Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2006                               Τεύχος 320

Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΔΟΥ


Η τιμή του μόλυβδου κατά το έτος 2004 διέγραψε μία αλματώδη ανοδική τροχιά, κινούμενη σε ένα ευρύ κανάλι, με πάνω όριο τα 1.000 δολάρια ανά μετρικό τόνο και κάτω όριο τα 700 δολάρια ανά μετρικό τόνο. Στη διάρκεια του έτους 2005, η τιμή του εμπορεύματος στηρίχθηκε από τις θεμελιώδεις δυνάμεις της αγοράς. Αρχικά, έως τα τέλη του μηνός Μαΐου, η τιμή του μετάλλου κινήθηκε με τάσεις συσσώρευσης γύρω από τα επίπεδα των 1.000 δολαρίων ανά μετρικό τόνο, καθώς η έντονη θετική πορεία του 2004, είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξει ένα ισχυρό κύμα πωλήσεων από πλευράς επενδυτών και κερδοσκόπων, που οδήγησε την τιμή στα 820 δολάρια. Στη συνέχεια, ωστόσο, η τιμή του μετάλλου επανήλθε στην ανοδική της τροχιά, την οποία εξακολουθεί να διατηρεί μέχρι την παρούσα χρονική στιγμή, καθώς οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι για τρίτο διαδοχικό έτος, οι δυνάμεις της κατανάλωσης «υπερνικούν» τις αντίστοιχες της παραγωγής. Είναι πιθανόν, η διεθνής ζήτηση του μετάλλου να επηρεαστεί σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Επισημαίνεται ότι η πορεία της τιμής του μόλυβδου επηρεάζεται σε ιδιαίτερα σημαντικό βαθμό από τις τιμές του χάλυβα, αλλά και από την πορεία των υπόλοιπων βιομηχανικών εμπορευμάτων. Ο δε συνδυασμός της τεχνικής και της θεμελιώδους εικόνας είναι σε θέση να διατηρήσουν την ανοδική τροχιά της τιμής του μετάλλου. Βασικές αντιστάσεις για την ανοδική πορεία του μόλυβδου θα αποτελέσουν οι «διπλές κορυφές» των 1.250 δολαρίων, αλλά και το όριο των 1.300 δολαρίων. Από την άλλη πλευρά, στηρίξεις προσφέρουν τα επίπεδα των 1.100 δολαρίων, με ουσιαστική όμως τεχνική στήριξη στην παρούσα φάση το επίπεδο των 1.000 δολαρίων.
Η spot τιμή του μετάλλου στην αγορά του Λονδίνου (London Metal Exchange) στις 29 Μαρτίου, έκλεισε στα 1.207 δολάρια ανά μετρικό τόνο, παρουσιάζοντας άνοδο της τάξεως του 0,15%. Στα προθεσμιακά συμβόλαια απώτερης λήξης, η τιμή του εμπορεύματος κινήθηκε με ανάλογο τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, η τιμή του μετάλλου στο τρίμηνο προθεσμιακό συμβόλαιο έκλεισε στα 1.213 δολάρια / μετρικό τόνο, ενώ στο μακροπρόθεσμο συμβόλαιο λήξεως 15 μηνών, η τιμή διαμορφώθηκε στα 1.153 δολάρια / μετρικό τόνο. Η τιμή του εμπορεύματος την παρούσα χρονική στιγμή διαπραγματεύεται πάνω από τους κινητούς μέσους όρους των 10 και των 20 ημερών. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του London Metal Exchange, τα αποθέματα του μετάλλου το Μάρτιο του 2006, διαμορφώθηκαν σε 88.250 μετρικούς τόνους, μέγεθος αυξημένο κατά 4.000 μετρικούς τόνους σε σχέση με την προηγούμενη ανακοίνωση.


Η ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
 Οι εκτιμήσεις του AME Mineral Economics International Lead and Zinc Study Group χαρακτηρίζονται θετικές για τις δυνάμεις της προσφοράς στην περίοδο του 2005. Η συνολική παραγωγή μόλυβδου για την εν λόγω περίοδο, διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 7.565 χιλ. μετρικών τόνων, ενώ για την αντίστοιχη περίοδο του 2004 η παραγωγή εκτιμάται ότι προσέγγισε τους 6.955 χιλ. μετρικούς τόνους, γεγονός το οποίο αποτελεί μία αύξηση της τάξεως του 8,77%, ή 610 χιλ. μετρικών τόνων. Πιο συγκεκριμένα, η παραγωγή της Ευρώπης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του AME Mineral Economics του U.S.D.A. Mineral Survey και του International Lead and Zinc Study Group κατά τη διάρκεια του 2005 αυξήθηκε κατά 81 χιλ. τόνους, διαμορφούμενη σε 1.638 χιλ. τόνους, έναντι 1.557 χιλ. τόνων για το 2004, ήτοι μία αύξηση της τάξεως του 5,20%. Η παραγωγή της Αμερικής διαμορφώθηκε σε 2.030 χιλιάδες μετρικούς τόνους, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητη. Η σημαντική αύξηση στην περιοχή της Ασίας κατά 489.000 μετρικούς τόνους, ήτοι 16,29%, αντιστάθμισε τις μειώσεις των υπολοίπων περιοχών και ταυτόχρονα οδήγησε στη θετική μεταβολή παγκοσμίως για το σύνολο του 2005. Τέλος, η περιοχή της Ωκεανίας, κατέγραψε μια πτωτική κίνηση στο 2005, κατά 5 χιλ. μετρικούς τόνους, ήτοι ποσοστιαία κατά 1,78%.


Η ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ
 Οι εκτιμήσεις του AME Mineral Economics και του International Lead and Zinc Study Group αναφέρουν μία αξιοσημείωτη ανοδική κίνηση στα μεγέθη της κατανάλωσης κατά το 2005. Πιο συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η ετήσια ποσοστιαία αύξηση προσέγγισε τα επίπεδα του 5,51%, καθώς στο 2005 το απόλυτο μέγεθος ανήλθε 7.660 χιλ. μετρικούς τόνους, εν συγκρίσει με 7.260 χιλ. μετρικούς τόνους στο 2004, ήτοι αύξηση κατά 400 χιλ. μετρικούς τόνους. Οι αναλυτές του AME Mineral Economics αναφέρουν ότι η περιοχή με τη μεγαλύτερη αρνητική μεταβολή ήταν η Ωκεανία. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση για το 2005 στην περιοχή διαμορφώθηκε σε 29 χιλ. μετρικούς τόνους, έναντι 40 χιλ. μετρικών τόνων για το 2004. Παρά την ανοδική πορεία από την πλευρά της προσφοράς, για το σύνολο του 2005, η αγορά του εμπορεύματος εξακολούθησε να βρίσκεται σε μία κατάσταση υπερβάλλουσας ζήτησης, όπως συνέβη το 2004, το 2003, αλλά σε αντίθεση με τα προηγούμενα έτη. Οι εκτιμήσεις του AME Mineral Economics και του U.S.D.A. Mineral Survey για την κατανάλωση της Ευρώπης κατά το 12μηνο του 2005 αναφέρουν ότι η τελευταία σημείωσε μία αύξηση της τάξεως του 0,60%, στους 1.981 χιλ. τόνους. Στην περιοχή της Ασίας, η κατανάλωση μόλυβδου εκτιμάται ότι ήταν ανοδική για το 12μηνο του 2005 στους 3.439 χιλ. τόνους, ενώ η κατανάλωση στην περιοχή της Αμερικής προσέγγισε τους 2.094 χιλ. μετρικούς τόνους. Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι καθοριστικές για την περαιτέρω πορεία του εμπορεύματος ενόψει των νέων προβλέψεων για τα επίπεδα της παραγωγής, της κατανάλωσης και της ζήτησης.


ΑΝΑΛΥΣΗ: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΡ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ,  ΓΕΩΡΓΙΟΣ  Α. ΣΑΒΒΑΚΗΣ


 



ARTHRO 3


ΠΛΑΙΣΙΟ: ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η «ΜΠΟΡΑ»;


> Οι πρώτες εντυπώσεις μετά την είσοδο των ξένων πολυεθνικών στην αγορά
> Το στοίχημα της μετοχής και ο τρόπος αντίδρασης της εισηγμένης εταιρίας


Η «μπόρα» με όλες τις επιπτώσεις της ήρθε και τώρα το ερώτημα που τίθεται είναι το αν και πότε θα περάσει... Η είσοδος στην Ελλάδα των Media Markt και Fnac από τη μια πλευρά, αλλά και των πωλήσεων μέσω Internet από την άλλη, υποχρέωσαν το Πλαίσιο σε δραστική μείωση τιμών και μεγαλύτερες περιόδους πίστωσης προς τους πελάτες. Επιπλέον, η εισηγμένη εταιρία πληρώνει τοις μετρητοίς τους προμηθευτές της, προκειμένου να επιτυγχάνει υψηλότερες εκπτώσεις. Τέλος, προσλαμβάνει και εκπαιδεύει προσωπικό προκειμένου να επενδύσει περαιτέρω στα υπάρχοντα συγκριτικά πλεονεκτήματά του, που είναι η προσφορά ολοκληρωμένων λύσεων και όχι «κουτιών», το καλύτερο after sales service, κ.λπ. Με άλλα λόγια, η περυσινή αύξηση των πωλήσεων κατά 10,7% συνοδεύτηκε από μείωση των κερδών κατά 51,9% και από σαφή επιδείνωση ρευστότητας (αρνητικές ταμιακές ροές). Μάλιστα στο τελευταίο τρίμηνο του 2005 όπου δραστηριοποιήθηκε ο ανταγωνισμός, το ποσοστό ανόδου των πωλήσεων ήταν υψηλότερο από τα υπόλοιπα τρίμηνα, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα.
Το αποτέλεσμα είχε σαφή επηρεασμό και στην τιμή της μετοχής. Παρά την υποχώρηση της τιμής από τα 10 στα 6,6 περίπου ευρώ, η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση οδηγεί σε ένα δείκτη P/E γύρω στο 27,8, μια μερισματική απόδοση στο 3,8% και ένα P/BV στις 3,08 φορές. Οδηγεί δηλαδή σε δείκτες που με εξαίρεση τη μερισματική απόδοση, είναι πολύ λιγότερο ελκυστικοί από το μέσο όρο της αγοράς. Αλλά και η υψηλή μερισματική απόδοση οφείλεται στο ότι το διανεμόμενο μέρισμα είναι υψηλότερο από το ποσό των καθαρών κερδών κατά περίπου 300.000 ευρώ (όχι μόνο δεν σχηματίσθηκαν αποθεματικά, αλλά διανεμήθηκαν και κέρδη προηγούμενων χρήσεων, με αποτέλεσμα και τη μείωση των ιδίων κεφαλαίων κατά 1,56%).
Γιατί λοιπόν να επενδύσει κάποιος σε μια μετοχή που έχει υψηλότερο πολλαπλασιαστή κερδών σε σύγκριση με την αγορά και ταυτόχρονα δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο όπου ο ανταγωνισμός είναι οξύτατος;


Η κρίσιμη περίοδος
Στελέχη της εταιρίας απάντησαν στο ερώτημά μας, ως εξής: Ξεπερνώντας το Πλαίσιο τη «μπόρα» αυτή, δεν θα έχει πλέον να φοβηθεί τίποτε στο μέλλον και θα μπορέσει όχι μόνο να καρπωθεί τα οφέλη μιας ανερχόμενης αγοράς, αλλά και να αυξήσει δραστικά την κερδοφορία του. «Όταν το Πλαίσιο βήχει, ο ανταγωνισμός παθαίνει πνευμονία. Εμείς αυξήσαμε πέρυσι τις πωλήσεις μας κατά 10,7% και στο πρώτο φετινό τρίμηνο τρέχουμε με ακόμη πιο ψηλό ρυθμό ανόδου, αυξάνοντας παράλληλα και τα κέρδη μας. Σε ένα περιβάλλον, όπου σημαντικοί ανταγωνιστές έκλεισαν ή συρρικνώθηκαν, εμείς διατηρούμε μια αξιοπρεπή κερδοφορία. Υπάρχει όμως μια διαφορά. Ότι εμείς -ως εισηγμένοι- υποχρεωνόμαστε κάθε τρίμηνο να δημοσιεύουμε τα αποτελέσματά μας, ενώ ο ανταγωνισμός όχι. Όταν λοιπόν ο ανταγωνισμός θα κληθεί μελλοντικά να «απολογηθεί» στους μετόχους του, τότε ορισμένοι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα και έτσι η κατάσταση στον κλάδο θα βελτιωθεί». Πότε όμως θα υπάρξει rebound στα περιθώρια του κλάδου; Δύσκολο να το εκτιμήσει κάποιος και γι’ αυτό και η διοίκηση του Πλαίσιου έχει αποφύγει μέχρι σήμερα να προχωρήσει σε προβλέψεις για τη φετινή χρονιά.
Επί του παρόντος, το Πλαίσιο ακολουθεί την πολιτική να προσφέρει «τη χαμηλότερη τιμή της αγοράς», ενώ παράλληλα σχεδιάζει την προσθήκη 1-2 καταστημάτων ετησίως για τα επόμενα χρόνια, να επεκτείνει τις δραστηριότητες στο εξωτερικό και να μπει δυναμικά στις νέες κατηγορίες προϊόντων που σιγά-σιγά προσφέρονται. Οι νέες κατηγορίες προϊόντων (φωτογραφικές μηχανές, video, σύντομα το triple-play στο Internet, κ.λπ.) είναι αυτές που θα δώσουν ώθηση στην αγορά, καθώς το τρέχον growth υπολογίζεται μεταξύ του 3% και του 4%. Όταν λοιπόν, το Πλαίσιο έχει αυξήσει πέρυσι τις πωλήσεις του κατά 10% και φέτος πάνω από 15%, τότε φαίνεται η σημαντική βελτίωση των μεριδίων αγοράς.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση στη Βουλγαρία, ξεκίνησε το πρώτο κατάστημα και δημιουργήθηκε πλήρως πολυκαναλικό σύστημα διανομής. Στο πρώτο εξάμηνο λειτουργίας οι πωλήσεις ανήλθαν στο 1,5 εκατ. ευρώ.


του Στέφανου Κοτζαμάνη


 

  Περιεχόμενα
Editorial: Από «Ψωροκώσταινα» περιφερειακή δύναμη στην Ανατολική Ευρώπη
Επενδύσεις: Σοφοκλέους: Αξιολογώντας την άνοδο
Επενδύσεις: Υπό δοκιμασία η ανοδική τάση των μετοχών
Θέμα: ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ MANAGERS ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Αφιέρωμα: Τουρισμός: Το νέο πεδίο, μετά το 2004. Τα στοιχεία, οι στόχοι, οι τάσεις και οι προοπτικές
Επενδύσεις: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ - Ανασκόπηση για το Μήνα Μάρτιο του 2006
Άρθρο: Οι ξένες άμεσες επενδύσεις ως μοχλός ανάπτυξης της σύγχρονης οικονομίας
Άρθρο: Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΔΟΥ
Άρθρο: CROWN HELLAS CAN: ΤΟ «ΔΙΑΜΑΝΤΙ»... ΠΟΥ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ

 Όροι και προϋποθέσεις του site