Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Φεβρουάριος 2010-Τεύχος 359                              

ΦΑΚΕΛΟΣ AEGEAN AIRLINES


AEGEAN AIRLINES:
ΠΤΗΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
«ΕΥΕΛΙΞΙΑΣ» το 2010


Στο μικρό χρονικό διάστημα, που μεσολάβησε από την ημέρα παρουσίασης των στοιχείων της εταιρείας στους αναλυτές μέχρι την ημέρα που το ΧΡΗΜΑ πήγαινε στο τυπογραφείο, κατέστη σαφές ότι οι συνθήκες στην ελληνική αγορά αερομεταφορών αλλάζουν δραστικά, μετά τη συμφωνία συγχώνευσης Aegean και Olympic Air…



από τον Γιώργο Καλούμενο


Ετήσια αύξηση 10% στην επιβατική κίνηση στο σύνολο του δικτύου της παρουσίασε η Aegean Airlines στο 2009, αν και δεν είναι βέβαιο ότι η βελτίωση αυτή θα μεταφραστεί και σε αξία στα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς. 
Η εταιρεία μεταφέροντας το 2009 πάνω από 6,5 εκατ. επιβάτες, κατέγραψε ετήσια αύξηση 10% στο σύνολο του δικτύου της. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο εσωτερικού η Aegean μετέφερε 3,8 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2008 ενώ στο δίκτυο εξωτερικού κατέγραψε αύξηση ύψους 22%, μεταφέροντας 2,8 εκ. επιβάτες. Μεικτή αναμένεται να είναι η εικόνα για το 2010 καθώς η αγορά του εξωτερικού αναμένεται να έχει πτώση 8% ενώ η εγχώρια αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί. Με βάση αυτές τις προβλέψεις το ενδεχόμενο για αύξηση προορισμών στο εξωτερικό είναι μικρό στην παρούσα φάση. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εκκρεμότητα ο διαγωνισμός για 11 δρομολόγια σε άγονες γραμμές, καθώς και το τι θα γίνει με τις διακρατικές συμβάσεις με τις χώρες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ της Aegean, κ. Θ. Βασιλάκη αυτή τη στιγμή υπάρχουν 34 αεροδρόμια στο εξωτερικό που λειτουργούν με μονοπωλιακό καθεστώς. Σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές αυτοί έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη δημιουργία της νέα Ολυμπιακής από την προηγούμενη κυβέρνηση. Όμως οι διαδικασίες καθυστέρησαν, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω της πρόωρης προσφυγής στις κάλπες και αναγκαστικά τα δρομολόγια πραγματοποιούνται μέσω διαδικασίας ανάθεσης για τέσσερις μήνες. Το ίδιο σκηνικό υπάρχει και στις διακρατικές συμφωνίες όπου έχουν ανατεθεί στην Ολυμπιακή μέχρι να πραγματοποιηθεί και εκεί ο αντίστοιχος διαγωνισμός.


ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ «ΑΤΟΥ»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Δ. Γερογιάννης ανέφερε ότι, λόγω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, το πλάνο που ακολουθείται θα αναμορφώνεται κάθε μήνα ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα, θα δοθεί στη δυνατότητα ευελιξίας στο κόστος κτήσης των αεροσκαφών. Για το λόγο αυτό η εταιρεία ανέβαλε την παραλαβή πέντε Airbus, ενώ συνάπτει συμφωνίες βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα με ορίζοντα 2-3 ετών. Έτσι αυξάνεται ο βαθμός ευελιξίας χωρίς να αυξάνεται το κόστος για την εταιρεία.
Ο κ. Γερογιάννης ανέφερε ότι η Aegean πρακτικά δεν έχει δάνεια που να βαρύνουν τον ισολογισμό της πέραν των τριών αεροσκαφών που απέκτησε πρόσφατα με τη μέθοδο του operating leasing, υποχρέωση που μπορεί πολύ εύκολα να «φύγει από πάνω της» ουσιαστικά χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες. Η διοίκηση της εταιρείας έθεσε ως τις σημαντικότερες προκλήσεις για το 2010 τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία που θα επηρεάσουν την καταναλωτική συμπεριφορά , την είσοδο στην αγορά νέου ιδιώτη ανταγωνιστή, και την πιθανή άνοδο στις τιμές του «μαύρου χρυσού». Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που έχει η Aegean έναντι του ανταγωνισμού τα οποία και θα τη βοηθήσουν να ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις είναι η μικρή ηλικία και ομοιογένεια του στόλου της, τα οικονομικά αποθέματα, η ένταξη στη Star Alliance τον Ιούνιο του 2010  και η ευελιξία που αφορά στο 20% του στόλου της.


 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΑΜΚ 4,6 ΔΙΣ. ΤΟ 2009 ΣΤΟ Χ.Α.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: Η ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΣΤΟ Χ.Α.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΚΑΚΗΣ
ΘΕΜΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ - ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
ΑΡΘΡΟ: ΦΑΙΝΕΤΑΙ «ΦΩΣ» ΣΤΟ Β΄ ΕΞΑΜΗΝΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΑΤΑΘΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ & LOGISTICS
ΡΕΠΟΡΤΑΖ EUROBANK TRADER’S EYE
ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΦΑΚΕΛΟΣ AEGEAN AIRLINES
ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΛΑΣΤΡΟΝ
ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΞΑΦΝΙΚΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΡΘΡΟ ΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ SAXO BANK
ΕΡΕΥΝΑ ERNST & YOUNG
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site