Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Απρίλιος 2010 - Τεύχος 361                              

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ STAT BANK
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ
ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ... ΚΑΤΑΜΑΤΑ
Ποιες επιχειρήσεις της ελληνικής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις συνέπειες της ύφεσης και αναδεικνύονται ως επενδυτικώς “αμυντικές”.


 


Επιχειρήσεις που εκπροσωπούν αμυντικούς κλάδους και λίγες μεσαίες παραγωγικές μονάδες κατάφεραν να ξεφύγουν από τον κλοιό που δημιουργεί η δύσκολη οικονομική συγκυρία στην ελληνική βιομηχανία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις επιχειρήσεις που κατάφεραν να ξεπεράσουν τον πήχη των οικονομικών κριτηρίων που έθεσε η έρευνα της Stat Bank, πάνω από τις μισές ανήκουν σε τρεις μόνο κλάδους: ποτά, τρόφιμα και παραγωγή φαρμακευτικών προϊόντων.
Το δείγμα των εκατό περίπου επιχειρήσεων συμπληρώνουν ορισμένες μεσαίου μεγέθους εταιρείες που ανήκουν σε χειμαζόμενους τομείς, όπως τα μεταλλικά προϊόντα και τα πλαστικά, γεγονός που καταδεικνύει ότι αυτού του μεγέθους οι επιχειρήσεις μπορούν να είναι πιο ευέλικτες σε συνθήκες γενικευμένης πτώσης της ζήτησης.


ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ - ΠΟΤΑ
Ενδεικτικό, πάντως, της σημασίας που έχει στη σημερινή συγκυρία ο κλάδος δραστηριοποίησης είναι το αποτέλεσμα της έρευνας στο χώρο των ποτών. Ξεχωρίζουν κολοσσοί, όπως η Coca-Cola, η Αθηναϊκη Ζυθοποιία και η Ζυθοποιία Μύθος, οι οποίοι διαθέτουν ισχυρό σήμα και μεγάλα μερίδια αγοράς, τα οποία τους επιτρέπουν αν μη τι άλλο να διατηρούν τα μεγέθη τους.
Πλαισιώνονται όμως από μικρότερες ελληνικές εταιρείες που βρίσκουν τον τρόπο ακολουθώντας επιθετική πολιτική να επεκτείνονται γεωγραφικά και να ισχυροποιούν τη θέση τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ηπειρώτικη Χήτος, η οποία το 2008 αύξησε τις πωλήσεις της κατά 11%, αλλά και η πατραϊκή Λουξ. Η γνωστή για τα αναψυκτικά της βιομηχανία σημείωσε αύξηση τζίρου 22% ανεβάζοντας παράλληλα την κερδοφορία της κατά σχεδόν 40%.


ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Στο χώρο των τροφίμων υπάρχουν επίσης παραδοσιακά ονόματα. Επιχειρήσεις όπως Γιώτης, ΙΟΝ και Μέλισσα-Κίκιζας έχουν με την πάροδο δεκαετιών χτίσει ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές και απολαμβάνουν τώρα τους καρπούς των προσπαθειών τους. Από την άλλη πλευρά, βιομηχανίες όπως η Κρι-Κρι, η οποία ξεκίνησε από τις Σέρρες αλλά μετά και την είσοδό της στο Χρηματιστήριο επεκτάθηκε και στη Νότια Ελλάδα, δείχνουν πώς μια περιφερειακή επιχείρηση μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο από τους μεγάλους του κλάδου.


ΦΑΡΜΑΚΑ - ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ
Ισχυρή, όπως προαναφέρθηκε, είναι και η παρουσία των παραγωγών φαρμακευτικών και καλλυντικών προϊόντων. Ο συγκεκριμένος κλάδος σήμερα βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας με αφορμή τις δρομολογούμενες αλλαγές στην τιμολόγηση των φαρμάκων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι Novartis, Sanofi Aventis και Abott Laboratories. Τον κατάλογο συμπληρώνουν η Pharmathen, η οποία ολοκληρώνει την κατασκευή του νέου εργοστασίου της στη Ροδόπη, η Elpen αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις όπως η Frezyderm. Στο χώρο των καλλυντικών ο Κορρές ξεκίνησε από την Ελλάδα αλλά έχει πλέον επεκταθεί σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού χτίζοντας ένα σημαντικό δίκτυο.
Η Alapis έχει πλέον μετατραπεί σε ένα σχήμα που απαρτίζεται από πολλές εταιρείες στο χώρο του φαρμάκου, των φαρμακαποθηκών και της διακίνησης συναφών ειδών. Μόνο η μητρική το 2008 είχε τζίρο 442 εκατ. ευρώ.


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Για το χώρο της βιομηχανίας τα κριτήρια που ετέθησαν είναι τα εξής:
* Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων να υπερβαίνει τα 12 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση του 2008
* Η εταιρεία να έχει κλείσει τη χρονιά (2008) με αύξηση τζίρου έναντι του 2007
* Να καταγράφεται κερδοφορία κατά τις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις (2007-2008)
* Τα προ φόρων κέρδη του 2008 να είναι άνω των 800.000 ευρώ
* Να μην καταγράφεται πτώση κερδοφορίας υψηλότερη του 10%
* Η δανειακή επιβάρυνση να είναι μικρότερη του 87%
* Η σχέση τζίρου-υποχρεώσεων να μην υπερβαίνει το 1-1,1
* Η απόδοση επί των ιδίων κεφαλαίων να είναι άνω του 5%
* Να υπάρχει το 2008 αύξηση των μεικτών κερδών
* Να έχουν διατηρηθεί σταθερά τα ίδια κεφάλαια έναντι της προηγούμενης χρήσης
* Ειδικά για το χώρο των εισηγμένων στο Χ.Α. επιχειρήσεων έχουν ληφθεί υπόψη και τα αποτελέσματα εννεαμήνου του 2009.



 

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ: ΤΟ ΠΑΘΗΜΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑ;
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΑΝΔΑΚΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ PHARMA MONEY CONFERENCE 2010
ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ... ΚΡΙΣΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΕΛΛΑΔΑΣ 2008-2013
ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ STAT BANK
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΙΣΗΓΜΕΝΕΣ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ EUROMONEY
ΑΝΑΛΥΣΗ JPMORGAN
ΑΡΘΡΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΕΞΑΓΟΡΕΣ & ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
ΦΑΚΕΛΟΙ: ΣΑΡΑΝΤΗΣ, ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ, FASHION BOX
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site