierge service) που προσφέρουμε περιλαμβάνουν, παραδείγματος χάριν, διευκολύνσεις όπως αγορά εισιτηρίων και κράτηση θέσεων σε χώρους ψυχαγωγίας και εστιατόρια, αποστολής δώρων, αλλά και συμβουλών επί μεγάλης ποικιλίας θεμάτων που μπορεί να απασχολήσουν τον πελάτη στον τόπο διαμονής του ή σε τόπο τον οποίο επισκέπτεται. Μπορεί, ας πούμε, ο χρήστης της premium MasterCard να συμβουλευτεί τους εξειδικευμένους συνεργάτες μας ακόμη και για ποιο κρασί να επιλέξει σε κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο! Σημειώστε ότι έχουμε οργανώσει με τέτοιο τρόπο τις υπηρεσίες μας ώστε παρέχουμε στις συνεργαζόμενες τράπεζες τη δυνατότητα να διαφοροποιούνται, συνθέτοντας τα δικά τους πακέτα ανταμοιβών και εξυπηρετήσεων, ή ακόμα και παρέχοντας στους premium πελάτες τους υπηρεσίες à la carte.


 


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΕΕ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ: «ΣΟΒΑΡΕΥΘΕΙΤΕ...»
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ: ΗΡΘΕ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΡΔΑΣ
ΘΕΜΑ: ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΡΕΣ
ΘΕΜΑ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΑΚΙΝΗΤΑ
ΦΑΚΕΛΟΙ: ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ, ΠΛΑΙΣΙΟ, FG EUROPE
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: GEORGE W. GREER
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΑΡΘΡΟ: Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ BRANDS
ΑΝΑΛΥΣΗ BLACKROCK
ΑΡΘΡΟ: ΑΡΑΒΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΕΡΕΥΝΑ ERNST & YOUNG: ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΘΕΜΑ: ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΕΡΕΥΝΑ ECONOMIST INTELLIGENCE UNIT
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site