Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2010-Τεύχος 359                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ


ΑΓΟΡΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ
«ΠΟΛΕΜΟΣ» ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΡΙΔΙΩΝ


Ο κλάδος των τυροκομικών είναι ο μεγαλύτερος σε αξία στο χώρο των τροφίμων με ετήσια αξία που υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ, ενώ οι ποσότητες που καταναλώνονται αγγίζουν τους 320.000 τόνους.


 


από τον Γιώργο Καλούμενο


Φωτιά έχει πάρει η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας με τις εξελίξεις να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας και τον ανταγωνισμό να γίνεται συνεχώς οξύτερος. Οι Φήμες για εξαγορές και συγχωνεύσεις, ο πόλεμος τιμών, οι κατηγορίες και τα πρόστιμα για τη δημιουργία καρτέλ και οι αγορανομικές διατάξεις συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στην εγχώρια αγορά.  
Κύριος πρωταγωνιστής στις εξελίξεις του κλάδου είναι η Vivartia η οποία έπιασε κυριολεκτικά στον ύπνο τον ανταγωνισμό με την αιφνιδιαστική απόφαση της να μειώσει την τιμή του γάλακτος στο 1 ευρώ από 1,30 περίπου. Επίσης η Vivartia διέψευσε πρόσφατα τις φήμες που την ήθελαν να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για αύξηση του ποσοστού που κατέχει στη Μεβγάλ. Η πρώτη κίνηση δηλαδή η μείωση κατά 30% και πλέον της τιμής στο φρέσκο γάλα έφερε κυριολεκτικά τα πάνω κάτω στον κλάδο καθώς συρρίκνωσε εντυπωσιακά τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών και τις ανάγκασε να αλλάξουν το πεδίο των μαχών τους ενώ ακύρωσε και το πλεονέκτημα των private label προϊόντων.  


ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
Σύμφωνα με νεότερη έκδοση της Κλαδικής Μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων κατέχει εξέχουσα θέση στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων, καθώς περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής της χώρας.
Ο κλάδος των τυροκομικών είναι ο μεγαλύτερος σε αξία στο χώρο των τροφίμων με ετήσια αξία που υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ, ενώ οι ποσότητες που καταναλώνονται αγγίζουν τους 320.000 τόνους.
Στον εν λόγω κλάδο παρατηρείται σχετικά υψηλός βαθμός συγκέντρωσης, παρ’ όλη τη δραστηριοποίηση μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων. Πρόκειται για μονάδες οι οποίες διαθέτουν σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό τον οποίο ανανεώνουν διαθέτοντας σημαντικά κονδύλια για επενδύσεις, εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διοίκησης, ενώ μέσω των μεθόδων προώθησης που ακολουθούν και του οργανωμένου και ευρύτατου δικτύου διανομής τους, έχουν κατορθώσει να καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της χώρας.
Βασικό σημείο αναφοράς του κλάδου είναι το γεγονός ότι το σύνολο της εγχώριας πρωτογενούς παραγωγής αγελαδινού γάλακτος καθορίζεται από το καθεστώς των ποσοστώσεων. Η αύξηση της ποσόστωσης του αγελαδινού γάλακτος για την Ελλάδα, σε 837 χιλ. τόνους, ενισχύει τα περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γάλακτος παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 1999-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3%.
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη κατηγορία γάλακτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της κατανάλωσης, διαμορφώθηκε σε 44,4% το 2008, παρ’ όλα αυτά παρατηρείται σημαντική μείωση του ποσοστού αυτού τη τελευταία διετία.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε εντυπωσιακά το ποσοστό συμμετοχής του επί της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα, το 2008 η εν λόγω κατηγορία κάλυψε μερίδιο 25,8% της συνολικής αγοράς γάλακτος. Το αντίστοιχο ποσοστό για το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος, διαμορφώθηκε σε 27,2% το 2008, ενώ η κατανάλωσή του είναι φθίνουσα.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού παρά την ανοδική πορεία τη δεκαετία 1996-2006, παρουσίασε πτωτικές τάσεις την τελευταία διετία. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα, ενώ η εξαγωγική επίδοση στο συγκεκριμένο προϊόν είναι οπωσδήποτε αξιόλογη, συγκριτικά με τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης γιαουρτιού αφορά το λευκό γιαούρτι, προϊόν που κάλυψε το 70% της αγοράς το 2008, έναντι αντίστοιχου μεριδίου 30% του σύνθετου γιαουρτιού (παιδικό, με πρόσθετα κ.λπ.).


ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Στην ελληνική αγορά διατίθεται μεγάλη ποικιλία τόσο εισαγόμενων όσο και εγχώριων τυριών. Στον παραγωγικό τομέα  δραστηριοποιείται  μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων. Η πλειονότητα είναι μικρού μεγέθους με χαμηλή δυναμικότητα παραγωγής. Οι μεγάλου μεγέθους παραγωγικές μονάδες συγκεντρώνουν σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερο μέρος στην παραγωγή, ενισχύοντας τη θέση τους. Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις τυροκομικών προϊόντων έχουν σημαντική παρουσία και συμβάλλουν στην προσφορά μιας ευρύτερης ποικιλίας τυριών στην εγχώρια αγορά.
Οι κυριότερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται είναι: η Τυράς ΑΕ, η Δωδώνη ΑΒΓΗ ΑΕ, η Μεβγάλ ΑΕ, η Ήπειρος ΑΕΒΕ, η Friesland-Campina AE, η Κολιός ΑΕ και η Φάγε Βιομηχανία Επεξεργασία Γάλακτος ΑΕ. Η κατά κεφαλή κατανάλωση τυριού την Ελλάδα αγγίζει τα 27  κιλά  ανά έτος κατατάσσοντας την Ελλάδα μαζί με τη Γαλλία στην πρώτη θέση διεθνώς στον τομέα της κατανάλωσης τυριών.
Τα τυροκομικά παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση καθ’ ότι αποτελούν βασικό είδος διατροφής η οποία ζήτηση επηρεάζεται ως ένα βαθμό από την τιμή και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Για το λόγο αυτό παρουσίασε και μια υποχώρηση της τάξης του 2%-2,5% μέσα στο 2009,εν μέσω οικονομικής κρίσης ενώ τα προηγούμενα χρόνια σημείωνε αύξηση κατά 4-5% ετησίως. Παρ’ όλα αυτά η υποχώρηση θεωρείται πολύ μικρή σε σύγκριση με την πορεία άλλων σημαντικών τομέων του λιανεμπορίου και του κλάδου τροφίμων. Με βάση τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας της ΕΣΥΕ η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών για τυροκομικά προϊόντα κάλυπτε το 8,38% της συνολικής μηνιαίας δαπάνης για είδη διατροφής. Ποσοτικά με βάση την ίδια έρευνα η μέση μηνιαία αποκτηθείσα ποσότητα τυριών ανά νοικοκυριό ήταν στο επίπεδο των 3,5 κιλών.


ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΥΡΙΟΥ
Ο κλάδος των τυροκομικών μπορεί να κατηγοριοποιηθεί με βάση το «χρώμα» των προϊόντων, με βάση την υφή και τέλος ο διαχωρισμός των χύμα από τα συσκευασμένα. Στην κατηγοριοποίηση με βάση το χρώμα έχουμε τα λευκά και τα κίτρινα τυριά με κατανομή 50-50, με το 90% της κατηγορίας να καλύπτεται από τη φέτα  (και προϊόντα τύπου φέτας με λίγα λιπαρά).Ας σημειωθεί εδώ ότι η φέτα κατέχει το 44% της κατανάλωσης τυριών στην Ελλάδα.
 Με άλλη κατηγοριοποίηση αυτή της υφής έχουμε τα «μαλακά» τυριά που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική εγχώρια παραγωγή τυροκομικών προϊόντων από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις(67%-68% για το 2008). Εδώ κατατάσσεται και η φέτα που καλύπτει το 70% του συνόλου της κατηγορίας. Ακολουθεί η κατηγορία των «σκληρών και ημίσκληρων» με μερίδιο 18% και η κατηγορία των «τυριών τυρογάλακτος» με μερίδιο παραγωγής 14%. Τέλος μικρό ποσοστό συμμετοχής έχουν τα «λιωμένα τυριά» στο σύνολο της εγχώριας παραγωγής.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατηγοριοποίηση στην αγορά τυριού με βάση το διαχωρισμό του χύμα τυριού από το συσκευασμένο. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη Δυτική Ευρώπη το 75% των πωλήσεων γίνεται από τον πάγκο κοπής. Σταδιακά η σχέση αυτή αλλάζει αργά ανά χρόνο υπέρ των συσκευασμένων τυποποιημένων προϊόντων(μια κατηγορία που αριθμεί μόλις δύο δεκαετίες στην Ελλάδα) και κινείται ανοδικά.


ΤΑΣΕΙΣ & ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ
Για τον καταναλωτή η τιμή δεν παίζει πάντα τον καθοριστικό ρόλο, δεδομένου ότι για προϊόντα όπως τα τυριά σημαντικό κριτήριο αποτελεί η σταθερή ποιότητα και η γεύση τους. Ο καταναλωτής διαπιστώνεται ότι επιλέγει κατά βάση ελληνικά προϊόντα, καθώς θεωρεί ότι είναι πιο ποιοτικά ιδιαίτερα τα ΠΟΠ. Ταυτοχρόνως ο καταναλωτής επιβραβεύει τυριά που προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία αναφορικά με τη γεύση, την περιοχή παραγωγής τους, την ποιότητα και τη συσκευασία τους.
Τα εισαγόμενα τυριά αποτελούν μια ακόμη γευστική τάση των τελευταίων ετών. Οι λάτρεις των εκλεπτυσμένων γεύσεων και της διαφοροποίησης αναζητά όλο και πιο έντονα τυριά αντίστοιχης κλάσης, παρά το γεγονός ότι είναι ακριβότερα. Έτσι υπάρχει και ένα ρεύμα στη ζήτηση προϊόντων μικρότερων εγχώριων παραγωγών, χωρίς όμως αυτό το ρεύμα να θεωρείται τάση.
Τα συσκευασμένα τυριά αυξάνουν μερίδιο έναντι του χύμα παρότι το τελευταίο εξακολουθεί να κατέχει ηγετικό μερίδιο. Η τάση αυτή όμως θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια αφού ο καταναλωτής θα  έχει συνεχώς νέες προτάσεις και σε τιμή που δεν θα είναι πλέον  πολύ αυξημένη σε σχέση με το χύμα.
Μια νέα τάση που διαμορφώνεται στον κλάδο των τυροκομικών είναι η ανάπτυξη από τις βιομηχανίες, προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά.
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η τάση των καταναλωτών να προσέχουν τη διατροφή τους έχει δώσει νέα δυναμική στα light τυροκομικά. Όλο και περισσότερες εταιρείες εστιάζουν στα χαμηλά λιπαρά ή θερμίδες των προϊόντων που παράγουν. Η «νέα» κατηγορία των light προϊόντων επηρέασε τόσο την κατηγορία των λευκών όσο και των κίτρινων τυριών.
Έντονα ανοδικές είναι και οι πωλήσεις βιολογικών τυριών. Την ανάπτυξή τους εμποδίζει η υψηλότερη τιμή τους και η δυσπιστία των καταναλωτών κατά πόσο πρόκειται για πραγματικά βιολογικά προϊόντα.  Να σημειωθεί ότι το μερίδιο των βιολογικών τυριών στην Ελλάδα υπολείπεται από τον Ευρωπαϊκό μέσον όρο.


ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον των επιχειρήσεων τροφίμων για είσοδο στην αγορά τυροκομικών. Ακόμη και επιχειρήσεις χωρίς σχέση με τον κλάδο επιδιώκουν την είσοδο τους σε αυτόν. Ο κλάδος διακρίνεται από έντονο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών οι οποίες διαθέτουν «αναγνωρίσιμα» προϊόντα μέσω των σούπερ μάρκετ.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις διαθέτουν μεγάλη διαπραγματευτική δύναμη πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου επιδιώκουν την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση των προϊόντων τους στα σημεία λιανικής πώλησης. Όσον αφορά τις εγχώριες παραγωγικές επιχειρήσεις συνολικά δέχονται έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις από τα εισαγόμενα προϊόντα, τα οποία έχουν επιτύχει σημαντική διείσδυση, καλύπτοντας το 30% της εγχώριας κατανάλωσης το 2008. Σημαντικό να αναφέρουμε είναι και το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια η αγορά τυροκομικών έχει γίνει περαιτέρω ανταγωνιστική τόσο  με την ενδυνάμωση πολυεθνικών εταιριών μέσω εξαγορών (πχ εξαγορά  της Campina από τη Friesland), αλλά και με τη δυναμική αντίδραση των ελληνικών εταιριών.
Μεταξύ των κυριότερων Ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων τυροκομικών προϊόντων συγκαταλέγεται  η Τυράς ΑΕ, καταλαμβάνοντας μερίδιο μεταξύ 12,0%-12,5% το 2008. Η Δωδώνη ΑΒΓΗ ΑΕ κατέλαβε ποσοστό παραγωγής της τάξης του 8,5% ενώ η εταιρεία Μεβγάλ ΑΕ κατέλαβε ποσοστό μεταξύ 4,5%-5% το 2008. Η εταιρεία Ήπειρος ΑΕΒΕ εκτιμάται ότι απέσπασε μερίδιο μεταξύ 3%-3,5% το ίδιο έτος. Τέλος αξιόλογη θέση στη συνολική παραγωγή τυριών κατέχουν η Κολιός ΑΕ, η Φάγε Βιομηχανία Επεξεργασία Γάλακτος ΑΕ και η Εβροφάρμα ΑΕ.
Η Μινέρβα Ελαιουργική εισήλθε και στην κατηγορία της τυποποιημένης φέτας και λίγο αργότερα της γραβιέρας αποσπώντας μερίδια ήδη 10% και 25% αντίστοιχα. Σημαντικές εισαγωγικές εταιρίες είναι οι: Friesland Hellas AEBE, Campina Hellas AE  και Optima AE.


ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ
Μπαράζ προσφορών, νέα προϊόντα, έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των κύριων πρωταγωνιστών και σταδιακή αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς των προϊόντων γιαουρτιού, μιας αγοράς που παρά τη στασιμότητά της, έχει αποτελέσει πεδίο σημαντικών ανακατατάξεων τα τελευταία χρόνια. Βασικοί  πρωταγωνιστές του κλάδου είναι οι δύο μεγάλες δυνάμεις της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας ΦΑΓΕ και Vivartia, οι οποίες ελέγχουν περίπου το 50% της αγοράς, ενώ δυναμική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία παρουσιάζουν οι Μεβγάλ, Όλυμπος, Κρι Κρι, Friesland και Danone.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων του κλάδου, η αγορά γιαουρτιού και επιδορπίων εκτιμάται στα 350 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 16% περίπου της συνολικής αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων. Το γιαούρτι παρουσιάζει υψηλή διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά καθώς το 97% των Ελλήνων τρώει γιαούρτι τουλάχιστον μια φορά το χρόνο και το 75% περισσότερες από μια φορά το μήνα. Έτσι η εν λόγω αγορά θεωρείται ιδιαίτερα ώριμη, χωρίς περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης, με αποτέλεσμα  την τελευταία τετραετία να έχει κινηθεί με μέσο ρυθμό αύξησης μόλις 0,5%.
Παρά την ιδιαίτερα διαδεδομένη και υψηλή κατανάλωσή όμως, ο κλάδος όπως και το σύνολο της αγοράς ειδών διατροφής, επηρεάστηκε έντονα από την οικονομική κρίση, οδηγώντας σε απώλειες μέσα στο 2009, κυρίως όσον αφορά στην αξία πωλήσεων,. Μάλιστα αν δεν παρουσίαζε αύξηση η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτα αλλά και η εισαγωγή ειδικού τύπου προϊόντων (π.χ. με προβιοτικά) τότε η πτώση θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Η αξία πωλήσεων υποχώρησε βέβαια με μεγαλύτερο ρυθμό λόγω και της πίεσης της τιμής αφενός από τις προσφορές δωρεάν ποσοτήτων προϊόντων αλλά και λόγω της μετακίνησης των καταναλωτών προς τα κατά 30% (ή και περισσότερο) φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτα. 


ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Όπως σημειώθηκε και προηγουμένως, η αγορά γιαουρτιού στην Ελλάδα είναι ώριμη και παρουσιάζει στασιμότητα γεγονός που οδηγεί στη εκτίμηση ότι τα περιθώρια για ανάπτυξη είναι μικρά. Πολλές εταιρείες έχουν στραφεί στο εξωτερικό, με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της ΦΑΓΕ η οποία πέρα από τις εξαγωγές της, διαθέτει παραγωγική μονάδα στις ΗΠΑ. Επίσης και αρκετές άλλες ελληνικές εταιρείες έχουν στρέψει το βλέμμα τους στο εξωτερικό αναζητώντας νέες δυναμικές αγορές καθώς και στρατηγικές συμμαχίες που θα τους επιτρέψουν να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που οι αγορές αυτές προσφέρουν. Η ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά ήταν από τις πρώτες που κέντρισαν το ενδιαφέρον των ελληνικών το γαλακτοβιομηχανιών. Ήδη εκτός από τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας στον ευρωπαϊκό χώρο εξάγουν πλέον και άλλες εταιρείες, όπως η Δωδώνη, η Τυράς και η Κρι-Κρι. Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP οι εξαγωγές γιαουρτιού ανήλθαν στους 23.468 τόνους το 2008, εκ των οποίων το 92% αφορούσε το λευκό γιαούρτι, ενώ συνολικά οι εξαγωγές κυμαίνονται κοντά στο 23% της συνολικής ετήσιας παραγωγής.


ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ


VIVARTIA: ΔΙΑΨΕΥΣΗ
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΒΓΑΛ

Η Vivartia με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, διαψεύδει δημοσίευμα της εφημερίδας και ενημερώνει το επενδυτικό κοινό και τις αρμόδιες αρχές ότι δεν υπάρχουν σήμερα διαπραγματεύσεις με μετόχους της ΜΕΒΓΑΛ για αύξηση του ποσοστού της στην εν λόγω εταιρία.
Εξ άλλου, την 30.6.2010 αντί την 31.3.2009 όρισε ως νέα ημερομηνία ισολογισμού μετασχηματισμού για την απόσχιση των τεσσάρων κλάδων της Vivartia, ο πρόεδρος του ομίλου Σπ. Θεωδωρόπουλος κατά τη διάρκεια της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων. Ο κ. Θεοδωρόπουλος απέδωσε την παράταση στο γεγονός ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθούν οι πολύπλοκες διαδικασίες της ταυτόχρονης απόσχισης των τεσσάρων κλάδων της εταιρίας.
Κατόπιν της απόφασης αυτής του διοικητικού συμβουλίου και δεδομένου ότι, όπως επιπλέον εξέθεσε στους μετόχους ο πρόεδρος της γενικής συνέλευσης, τα προς έγκριση θέματα της ημερήσιας διάταξης δεν ήταν έτοιμα προς συζήτηση και λήψη απόφασης, η εξ αναβολής έκτακτη γενική συνέλευση της 8ης Ιανουαρίου 2010 δεν προχώρησε στη συζήτηση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Με νεότερη πρόσκληση της εταιρίας θα συγκληθεί, όταν αυτό καταστεί δυνατό, νέα γενική συνέλευση για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης της 8ης Iανουαρίου.
Ειδικότερα και σε συνέχεια της από 26.3.09 ανακοίνωσης, ο κλάδος παραγωγής και εμπορίας γαλακτοκομικών και ποτών, ο κλάδος παραγωγής και εμπορίας αρτοποιίας και ζαχαρώδων, ο κλάδος παροχής υπηρεσιών εστίασης και ο κλάδος παραγωγής και εμπορίας καταψυγμένων τροφίμων εισφέρονται στις 100% θυγατρικές της εταιρίες "Δέλτα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρία Τροφίμων", "Chipita Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Eταιρία", "Goody's Ανώνυμη Εταιρία Υπηρεσιών Εστίασης" και "Mπάρμπα Στάθης Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρία" αντίστοιχα, ενώ η εταιρία θα συνεχίσει να λειτουργεί με τη δραστηριότητα της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διοίκησης στις θυγατρικές της. Οι δύο βασικοί στόχοι της ανωτέρω επιχειρηματικής κίνησης παραμένουν η καλύτερη διοίκηση των τεσσάρων κλάδων αλλά και η διεθνής επέκταση των επιμέρους δραστηριοτήτων τους, καθώς και η επίτευξη μεγαλύτερης ευελιξίας κινήσεων και στρατηγικών συνεργασιών για τον κάθε κλάδο ξεχωριστά.


ΦΑΓΕ:
ΗΓΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ

Το 1993 η ΦΑΓΕ καινοτομεί στην ελληνική αγορά, λανσάροντας το φρέσκο γάλα ΦΑΓΕ, σε δύο τύπους: πλήρες και DIET 1% λιπαρά. Με πρωτοποριακή συσκευασία που εξασφαλίζει τη διατήρηση της φρεσκάδας του, εξαιρετική ποιότητα και πλούσια γεύση, δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά, κερδίζοντας την αγάπη και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η ποιότητα εξασφαλίζεται χάρη στις νέες εγκαταστάσεις, αποκλειστικά για το φρέσκο παστεριωμένο γάλα, τη νέα γραμμή παστερίωσης και ομογενοποίησης και τις νέες μηχανές συσκευασίας.
Το 1999 λανσάρει στην αγορά το ΓΑΛΑ ΦΑΡΜΑ, ΠΛΗΡΕΣ και DIET 1% λιπαρά, ένα γάλα υψηλής παστερίωσης και μοναδικής γεύσης. Ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις και πρωτοπορώντας ταυτόχρονα στην ελληνική αγορά, η ΦΑΓΕ προσφέρει σήμερα στον καταναλωτή το δικαίωμα να επιλέξει το γάλα που ταιριάζει καλύτερα στις συνήθειες και τον τρόπο ζωής του.
Ο όμιλος υπήρξε πρωτοπόρος στην αγορά συσκευασμένου γιαουρτιού και παρά των οξύτατο ανταγωνισμό οι απαρχές του οποίου τοποθετούνται στις αρχές της δεκαετίας του ’90,  έχει κατορθώσει να διατηρεί την ηγετική του θέση και μάλιστα με εξαίρεση την αγορά του «παραδοσιακού» γιαουρτιού, 1 στα 3  γιαούρτια που καταναλώνονται φέρουν την επωνυμία ΦΑΓΕ. Την ίδια στιγμή ο όμιλος έχει αναπτύξει και έντονη εξωστρέφεια, προωθώντας το ελληνικό γιαούρτι στις αγορές του εξωτερικού, επικεντρώνοντας μάλιστα την στρατηγική του στην παραγωγική μονάδα που λειτουργεί εδώ και ένα χρόνο στις ΗΠΑ, έχοντας μάλιστα κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξης του 2% στη χώρα. 
Η ΦΑΓΕ είναι η εταιρία που το 1975 άλλαξε ριζικά την αγορά του γιαουρτιού στην Ελλάδα, καθώς μέχρι τότε το γιαούρτι ήταν περισσότερο δημοφιλές στους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές. Δημιούργησε νέα εικόνα για το γιαούρτι, τυποποιώντας το, ώστε να έχει σταθερή γεύση, ποιότητα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.  Η εταιρεία η οποία διατηρεί μερίδιο στο σύνολο της αγοράς το οποίο προσεγγίζει το 30%, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να κατέχει τα πρωτεία και στο συσκευασμένο στραγγιστό γιαούρτι με μερίδιο 48% στην κατηγορία.  
Τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ ανήκουν σε μια «οικογένεια» περισσότερων από 100 επώνυμων γαλακτοκομικών προϊόντων: Γιαούρτια, επιδόρπια, γάλατα, κρέμες γάλακτος, τυριά και delicatessen, πολλά από τα οποία έχουν ήδη κατακτήσει και τις ξένες αγορές αφού διατίθενται σε περισσότερα από 20.000 σημεία πώλησης στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο.


FRIESLAND CAMPINA HELLAS:
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΓΚΑΜΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Η παρουσία της FrieslandCampina Hellas στην Ελλάδα έχει μία μακρά ιστορία, η οποία ξεκινά με το ζαχαρούχο γάλα «ΝΟΥΝΟΥ». Στο πέρασμα του χρόνου, η γκάμα των γαλακτοκομικών προϊόντων της FrieslandCampina Hellas διευρύνθηκε σημαντικά, καλύπτοντας το πλήρες φάσμα των κατηγοριών και υποκατηγοριών του γάλακτος, των παιδικών τροφών, του γιαουρτιού, και από το 2007, του επώνυμου τυριού. Σε αυτά τα χρόνια, το σήμα «ΝΟΥΝΟΥ» κέρδισε την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη της ελληνικής οικογένειας, αποτελώντας αποδεδειγμένα μία από τις πλέον αγαπημένες μάρκες του καταναλωτικού κοινού.
Με προϊόντα φυσικής προέλευσης, τα οποία επεξεργάζονται σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας, μελετώνται επιστημονικά και εμπλουτίζονται με θρεπτικά συστατικά, ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες και ποικίλες διατροφικές απαιτήσεις των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων. Πίσω από το όνομα «ΝΟΥΝΟΥ», υπάρχουν οι άνθρωποι, η οργάνωση και η φιλοσοφία μίας διεθνούς εταιρείας, αφοσιωμένης σε αυτό που γνωρίζει καλά να κάνει: γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, τα οποία ο καταναλωτής μπορεί να εμπιστεύεται. Και είμαστε περήφανοι γιατί το κάνουμε με ευθύνη, ειλικρίνεια και ακεραιότητα προς όλους τους κοινωνικούς εταίρους.
Με μεθοδικό σχεδιασμό, έμφαση στην καινοτομία και την ποιότητα και διαρκή ανάπτυξη σχέσεων με τον πελάτη, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να καταστήσουμε κάθε νέα χρονιά την πλέον επιτυχημένη της ιστορίας μας, στο πνεύμα μίας βιώσιμης ανάπτυξης που συνεισφέρει στην πρόοδο των εργαζομένων, των συνεργατών μας και της ελληνικής κοινωνίας. H FrieslandCampina Hellas δραστηριοποιείται στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, καλύπτοντας τις διατροφικές ανάγκες όλων των μελών της ελληνικής οικογένειας. Με την επωνυμία ΝΟΥΝΟΥ, η FrieslandCampina Hellas διαθέτει στην Ελληνική αγορά βρεφικά γάλατα, παιδικές τροφές, γάλατα εβαπορέ και υψηλής παστερίωσης, γιαούρτια, κρέμες γάλακτος και κίτρινα τυριά. Παράλληλα, διακινεί προϊόντα για επαγγελματική χρήση και με άλλες επωνυμίες της μητρικής εταιρείας.
Τα προϊόντα στην ελληνική αγορά φέρουν το εμπορικό όνομα ΝΟΥΝΟΥ, το οποίο για 80 χρόνια αποτελεί εγγύηση ποιότητας και θρεπτικής αξίας στην διατροφή της ελληνικής οικογένειας. Το ΝΟΥΝΟΥ, έχει γίνει συνώνυμο του γάλακτος, ενώ το ποσοστό αναγνωσιμότητας του Brand αγγίζει το 100%. Η αγάπη και η εμπιστοσύνη, με την οποία οι Έλληνες αγκαλιάζουν τα προϊόντα γάλακτος ΝΟΥΝΟΥ, επιβεβαιώνουν τη συνέπεια με την οποία η μάρκα ανταποκρίνεται σταθερά στα ποιοτικά κριτήρια διατροφής ολόκληρης της οικογένειας εδώ και 80 χρόνια.


ΚΡΙ ΚΡΙ:
ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ

Στην ενδυνάμωση των προϊόντων της και στην ανανέωση της εικόνας της προχωρά το 2010 η διοίκηση της εταιρίας Κρι Κρι. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στα ατομικά παγωτά, η Κρι-Κρι φέτος θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση και απόλαυση στους μικρούς φίλους της εμπλουτίζοντας την γκάμα των παιδικών παγωτών με τον αγαπημένο σε όλα τα παιδιά ήρωα Ben 10 στα τυχερά κύπελλα με πολλά δωράκια και με το νέο ξυλάκι φράουλα & σοκολάτα φράουλα σε σχήμα καρδιάς, το Love U.
Επί πλέον, ενισχύονται η premium σειρά Ensticto, με τη νέα γεύση Ensticto Strawberry Fighter και η σειρά Master με το νέο ξυλάκι Αlmond chocolate για τους φανατικούς λάτρεις της σοκολάτας. Στα Οικογενειακά παγωτά, η εταιρία προχωράει σε επαναλανσάρισμα όλων των παγωτών με νέες μοντέρνες συσκευασίες 1.100 ml και 2 lt, λανσάρεται ο νέος κωδικός Dolce Vita Καϊμάκι 1.100 ml και ενισχύεται η ανερχόμενη κατηγορία των multipacks με δύο νέες πολυσυσκευασίες, τo Master mini ξυλάκι 0% και το Master mini ξυλάκι double caramel. Όπως επισημαίνεται, όλα αυτά, σε συνδυασμό με την έντονη διαφημιστική προβολή που και το 2010 θα έχει πρωταγωνιστή τον Σάκη Ρουβά, αναμένεται ότι θα συμβάλλουν καθοριστικά στην εδραίωση της Κρι-Κρι ως ‘star της απόλαυσης’ και για το καλοκαίρι του 2010.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΑΜΚ 4,6 ΔΙΣ. ΤΟ 2009 ΣΤΟ Χ.Α.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: Η ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΣΤΟ Χ.Α.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΚΑΚΗΣ
ΘΕΜΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ - ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
ΑΡΘΡΟ: ΦΑΙΝΕΤΑΙ «ΦΩΣ» ΣΤΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΑΤΑΘΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ & LOGISTICS
ΡΕΠΟΡΤΑΖ EUROBANK TRADER’S EYE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΦΑΚΕΛΟΣ AEGEAN AIRLINES
ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΛΑΣΤΡΟΝ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΞΑΦΝΙΚΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΡΘΡΟ ΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ SAXO BANK
ΕΡΕΥΝΑ ERNST & YOUNG
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site