Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Μάρτιος 2010-Τεύχος 360                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΕ ΠΟΡΕΙΑ… ΦΘΙΝΟΥΣΑ


Με μελανά χρώματα περιγράφουν οι επαγγελματίες του κλάδου τις προοπτικές της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας για το 2010 καθώς η οικονομική κρίση, η αρνητική διεθνής εικόνα, τα πρόσφατα μέτρα και η παντελής έλλειψη σχεδιασμού απαξιώνουν συνεχώς το εγχώριο τουριστικό προϊόν.



από τον Γιώργο Καλούμενο


Mείωση της τουριστικής κίνησης, μεγαλύτερη του μέσου όρου της Κοινότητας, καταγράφουν τα στοιχεία της Eurostat για την Ελλάδα  το 2009. Σύμφωνα με τα κοινοτικά στοιχεία, οι συνολικές διανυχτερεύσεις σε ξενοδοχεία και άλλα τουριστικά καταλύματα (διαμερίσματα, δωμάτια, ξενώνες κ.λπ.) ανήλθαν το 2009 στην Ελλάδα σε 59,5 εκατομμύρια, εκ των οποίων 42,6 εκατ. αφορούσαν μη κατοίκους της χώρας (τουρίστες) και 17 εκατ. εγχώριους τουρίστες.
Σε σχέση με το 2008 πρόκειται για μια υποχώρηση του αριθμού των διανυκτερεύσεων της τάξης του 7,3%, ενώ ο μέσος όρος στην Κοινότητα ήταν 5,1%.
Με εξαίρεση την Κύπρο και τη Μάλτα, στις οποίες η μείωση ήταν πολύ μεγαλύτερη (19,7% και 13,3% αντίστοιχα), η Ελλάδα εμφανίζει χειρότερες επιδόσεις από τους βασικούς ανταγωνιστές της στην περιοχή της Μεσογείου και συγκεκριμένα την Ιταλία (μείωση 4,3%), τη Γαλλία (-6,5%), και την Ισπανία (6,5%).
Αναφορικά με τους μη κατοίκους, δηλαδή του ξένους τουρίστες, η μείωση των διανυκτερεύσεων στην Ελλάδα ήταν σαφώς μεγαλύτερη, φτάνοντας το 9,9% σε σχέση με το 2008. Αντίθετα ο εγχώριος τουρισμός σημείωσε αύξηση των διανυκτερεύσεων κατά 0,9%.
Όπως προκύπτει από τα κοινοτικά στοιχεία που αφορούν τις διανυχτερεύσεις ανά περίοδο, το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2009 καταγράφηκε μείωση 7,7%, το διάστημα Μαΐου-Αυγούστου μείωση 6,9% και το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου μείωση 8,3%.
Στο σύνολο της Κοινότητας οι συνολικές διανυκτερεύσεις ανήλθαν 1,5 δισεκατομμύριο, εκ των οποίων 658,3 εκατ. αφορούσαν μη κατοίκους (ξένους τουρίστες) και 837,9 εκατ. εγχώριο τουρισμό.
Πρώτη σε αριθμό διανυκτερεύσεων μεταξύ των λεγόμενων τουριστικών χωρών ήταν η Ισπανία με 251,1 εκατ. διανυκτερεύσεις, ενώ ακολούθησαν η Ισπανία με 237,7 εκατ. και η Γαλλία με 191,2 εκατ. διανυκτερεύσεις.


ΑΝΤΖΕΛΑ ΓΚΕΡΕΚΟΥ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Από την πορεία του Τουρισμού τα επόμενα δύο χρόνια, εξαρτάται εν πολλοίς το αν η χώρα θα καταφέρει συνολικά να μπει ξανά σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου από το βήμα της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων στις αρχές Μαρτίου υπογραμμίζοντας ότι ο Τουρισμός είναι αυτή τη στιγμή για τη χώρα, ένα από τα ελάχιστα πεδία που μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Αφού τόνισε ότι τα προβλήματα του Τουρισμού είναι και αυτά υπαρκτά και τα σοβαρότερα από αυτά, έχουν δομική μορφή και δεν είναι εύκολο να λυθούν ακαριαία στάθηκε στους στόχους της νέας τουριστικής ηγεσίας.
Η κ. Γκερέκου έκανε λόγω για μια ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία θα βασίζεται στους εξής πυλώνες:
- Νομοθετικό πλαίσιο και περιορισμός της γραφειοκρατίας
- «Πράσινη» τουριστική ανάπτυξη
- Επαναπροσδιορισμός του «εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το marketing»
- Αναβάθμιση και διεύρυνση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος
- Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με στόχο την προσέλκυση τουριστών σε δωδεκάμηνη βάση
Μάλιστα η υφυπουργός προς την κατεύθυνση της διεύρυνσης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, τόνισε ότι αυτό θα πραγματωθεί, όπως είπε, μέσα από την καθιέρωση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτικός, ο θαλάσσιος, ο αθλητικός, ο γαστρονομικός, ο οινικός, ο συνεδριακός κ.ά.


 


ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ


ΝΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΣΕΤΕ
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ
ΑΠΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

Ο Νίκος Αγγελόπουλος Πρόεδρος ΔΣ του ΣΕΤΕ έστειλε επιστολή στον κ. Γ. Παπανδρέου, Πρόεδρο της Κυβέρνησης, τον κ. Π. Γερουλάνο, Υπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού και στην κα. Ά. Γκερέκου, Υφυπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού η οποία ανέφερε τα εξής:
«ανακοινώθηκαν χθες από την Κυβέρνηση, από τη στιγμή που κρίνονται αναγκαία, προφανώς και έχουν τη στήριξη και του κόσμου του Τουρισμού, όσο σκληρά κι αν είναι. Την ίδια στήριξη και αμέριστη συμπαράσταση από τον κόσμο του Τουρισμού έχει κάθε προσπάθεια, η οποία αποσκοπεί στη βελτίωση των δημοσιονομικών της χώρας. Όμως, όπως γνωρίζετε, η προσπάθεια της οικονομικής –και όχι μόνο- ανασυγκρότησης της χώρας, δεν θα στεφθεί από επιτυχία αν δε συνοδεύεται και από μέτρα που θα στηρίζουν αναπτυξιακές προσπάθειες και μέτρα που θα καθιστούν ανταγωνιστικές τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας και, φυσικά, τις σημαντικότερες αυτό αυτές, τις τουριστικές.
Ο Τουρισμός, ως ο πλέον εξωστρεφής τομέας της ελληνικής οικονομίας μπορεί να αποτελέσει τον μοχλό ανάπτυξής της και μάλιστα με απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα από την εφετινή χρονιά. Όμως, τα μέτρα που προτάθηκαν από την Κυβέρνηση και ειδικότερα η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, δεν συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση, ιδιαίτερα όταν όλες οι ανταγωνίστριες χώρες εφαρμόζουν συντελεστές ΦΠΑ πολύ χαμηλότερους. Αντίθετα, οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να επωμιστούν το πρόσθετο αυτό κόστος, μειώνοντας περισσότερο την ανταγωνιστικότητά τους και διακινδυνεύοντας τη βιωσιμότητά τους. Αυτή η επιβάρυνση των τουριστικών επιχειρήσεων ήλθε να προστεθεί στην επανενεργοποίηση της εισφοράς του Ν.128/75, παρά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, και στην σημαντική αύξηση των επιτοκίων από όλες τις Τράπεζες. Τέλος παραμένει σε εκκρεμότητα που, εν τούτοις, πρέπει να λυθεί άμεσα, η συνέχιση του τρόπου φορολόγησης των τουριστικών καταλυμάτων ως έχει σήμερα αφού πρόκειται για εργαλεία δουλειάς αποκλειστικής και μη μεταβαλλόμενης χρήσης.
Μαζί με τις προσπάθειες για γενική βελτίωση του επιπέδου των τουριστικών υπηρεσιών στη χώρα μας, θα πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες διαμόρφωσης επιχειρηματικού κλίματος που θα επιτρέψει στις τουριστικές επιχειρήσεις να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην τουριστική αγορά. Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρείται απόλυτα αναγκαία η λήψη μιας δέσμης μέτρων, τα οποία θα αποσκοπούν στη στήριξη της τουριστικής οικονομίας.
Η λήψη όποιων κατά τη κρίση σας πρόσθετων μέτρων που θα αποσκοπούν στην στήριξη της τουριστικής οικονομίας, θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τα θετικά αποτελέσματα για την εθνική μας οικονομία.  Οι τουριστικές επιχειρήσεις, από την πλευρά τους θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη συνεχή βελτίωση της σχέσης τιμής - ποιότητας των υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρουν στην τουριστική αγορά.


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΣΚΩΝΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΠΟΕΤ
ΣΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ

Ο Γενικός Γραμματέας της ΓΕΠΟΕΤ (Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού), κ. Κωνσταντίνος Παλασκώνης, μιλώντας στο πλαίσιο εκδήλωσης της οργάνωσης, ανέφερε μεταξύ άλλων:
Σήμερα βρισκόμαστε ως χώρα στη δίνη της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης της σύγχρονης ιστορίας μας. Δυστυχώς όμως εν μέσω αυτής της κρίσης ο Τουριστικός Κλάδος βρίσκεται σε ακόμη δυσχερέστερη θέση εξαιτίας της διαχρονικής απαξίωσής του από την Πολιτεία, η οποία είτε με τις πράξεις της είτε με τις παραλείψεις της συμβάλλει στο να ορθώνονται ανυπέρβλητα εμπόδια στην επαγγελματική δραστηριότητά μας. Καθημερινά η επαγγελματική μας δραστηριότητα συρρικνώνεται μέσα από τις μονοπωλιακές καταστάσεις που η Ελληνική Νομοθεσία διαμορφώνει -σε αντίθεση με όσα επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και πρακτική- υπέρ των ΚΤΕΛ, καθώς επίσης και μέσα από την καθημερινή υφαρπαγή του καθαρά Τουριστικού μεταφορικού έργου από διάφορους άλλους δημοσίους ή ιδιωτικούς φορείς, όπως Δημοτικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κ.τ.λ.
Έξι σχεδόν χρόνια μετά την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η Ελληνική πολιτεία δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει ως όφειλε την διαδικασία απόδοσης των χρημάτων που αναλογούν ως Νομοθετημένη κρατική επιδότηση στους δικαιούχους συναδέλφους του κλάδου, οι οποίοι προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις για την ανανέωση του στόλου, με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να βρίσκονται σήμερα στη δυσάρεστη θέση να απειλούνται τα περιουσιακά στοιχεία τους με κατασχέσεις.


 


ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ


ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ROYAL OLYMPIC
ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Διανύουμε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, όλα γύρω μας δείχνουν αρνητικά, η απαισιοδοξία έχει απλωθεί σαν ασθένεια σε όλα τα επίπεδα και πολλοί παράγοντες και μη του τουριστικού γίγνεσθαι αρκούνται μόνο σε γενικές θεωρήσεις δείχνοντας έτσι ότι απλά περιμένουν τη μοίρα τους. Αισθάνομαι ότι ζούμε σε μια εποχή που ελάχιστοι βλέπουν μια αισιόδοξη όψη των πραγμάτων και λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η εποχή μας απαιτεί δράση και αντίδραση και όχι απαισιοδοξία και μοιρολατρία.
Ορμώμενος από την αισιόδοξη φύση μου ως χαρακτήρας, αλλά και από τα πρώτα στατιστικά δείγματα της εταιρείας μας τόσο τους δύο πρώτους μήνες του νέου έτους, όσο και από την τάση των κρατήσεων για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, νιώθω την ανάγκη να εκφράσω μια πιο αισιόδοξη νότα των πεπραγμένων, τουλάχιστον σε ξενοδοχειακό επίπεδο.
Τα δεδομένα μέχρι στιγμής στην εταιρεία μας, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι θετικά. Όχι εντυπωσιακά θετικά αλλά βελτιωμένα. Οι κρατήσεις για τους επόμενους μήνες, κυρίως από τη διεθνή τουριστική αγορά, δείχνουν μία τάση ανοδική αν και οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής λόγω της γενικευμένης οικονομικής κρίσης και της ανασφάλειας, είναι ένας παράγοντας που παραμένει και δυσχεραίνει τις όποιες μεσο-μακροπρόθεσμες προβλέψεις.
Ενδιαφέρον και ζήτηση για το προϊόν που αντιπροσωπεύουμε υπάρχει και αναμένουμε στο μέλλον να μετουσιωθεί σε συνεργασίες. Εμείς, ως ξενοδοχείο, που μέσα σε δύσκολες συγκυρίες καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μία εντυπωσιακή ανακαίνιση, στοχεύουμε στην ποιότητα. Στη συνεχόμενη προσπάθεια βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών μας, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς δισταγμούς. Είμαστε βέβαιοι πως ένα καλό προϊόν σε συνδυασμό με τη σωστή προβολή, ορθολογική διαχείριση των πόρων του και επιμονή στην ποιότητα μπορεί να αντιμετωπίσει σθεναρά τις όποιες αντιξοότητες και να δει σε βάθος χρόνου τους κόπους του να ανταμείβονται.
Ο τουρισμός άλλωστε σε οποιαδήποτε έκφρασή του είναι πλέον ανάγκη. Δεν σταματά, αλλά μεταβάλλεται και διαφοροποιείται ανάλογα με τις διεθνείς συγκυρίες που προκύπτουν. Το ερώτημα είναι πώς θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε αυτή την οικονομική κρίση και πως θα γίνουμε ελκυστικοί ως τουριστικό προϊόν ώστε να δούμε καλύτερες ημέρες. Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι γνωστά, θα πρέπει όμως να μείνουν στην άκρη οι όποιες αντιπαραθέσεις και να γίνουν υλοποιήσιμα. Τον τρόπο τον γνωρίζουμε, οι αγκυλώσεις και τα εμπόδια βρίσκονται στην υλοποίηση.
Για τις αναλύσεις περί ενίσχυσης του θεματικού τουρισμού όπως ο συνεδριακός,  θρησκευτικός, γαστρονομικός ή μέτρα για την άμβλυνση της εποχικότητας, θα μπορούσα να αναφέρομαι ποικιλοτρόπως, αλλά νομίζω ότι αυτά είναι γνωστά ζητήματα στα οποία επιτέλους θα πρέπει να σκύψουν σοβαρά όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του Κράτους και της Ελληνικής Τουριστικής Βιομηχανίας, προκειμένου να χαράξουν μία ενιαία Εθνική Τουριστική Πολιτική, με στρατηγική, σαφές χρονοδιάγραμμα και υλοποιήσιμους στόχους που θα πρέπει να εξελίσσεται, να είναι ευέλικτη ανάλογα με την εποχή και να μην παρεκκλίνει στους βασικούς της άξονες και τομείς.
Οι αγορές κάνουν τους κύκλους τους. Ας ελπίσουμε ότι το 2010 για την Ελληνική Τουριστική Αγορά θα είναι ένας χρόνος σταθεροποίησης με νότες βελτίωσης και η απαρχή για μία ουσιαστική ανάκαμψη που θα δείξει τα σημάδια της τον επόμενο χρόνο.


BART VAN DE WINKEL*
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ HILTON ΑΘΗΝΩΝ
ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΤΟ “ΤΜΗΜΑ
ΠΩΛΗΣΕΩΝ” ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Για να διαχειριστεί κανείς μια επιχείρηση επιτυχώς, χρειάζονται έσοδα καθώς χωρίς έσοδα δεν μπορείς να κάνεις τίποτε, πολλώ δε μάλλον να ελέγξεις τα έξοδά σου. Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να αντληθούν νέα έσοδα. Συνεπώς το «τμήμα πωλήσεων» της χώρας πρέπει να κινηθεί, ώστε να κάνει αισθητή την παρουσία της Ελλάδας στην διεθνή αγορά. Η Ελλάδα είχε εναν σημαντικό επιχειρηματικό κλάδο, τον Τουρισμό. Καθημερινά η χώρα εμφανίζεται στον διεθνή τύπο, από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα. Τι κάνει το «τμήμα πωλήσεων» σχετικά; Κινητοποιείται για να προωθήσει την Ελλάδα ως χώρα προορισμού ή μήπως τα ξενοδοχεία στα νησιά πρόκειται να περάσουν ακόμη μία κακή χρόνια; Με πόσες μεγάλες επιχειρήσεις ήρθε σε επαφή ο υπουργός Τουρισμού για να τους δώσει κίνητρα να προτιμήσουν την Ελλάδα για τις εκδηλώσεις τους τα επόμενα δύο χρόνια; Δόθηκαν φορολογικά κίνητρα στα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία για να κατευθύνουν τους πελάτες τους και τις δουλειές τους στην Ελλάδα;
* Από συμμετοχή του κ. van de Winkel σε σχετικό θέμα της Καθημερινής, 14/2/2010.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ Σ. ΦΩΚΑΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ARGENTIKON LUXURY SUITES
ΕΦΕΤΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΗΚΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Πώς βλέπετε τις προοπτικές της ελληνικής τουριστικής αγοράς στο αμέσως προσεχές διάστημα;
Είναι γεγονός ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει αρχίσει να δείχνει έντονα πλέον τις συνέπειές της και στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές, τόσο στο εξωτερικό τόσο και στο εσωτερικό, περιορίζουν γενικότερα τα έξοδά τους και η οικονομική αστάθεια δεν τους επιτρέπει να προγραμματίζουν νωρίς τις πολυπόθητες διακοπές τους, όπως γινόταν παλαιότερα.
Ιδιαίτερα για την Ελλάδα, η αρνητική διαφήμηση, η περιορισμένη προβολή της χώρας από πλευράς ΕΟΤ και τα νέα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης δεν διαμορφώνουν αισιόδοξο κλίμα.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία και κρατήσεις που έχουμε, ιδιαίτερα από χώρες-αιμοδότες του ελληνικού τουρισμού όπως η Αγγλία και η Γερμανία, θα είμαστε τυχεροί αν πετύχουμε στη φετεινή χρονιά, τα νούμερα αφίξεων και τα επίπεδα των εσόδων στα ίδια ποσοστά με αυτά του 2009.
'Οπως πολύ καθαρά φάνηκε την περσινή χρονιά και στο Argentikon, οι καταναλωτές κάνουν τις κρατήσεις τους λίγες μέρες πριν από το ταξίδι τους ( last minute booking) προσδοκώντας να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Οι ξενοδόχοι πρέπει να πετύχουμε το στοίχημα μεταξύ ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών και του υψηλού κόστους λειτουργίας των μονάδων μας. Ας μην ξεχνάμε επίσης και την έντονη τουριστική ανάπτυξη που συμβαίνει στις γειτονικές χώρες και που θα επηρεάσει τον Ελληνικό τουρισμό. Ας είμαστε αισιόδοξοι όμως ότι η κατάσταση τελικά, δεν θα είναι τόσο άσχημη όσο φαίνεται.


Ποιες κινήσεις κάνει η εταιρεία σας για να αντεπεξέλθει με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία στις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά;
Βασικό μέλημα του Argentikon είναι να διατηρήσει τα υψηλά επίπεδα των υπηρεσιών του με κάθε δυνατό τρόπο. Η σωστή διαχείρηση και επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού μας είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία μας, βασιζόμενος στην εκπαίδευση, ενημέρωση και σωστή καθοδήγησή του. Η προσεχτική παρουσίαση της μονάδας μας σε στοχευμένη πελατεία καθώς και η εισχώρηση σε επιλεγμένες νέες αφορές θα συνδράμει σε μιά πετυχημένη πορεία. Η προβολή του Argentikon στο διαδίκτυο είναι πολύ σημαντική, αφού όλο και περισσότεροι καταναλωτές το προτιμούν για τις αγορές τους.


ΗΛΙΑΣ ΚΟΚΟΤΟΣ
ΜARKETING DIRECTOR & ΜΕΛΟΣ ΔΣ ELOUNDA SA
ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Πώς βλέπετε τις προοπτικές της ελληνικής τουριστικής αγοράς στο αμέσως προσεχές διάστημα;
Το μέλλον του τουρισμού στη χώρα μας κατά την άποψή μου εξακολουθεί να είναι ευοίωνο. Διαθέτουμε πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που δεν έχουμε αξιοποιήσει επαρκώς, οπότε οι δυνατότητες βελτίωσης και ανάπτυξης είναι μεγάλες. Άλλωστε, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το στοιχείο ότι ο τουρισμός είναι ένας κλάδος της παγκόσμιας οικονομίας, με ταχεία ανάπτυξη.
Το γεγονός ότι η κρίση έχει επηρεάσει και το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν είναι καθόλου ευχάριστο, αν σκεφτούμε ότι ο Τουρισμός αποτελεί μία από τις βασικές πηγές εισροής συναλλάγματος για την ελληνική οικονομία. Πιστεύω ότι με την κατάλληλη στρατηγική μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση, να είμαστε ανταγωνιστικοί ώστε η χώρα μας να εξακολουθήσει να είναι ελκυστικός προορισμός.


Ποιες κινήσεις κάνει η εταιρεία σας για να αντεπεξέλθει με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία στις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά;
Ό,τι θα έκανε οποιοσδήποτε επιχειρηματίας που βρίσκεται σε περίοδο κρίσης: αύξηση των πωλήσεων με νέες μεθόδους ανάλυσης, προώθησης, και διάθεσης όπως και μείωση του λειτουργικού κόστους. Κάνουμε πιο εμβριθές marketing για να αντλήσουμε και την τελευταία διαθέσιμη κράτηση από τις υφιστάμενες αγορές, ψάχνουμε συνέχεια νέα κίνητρα για το προσωπικό και τους συνεργάτες μας που απασχολούνται στην αλυσίδα των πωλήσεων και κρατήσεων, προβάλλουμε με νέους τρόπους τα νέα μας προϊόντα, κ.ο.κ. Εμείς πιστεύουμε πως το ανθρώπινο δυναμικό, αποτελεί τη σπουδαιότερη συνιστώσα της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, για το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας, καθώς οι τουριστικές υπηρεσίες βασίζονται πρωτίστως στον επαγγελματισμό και στην ανθρώπινη συμπεριφορά.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ NAVIGATOR
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου της κρουαζιέρας που καταγράφεται διεθνώς κινείται και η ελληνική αγορά που βρίσκεται σε ανοδική τροχιά με κινητήριο δύναμης έλξης τα ελληνικά νησιά. Η τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και παγκόσμιο με τους ελληνικούς προορισμούς να αποτελούν κύριο στόχο των επιχειρηματικών και τουριστικών σχεδίων των μεγάλων εταιρειών.
Και ενώ, τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά για την ελληνική τουριστική αγορά με προοπτικές στο μέλλον, συνεχίζει να υφίσταται το ζήτημα που προβληματίζει τους τουριστικούς παράγοντες σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία (cabotage) στην Ελλάδα. Αυτή άλλωστε είναι και η παράμετρος που ευθύνεται, κατά πολλούς, για την αδυναμία μετατροπής των ελληνικών λιμένων σε λιμένες αφετηρίας ή κατάληξης των κρουαζιέρων (home porting).
Η Ελλάδα, αν ακολουθήσει το παράδειγμα της Ισπανίας και της Ιταλίας, που δεν επιβάλλουν περιορισμούς, θα μπορέσει να εξασφαλίσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς της κρουαζιέρας και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες και αύξηση του τουριστικού συναλλάγματος.
Από την Royal Caribbean Cruises υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον να εγκατασταθεί σε ελληνικά λιμάνια, όπως στον Πειραιά, διότι οι προοπτικές που διαγράφονται είναι πολύ ενθαρρυντικές καθώς η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο, σύμφωνα με το European Cruise Council, αναμένεται να είναι ραγδαία
Είναι βασικό να τονίσουμε ότι η Ελλάδα υπολείπεται ακόμη σε σχέση με άλλες χώρες και στον τομέα των υπηρεσιών προς τα κρουαζιερόπλοια. Βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη ενός λιμανιού κρουαζιέρας, αποτελούν οι σύγχρονες υποδομές. Οι προβλήτες, για απρόσκοπτη προσβασιμότητα από τη θάλασσα, οι άρτιες λιμενικές υπηρεσίες αλλά και η γειτνίαση με αεροδρόμιο και ξενοδοχειακές μονάδες είναι μερικές από τις παραμέτρους που πρέπει η πολιτεία να λάβει υπόψη και να επιληφθεί άμεσα για να δώσει λύσεις. Διαφορετικά θα μείνουμε με την μόνιμη επωδό ότι η Ελλάδα έχει υπέροχες φυσικές ομορφιές, αλλά αυτές από μόνες τους δεν την σώζουν και την αφήνουν πολύ πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η κρουαζιέρα είναι μία αυτόνομη διεθνοποιημένη τουριστική βιομηχανία με πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης πλούτου και απασχόλησης. Η Ελλάδα πρέπει να γίνει απόλυτο  μέλος της χωρίς περιορισμούς, για να μπορέσει να καρπωθεί το κομμάτι που της αναλογεί.


ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MEANDROS NEW CONCEPT
ΧΡΟΝΙΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ

Πώς βλέπετε τις προοπτικές της ελληνικής τουριστικής αγοράς στο αμέσως προσεχές διάστημα;
Δεν χρειάζεται να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Το 2010 θα είναι μια ακόμη δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Όλα αυτό δείχνουν. Η κίνηση στα ξενοδοχεία είναι περιορισμένη, οι προκρατήσεις έχουν μειωθεί και η χειμερινή σεζόν δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα. Η διεθνής οικονομική κρίση μας έχει αγγίξει και πιστεύω πως θα μας επηρεάσει ακόμη περισσότερο φέτος. Το χειρότερο, όμως, είναι πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική τουριστική αγορά έχουν να κάνουν και με παραλείψεις χρόνων από πλευράς κυβερνητικής πολιτικής.
Αναφέρομαι φυσικά στο θέμα των υποδομών, οι οποίες είναι αίσθηση πως από την δεκαετία του ‘90 και μετά συνεχώς υποβαθμίζονται αποδυναμώνοντας στην ουσία το ελληνικό τουριστικό προϊόν συγκριτικά με άλλους προορισμούς. Η Meandros New Concept SA δραστηριοποιείται από το 1992 στο χώρο της εκμετάλλευσης τουριστικών σκαφών, με πλοιοκτησία και διαχείριση στόλου μεγαλύτερου των 30 πολυτελών yachts και σας πληροφορώ πως η έλλειψη υποδομών προσδίδει στην συγκεκριμένη δραστηριοποίηση διαστάσεις άθλου. Δυστυχώς, μια επένδυση σε μεγάλα γιωτ δεν είναι δυνατόν να είναι βιώσιμη στην Ελλάδα. Γιατί; Μα ακριβώς  επειδή δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες από πλευράς υποδομών.
Για να ολοκληρώσω πιστεύω πως η ελληνική τουριστική αγορά θα βιώσει μια ακόμη δύσκολη χρονιά αλλά έχει την δυναμική να αντεπεξέλθει. Χρειάζονται όμως συντονισμένες ενέργειες και μακροπρόθεσμο όραμα. Η εποχή της «αρπαχτής» και του «εύκολου χρήματος» έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.
       
Ποιες κινήσεις κάνει η εταιρεία σας για να αντεπεξέλθει με τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία στις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά;
Η φιλοσοφία της Meandros New Concept είναι πως ακόμη και στην κρίση υπάρχουν και ευκαιρίες. Ξεκινήσαμε από τον χώρο της εκμετάλλευσης τουριστικών σκαφών αλλά πλέον έχουμε διευρύνει τις δραστηριότητες μας ακολουθώντας τις ανάγκες της αγοράς.  Έχουμε δημιουργήσει ολοκληρωμένο διαφημιστικό τμήμα ξεκάθαρα προσανατολισμένο στο κομμάτι του τουρισμού σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούμε στην ανάγκη της αγοράς για premium διαφημιστικά προϊόντα που μπορούν να λειτουργήσουν σαν αποτελεσματικά εργαλεία πωλήσεων και να οδηγήσουν σε win-win συνεργασίες. Μέχρι στιγμής τα καταφέρνουμε πολύ καλά διατηρώντας συνεργασίες με πολύ σημαντικούς παίχτες της αγοράς του λιανεμπορίου. Αναφέρω τα Πολυκαταστήματα Φωκάς, την DSGi Ελλάς (Κωτσόβολος), τα Super Market Γαλαξίας, τα Super Market Kρόνος, κ.ά. Προσφέρουμε το πρόγραμμα “Loyalty Vacation Packages" στο πλαίσιο της οποίας παρέχονται πολυτελή τουριστικά πακέτα ολιγοήμερης διαμονής σε υπέροχους θερινούς (Σκιάθος, Σαντορίνη, Μύκονος κ.ά.) και χειμερινούς (Αράχωβα, Bansko Βουλγαρίας, Ελατοχώρι Πιερίας, Καλάβρυτα κ.ά) προορισμούς, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ενέργειες promotion και καταναλωτικούς διαγωνισμούς αλλά και σαν δώρα/bonus για εργαζομένους και συνεργάτες/πελάτες. Πρόκειται για μια άκρως εξατομικευμένη και προσωπική υπηρεσία, που προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία στον τελικό αποδέκτη. Επίσης, σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα ακόμη προϊόν που πιστεύω θα έχει τρομερή απήχηση στις επιχειρήσεις του χώρου του λιανεμπορίου και των υπηρεσιών.


MY PUBLICS
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
ΛΥΣΗ ΤΟ OUTSOURCING
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν νέες δυσκολίες αλλά και προκλήσεις. Σε ένα περιβάλλον ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό όπου άλλες τουριστικές χώρες καταλαμβάνουν συνεχώς μερίδια αγοράς ξένων άλλα και Ελλήνων τουριστών, οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν για την πιο δύσκολη χρονιά. Το 2010 είναι καθοριστικό.
H ανάθεση του ρόλου του marketing και των δημοσίων σχέσεων σε μια εξειδικευμένη εταιρεία έχει πολλά πλεονεκτήματα:
Τεχνογνωσία, εμπειρία, αποτελεσματικότητα, ασφαλείς, δοκιμασμένες επιλογές.
Χαμηλότερο κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα έξοδα διατήρησης ενός στελέχους ή τμήματος εντός της εταιρείας.
Ευελιξία. Αξιοποίηση των ειδικών για όσο, όταν και με όποιον τρόπο χρειάζεται, χωρίς να δεσμεύεται η επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας.
Οικονομία στο διαφημιστικό budget λόγω των εναλλακτικών και δημιουργικών τρόπων προβολής που χρησιμοποιούνται .
Οικονομία χρόνου για τα στελέχη των πωλήσεων, γεγονός που θα οδηγήσει σε αποδοτικότερη εργασία και κατά συνέπεια σε κέρδη.
Δημιουργία μιας ομοιόμορφης και ενιαίας εικόνας στη διαφήμιση και την επικοινωνία, η οποία θα οδηγήσει σε σαφή μηνύματα και αναγνωρισιμότητα.


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η MY PUBLICS
Η εταιρεία my publics ειδικεύεται στην αγορά τoυ τουρισμού και στην υποστήριξη τουριστικών επιχειρήσεων που παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και στοχεύουν να αναπτυχθούν. Παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες Marketing, προβολής και Δημοσίων Σχέσεων και αναλαμβάνει τον ρόλο αυτό ως εξωτερικός συνεργάτης της επιχείρησης.
Δημιουργήθηκε από τη Μαρία Παπάζογλου, στέλεχος με εμπειρία στον χώρο του τουρισμού και επιτυχημένη πορεία σε κορυφαίες τουριστικές εταιρείες τα τελευταία 15 χρόνια. Ενεργό ρόλο στη λειτουργία της εταιρείας έχει πλέον και ο Γιάννης Λαβδιώτης, στέλεχος με εμπειρία στην Ελληνική και Διεθνή αγορά σε Διευθυντικές θέσεις στο marketing και την Εμπορική Διεύθυνση γνωστών εταιριών. Η ομάδα πλαισιώνεται από συνεργάτες εξειδικευμένους στον τομέα τους.
Η ιδέα της συνεργασίας με τη my publics,  έτσι όπως την εξηγεί η Μαρία Παπάζογλου:
«Το Τουριστικό marketing και οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν τον πυρήνα των υπηρεσιών που έχουμε αναπτύξει προκειμένου να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε εμάς να βελτιώσουν την εικόνα τους, να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με το κοινό που τους ενδιαφέρει, να αναπτυχθούν και να υποστηρίξουν τις πωλήσεις τους».
 Οι υπηρεσίες της my publics ξεκινούν από την χάραξη της στρατηγικής των δημοσίων σχέσεων και του marketing η οποία θα είναι καθοριστική για τις ενέργειες που θα ακολουθήσουν και αφορούν στους εξής τομείς:
Δημόσιες Σχέσεις:
Η πλέον παρεξηγημένη έννοια για τους περισσότερους, μπορεί να αποκτήσει «μαγικές ιδιότητες» αν η λειτουργία τους γίνει με στόχους και επαγγελματικές μεθόδους.
Οι υπηρεσίες της my publics, καλύπτουν όλες τις ανάγκες για εταιρική επικοινωνία, οργάνωση και λειτουργία Γραφείου Τύπου.


ΟΜΙΛΟΣ LOUIS
Νο 1 ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Ο Όμιλος Louis αποτελεί το μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό της Ανατολικής Μεσογείου. Με παράδοση 75 ετών στο χώρο του τουρισμού, διαθέτει 19 ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Τα ξενοδοχεία της Louis Hotels, στην Ελλάδα βρίσκονται στα τουριστικά θέρετρα της Κρήτης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Ρόδου. Στον Όμιλο ανήκει και το υπερπολυτελές Mykonos Theoxenia ένα από τα ιστορικότερα ξενοδοχεία στη Μύκονο, έργο του αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη. Το Mykonos Theoxenia, δίπλα από τους μύλους της Μυκόνου, μεταμορφώθηκε από το γνωστό Έλληνα interior designer Άγγελο Αγγελόπουλο σε ένα boutique- design ξενοδοχείο με έντονα στοιχεία και χρώματα της δεκαετίας του 60. Αντίστοιχα, τα ξενοδοχεία της Κύπρου καλύπτουν όλα τα παραθαλάσσια θέρετρα της μεγαλονήσου. Στον Όμιλο επίσης, ανήκει το Hilton Park στη Λευκωσία που μαζί με το Hilton Cyprus, στην ιδιοκτησία του οποίου συμμετέχει και η Louis, αποτελούν την καρδιά των κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων της Κύπρου και ανάγουν τον Όμιλο Louis στον πιο σημαντικό φορέα φιλοξενίας της πρωτεύουσας της Κύπρου.
Ο Όμιλος Louis διαθέτει επίσης 11 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα δύο είναι ναυλωμένα στην Αγγλική Thomson Cruises (που ανήκει στον Όμιλο της TUI). Τέσσερα από τα πλοία της Louis Cruises εκτελούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά, τρία από τη Γένοβα / Μασσαλία και δύο από την Κύπρο. Σήμερα η εταιρεία αποτελεί τη μεγαλύτερη του κλάδου στην Ανατολική Μεσόγειο, κατατάσσεται στην 5η θέση στην Παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας και έχει πολυεθνικό χαρακτήρα καθότι δραστηριοποιείται σε 17 χώρες ανά τον κόσμο.
Αυτό που κάνει τη Louis Cruises να ξεχωρίζει είναι η πολυετής συνεργασία της με τους μεγαλύτερους τουριστικούς Οργανισμούς στην Ευρώπη και την Αμερική. Η συμβολή της Louis Cruises στην ελληνική οικονομία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, είναι σημαντική, καθώς είναι η μόνη εταιρεία κρουαζιέρας με ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοιά της, μεταφέροντας 400.000 επισκέπτες στους ελληνικούς λιμένες κάθε χρόνο και απασχολώντας 1.000 Έλληνες ναυτικούς.
Αποτελώντας ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό οργανισμό και με σεβασμό στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις των φιλοξενούμενων του, ο Όμιλος Louis προσφέρει καθημερινά σταθερή ποιότητα υψηλών υπηρεσιών, σε χιλιάδες επισκέπτες.


ΑΝΕΚ LINES
ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Η ΑΝΕΚ LINES συμμετείχε σε τρεις από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις της Ευρώπης μέσα στον Ιανουάριο: στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στη Βιέννη της Αυστρίας και στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «CMT Die Urlaubs - Messe» στη Στουτγάρδη της Γερμανίας.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής της, η ΑΝΕΚ LINES διένειμε το καινούργιο, αναβαθμισμένο εικαστικά εταιρικό της έντυπο, το οποίο αποτελεί εύχρηστο εργαλείο ενημέρωσης και προβολής σε δέκα γλώσσες. Οι επισκέπτες των περιπτέρων της ΑΝΕΚ LINES είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές προσφορές της εταιρείας στην γραμμή της Αδριατικής που περιλαμβάνουν:
§ Το νέο πρόγραμμα Early booking της ΑΝΕΚ LINES το οποίο αφορά σε έκπτωση 50% για όλους όσοι προχωρήσουν σε κράτηση και έκδοση των εισιτηρίων τους έως και τις 26/3/10 για τις γραμμές Ανκόνας και Βενετίας έως και το τέλος του 2010 (η προσφορά αφορά στους επιβάτες και τα οχήματα όλων των κατηγοριών στις γραμμές αυτές)
§ Οικογενειακές προσφορές σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά έως 16 ετών μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν όταν συνοδεύονται από 2 ενήλικες (που ταξιδεύουν με ακέραιο ναύλο) και μένουν στην ίδια καμπίνα.
§ Έκπτωση 10% στους επιβάτες άνω των 55 ετών
§ Δωρεάν μεταφορά των Ι.Χ. αυτοκινήτων των επιβατών που θα ταξιδέψουν σε καμπίνα στη γραμμή Ανκόνας έως τις 31 Μαρτίου 2010
Παράλληλα, η ΑΝΕΚ LINES ενημέρωσε τους επισκέπτες για τους δεκάδες πανέμορφους ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς που εξυπηρετούν με τον στόλο της καθώς και για τις υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες της.



ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ DEAL OLYMPIC AIR - AEGEAN


Μετά από χρόνια έντονου ανταγωνισμού για την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αεροπορική αγορά, η δύσκολη συγκυρία λειτούργησε ως καταλύτης στην ιστορική συμφωνία, καθώς Olympic Air και Aegean αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συγχώνευση προκειμένου να καταστούν ανταγωνιστικές.


 


από τον Νίκο Κονδυλόπουλο


Μπορεί πριν από λίγο καιρό ο κ. Βγενόπουλος και ο κ. Βασιλάκης να είχαν κοντραριστεί σε έντονους τόνους, ωστόσο η ανάγκη για μείωση του λειτουργικού κόστους προκειμένου να καταστούν ανταγωνιστικές οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες οδήγησε στον ιστορικό γάμο.
Βασικός στόχος της συγχώνευσης είναι να πραγματοποιηθούν πολύ μεγάλες συνέργιες που ερμηνεύονται με αύξηση των εξυπηρετούμενων προορισμών και επαναδιάταξη του στόλου, ώστε να καλυφθούν περαιτέρω δρομολόγια.


ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ DEAL
Μετρητά 48,5 εκατ. ευρώ και 26,6% της Aegean θα πάρει η MIG, έναντι της εισφερόμενης αξίας της Olympic Air, η οποία θα απορροφηθεί από την εισηγμένη εταιρεία.
Η Olympic αποτιμήθηκε στα 210 εκατ. ευρώ -όσο ακριβώς ήταν η δαπάνη της MIG για την εξαγορά και της παλιάς Ολυμπιακής, του handling και της τεχνικής βάσης και για την κεφαλαιακή ενίσχυση.
Έναντι των 210 εκατ. ευρώ που είναι η αξία των εισφερόμενων περιουσιακών στοιχείων, η MIG θα πάρει 48,5 εκατ. ευρώ ευρώ σε μετρητά και τα υπόλοιπα 161,5 εκατ. ευρώ σε νεοεκδιδόμενες μετοχές της Aegean. Η τιμή έκδοσης των μετοχών (6,2 ευρώ) θα είναι αρκετά πιο υψηλή από τρέχουσα τιμή στο ταμπλό. Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης η συμμετοχή της MIG στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης εταιρείας θα ανέρχεται σε 26,6%, όπως και του νυν βασικού μετόχου Θ. Βασιλάκη, ο οποίος κατέχει τώρα 35,5%. Τα ποσοστό υπόλοιπων των παλαιών βασικών μετόχων της Aegean θα μειωθούν αναλογικά.
Η νέα εταιρεία θα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες Olympic Handling και Olympic Engineering θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.
Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Olympic Air μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής όπου θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της Aegean.
Με βάση τη συμφωνία, ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ. Δαυίδ και Λ. Ιωάννου καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς.
Θα πρέπει, πάντως να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει ουσιαστικά να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., διάστημα εντός του οποίου η MIG έχει δεσμευθεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μετοχική αλλαγή.
Η νέα εταιρεία θα έχει συνολικά 64 αεροσκάφη, από τα οποία τα 39 είναι υπερσύγχρονα Airbus. Η Aegean έχει προσωπικό 2.500 άτομα και η Olympic Air 3.350 μαζί με την Olympic Handling και την Olympic Engineering. Επίσης οι δύο εταιρείες πραγματοποιούν 65 δρομολόγια εσωτερικού και 41 εξωτερικού.
Η εξάπλωση του δικτύου θα γίνει σταδιακά, με απώτερο στόχο την κάλυψη πρωτευουσών κρατών των Βαλκανίων, αλλά και της κεντρικής και δυτικής  Ευρώπης.
Ήδη, στο στόχαστρο της νέας διοίκησης έχουν μπει πόλεις, όπως το  Μάντσεστερ, η Μαδρίτη, η Βιέννη και η Κωνσταντινούπολη. Αντίθετα, άγνωστη θεωρείται η πολιτική που θα ακολουθήσει στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, όπως η Νέα Υόρκη, το Μόντρεαλ και το Γιοχάνεσμπουργκ. Η Νέα Υόρκη, εκτός απρόοπτου, θα δοθεί code share με τη Delta, ενώ σημαντικές πιθανότητες, ώστε να πραγματοποιηθεί το ίδιο, συγκεντρώνουν τα δρομολόγια σε Καναδά και Νότιο Αφρική.


ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ
Η συνένωση των δυνάμεων της Aegean με την Olympic Air θα αλλάξει τα δεδομένα τόσο στα δρομολόγια εσωτερικού (το 10% της ελληνικής αεροπορικής αγοράς) όσο και στα δρομολόγια εξωτερικού. Ο τζίρος της ελληνικής αγοράς υπολογίζεται κοντά στα 4 δισ. ευρώ ετησίως. Είναι σίγουρο ότι οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου θα αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους στην εσωτερική αγορά, ωστόσο το μεγάλο στοίχημα του «Εθνικού Πρωταθλητή» θα παιχτεί στα δρομολόγια εξωτερικού όπου έχει να αντιμετωπίσει δριμύ ανταγωνισμό.
Εταιρείες όπως η EasyJet, Air Berlin, Lufthansa, Air France-KLM-Alitalia, British Airways- Iberia, είναι μερικές από τις ανταγωνίστριες του νέου σχήματος ενώ δεν θα πρέπει να παραβλεφθούν και οι Astra Airlines, Sky Express, Hellas Jet, Athens Airways, που δραστηριοποιούνται σε  δρομολόγια εσωτερικού, ενώ παράλληλα εκτελούν πτήσεις και σε επιλεγμένους προορισμούς του εξωτερικού.


ATHENS AIRWAYS
Η Athens Airways είναι μία νέα ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με βάση το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τα αεροσκάφη της Athens Airways εξυπηρετούν ήδη 14 προορισμούς από Αθήνα με καθημερινές πτήσεις προς Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Μυτιλήνη, Σαντορίνη, Μύκονο, Χανιά, Ηράκλειο, Κοζάνη, Καστοριά, Χίο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Κεφαλονιά. Ταυτόχρονα, ήδη πραγματοποιείται σύνδεση της Θεσσαλονίκη με Μυτιλήνη και Χανιά, και μέσα στο καλοκαίρι θα προστεθούν περισσότεροι προορισμοί από την συμπρωτεύουσα. Ο στόλος της Athens Airways αποτελείται από τέσσερα αεροσκάφη ERJ-145 της εταιρείας EMBRAER και 1 αεροσκάφος Dash 8-300. Τα ERJs 145 είναι αεροσκάφη τύπου τζετ, 49 θέσεων, με Rolls Royce μηχανές και παράγουν όχι μόνο χαμηλά επίπεδα θορύβου αλλά και χαμηλά επίπεδα ατμοσφαιρικών ρύπων. Είναι αξιόπιστα, ευέλικτα και επιτρέπουν γρήγορα turn-arounds. Τα ERJs 145 είναι χαμηλού οικονομικού ρίσκου και χαρακτηρίζονται ως ιδανικά για περιφερειακούς προορισμούς.
Ο αριθμός των αεροσκαφών προβλέπεται να αυξηθεί μετά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας, με σκοπό να εξυπηρετηθούν περισσότεροι προορισμοί τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού.


ASTRA AIRLINES
Στην «αφετηρία» μπήκε και επισήμως η πρώτη αεροπορική εταιρεία που έχει ως βάση της τη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία που φέρει την επωνυμία «Astra Airlines» εκτελεί προς το παρόν μόνο ναυλωμένες πτήσεις (charter), εκ των οποίων η πρώτη πραγματοποιήθηκε ήδη στις 5 Ιουλίου, προς Ρόδο.
Ο προϋπολογισμός του επενδυτικού της προγράμματος ανήλθε σε 8 εκατ. ευρώ και περιλάμβανε την αγορά ενός τετρακινητήριου αεροσκάφους τύπου BAe 146-300, χωρητικότητας 112 θέσεων, αλλά και τη δημιουργία των εγκαταστάσεών της εταιρείας, στο 12ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών. Η νέα εταιρεία, που θα εκτελεί πτήσεις τόσο εσωτερικού, όσο και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, απέκτησε την άδεια λειτουργίας αερομεταφορέα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τον περασμένο Ιούνιο.
Βασικοί μέτοχοι της Astra είναι ο Βορειοελλαδίτης επιχειρηματίας Ιωάννης Ζλατάνης, ιδρυτής της «Interviator Ltd» και ο Αναστάσιος Ζηρίνης, που διετέλεσε -μεταξύ άλλων- CEO της Ολυμπιακής Αεροπλοίας. Σύμφωνα με τον κ. Ζηρίνη «η Astra έρχεται να καλύψει το κενό που προέρχεται από την έλλειψη αεροπορικής εταιρείας σε μία πόλη με πληθυσμό 1,5 εκατ. κατοίκων, και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας όπου διαμένουν περίπου 3,5 εκατ. άτομα». Οι επικεφαλής της «Astra Airlines» ευελπιστούν ότι το καλοκαίρι του 2009 η εταιρεία θα εγκαινιάσει το δεύτερο αεροσκάφος της.


SKY EXPRESS
H Sky Express είναι Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία με βάση το Ηράκλειο της Κρήτης. Η εταιρεία διαθέτει αεροσκάφη Jetsτream 31/32 19 θέσεων με δύο μέλη πληρώματος θαλάμου διακυβέρνησης και ένα θαλάμου επιβατών.
Η Sky Express προέβη στην παραγγελία δύο αεροσκαφών Jetsτream 41, 30 θέσεων, που αφίχθηκαν τον Ιούνιο του 2008, με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες της αυξημένης ζήτησης στα υφιστάμενα δρομολόγια αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη σε νέα δρομολόγια. Η Εταιρεία σκοπεύει να αποκτήσει ακόμα τρία Jetsτream 41 μέχρι το 2010 δημιουργώντας έτσι ένα στόλο επτά αεροσκαφών. Οι βασικοί προορισμοί της Sky Express από το Ηράκλειο συμπεριλαμβάνουν πτήσεις προς Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Καλαμάτα, Μύκονος, Σαντορίνη και Ικαρία και από το φθινόπωρο του 2008, προστέθηκαν, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Τίρανα.


HELLAS JET
Η Hellas Jet εξαγοράστηκε από την Air Miles (μεσιτική εταιρεία εξεύρεσης αεροπλάνων) το 2006 και έκτοτε πραγματοποιεί πτήσεις charter, κυρίως προς το Ηράκλειο της Κρήτης, αλλά και από τη Θεσσαλονίκη προς τη Μόσχα, αλλά και από την Αθήνα προς το Ιράκ, με ενδιάμεσους σταθμούς.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΟ Χ.Α.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΔΥΟ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΦΑΡΗΣ
ΘΕΜΑ ΑΚΙΝΗΤΑ: ΑΚΙΝΗΤΗ Η ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΘΕΜΑ ΤΡΑΠΕΖΕΣ: "ΒΑΡΙΔΙ" ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΤΩΡΑ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΡΘΡΟ: ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΘΕΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
ΦΑΚΕΛΟΣ MOTOR OIL
ΦΑΚΕΛΟΣ FOURLIS
ΕΤΕΠ: ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΡΕΚΟΡ ΣΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΛΑΙΣΙΟ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site