Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2010 - Τεύχος 363                              


ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ



CEO & CSR MONEY CONFERENCE 2010
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
ΣΥΝΩΝΥΜΑ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ
Δημιουργικές απόψεις για το μέλλον της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στην εξέλιξή της τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέπτυξαν από διαπρεπείς ξένοι και Έλληνες εισηγητές στο τέταρτο συνέδριο του είδους, που διοργάνωσε η Ethos Media σε συνεργασία με την Eurocharity.


 


από τον Ανδρέα Αναστασίου


Πολιτικοί παράγοντες, ακαδημαϊκοί και διακεκριμένα μέλη της επιχειρηματικής κοινότητας από την Ελλάδα και το Εξωτερικό διατύπωσαν απόψεις και προτάσεις για το σήμερα και το αύριο του θεσμού της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), στην εποχή της οικονομικής κρίσης, που ενδεχομένως τον επηρεάζει αρνητική, αλλά και των διαδικτυακών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία παρέχουν νέες δυνατότητες στην εφαρμογή των σχετικών δραστηριοτήτων, καθώς και στην αμεσότητα της επαφής μεταξύ επιχειρήσεων και ευρύτερου κοινού. Η σχετική συζήτηση αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του CEO & CSR Money Conference 2010, που διοργάνωσαν και φέτος τα Money Conferences σε συνεργασία με τη EuroCharity. Γενικό θέμα της 4ης φετινής διοργάνωσης ήταν: «CSR 2.0: Η εποχή της Εταιρικής Αειφορίας & Υπευθυνότητας». Το συνέδριο έλαβε χώρα την Πέμπτη 11 Ιουνίου, στο Ζάππειο Μέγαρο.
To CEO & CSR Money Conference 2010 πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη των εταιρειών Ελληνικά Πετρέλαια,  ΟΤΕ, COSMOTE, Alapis και Comergon και υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, της Ένωσης Θεσμικών Εταιρειών και της Ένωσης Εισηγμένων Εταιρειών.
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο γενικός διευθυντής της Ethos Media, Κωνσταντίνος Ουζούνης, ο οποίος υπενθύμισε ότι το CEO & CSR διοργανώθηκε εφέτος για τέταρτη φορά, ενώ τόνισε ότι ο θεσμός της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) συνεχίζει να αναπτύσσεται, ακόμη και εν μέσω δυσμενούς οικονομικής  συγκυρίας, συμβάλλοντας σε ένα καλύτερο και ποιοτικότερο περιβάλλον για το επιχειρείν, την εργασία και την κοινωνία γενικότερα.
Στη συνέχεια, χαιρετισμό στο συνέδριο απηύθυνε ο Μιχάλης Σπανός, διευθύνων εταίρος της  EuroCharity, ο οποίος υπογράμμισε ότι συνέδρια όπως το CEO & CSR συμβάλλουν στον εμπλουτισμό της γνώσης και στην ανταλλαγή απόψεων και διεθνούς εμπειρίας μεταξύ των ανθρώπων που ασχολούνται με την Εταιρική Κοινωνικά Ευθύνη. Αναφέρθηκε, επίσης, στη θεματολογία της εφετινής διοργάνωσης, η οποία εστίασε στην εξέλιξη και εξάπλωση της χρήσης του worldwide web και των δικτυακών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπό το πρίσμα των νέων δυνατοτήτων που η εξέλιξη αυτή παρέχει στο θεσμό της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Με τα νέα αυτά δεδομένα, λοιπόν, η ΕΚΕ είναι πλέον ώριμη -υποστήριξε ο κ. Σπανός- να ανέβει μία βαθμίδα ψηλότερα, να περάσει δηλαδή από τη φάση του CSR 1.0 σε αυτήν του CSR 2.0.


WAYNE VISSER
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ CSR 2.0
Πρώτος ομιλητής ήταν ο Dr Wayne Visser, καθηγητής και διευθύνων σύμβουλος του CSR International, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό του θεσμού της ΕΚΕ, εξηγώντας γιατί παράγοντες όπως η αποσπασματικότητα της δράσης δεν επέτρεψαν στο αρχικό μοντέλο του να έχει ιδιαίτερη επιτυχία. Αντ' αυτού, ο εισηγητής προτείνει ένα νέο μοντέλο, το CSR 2.0, το οποίο προβλέπει ότι η ΕΚΕ θα αποτελεί μέρος του DNA της επιχειρηματικής δραστηριότητας, στο πλαίσιο ενός επιχειρείν που εξ ορισμού θα προωθεί την συνολική αειφορία, με την επικράτηση πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων και με τον κατάλληλο συνδυασμό της τοπικής και της παγκόσμιας θεώρησης.
Ο Dr Visser παραλλήλισε την εξέλιξη του παγκόσμιου ιστού του διαδικτύου με αυτήν της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Αναφέρθηκε στην ιστορία του web, το οποίο ως web 1.0 περιείχε, σε μεγάλο βαθμό, μονοσήμαντα μηνύματα, καθώς οι εταιρείες κυρίως δημοσίευαν σε αυτό πληροφοριακό υλικό για τις δραστηριότητές τους, με τις δυνατότητες των αποδεκτών αυτής της πληροφόρησης να ανταποκριθούν ενεργά να είναι εξαιρετικά περιορισμένες ή κατά κανόνα ανύπαρκτες. Σήμερα, όμως, το web είναι σαφέστατα διαδραστικό, ενώ έχει επίσης πρακτικώς εξαλείψει τους χρονικούς περιορισμούς στη διαδικασία της διακίνησης πληροφοριών. Για να ενημερωθεί ο πολίτης σχετικά με τις δραστηριότητες ΕΚΕ μιας εταιρείας δεν είναι ανάγκη να περιμένει την έκδοση του σχετικού ετήσιου απολογισμού της. Αντιθέτως, όχι μόνο μπορεί να παρακολουθεί ό,τι τον ενδιαφέρει σε καθημερινή βάση, αλλά μπορεί επίσης εύκολα -μέσω των social media- να συμμετέχει στη διακίνηση πληροφοριών, απόψεων και προτάσεων, συμμετέχοντας έτσι ενεργά στις σχετικές διεργασίες και μη περιοριζόμενος στο ρόλο του παθητικού αποδέκτη.
Το μοντέλο, λοιπόν, CSR 2.0, σύμφωνα με τον Dr Visser, βασίζεται πάνω στις εξής πέντε αρχές:
1. εξελισσόμενη δημιουργικότητα,
2. προσαρμογή στην κλιμάκωση των τεχνολογικών και άλλων απαιτήσεων,
3. ευαίσθητη ανταπόκριση στις κοινωνικές δυνατότητες και ανησυχίες,
4. ισορροπημένα παγκόσμια και τοπική σε όρους φιλανθρωπίας, ηθικής, νομιμότητας και οικονομίας,
5. (ανα)κυκλικότητα: πλούτος από τη φύση στον άνθρωπο και πίσω στη φύση, υπό τη μορφή φροντίδας, προστασίας και αειφόρου ανάπτυξης.
Ειδικά για τα social media, ο Dr Visser τόνισε ότι αποτελούν μέρος της αλλαγής που εξακολουθεί να συντελείται στην αντίληψη και την πρακτική της ΕΚΕ, με τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς ακτιβιστές, από τη μία πλευρά, και τις εταιρείες από την άλλη, να έχουν παράλληλη και διασταυρούμενη παρουσία στον παγκόσμιο ιστό, με τρόπους που ακόμη τελούν υπό διαμόρφωση, οπότε και επιδέχονται εξέλιξη και βελτίωση. Το νέο DNA του επιχειρείν, λοιπόν, οφείλει να περιλαμβάνει ως βασικό συστατικό του την ΕΚΕ, με την παραγωγή αξίας, την χρηστή και διαφανή εταιρική διακυβέρνηση, την προσφορά στην κοινωνία και την περιβαλλοντική ακεραιότητα.


ΕΛΕΝΗ ΚΙΤΡΑ
ΩΦΕΛΙΜΗ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ...
Η Ελένη Κίτρα, διευθύντρια OMD Digital Hellas και μέλος Δ.Ε. του Interactive Advertising Bureau Hellas, αναφέρθηκε στην ανάπτυξη και τον εξελισσόμενο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία έχουν διαμορφώσει έναν συμμετοχικό χαρακτήρα στον παγκόσμιο ιστό του διαδικτύου, αλλά ωθούν και τις επιχειρήσεις να έχουν θετική παρουσία σε αυτόν. Οι επιχειρηματικές πρακτικές αποκτούν ευρύτερη κοινωνική πρόσβαση, ενώ παράλληλα εκτίθενται στο ευρύ κοινό με αμεσότερο τρόπο και καθίστανται αντικείμενο άμεσου διαλόγου και κριτικής.
Τα social media είναι μέρος της εξέλιξης της γενικότερης κοινωνικότητας του ανθρώπου, ανέφερε η κα Κίτρα, η οποία τόνισε ότι -με το πέρασμα του χρόνου και με την εδραίωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης- το web γίνεται ολοένα και πιο ανθρώπινο. Η παρουσία, μάλιστα, των επιχειρήσεων σε αυτά αλλάζει την αντίληψη της επικοινωνίας και τις προσεγγίσεις τους σε αυτόν τον τομέα. Οι εταιρείες, παραδείγματος χάριν, δεν “ανακοινώνουν”, πλέον, στοιχεία για τη δραστηριότητά τους, αλλά τα “μοιράζονται” με τους αποδέκτες της σχετικής πληροφόρησης. Η μεταβολή αυτή στην οπτική και στην πρακτική της επικοινωνίας σαφέστατα επιφέρει αλλαγές και στο πεδίο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου διάφορα δεδομένα, σχετικά με τα social media, τα οποία πριν από λίγα χρόνια θα ήσαν αδιανόητα, αλλά ακόμη και σήμερα ίσως είναι δύσκολο να φαντασθούμε ότι συμβαίνουν. Δεδομένα όπως ότι εκατομμύρια πολίτες ενημερώνονται για την επικαιρότητα κυρίως από sites όπως το Facebook ή το Twitter, παρά από τις επαγγελματικές, ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Όπως ότι το Facebook συγκεντρώνει περισσότερους χρήστες από τη μηχανή αναζήτησης Google, οι οποίοι μάλιστα παραμένουν συνδεδεμένοι με αυτό για πολύ περισσότερο χρόνο. Όπως ότι εκατομμύρια άτομα παίζουν τα διαδικτυακά, κοινωνικά παιχνίδια, που είναι διαθέσιμα στα social media, ενώ επίσης εκατομμύρια χρήστες ηλικίας άνω των 35 ετών (όχι μόνο έφηβοι, όπως θα ήταν αναμενόμενο) παρακολουθούν και ενημερώνουν τις σελίδες τους σε αυτά μέσω φορητών συσκευών επικοινωνίας.
Η κα Κίτρα, εν είδει εισαγωγής στη συζήτηση που συνεχίσθηκε στο πάνελ που ακολούθησε, ανέφερε παραδείγματα ευρύτατης και ελεύθερης κυκλοφορίας γνώσης και απόψεων, μέσα από site όπως η Wikipedia ή το YouTube, η εμπειρία των οποίων παρέχει πολύτιμη ενημέρωση και δεδομένα σχετικά με τις κοινωνικές και καταναλωτικές τάσεις. Αναφορικά με τα αρνητικά σχόλια, τα οποία πολλές φορές διατυπώνονται από επισκέπτες σελίδων κοινωνικής δικτύωσης που διατηρούνται από επιχειρήσεις, η κα Κίτρα υποστήριξε ότι είναι θετικό η όποια κριτική να εκφράζεται ανοικτά ενώπιον των εταιρειών, επειδή σε διαφορετική περίπτωση αυτή θα εκφρασθεί «πίσω από την πλάτη» της εταιρείας, η οποία έτσι δεν θα έχει τη δυνατότητα να παράσχει τις δικές της θέσεις και ερμηνείες των πραγμάτων.


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΟΣ
ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ,
ΗΘΙΚΗ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο Δημήτρης Μαύρος, ιδρυτής και πρόεδρος του PRC Group και του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, μίλησε επίσης για τις νέες ευκαιρίες που παρέχουν τα κοινωνικά μέσα στον τομέα της ΕΚΕ. Σήμερα συντελούνται κοσμοϊστορικές αλλαγές, είπε ο κ. Μαύρος. Αλλαγές που επιδρούν στις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις, αλλαγές που επιδρούν σημαντικά στο φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον. Αλλαγές τις οποίες στη χώρα μας και σε αρκετές ακόμη χώρες γίνοναι αισθητές σαν καταιγίδα. Αλλαγές που κάνουν πολλές επιχειρήσεις να μην παρακολουθούν απλώς τις εξελίξεις στην κοινωνία, αλλά να παρεμβαίνουν σε αυτές αναπτύσσοντας οι ίδιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Η ιδιαίτερη ευθύνη, που πολλές εταιρείες επιδεικνύουν έναντι των αναγκών και ανησυχιών της κοινωνίας, είναι το νέο και ενδιαφέρον στοιχείο που χαρακτηρίζει το σύγχρονο επιχειρείν.
Μέχρι σήμερα, η άσκηση της εταιρικής ευθύνης είχε περιορισθεί στο μετριασμό των κινδύνων που η επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να ενέχει για τη φύση ή την κοινωνία, μέσω της συμμόρφωσης σε νόμους και κανόνες αυτορύθμισης. Η πρακτική αυτή αλλάζει διεθνώς και η Ελλάδα παρακολουθεί τις σχετικές εξελίξεις και προσαρμόζεται σε αυτές. Μία από τις αλλαγές που συντελούνται είναι η εκτεταμένη χρήση των social media, η οποία καθιστά την επικοινωνία των εταιρειών με το κοινό τους άμεση, διαρκή και απολύτως διαφανή. Είναι αλήθεια ότι οι περισσότερες εταιρείες υπολείπονται στον τομέα της ειλικρίνειας και της διαφάνειας, κάτι που όμως αποδεικνύεται μέγα σφάλμα. Αυτό επειδή, σε κάθε περίπτωση μικρού ή μεγάλου ατοπήματος κάποιας εταιρείας, δεν μπορεί παρά να βρεθεί κάποιος (εργαζόμενος, πελάτης, καταναλωτής, παρατηρητής, καταναλωτής) που θα το αποκαλύψει, και μάλιστα χωρίς την ανάγκη πρόσβασης στην επαγγελματική δημοσιογραφία, αλλά απ' ευθείας στα εκατομμύρια των χρηστών των κοινωνικών μέσων.
Οι εταιρείες, λοιπόν, έχουν όφελος να επικοινωνούν αμφίδρομα και διαφανώς με το ευρύτερο κοινό, καθώς έτσι έχουν τη δυνατότητα να εξηγούν τη δική τους θέση, να παρέχουν ερμηνείες, να διαλύουν παρανοήσεις ή να απολογούνται εντίμως εφ' όσον υπάρχει λόγος, με τρόπο ώστε να προστατεύουν τη δημόσια εικόνα τους και την καλή σχέση τους με το κοινό. Ο ανοικτός κοινωνικός διάλογος παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να εκφράσει ενδεχόμενη δυσαρέσκεια έναντι προϊόντων ή δραστηριοτήτων μιας εταιρείας, συχνά όμως έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις που οι ίδιοι οι καταναλωτές έχουν υποστηρίξει και αποκαταστήσει την εικόνα προϊόντων και εταιρειών.
Ο κ. Μαύρος, τέλος, αναφέρθηκε στα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η οποία ανέδειξε ότι ο Έλληνας καταναλωτής προσδοκά από την εταιρεία με την οποία συναλλάσσεται να είναι: ειλικρινής, αξιόπιστη, ηθική και διαφανής.


ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛ
«ΘΕΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ» Η ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ
ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

Στο πάνελ με τίτλο “CSR 2.0 και ο ρόλος των κοινωνικών μέσων”, με συντονίστρια την Δρα Γώτα Πάστρα, επίκουρο καθηγήτρια λογιστικής και πρόεδρο Επιτροπής ΕΚΕ του Alba, έλαβαν μέρος οι: Μαρία Λαζαρίμου, διευθύνουσα σύμβουλος Advocate-BM και μέλος του Ινστιτούτου ΕΚΕ, Ελένη Κίτρα,  διευθύντρια OMD Digital Hellas, Νίκος Αναγνώστου, εταίρος στην Scicada New Media Agency, και Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, συνιδρυτής του Ινστιτούτου Κοινωνικής Καινοτομίας.
Οι ομιλητές ανέφεραν πολλά παραδείγματα της κοινωνικά υπεύθυνης αξιοποίησης των νέων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, περιλαμβανομένου του οικολογικού χαρακτήρα τους, αφού μπορούν να υποκαταστήσουν μεγάλο όγκο χάρτινων εντύπων. Εστίασαν, βεβαίως, στη διαδραστικότητα του μέσου και στην ενεργητική εμπλοκή του ευρύτερου κοινού σε υποθέσεις που αφορούν στη σύνδεση της επιχειρηματικότητας με γενικότερες κοινωνικές ευαισθησίες και ανησυχίες. Δεν έλειψαν, όμως, από τη συζήτηση οι προτροπές για τήρηση του μέτρου και μη ανάπτυξη υπερβολικών προσδοκιών, καθώς τα νέα μέσα έχουν και αυτά τους περιορισμούς τους, υπό τη μορφή -για παράδειγμα- της έλλειψης δυνατότητας άμεσης ανταπόκρισης των επιχειρήσεων σε ζητούμενα που θέτει το κοινό, λόγω των δεδομένων ιεραρχικών δομών των εταιρειών και των πολλαπλών επιπέδων των απαιτουμένων εγκρίσεων για τις δημόσιες εκφράσεις τους.
Η ΕΚΕ άλλαξε τον τρόπο που το κοινό βλέπει τις εταιρείες, αλλά και τον τρόπο που οι ίδιες οι εταιρείες βλέπουν τον εαυτό τους, ανέφερε εισαγωγικά η Δρ Πάστρα. Εξηγώντας ότι, ενώ στο παρελθόν οι διοικήσεις των εταιρειών θεωρούσαν ότι ήσαν υπόλογες μόνο στους μετόχους τους, σταδιακά η «λογοδοσία» τους έφθασε να αφορά επίσης στους καταναλωτές τους, την πολιτεία, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Αποκλειστικός σκοπός των εταιρειών έπαψε να είναι ο προσπορισμός κέρδους, καθώς πλέον θεωρούν εαυτές ως έναν των κοινωνικών εταίρων, ο οποίος βρίσκεται σε διαρκή, ανταποδοτική και διαδραστική σχέση με όλους τους άλλους εταίρους, που αντιπροσωπεύουν ολόκληρη την κοινωνία. Η διαφορά του παλαιού με το νέο μοντέλο της ΕΚΕ, του CSR 1.0 με το CSR 2.0, είναι: 1. ότι, με το νέο μοντέλο και την αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων, οι εταιρείες εμπλουτίζουν το ρόλο τους ως κοινωνικών εταίρων, καθώς βρίσκονται σε διαρκή, «ζωντανό» διάλογο με τους υπόλοιπους κοινωνικούς εταίρους, και 2. ότι αλλάζει ο τρόπος επικοινωνίας των εταιρειών με το κοινωνικό σύνολο. Ήτοι όχι ανά τακτά διαστήματα, στα οποία μεσολαβούν διαλείμματα στην επικοινωνία, αλλά μέσα σε μία αδιάκοπη, καθημερινή διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών και απόψεων.
Η ΕΚΕ δεν είναι μία περαστική «μόδα», τόνισε η κα Λαζαρίμου. Η ΕΚΕ είναι ένας σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας και η επικοινωνία είναι μία αρχέγονη και διαρκής ανθρώπινη ανάγκη. Η ανάγκη αυτή μπορεί, βεβαίως, να εξυπηρετείται με διαφορετικούς τρόπους, παρακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις. Το Facebook, λοιπόν, μπορεί να είναι κάτι νέο στη ζωή μας, εντάσσεται όμως στο πλέγμα της όλης επικοινωνιακής διαδικασίας, η οποία υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί την αξία των κοινωνικών μέσων και υπολογίζουν σε αυτά, αφιερώνοντας πόρους και δυνάμεις, που δείχνουν ότι έχουν εισέλθει στην εν λόγω ψηφιακή «λεωφόρο», όχι ως περαστικές, αλλά για να μείνουν. Η ανάγκη των εταιρειών να προσαρμόζονται διαρκώς στις ολοένα μεταβαλλόμενες τεχνολογικές και επικοινωνιακές συνθήκες θα είναι μία μόνιμη κατάσταση από τώρα και στο εξής, επεσήμανε η κα Λαζαρίμου. Η ίδια, επίσης, υπογράμμισε ότι τα social media συμβάλλουν στην υπευθυνότητα των εταιρειών και με οικολογικό τρόπο, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν για την επικοινωνία τους περισσότερο ψηφιακό χώρο και λιγότερο χαρτί.
Στη σχέση διαρκείας που αναπτύσσεται μεταξύ εταιρειών και κοινωνικών μέσων αναφέρθηκε και η κα Κίτρα, δίνοντας έμφαση στην εξέλιξη του χαρακτήρα των τελευταίων, στα οποία οι χρήστες αρχικώς αναφέρονταν σε προσωπικά τους θέματα και απόψεις, ενώ στη συνέχεια άτομα και φορείς δημοσιεύουν και ανταλλάσσουν γνώση και απόψεις επί μεγάλων και σοβαρών θεμάτων, που απασχολούν ολόκληρη την κοινωνία. Η αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων από τις εταιρείες δεν μπορεί να βασισθεί σε μία και μόνη «συνταγή» χρήσης τους, καθώς αυτή επηρεάζεται από την όλη εταιρική κουλτούρα και νοοτροπία. Υπάρχουν, παρ’ όλα αυτά, κάποιες προϋποθέσεις που μάλλον δεν μπορούν να αγνοηθούν. Αυτές σχετίζονται με τις επικοινωνιακές ανάγκες κάθε εταιρείας, τις κατηγορίες του κοινού οι οποίες κυρίως την ενδιαφέρουν, αλλά και ιδιαιτερότητες του αντικειμένου και του όλου χαρακτήρα κάθε εταιρείας, οι οποίες μπορεί να καθιστούν διάφορα μέσα –περιλαμβανομένων των κοινωνικών- λιγότερο ή περισσότερο πρόσφορα για την εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων αναγκών.
Ο κ. Αναγνώστου χαρακτήρισε τα social media μία αναγκαία συνθήκη, ένα κομμάτι της ίδιας της κοινωνίας, οπότε η ενασχόληση με αυτά δεν είναι θέμα μόδας ή έστω επιλογής, αλλά θέμα ανάγκης και επιβίωσης για τις εταιρείες. Ο τρόπος ενασχόλησης κάθε εταιρείας με τα social media ορίζεται κατά περίπτωση και απαιτεί σε βάθος ανάλυση των δυνατοτήτων κάθε μέσου, σε συνδυασμό με τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε εταιρείας. Η ΕΚΕ, πάντως, ως η πιο «ανθρώπινη» έκφραση μιας εταιρείας, η οποία δεν σχετίζεται με τις πωλήσεις και τα κέρδη της, προσφέρεται ως πρώτη επαφή των εταιρειών με τα κοινωνικά μέσα και το ευρύτερο κοινό, η οποία θα προσφέρει πολύτιμη εμπειρία για αξιοποίησή τους και σε άλλους τομείς.
Το ουσιαστικό ερώτημα είναι αν οι εταιρείες θα αξιοποιήσουν τα social media με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τις ίδιες, είπε ο κ. Μιχαρικόπουλος, αν δηλαδή φροντίσουν -μέσω αυτών των διαύλων- να βελτιώσουν σημαντικά την επικοινωνία τους με όλες τις κατηγορίες ενδιαφερόμενων για τη δραστηριότητά τους. Τα κοινωνικά μέσα είναι παράλληλα μία ευκαιρία και μία πρόκληση για τις εταιρείες, τόνισε ο κ. Μιχαρικόπουλος. Αυτό επειδή ανοίγουν νέους δρόμους στην εταιρική επικοινωνία, αλλά και απαιτούν την προσαρμογή παραδοσιακών διοικητικών δομών στα νέα δεδομένα. Τα πολλαπλά ιεραρχικά επίπεδα εγκρίσεων στη διαδικασία της επικοινωνίας, παραδείγματος χάριν, οφείλουν να γίνουν πολύ πιο ευέλικτα, ενώ η πληροφόρηση και οι ιδέες ποιυ κυκλοφορούν στα social media πρέπει να φθάνουν στα ανώτερα και ανώτατα διοικητικά κλιμάκια σε πολύ σύντομο χρόνο.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ SCICADA
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ
ΕΝ ΕΙΔΕΙ «ΚΟΚΤΕΪΛ ΠΑΡΤΙ»

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στο πάνελ, οι κκ. Νίκος Αναγνώστου και Βασίλης Γουλανδρής, εταίροι Scicada New Media Agency, παρουσίασαν εργαστήριο για τη χρήση των social media στο πλαίσιο της ΕΚΕ. Ο κ. Αναγνώστου παραλλήλισε τα κοινωνικά μέσα με τα «κοκτέιλ πάρτι», προκειμένου να δώσει έμφαση στον λιγότερο επίσημο και περισσότερο φιλικό και ζεστό τρόπο επαφής που τα εταιρικά στελέχη πρέπει να έχουν με τους συνομιλητές τους. Ο κ. Γουλανδρής αναφέρθηκε στην προσπάθεια των εταιρειών να διατηρήσουν το θεσμό της ΕΚΕ ως μία εθελοντική και αυτορυθμιζόμενη διαδικασία, την ίδια στιγμή που άλλες κοινωνικές δυνάμεις, μέσα από τα social media, ωθούν για την καθιέρωση επί πλέον κανόνων στα πρότυπα των κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, πάντως, ζητούμενο της εποχής είναι η διαφάνεια στη λειτουργία και η κοινωνική λογοδοσία των εταιρειών.


JOHN ELKINGTON
«ΑΠΛΕΤΟ ΦΩΣ» Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ
ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ

Ο βασικός ομιλητής του συνεδρίου, John Elkington, ιδρυτής της SustainAbility, εκτελεστικός διευθυντής της Volans και μέλος Δ.Σ. της Global Reporting Initiative, μίλησε για το μέλλον της κοινωνικής υπευθυνότητας και του reporting και στο ρόλο της διαφάνειας μετά την κρίση. Αναφέρθηκε στη προϊστορία και ιστορία της ΕΚΕ, η οποία ξεκίνησε υπό τη μορφή της αναγκαίας νομικής συμμόρφωσης σε κανόνες που θέτει η πολιτεία, εξελίχθηκε σε προσπάθεια για καλύτερη σχέση με πελάτες και προσωπικό, αλλά φθάνει σήμερα να αφορά τη σχέση της επιχείρησης με ολόκληρη την κοινωνία, γεγονός που απασχολεί πλέον όχι κάποια εξειδικευμένα τμήματα της εταιρείας, αλλά και τα ανώτατα διοικητικά κλιμάκιά της. Η φάση της γενικευμένης και διαφανούς δημοσιοποίησης όλων των εταιρικών πραγμάτων που μπορεί να ενδιαφέρουν την κοινωνία, με τη χρήση και των κοινωνικών μέσων, χαρακτηρίζει το αύριο της ΕΚΕ, η οποία ταυτίζεται πλέον με το στόχο και της αειφόρου ανάπτυξης.
Η εταιρεία του σήμερα οφείλει να θεωρεί τον εαυτό της ως έναν ώριμο πολίτη της κοινωνίας, με δικαιώματα και υποχρεώσεις, με προσδοκίες από το κοινωνικό σύνολο και υπευθυνότητες προς αυτό. Η νοοτροπία αυτή οδηγεί σε μία εθελοντικά κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά, ανεξάρτητα από το αν αυτήν προσπαθούν να την επιβάλλουν νόμοι ή άλλοι συλλογικοί κανόνες.
Ο κ. Elkington ανέφερε την εκτίμησή του, ότι η δραστηριότητα της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο έχει φθάσει σε μία «κορυφή» της νοητής καμπύλης που την απεικονίζει. Κάτι που δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό, δεδομένης της σημαντικής προόδου στον τομέα, που έχει επιτευχθεί τα τελευταία δέκα έτη. Μία πρόοδος, η οποία ίσως επιβάλλει την  επιβράδυνση του ρυθμού εξέλιξης της εν λόγω δραστηριότητας και την αφομοίωση της λογικής και της εμπειρίας της από τις εταιρείες. Ζητούμενο, πάντως, εξακολουθεί να είναι το «αύριο» της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και το πώς οι επιχειρήσεις θα ανταποκριθούν στις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας.
Πρόβλεψη του ομιλητή ήταν ότι πολλές εταιρείες θα αξιοποιήσουν τεχνολογικές καινοτομίες, για τις οποίες πρόσφατα πληροφορηθήκαμε στις ειδήσεις και οι οποίες ακόμη πιο πρόσφατα είναι διαθέσιμες στην αγορά. Σημερινές καινοτομίες, στο πεδίο του συνδυασμού φορητών εφαρμογών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, πιθανότατα θα βρίσκονται σε ευρύτατη χρήση –παραδείγματος χάριν, ενσωματωμένες στα αμαξίδια των σούπερ μάρκετ- με τρόπο τέτοιο που θα παρέχει στον καταναλωτή τη δυνατότητα λήψης πολλαπλών πληροφοριών σχετικών με τα αποθέματα της επιχείρησης, αλλά και τη δυνατότητα διατύπωσης άποψης επί των συναφών δεδομένων.
Η διαφάνεια στις αναφορές πεπραγμένων των εταιρειών, ως «εργαλείο» αντιμετώπισης της διαφθοράς ή άλλων αθέμιτων πρακτικών, είναι μία απαραίτητη συνθήκη για το «αύριο» του επιχειρείν και της κοινωνίας. Φυσικά, η διαδικασία καθιέρωσης της διαφάνειας αυτής, του άπλετου φωτός στις επιχειρηματικές δραστηριότητες, δεν θα εξελιχθεί ευθύγραμμα ούτε θα αγκαλιασθεί από το σύνολο των εταιρειών. Θα υπάρχουν εταιρείες όλων των διαβαθμίσεων διαφάνειας: από τις απολύτως διαφανείς μέχρι τις απολύτως μυστικοπαθείς, με ενδιάμεσες βαθμίδες της κλίμακας να μεσολαβούν. Η επιβολή της διαφάνειας είναι, όμως, η πρόκληση και το καθήκον της ΕΚΕ για την επόμενη δεκαετία, κατέληξε ο κ. Elkington.


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α2Κ
ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΘΕΙ
Η «ΝΕΑ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ»

Ο Γιάννης Σωτηράκος, διευθύνων σύμβουλος της Ευ Ζην και συνιδρυτής της Α2Κ, αναφέρθηκε σε μία “νέα ανθρωπότητα” που συγκροτείται σε όλον τον κόσμο, από πολίτες οι οποίοι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αλλά σε μεγάλο βαθμό μέσω των social media, εκφράζουν άποψη, εκδηλώνουν ενδιαφέρον και κινητικότητα για κοινωνικά ευαίσθητα ζητήματα, ενώ επίσης χαρακτηρίζονται από ζωντάνια και δυναμισμό, όντας στο μεγαλύτερο μέρους τους νεαρά άτομα. Αυτή η “νέα ανθρωπότητα” οφείλει να ενθαρρυνθεί και να αναπτύξει πρωτοβουλίες δίνοντας νέο χαρακτήρα και προοπτική και στην ΕΚΕ. Ζητούμενο της τελευταίας δεν μπορεί να είναι πώς, π.χ., μία ρυπογόνος εταιρεία μπορεί να γίνει λιγότερο ρυπογόνος, αλλά πώς ολόκληρο το πλέγμα δραστηριοτήτων της θα έχει θετικά χαρακτηριστικά και θα προωθεί την αειφορία.



ΒΡΑΒΕΙΑ «ΘΑΛΗΣ CEO & CSR 2010»
ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Η ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΚΕ


Το συνέδριο κορυφώθηκε με την τελετή για τα βραβεία «ΘΑΛΗΣ - CEO & CSR 2010», τα οποία απονεμήθηκαν σε εταιρείες και επιχειρηματικά στελέχη που ξεχώρισαν με την σημαντική προσφορά και δραστηριότητά τους σε τομείς κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Τα αποτελέσματα της σχετικής ψηφοφορίας φέρουν την πιστοποίηση της KPMG.
Τα βραβεία απένειμαν ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης του δήμου Αθηναίων  κ. Ελευθέριος Σκιαδάς, ο  βουλευτής β’ Αθηνών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ιωάννης Βούρος, ο Πρόεδρος της  Ελληνικά Χρηματιστήρια Α.Ε. κ. Σπύρος Καπράλος και η Γενική Γραμματέας του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) κυρία Αλεξάνδρα Πάλλη.
Οι νικητές των βραβείων προέκυψαν από:
α) τα  αποτελέσματα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που διεξήχθη στην ιστοσελίδα της EuroCharity
www.eurocharity.gr,
β) τη γνώμη της ειδικής επιτροπής και
γ) τα αποτελέσματα ειδικής έρευνας που διενεργήθηκε από την εταιρία ερευνών ALCO για λογαριασμό των Money Conferences.
Η φερεγγυότητα της διαδικασίας ψήφισης και του αποτελέσματος της ψηφοφορίας εκλέχθηκε και πιστοποιήθηκε από την KPMG.
Για τη διεξαγωγή της διαδικασίας των βραβείων είχε συσταθεί ειδική επιτροπή που αποτελείται από τους:
κ. Κωνσταντίνο Ουζούνη, Γενικό Διευθυντή, Ethos Media
κ. Peter Michel Heilmann, Πρόεδρο, EuroCharity
κ. Μιχάλη Σπανό, Διευθύνοντα Εταίρο, EuroCharity
κ. Κυριάκο Μητσοτάκη Βουλευτή Β’ Αθηνών, Τομεάρχη Περιβαλλοντικής Πολιτικής, ΝΔ
κ. Γρηγόρη Πραστάκο, Καθηγητή, Πρύτανη Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών 
κ. Κωνσταντίνο Παναγόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο, ALCO Α.Ε.
Επίτιμο μέλος:
κ. Σπύρο Κουβέλη, Υφυπουργός Εξωτερικών


 


ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΕΚΕ


ΒΡΑΒΕΙΟ ΘΑΛΗΣ: Κορυφαία Διάκριση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
® ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ


Βραβείο: Διαχρονικά Καλύτερη Εταιρία ΕΚΕ
(Από το δημοσιογραφικό επιτελείο του περιοδικού ΧΡΗΜΑ)
® ΟΤΕ


Τιμητικός Έπαινος Κοινωνικής Προσφοράς
® Πάτερ Αντώνιος, Κιβωτός του Κόσμου


Καλύτερη Πρακτική ΕΚΕ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
® MBA International, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών


Βραβείο Ψηφοφορίας Κοινού: Δημοφιλέστερη Εταιρία στην EKE
1. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
2. ALDEMAR
3. COSMOTE


Βραβείο CEO & CSR 2010: Ηγέτης CEO/Διευθύνων Σύμβουλος στην ΕΚΕ
1. κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, ΤΙΤΑΝ
2. κ. Δημήτρης Ματζούνης, ALPHA BANK
3. κ. Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, ALDEMAR HOTELS & SPA


Βραβείο CEO & CSR 2010: Καλύτερη Ομάδα ΕΚΕ
1. ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
2. ΤΙΤΑΝ
3. COCA-COLA ΕΛΛΑΣ


Βραβείο CEO & CSR 2010: Καλύτερη Εισηγμένη Εταιρεία στην ΕΚΕ
1. ALPHA BANK
2. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
3. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ


Βραβείο CEO & CSR 2010: Καλύτερος Απολογισμός ΕΚΕ
1. COCA-COLA ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ
2. ΟΤΕ
3. VODAFONE


Βραβείο CEO & CSR 2010: Καλύτερη Καμπάνια/Επικοινωνία EKE
1. ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ – ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
2. ALPHA BANK
3. DIAGEO

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΝΤΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
ΦΑΚΕΛΟΙ 3E, S&B, ΤΙΤΑΝ
ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕΕΑΠ
ΑΡΘΡΟ: ΜΥΘΟΙ & ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site