Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Δείτε τον απολογισμό της εκδήλωσης

Older Conferences

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

Δείτε τον απολογισμό του Συνεδρίου

More ...

 


Ιούνιος 2010 - Τεύχος 363                              

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ



ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΠΟΥΣΙΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ


Οι αδυναμίες στο πεδίο της υποδομής, αλλά και η απουσία μακρόπνοης κρατικής στρατηγικής, που να ενθαρρύνει σχετικές επενδύσεις, περιορίζουν σημαντικά τις προοπτικές ανάπτυξης του τομέα στην Ελλάδα, όπου -παρ' όλα αυτά- ο ιδωτικός τομέας αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες.


 


από τον Γιώργο Καλούμενο


Με λέξεις όπως στόχος, όραμα, εθνικό στοίχημα και άλλα συναφή έχει χαρακτηρισθεί -από τους διάφορους υπουργούς αρμόδιους για τον Τουρισμό- η ανάγκη και προσπάθεια της Ελλάδας να αναπτύξει ένα πλέγμα προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών ανωτέρου επιπέδου. Τέτοιου ώστε να μπορεί να προσελκύσει σημαντικό αριθμό ιδιαίτερα εύπορων επισκεπτών, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται γενικότερα για την οικονομία της χώρας.
Έχει καταστεί σαφές ότι η πολιτική των ενοικιαζομένων δωματίων έδωσε μεν τη δυνατότητα των διακοπών σε πολλούς Έλληνες χαμηλών εισοδημάτων, αλλά και ξένους με περιορισμένο προϋπολογισμό, αντιστρατεύθηκε όμως την προοπτική διαμόρφωσης μιας τουριστικής αγοράς επιπέδου, η οποία -τουλάχιστον σε επιλεγμένους τουριστικούς τόπους- θα παρέχει υπηρεσίες ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας σε απαιτητικούς και “ανοιχτοχέρηδες” επισκέπτες.
Από τις εξαγγελίες και τα ευχολόγια των πολιτικών, όμως, μέχρι την ελληνική πραγματικότητα η απόσταση εξακολουθεί να είναι μεγάλη, αφού σε επίπεδο υποδομής (μαρίνες, περιφερειακά αεροδρόμια, γήπεδα γκολφ κ.λπ.) η Ελλάδα έχει μείνει τραγικά πίσω συγκρινόμενη με τους ανταγωνιστικούς της προορισμούς στην υπόλοιπη Μεσόγειο, κυρίως την Τουρκία, η οποία παράλληλα είναι και αρκετά φθηνότερη.
Κάποια αύξηση αφίξεων στον συγκεκριμένο τομέα, μάλλον πρόσκαιρη όμως, παρατηρήθηκε τα πρώτα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 (2005-2007), οπότε πολλά μεγάλα ξενοδοχεία είχαν εκμεταλλευθεί τα κίνητρα που είχαν παρασχεθεί ώστε να ανακαινισθούν και αναβαθμισθούν. Αφ' ενός, όμως, ο τουρίστας υψηλού εισοδήματος δεν ικανοποιείται μόνο μένοντας σε ένα καλό ξενοδοχείο, αλλά προσοδοκά και ένα ολόκληρο πλέγμα άλλων υποδομών και υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών, το οποίο δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμο.
Γεγονός είναι, βεβαίως, ότι η συνολική τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα ανεκόπη  από το 2008 και μετά, λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, εξέλιξη που επηρέασε σημαντικά τις δυνατότητες αφιέρωσης κονδυλίων για την αναβάθμιση της υποδομής, σε συνδυασμό -φυσικά- και με το συνολικότερο δημοσιονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα. Ξένες επενδύσεις, λοιπόν, και Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) φαίνεται ότι θα είναι οι μόνες ρεαλιστικές πιθανότητες για τα επόμενα χρόνια. Προοπτική, όμως, η οποία χρειάζεται να στηριχθεί σε ανάλογη μακροπρόθεσμη στρατηγική, η οποία -προς το παρόν- δεν φαίνεται στον ορίζοντα.


Η ΦΕΤΙΝΗ ΜΕΙΩΣΗ
Η μείωση της συνολικής τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα, το 2010, διαμορφώνεται σε ποσοστό 10%, σε σχέση με το 2009, αναφέρει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), Γιώργος Τσακίρης, σε αντίθεση με δημοσιεύματα του ξένου τύπου, που αναφέρονται σε μείωση της τάξης του 30%, μέγεθος το οποίο απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το ΞΕΕ διαθέτει ακριβή στοιχεία και είναι σε θέση να ενημερώνει σωστά για την πορεία της τουριστικής κίνησης, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, διευκρινίζει ο κ. Τσακίρης.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), εξ άλλου, το 2006 οι παγκόσμιες αφίξεις άγγιξαν τα 842 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 4,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το 2007 παρουσιάζεται ως το τέταρτο συνεχόμενο έτος σταθερής μεγέθυνσης της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η οποία παρουσιάζεται συνολικά ευπροσάρμοστη στις ποικίλες κρίσεις που ενδεχομένως προκύπτουν.
Το 2008 ήταν το έτος που o παγκόσμιος τουρισμός επλήγει σημαντικά από την παγκόσμια οικονομική κρίση και άρχισε μια αντίστροφη πορεία που συνεχίστηκε και το πρώτο μισό του 2009. Το 2010 ο τουρισμός δείχνει να ανακάμπτει σιγά σιγά και να σημειώνει θετικά αποτελέσματα.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προβλέπει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης των διεθνών τουριστικών αφίξεων της τάξης του 4,1% με ορίζοντα το 2020. Συνεπώς, οι διεθνείς αφίξεις αναμένεται ως τότε να ξεπεράσουν το 1,5 δις ταξιδιωτών.


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ YACHTING
ΚΑΜΨΗ ΤΟ 2009
Σημαντική μείωση δραστηριότητας και μεγεθών καταγράφει η αγορά του επαγγελματικού yachting για το 2009, σύμφωνα με την έκδοση σχετικής κλαδικής μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Η εν λόγω μελέτη εξετάζει τον κλάδο των ενοικιάσεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, την πορεία και τις προοπτικές του.
Ως βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες yachting, θεωρείται το μέγεθος της τουριστικής κίνησης της χώρας. Ιδιαίτερη δε σημασία έχει ο εισερχόμενος τουρισμός, καθώς οι κυριότεροι πελάτες του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού είναι οι αλλοδαποί τουρίστες, οι οποίοι επισκέπτονται την Ελλάδα για διακοπές κυρίως κατά τους θερινούς μήνες. Μείωση κατά 1,4% παρουσίασε ο συνολικός αριθμός των τουριστικών αφίξεων από το εξωτερικό στη χώρα μας το 2008, ενώ το πρώτο 10μηνο του 2009 η εξέλιξη των αφίξεων σε επιλεγμένα αεροδρόμια της χώρας εμφανίζει μείωση της τάξης του 8%.
Στις ελληνικές θάλασσες εκτιμάται ότι πλέουν σήμερα περίπου 3.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, o κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού απασχολεί περίπου 3.000 έλληνες ναυτικούς, ναυλωτές αλλά και εργαζόμενους σε παραναυτιλιακά επαγγέλματα (ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη κλπ.), ενώ κατά τους θερινούς μήνες η έμμεση και άμεση απασχόληση που δημιουργεί ο κλάδος είναι πολύ μεγαλύτερη.
Η συνολική αξία της αγοράς του επαγγελματικού yachting κινήθηκε ανοδικά κατά την τριετία 2006-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 11%. To μέγεθος της αγοράς των επανδρωμένων σκαφών αντιπροσωπεύει και το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αγοράς (περίπου 80% το 2008), ενώ το υπόλοιπο της αγοράς αφορά τα μη επαδρωμένα σκάφη. Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που βρίσκεται στο προσκήνιο από τα τέλη του 2008, είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού, κατ΄ επέκταση δε και του συνολικού μεγέθους της αγοράς κατά περίπου 45% το 2009 σε σχέση με το 2008. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η μείωση που υπέστη η αγορά των επανδρωμένων σκαφών. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της αγοράς για το τρέχον έτος, με τα έως τώρα δεδομένα, οι γενικότερες συνθήκες δεν φαίνεται να παρουσιάζουν δραστική μεταβολή.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 17 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 42 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2007. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού δεν παρουσιάζει αξιόλογη μεταβολή σε σχέση με το 2007 (μείωση 0,5%). Αντίθετα, μικρή μείωση κατά 2,5% εμφάνισαν την εξεταζόμενη περίοδο τα ίδια κεφάλαια. Όσον αφορά τις συνολικές πωλήσεις των 42 εταιρειών του δείγματος, αυτές αυξήθηκαν κατά 2,7% το 2008 σε σχέση με το 2007. Ωστόσο, το τελικό καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο το 2008 έναντι ελαφρών κερδών το 2007, λόγω κυρίως της εμφάνισης αρνητικών λειτουργικών αποτελεσμάτων. Όσον αφορά τα κέρδη EBITDA, παρατηρείται αύξηση κατά 19,6% το 2008 σε σχέση με το 2007.


ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΛΙΜΕΝΕΣ
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Το μέγεθος της αγοράς των ελληνικών τουριστικών λιμένων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4% την περίοδο 2005-2008, σύμφωνα με έρευνα της ICAP. Ο θαλάσσιος τουρισμός (ειδικότερα το yachting και οι κρουαζιέρες) αποτελεί το βασικότερο παράγοντα επηρεασμού της ζήτησης για υπηρεσίες τουριστικών λιμένων. Με ανοδικούς ρυθμούς κινείται η αγορά των τουριστικών λιμένων στη χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση κλαδικής μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη αυτή εξετάζονται οι Μαρίνες, τα Αγκυροβόλια – Καταφύγια Τουριστικών Σκαφών, καθώς και οι Ξενοδοχειακοί Λιμένες που λειτουργούν στη χώρα μας.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης και ειδικότερα τη Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων, με βάση στοιχεία του 2008, το σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών όλων των κατηγοριών που έχουν χωροθετηθεί σε πανελλαδικό επίπεδο (δεν περιλαμβάνονται θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε εμπορικά λιμάνια, αλιευτικά καταφύγια και λιμενίσκους ναυταθλητικών ομίλων), ανέρχεται σε 19.269 θέσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε 128 λιμένες. Ωστόσο, 55 είναι στον αριθμό οι εν λειτουργία τουριστικοί λιμένες, αγκυροβόλια και καταφύγια το δε σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού σε αυτούς ανέρχεται σε 10.015. Κατά κατηγορία, οι τουριστικοί λιμένες (μαρίνες) συγκεντρώνουν το 80,7% του συνόλου των εν λειτουργία θέσεων. Αν και έχουν ολοκληρωθεί οι χωροθετήσεις για 1.427 θέσεις ελλιμενισμού, στο στάδιο της κατασκευής βρίσκονται 9.254 θέσεις σε 73 τουριστικούς λιμένες, αγκυροβόλια – καταφύγια και ξενοδοχειακούς λιμένες ανά την επικράτεια, ενώ στο Ε.Σ.Π.Α. έχει ήδη ενταχθεί η κατασκευή 37 καταφυγίων – αγκυροβολίων συνολικού προϋπολογισμού 88 εκατ. ευρώ
Το μέγεθος της αγοράς (σε αξία) των ελληνικών τουριστικών λιμένων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4% κατά την περίοδο 2005-2008. Θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι το εκτιμώμενο μέγεθος αγοράς προέρχεται από το σύνολο των εν λειτουργία θέσεων ελλιμενισμού σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες), αγκυροβόλια – τουριστικά καταφύγια καθώς και ξενοδοχειακούς λιμένες της χώρας και αντιστοιχεί στο σύνολο των τελών ελλιμενισμού που καταβάλει κάθε σκάφος που δένει σε κάποια θέση ενός τουριστικού λιμένα.
Ως βασικότερος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει τη ζήτηση για υπηρεσίες τουριστικών λιμένων, θεωρείται ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα το yachting και οι κρουαζιέρες. Επιπλέον, θέσεις ελλιμενισμού στους τουριστικούς λιμένες της χώρας, ζητούνται και από τον υφιστάμενο στόλο των σκαφών εκείνων που κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες. Το 2007 αφίχθησαν στη χώρα μας μέσω κρουαζιέρων 1,2 εκατ. αλλοδαποί τουρίστες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 6,6% στο σύνολο των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών το συγκεκριμένο έτος. Επίσης, καταχωρήθηκαν στα βιβλία μικρών σκαφών των διαφόρων λιμενικών υπηρεσιών της χώρας 11.112 νέα σκάφη με μήκος έως 10 μέτρα (αύξηση 14,9% σε σχέση με το 2006), ενώ εκτιμάται ότι σήμερα στις ελληνικές θάλασσες πλέουν περίπου 4.200 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 11 εταιρειών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα στοιχεία τόσο για το 2007 όσο και για το 2006. Το σύνολο του ενεργητικού διαμορφώθηκε σε 165,3 εκατ. ευρώ το 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το 2006 αύξηση η οποία προήλθε κυρίως από τα υψηλότερα καθαρά πάγια. Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €64,7 εκατ. το 2007 από 61 εκατ. ευρώ το 2006, σημειώνοντας αύξηση 5,9%. Οι μεν μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις & προβλέψεις αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το 2006, οι δε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 34,6% την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις των 11 εταιρειών του δείγματος αυξήθηκαν κατά 13,7% το 2007 (30,6 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2006, ενώ οι εταιρείες του δείγματος εμφανίζουν κέρδη το 2007 έναντι ζημιών το 2006, λόγω κυρίως της αύξησης των προμηθειών και λοιπών λειτουργικών εσόδων. Όσον αφορά τους βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες, η σχέση των ξένων προς τα ίδια κεφάλαια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά το 2007 (1,56) σε σχέση με το 2006 (1,62), ενώ η γενική ρευστότητα αυξήθηκε από 0,6 (2006) σε 0,87 (2007).


ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο ΠΙΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Παρά τη δυναμική του κλάδου και τη σχετική επάρκεια συνεδριακών χώρων, η Ελλάδα κατέχει μικρό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς, κυρίως λόγω αδυναμιών στους τομείς του μάρκετινγκ και των εσωτερικών αερομεταφορών.
Επίσημα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Συνεδρίων & Διασκέψεων (ICCA) δείχνουν ότι η Ελλάδα κατέχει περί το 1,9% της παγκόσμιας αγοράς, όταν μεμονωμένα η πόλη της Βιέννης έχει μερίδιο μεγαλύτερο του 2,5%. Παράλληλα, δεν υπάρχει διαθέσιμο μητρώο συνεδριακών χώρων και συνεδρίων, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για την συνεισφορά της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού στην οικονομία της χώρας.
Σύμφωνα με τον κ. Ντίνο Αστρά, πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Διοργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), «η Πολιτεία πρέπει να ενσκήψει στα θέματα που απασχολούν τον συνεδριακό τουρισμό και ειδικά στην προβολή του, που έχει αφεθεί στις προσπάθειες και στις πρωτοβουλίες των ιδιωτικών επιχειρήσεων». Συγκεκριμένα, οι βασικές προτάσεις της HAPCO προς την πολιτική ηγεσία, εκτός από την δημιουργία μητρώου, είναι η θεσμοθέτηση του επαγγέλματος του οργανωτή συνεδρίων (PCO - Professional Congress Organiser), η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, η στοχευμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, όπως επίσης και ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα, το οποίο θα προσελκύσει διεθνή συνέδρια, η ανάπτυξη του οποίου κατά τον κ. Αστρά μπορεί να γίνει υπό την μορφή joint-venture.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην διάρκεια συνεδρίου για τον συνεδριακό και επαγγελματικό τουρισμό, πραγματοποιήθηκε και ένα σημαντικό βήμα για την συνεργασία των επαγγελματικών οργανωτών συνεδρίων (PCO). Αναφερόμενη στις εξελίξεις του συνεδριακού τουρισμού στην Κωνσταντινούπολη, η Γενική Διευθύντρια του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών της Τουρκίας τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ βαλκανικών χωρών δημιουργεί ενθαρρυντικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου, ενώ από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών της Σερβίας μίλησε για την διαδικασία δημιουργίας ενός κοινού «βαλκανικού Brand Name» που θα απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, ενώ κάποιοι  άλλοι φορείς από την πλευρά τους τόνισαν την ανάγκη της εξειδίκευσης του προϊόντος που προσφέρουν με σκοπό να προσελκύσουν συγκεκριμένους πελάτες.


ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σε γενικές γραμμές στην Ελλάδα τα συνεδριακά κέντρα από πλευρά υποδομής είναι επαρκή ποσοτικά και ποιοτικά, παράλληλα μέσω του νέου Αναπτυξιακού Νόμου παρατηρούνται αυξημένες επενδύσεις για την δημιουργία σύγχρονων συνεδριακών κέντρων, ωστόσο σύμφωνα με στατικά στοιχεία περισσότερο από 90% των διεθνών συνεδρίων δεν συγκεντρώνει περισσότερους από 2.000 συνέδρους κάτι που σημαίνει ότι το πρόβλημα εστιάζεται στο κατάλληλο μίγμα marketing και στην οργάνωση των αερομεταφορών.
Οι μέχρι τώρα προσπάθειες που έχει καταβάλει η χώρα μας για την ολοκλήρωση μιας ενιαίας πολιτικής αερομεταφορών έχουν πέσει στο κενό, κάτι που έχει άμεσο και  σοβαρό αντίκτυπο και στο συνεδριακό τουρισμό. Θεωρείται δεδομένο ότι πρέπει να προγραμματιστούν απευθείας αεροπορικές πτήσεις και να πυκνώσουν τα δρομολόγια με τους κύριους τουριστικούς μας προορισμούς όπως είναι η Κέρκυρα, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, τα Ιωάννινα και η Καστοριά, διαφορετικά ο συνεδριακός τουρισμός θα παραμείνει περιορισμένος μεταξύ Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Αξίζει να τονισθεί και είναι σημαντικό να λάβουν οι αρμόδιοι υπ' όψιν τους ότι η όποια διαφημιστική προσπάθεια για προβολή και προώθηση του προϊόντος θα πρέπει να γίνει παράλληλα με την επίτευξη της προόδου που θα επιτευχθεί στο τομέα των αερομεταφορών.
Ο πρόεδρος της HAPCO αναφέρθηκε στην πολλαπλή θετική επίδραση που ο συνεδριακός τουρισμός έχει στην αγορά επισημαίνοντας ότι «ο σύνεδρος δαπανά τα επταπλάσια χρήματα σε σχέση με το κοινό τουρίστα», κάτι το οποίο συνιστά μοχλό ανάπτυξης για τους περιφερειακούς συνεδριακούς προορισμούς, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εν λόγω μορφή τουρισμού δεν χαρακτηρίζεται από εποχικότητα. Έτσι, παρ' ότι ο τουρισμός γενικά κατέγραψε πτώση 30% σε σχέση με πέρυσι, ο συνεδριακός τουρισμός δεν φαίνεται να κάμπτεται από την κρίση.
Στην Αθήνα μεγάλο μερίδιο από την «πίτα» του συνεδριακού τουρισμού κατέχουν κυρίως τα μεγάλα ξενοδοχεία τα οποία διαθέτουν άρτιες εγκαταστάσεις και τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό.


ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΙ ΧΩΡΟΙ


ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Το ιστορικό ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία το οποίο διοικείται από την Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc, είναι ιδιοκτησίας της Λάμψα ΑΕ, Ελληνικών Ξενοδοχείων, μέλος της αλυσίδας Luxury Collections και έχει συμπεριληφθεί για μια ακόμα χρονιά στις δύο πιο γνωστές λίστες με τα καλύτερα ξενοδοχεία στο κόσμο, ενώ έχει  μέχρι τώρα φιλοξενήσει μερικές από τις πιο σημαντικές και μεγαλοπρεπείς εκδηλώσεις της Αθήνας.
Όλες οι αίθουσές του διαθέτουν εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και συγχρόνως πολυτέλεια, όπως η αίθουσα Grand Ballroom με τα σπάνια αντικείμενα Τέχνης, των οίκων Christie's και Sotheby's.


KING GEORGE PALACE
Χτισμένο σ' ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης και με θέα στην πιο αρχοντική πλατεία της Αθήνας, την πλατεία Συντάγματος, το Classical King George Palace βρίσκεται στην καρδιά του επιχειρησιακού κόσμου.
Διαθέτει δύο μεγάλες αίθουσες για την διοργάνωση εκδηλώσεων, εταιρικών συναντήσεων και συνεδρίων. Η αίθουσα Grand Ballroom και η αίθουσα Boardroom μπορεί να φιλοξενήσουν από 15 έως 400 άτομα. Ο υπερσύγχρονος οπτικοακουστικός εξοπλισμός σε συνδυασμό με το εξειδικευμένο προσωπικό αποτελούν την εγγύηση για την επιτυχημένη διεξαγωγή των συνεδρίων σας.


HILTON ΑΘΗΝΩΝ
Το Hilton Αθηνών, ιδιοκτησίας Ιονική Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είναι η ιδανική επιλογή για τη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων, μια που διαθέτει 22 άρτια εξοπλισμένες αίθουσες, με χωρητικότητα έως και 1300 άτομα. Από αυτές, οι 9 αποκαλούνται Hilton Meetings και πληρούν τις απαραίτητες διεθνείς προδιαγραφές για μικρότερες επαγγελματικές συναντήσεις.
Συγκεκριμένα, διαθέτουν εργονομικά σχεδιασμένες καρέκλες για πολύωρα meeting, κλιματισμό, flipchart, προβολείς LCD με αυτόματη οθόνη, ασύρματη σύνδεση στο internet, γκαρνταρόμπα και coffee station, ενώ προσφέρουν γραμματειακή υποστήριξη από το πλήρως εξοπλισμένο Business Center. Οι αίθουσες αυτές είναι ιδανικές για παράλληλες συνεδρίες, workshop αλλά και γεύματα που πλαισιώνουν συνήθως τα μεγάλα συνέδρια.
Η μεγαλύτερη αίθουσα Τερψιχόρη είναι χωρητικότητας 1300 ατόμων, ενώ ο οπτικοακουστικός εξοπλισμός  παρέχεται από την Podimatas Audiovisual.


CROWNE PLAZA, HOLIDAY INN, HOLIDAY SUITES
Τα ξενοδοχεία Crowne Plaza Athens City, Holiday Inn Athens - Attica Avenue και Holiday Suites ανήκουν στην εταιρία Αφοί Μουσαμά ΑΞΕ.
Tο Crowne Plaza Athens City αποτελεί το πιο καινούργιο ξενοδοχείο στην Αθήνα, καθώς πλήρως ανακατασκευάστηκε τον Οκτώβριο 2008. Διαθέτει 14 αίθουσες συνεδρίων χωρητικότητας μέχρι και 1000 ατόμων, ενώ οι περισσότερες των αιθουσών διαθέτουν φυσικό φωτισμό.
Το Holiday Inn Athens - Attica Avenue βρίσκεται επί της Αττικής Οδού, διαθέτει 6 αίθουσες συνεδρίων χωρητικότητας μέχρι και 200 ατόμων.
Το ξενοδοχείο διαθέτει δικό του υπερσύγχρονο εξοπλισμό DVD player, κεντρική κονσόλα για μικρόφωνα, ενισχυτή, matrix, ηλεκτρονικό αναλόγιο για την αναγραφή του χρόνου που έχει ο κάθε ομιλητής στη διάθεσή του, χώρο για την ηλεκτρονική αναγραφή της επωνυμίας και του λογότυπου της εκάστοτε εταιρίας και οθόνες που κατεβαίνουν ηλεκτρονικά από την οροφή, αλλά και φορητές οθόνες όπου χρειάζεται. Να σημειωθεί ότι σε περιπτώσεις που απαιτείται η διοίκηση του ξενοδοχείου συνεργάζεται με την εταιρία παροχής οπτικοακουστικού εξοπλισμού Ποδηματάς.


NJV ATHENS PLAZA
Διαθέτει πέντε αίθουσες δυναμικότητας 25 - 350 ατόμων. Όλες οι αίθουσες είναι κατάλληλα σχεδιασμένες για την πραγματοποίηση συνεδρίων, επαγγελματικών συναντήσεων, επίσημου δείπνου συνεδρίαση ή επαγγελματική συνάντηση, επίσημου δείπνου ή και σεμιναρίων. Παρέχεται πλήρης τεχνική υποστήριξη και ο εξοπλισμός που είναι διαθέσιμος στην εξέδρα ομιλητού, ενώ το ξενοδοχείο διατηρεί συνεργασία με  διάφορους εξωτερικούς συνεργάτες.


LEDRA MARRIOTT
Το Ledra Marriott διαθέτει τέλειο επιχειρηματικό περιβάλλον και ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε είδους εκδήλωση, ενώ αποτελεί ιδανική βάση για συνέδρια ή κάθε είδους εκδηλώσεις, καθώς βρίσκεται μόλις 10 λεπτά του χρόνου σε απόσταση από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
H Mediterranean Grand Ballroom συνίσταται για εκδηλώσεις και συνέδρια μεγάλου βεληνεκούς καθώς μπορεί να φιλοξενήσει από 450 μέχρι και 700 καλεσμένους. Η αίθουσα έχει την δυνατότητα να διαμοιραστεί σε δύο διαφορετικούς, ηχητικά μονωμένους χώρους για διαφορετικές δραστηριότητες ή εκδηλώσεις μικρότερου μεγέθους.


ΟΜΙΛΟΣ AIROTEL
Στο όμιλο Airotel ανήκουν τα ξενοδοχεία: Στράτος Βασιλικός, Alexandros Parthenon,  Achaia Beach, Malaconda Beach.
Στο Στράτος Βασιλικός και στο Αλέξανδρος λειτουργούν συνεδριακές αίθουσες πλήρως εξοπλισμένες χωρητικότητας καλύπτοντας τις επαγγελματικές ανάγκες 20 έως 280 ατόμων σχεδιασμένες με ποιότητα και χαρακτήρα, ενώ ο άρτιος οπτικοακουστικός εξοπλισμός μπορεί να καλύψει και τις πιο απαιτητικές ανάγκες συναντήσεων, συνεδρίων, ημερίδων, συμποσίων, συνεντεύξεων τύπου.
Στο εξοπλισμό περιλαμβάνεται η οθόνη, διαφανοσκόπιο, flip chart, σταθερό μικρόφωνο, τηλεόραση, video & dvd player. Επίσης από το προσωπικό καλύπτεται όποιος άλλος εξοπλισμός. Συγχρόνως, οι ανάγκες τροφοδοσίας μπορούν να καλυφθούν από ένα ευρύ σε ποικιλία μενού είτε σε μορφή σερβιριστού γεύματος είτε μπουφέ.


TITANIA
Tο ξενοδοχείο Τιτάνια διαθέτει το Europe Conference & Banqueting,  Hall, 300 τ.μ., το οποίο αποτελείται από τρεις αίθουσες: τις αίθουσες Νίκη, Απόλλων  και Αθηνά. Το Europe Conference & Banqueting Hall , το οποίο δύναται να διαμορφωθεί ανάλογο με τις ανάγκες των διοργανωτών, διαθέτει άριστη ηχομόνωση και έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει μέχρι και 500 σύνεδρους. Για την άψογη διοργάνωση των επιχειρηματικών, επιστημονικών και κοινωνικών εκδηλώσεων, το ξενοδοχείο κατόπιν συνεννόησης παρέχει πλέον προηγμένα συστήματα οπτικοακουστικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιακής υποδομής.
Ο χώρος Vergina συνολικής χωρητικότητας 850 ατόμων κατάλληλος για διοργάνωση συνεδρίων δύναται να λειτουργήσει και μεμονωμένα αλλά και συνδεόμενος με όλες τις άλλες αίθουσες, ενώ το Olympia Foyer αποτελεί προέκταση των αιθουσών και  είναι ο κύριoς χώρος όπου πραγματοποιούνται τα διαλείμματα εργασίας των συνεδρίων.
Για την άριστη διοργάνωση πάσης κάθε επαγγελματικής εκδήλωσης προσφέρονται και οι τρείς αίθουσες που βρίσκονται στο 10ο όροφο με μοναδική θέα στην Ακρόπολη και φυσικό φωτισμό.


ΟΜΙΛΟΣ DIVANI
O όμιλος Divani έχει στην κατοχή του τα Divani Caravel Hotel, Divani Apollon στο Καβούρι, Divani Apollon Suites, Divani Palace Acropolis, καθώς επίσης τα Divani Palace στην Λάρισσα, στα Μετέωρα και στην Κέρκυρα.
Και τα τέσσερα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην Αθήνα είναι υψηλών προδιαγραφών με αίθουσες συνεδριών για συνέδρια, εταιρικές εκδηλώσεις ή κάθε επίσημο γεγονός. Οι 16 πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες των συνεδρίων του Divani Caravel, Ιλίσια συνολικής χωρητικότητας 4.000 τ.μ μπορούν να φιλοξενήσουν από 10 έως και 2.000 άτομα συγχρόνως, ενώ όλοι οι χώροι όλων των ξενοδοχειακών μονάδων και των εκτός Αθηνών  μπορούν να χωριστούν σε πολλά μέρη, διαθέτοντας πλήρη ηχομόνωση, ανεξάρτητο φωτισμό και υψηλής τεχνολογίας οπτικοακουστικό εξοπλισμό.
Η αίθουσα Ολύμπια  του ξενοδοχείου Divani Caravel Hotel είναι 600 τ.μ. από τις μεγαλύτερες αίθουσες συνεδρίων, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 1500 άτομα, ενώ το ξενοδοχείο διαθέτει και άλλες μικρότερες αίθουσες κατάλληλες για επαγγελματικές συναντήσεις, οι οποίες μπορούν να χωριστούν σε ακόμα μικρότερες. Εναλλακτικά να τονισθεί οι αίθουσες συναντήσεων Φλώρινα και Αριστοτέλης I, II, III, είναι ιδανικές για υψηλού επιπέδου συναντήσεις μικρής κλίμακας. Τέλος οι αίθουσες Horizon και Athens View βρίσκονται στο τελευταίο όροφο και προσφέρονται για ξεχωριστές εκδηλώσεις με φόντο την Ακρόπολη.
Να σημειωθεί ότι τα συνέδρια του Divani Suites Apollon πραγματοποιούνται στο Divani Apollon.


ATHENAEUM INTERCONTINENTAL
Βραβευμένο με την διάκριση «Greece's Leading Business Hotel» για το 2007 και «Greece Leading Hotel» για τα έτη 2005 & 2006 στο διαγωνισμό World Travel Awards που διεξάγεται στο Λονδίνο, το ξενοδοχείο Athenaum Intercontinental Athens βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία κοντά στο κέντρο της Αθήνας διαθέτει άρτιες εγκαταστάσεις συνεδρίων με εμβαδόν 3.500 τ.μ. οι οποίες αποτελούνται από 35 breakout rooms που έχουν την δυνατότητα να φιλοξενήσουν έως και 3.500 άτομα. Το ξενοδοχείο έχει 6 αίθουσες κατάλληλες για κάθε εκδήλωση.
Η μεγαλύτερη εξ αυτών είναι η Athenaeum Ballroom με σύγχρονο οπτικοακουστικό εξοπλισμό και με δυνατότητες φιλοξενίας μέχρι και 2.000 άτομα.
Το Athenaeum Conference Centre, βρίσκεται στο επίπεδο του Lobby και αποτελείται από το Rotunda Lounge, την κύρια συνεδριακή αίθουσα η οποία μπορεί να χωριστεί σε τρεις μικρότερες και το Executive Boardroom.
H αίθουσα Aphrodite βρίσκεται στο επίπεδο του Lobby και διακρίνεται για τη φωτεινότητα της. Αποτελεί ιδανική επιλογή για επαγγελματικές συναντήσεις και δεξιώσεις.
Οι αίθουσες Ypsilon & Omikron εντυπωσιάζουν με το κύρος, την αισθητική και τη λειτουργική  τους επάρκεια υποστηρίζοντας ολοκληρωμένα εκδηλώσεις υψηλών απαιτήσεων.
Το βασικό εστιατόριο για πρωινό ή και γεύμα είναι το καφέ Zoe ενώ σε περιπτώσεις ιδιαίτερες μπορεί να χρησιμοποιηθεί το εστιατόριο Premiere Restaurant & Lounge Bar που βρίσκεται στο τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου και έχει βραβευτεί με το Χρυσό Σκούφο και διαθέτει πανοραμική θέα στην Αθήνα.
Να σημειωθεί ότι το Athenaeum InterContinental Athens έχει αναλάβει την διαχείριση του Συνεδριακού Κέντρου της Εθνικής Ασφαλιστικής, 1.700 τ.μ και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει με επιτυχία κάθε είδους εκδήλωση.


ΑTHENS GATE
Στις στήλες Ολυμπίου Διός μόλις πέντε λεπτά από το Σύνταγμα, το Athens Gate Hotel διαθέτει την αίθουσα Ανδριανός δυναμικότητας 45 μέχρι 75, ενώ το Roof Garden που βρίσκεται στον 8ο όροφο του ξενοδοχείου διαθέτει μοναδική θέα προς το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και μπορεί να φιλοξενήσει καθιστό γεύμα group 50 ατόμων


ΑΣΤΗΡ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ
To συγκρότημα ιδιοκτησίας της Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ και υπό την διοίκηση της  Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc, σε συνδυασμό με μια μοναδική θέα προς τον Σαρωνικό, προσφέρει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και παροχών που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες κάθε επαγγελματία και όχι μόνο.
Σε μια έκταση 300 στρεμμάτων, το συγκρότημα αποτελείται από τo ξενοδοχείο Arion Resort & Spa- πρώην Αρίων, το οποίο διαθέτει 10 αίθουσες συνεδρίων δυναμικότητας 12-150 ατόμων. Να σημειωθεί ότι το Cosmos Congress Hall μπορεί να φιλοξενήσει 540 άτομα, ενώ έχει την δυνατότητα να σπάσει σε τρία μικρότερα τμήματα. Οι αίθουσες Atlas A και Atlas B μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξεχωριστά, ωστόσο παρέχεται και η δυνατότητα ενοποίησης τους. ΤοThe Westin Athens - πρώην Ναυσικά, το οποίο διαθέτει 6 αίθουσες συνεδρίων με δυνατότητα να γίνουν 9, δυναμικότητας 8-540 ατόμων, και το W-Athens - πρώην Ναυσικά που προβλέπεται να λειτουργήσει το 2011.
Τα συνεδριακά κέντρα διαθέτουν πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό, υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης, δυνατότητα προβολών μέσω διαδικτύου, ενοικίαση υπολογιστή και κινητού τηλεφώνου, ασύρματη σύνδεση με το διαδίκτυο, παραχώρηση γραφείου εργασίας, τεχνική υποστήριξη και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Στους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου κατά τους καλοκαιρινού μήνες μπορούν να φιλοξενηθούν γεύμα ή δείπνο.


ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΝ
Διαθέτει αίθουσες πολλαπλών χρήσεων συνολικής επιφάνειας 600 τ.μ. ειδικά μελετημένες ως προς την οπτική και ακουστική τους με φυσικό φωτισμό και σύγχρονες υποδομές οι οποίες μπορούν να καλύψουν και τις ανάγκες των πιο απαιτητικών διοργανωτών. Το ξενοδοχείο κατόπιν συνεννόησης παρέχει οπτικοακουστικό εξοπλισμό και εξοπλισμό γραμματείας.


 


ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ


ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ROYAL OLYMPIC, ΑΘΗΝΑ
ΘΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΙ

Διανύουμε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, αβεβαιότητας, ανασφάλειας και απαισιοδοξίας που έχει επεκταθεί σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και της αγοράς. Η ελληνική τουριστική αγορά δέχεται καίρια πλήγματα. Οι πληρότητες των ξενοδοχείων και των τουριστικών επιχειρήσεων έχουν μειωθεί αρκετά και οι συνθήκες πιέζουν για μειώσεις των τιμών και ειδικές προσφορές που θα αναθερμάνουν το τουριστικό ενδιαφέρον. Ακόμη και στις περιπτώσεις των ξενοδοχείων που διατηρούν τα ποσοστά τους σε διανυκτερεύσεις, τα καθαρά έσοδά τους σε σχέση με την περσινή τουριστική περίοδο είναι αισθητά μειωμένα.
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν ήλιος-θάλασσα-παραλία (sun-sea-sand) που επί δεκαετίες αποτελούσε σημαία μας για την προσέλκυση τουριστών είναι πλέον παρωχημένο. Τα χαρακτηριστικά αυτά προσφέρονται σήμερα σε πληθώρα σε άλλες χώρες και μάλιστα σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Το τουριστικό μας προϊόν επιβάλλεται να διαφοροποιηθεί. Ο κορεσμός επέρχεται όταν αναφερόμαστε σε μαζικού τύπου υπηρεσίες και όχι σε ποιοτικά πρότυπα και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού είναι αναγκαία και ο συνεδριακός τουρισμός αποτελεί μία ποιοτική μορφή τουρισμού που μπορεί να μας δώσει μια νέα ώθηση.
Το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας, η πολιτιστική κληρονομιά της, η υποδομή που μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι σημαντική, αποτελούν προϋποθέσεις που μας καθιστούν έναν ιδανικό συνεδριακό προορισμό. Μοναδικό αγκάθι σε αυτή την υποδομή στέκεται η αναβολή και καθυστέρηση του Διεθνούς Μητροπολιτικού Συνεδριακού κέντρου που επί δεκαετίες παραμένει στα σχέδια και στερεί στην Αθήνα τη δυνατότητα να υποδεχτεί μεγάλου όγκου διεθνή συνέδρια.
Η εταιρεία μας αν και σε περίοδο οικονομικής κρίσης επενδύει στην ποιότητα. Τόσο η ριζική ανακαίνιση του ξενοδοχείου μας όσο και η συνεχής προσπάθεια βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών μας, δείχνει να βρίσκει ανταπόκριση σε πελάτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό και ιδιαίτερο. Είμαστε αντίθετοι στις εκπτώσεις σε υπηρεσίες και προϊόντα, όπως και στη μείωση του εργατικού μας δυναμικού. Επιμένουμε να επενδύουμε στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα και προσβλέπουμε με στρατηγικές κινήσεις σε αγορές που αναζητούν ανάλογες υπηρεσίες και έχουν τη δυνατότητα με τη σειρά τους να τις απολαύσουν.
Αυτό που χαρακτηρίζει την εποχή μας είναι η προσαρμοστικότητα, η ευελιξία και η προνοητικότητα. Είναι γεγονός ότι διανύουμε μια νέα εποχή. Πλέον δεν θα επιβιώνουν οι πολλοί, αλλά οι λίγοι και ποιοτικοί.


ISTION CLUB
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

Το συνεδριακό κέντρο του ξενοδοχείου Istion Club & Spa ξεκίνησε τη λειτουργία του, αποτελώντας την πιο ενδιαφέρουσα άφιξη μεγάλων αξιώσεων και προσδοκιών στην περιοχή της Χαλκιδικής. Η σημαντική αυτή επένδυση φέρει τη σφραγίδα του Ομίλου Portes Hotels, που με μια σημαντική εμπειρία 20 ετών στο χώρο, φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τις εταιρικές εκδηλώσεις και να εντυπωσιάσει τους συμμετέχοντες.
Η καινούργια λειτουργική και οργανωμένη ξενοδοχειακή μονάδα χαρακτηρίζεται από τη σύγχρονη αισθητική και προσφέρει ολοκληρωμένες και ποιοτικές υπηρεσίες σε 90 μοντέρνα δωμάτια και 37 σουΐτες, που θα αφήσουν σε κάθε συνεργάτη τις καλύτερες εντυπώσεις. Μέσα στο πολυτελές θέρετρο υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένες και με τον απαιτούμενο εξοπλισμό αίθουσες, στις οποίες μπορούν να διοργανωθούν ποικίλες επαγγελματικές εκδηλώσεις όπως meetings, παρουσιάσεις, συνέδρια και σεμινάρια. Οι συνεδριακές αυτές αίθουσες προσαρμόζονται σε ευέλικτα σχήματα, ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν από μια μικρή ομάδα στελεχών έως και 700 άτομα. Οι αίθουσες είναι πλήρως εξοπλισμένες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μεταξύ άλλων, διαθέτοντας video projectors, οθόνες, flip charts, μικροφωνικές εγκαταστάσεις και δυνατότητα ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
Όλες οι επαγγελματικές υπηρεσίες συνοδεύονται από επιπλέον προϊόντα προστιθέμενης αξίας, που σίγουρα θα κάνει την εταιρική εκδήλωση πιο αποδοτική αφού συνδυάζεται με όλες τις ανέσεις ενός παραθαλάσσιου ξενοδοχείου 5 αστέρων. Από τις εκλεπτυσμένες γεύσεις των εστιατορίων Thalatta, Inias και Al Mare, τα cocktails στο μπαρ Eros, και την εκτόνωση μέσω πληθώρας αθλητικών δραστηριοτήτων μέχρι τη χαλάρωση και το αίσθημα ευεξίας ύστερα από μια επίσκεψη στο κέντρο Spa Milfey, ένα είναι βέβαιο. Στο Istion Club ο επαγγελματικός τουρισμός είναι κάτι παραπάνω από ανάγκη∙ αποτελεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία απαραίτητης πολυτέλειας!
«Στο Istion Club έχουμε βάλει στόχο να προσφέρουμε σε όλους τους επαγγελματίες την ποιότητα και την άρτια οργάνωση, που θεωρούνται πλέον προαπαιτούμενα στοιχεία για κάθε εταιρική εκδήλωση σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές», εξηγεί ο Πρόεδρος του Ομίλου Portes Hotels κ. Γεράσιμος Μπακογιάννης.


COSTA NAVARINO
ΜΕΣΣΗΝΙΑ
ΣΟΥΪΤΕΣ, ΒΙΛΕΣ
ΚΑΙ ΓΗΠΕΔΟ ΓΚΟΛΦ

Στις 20 Μαΐου ξεκίνησε η λειτουργία του «The Romanos, a Luxury Collection Resort», του πρώτου ξενοδοχείου στην Costa Navarino (
www.costanavarino.com), το νέο ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό υψηλών προδιαγραφών στη Μεσσηνία.
O κ. Αχιλλέας B. Κωνσταντακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της TEMES Α.Ε., το χαρακτήρισε «έργο ζωής που ξεκίνησε πρώτα από την καρδιά για να γίνει μετά επιχειρηματικό σχέδιο. Το όραμα του πατέρα μου να καθιερωθεί η γενέτειρά του Μεσσηνία ως ένας από τους πιο ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο αποτελεί σήμερα το στόχο όλων όσοι εργάζονται στην Costa Navarino. Δημιουργούμε έναν προορισμό κορυφαίων προδιαγραφών με σεβασμό στο περιβάλλον και σε αρμονία με την ιστορική φυσιογνωμία και τις παραδόσεις της περιοχής, προσφέροντας αυθεντικές εμπειρίες υψηλής ποιότητας.»
Το «The Romanos, a Luxury Collection Resort» βρίσκεται στο Navarino Dunes, σε παραθαλάσσια έκταση 1.300 στρεμμάτων με πάνω από 1 χλμ. αμμώδη παραλία, ανάμεσα σε κατάφυτους ελαιώνες. Το ξενοδοχείο 5 αστέρων προσφέρει διακριτικό και φιλόξενο περιβάλλον λιτής πολυτέλειας, το οποίο περιλαμβάνει deluxe δωμάτια, Villas και τη Royal Villa Koroni 660 τ.μ. Το «The Romanos, a Luxury Collection Resort» πλαισιώνεται από πλήθος άλλων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων για τους επισκέπτες, όπως το πρώτο signature γήπεδο γκολφ 18 οπών στην Ελλάδα, το «The Dunes Course».
Ξεκίνησε επίσης τη λειτουργία του το αυτόνομο συνεδριακό κέντρο House of Events, χωρητικότητας 2.000 συνέδρων. Παράλληλα, η Aegean Airlines ξεκίνησε, σε συνεργασία και με την υποστήριξη της TEMES Α.Ε., την καθημερινή σύνδεση της Καλαμάτας με την Αθήνα, ενώ ήδη τη συνδέει με απευθείας αεροπορικές πτήσεις και με τη Θεσσαλονίκη.  Επίσης η Sky Express προσφέρει απευθείας σύνδεση με το Ηράκλειο.


AKS HOTELS
ΑΡΓΟΛΙΔΑ & ΚΡΗΤΗ
ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ & ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ
Ακόμη δύο διεθνή ιατρικά συνέδρια πραγματοποιήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Μάιο στο υπερσύγχρονο συνεδριακό κέντρο Porto Heli Conference Centre: το 2ο Διεθνές Συνέδριο Μυκητολογίας, δυναμικότητας 150 συνέδρων, και το 45ο Διεθνές Ιατρικό Διαβητολογικό Συνέδριο δυναμικότητας 200 συνέδρων.
Στο πρώτο από αυτά, το AKS Porto Heli της αλυσίδας AKS Hotels φιλοξένησε πλήθος διεθνών ερευνητών από διάφορες χώρες αλλά και από την ελληνική επικράτεια, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν τις ομορφιές της περιοχής αλλά και να επισκεφθούν το νησί των Σπετσών που απέχει μόλις 10 λεπτά από το Πόρτο Χέλι. Στο πλαίσιο του δεύτερου συνεδρίου, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις  που έλαβαν μέρος  πραγματικά πάνω στο κύμα, στη παραλία του ξενοδοχείου AKS Porto Heli σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Το ξενοδοχείο AKS Porto Heli, 4*, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής προορισμός διοργάνωσης συνεδρίων και incentive εταιρειών, αποτελεί ιδανική επιλογή ως κοντινός προορισμός στην Αθήνα με πραγματικά πλούσιο φυσικό κάλλος. Η περιοχή του Πόρτο Χελίου και της Χηνίτσας έχουν γίνει θεσμός στο τομέα των συνεδριακών εκδηλώσεων και των ταξιδιών κινήτρων εταιρειών, καθώς συνδυάζουν υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών με τη μοναδικότητα της περιοχής μόλις 2 1/2 ώρες από την Αθήνα.
Η AKS Hotels διαθέτει ακόμη τρία ξενοδοχεία, το AKS Hinitsa Bay Hotel, 4 αστέρων στην περιοχή της Αργολίδας, το AKS Minoa Palace, 4 αστέρων στην Αμνισσό της Κρήτης και το AKS Annabelle Village στη Χερσόνησο της Κρήτης, 5 αστέρων.


HOTEL HELMOS
ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ
ΔΡΟΣΙΑ & ΗΡΕΜΙΑ
ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ

Το Hotel Helmos Kalavrita είναι ο κατάλληλος προορισμός για ένα εναλλακτικό και δροσερό καλοκαίρι στη φύση, Για θερινές αποδράσεις μακριά από την πολυκοσμία και τον καύσωνα. Το ξενοδοχείο Helmos είναι τεσσάρων αστέρων και βρίσκεται σε μια πανέμορφη πλατεία των Καλαβρύτων, πλημμυρισμένη από πλατάνια και λουλούδια. Σε υψόμετρο 750 μέτρων και σε ένα ιδιαίτερα δροσερό και υγιεινό κλίμα, είναι ιδανικό για παραθερισμό και ξεκούραστες διακοπές.
Τα Καλάβρυτα βρίσκονται σε απόσταση μόνο 32 χλμ. από την όμορφη παραλία της Πούντας και έτσι το μπάνιο στη θάλασσα μπορεί να γίνει καθημερινή συνήθεια γιατί η περιοχή προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό βουνού και θάλασσας σε πολύ κοντινή απόσταση. Η διαμονή στο Hotel Helmos Kalavrita μπορεί να συνδυασθεί με δραστηριότητες στη φύση, όπως mountain bike, trekking, rafting, αλλά και εκδρομές στην περιοχή, όπως μια επίσκεψη στο μυστηριώδες Σπήλαιο των Λιμνών, πεζοπορία-ορειβασία σε ένα από τα πιο όμορφα βουνά της Ελλάδας, τον Χελμό, ή με το πέρασμα του Βουραϊκού, του γνωστού φαραγγιού που ακολουθεί το τρένο των Καλαβρύτων. Μοναδική εμπειρία είναι και ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος, το ιστορικό τρένο που συνεχίζει τη λειτουργία του στη διαδρομή Διακοπτό - Καλάβρυτα.


ΟΜΙΛΟΣ LOUIS
ΕΛΛΑΔΑ & ΚΥΠΡΟΣ
Νο 1 ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Ο Όμιλος Louis αποτελεί το μεγαλύτερο τουριστικό οργανισμό της Ανατολικής Μεσογείου. Με παράδοση 75 ετών στο χώρο του τουρισμού, διαθέτει 19 ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Τα ξενοδοχεία της Louis Hotels, στην Ελλάδα βρίσκονται στα τουριστικά θέρετρα της Κρήτης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Ρόδου. Στον Όμιλο ανήκει και το υπερπολυτελές Mykonos Theoxenia ένα από τα ιστορικότερα ξενοδοχεία στη Μύκονο, έργο του αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη. Το Mykonos Theoxenia, δίπλα από τους μύλους της Μυκόνου, μεταμορφώθηκε από το γνωστό Έλληνα interior designer Άγγελο Αγγελόπουλο σε ένα boutique- design ξενοδοχείο με έντονα στοιχεία και χρώματα της δεκαετίας του 60. Αντίστοιχα, τα ξενοδοχεία της Κύπρου καλύπτουν όλα τα παραθαλάσσια θέρετρα της μεγαλονήσου. Στον Όμιλο επίσης, ανήκει το Hilton Park στη Λευκωσία που μαζί με το Hilton Cyprus, στην ιδιοκτησία του οποίου συμμετέχει και η Louis, αποτελούν την καρδιά των κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων της Κύπρου και ανάγουν τον Όμιλο Louis στον πιο σημαντικό φορέα φιλοξενίας της πρωτεύουσας της Κύπρου.
Ο Όμιλος Louis διαθέτει επίσης 11 κρουαζιερόπλοια από τα οποία τα δύο είναι ναυλωμένα στην Αγγλική Thomson Cruises (που ανήκει στον Όμιλο της TUI). Τέσσερα από τα πλοία της Louis Cruises εκτελούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά, τρία από τη Γένοβα / Μασσαλία και δύο από την Κύπρο. Σήμερα η εταιρεία αποτελεί τη μεγαλύτερη του κλάδου στην Ανατολική Μεσόγειο, κατατάσσεται στην 5η θέση στην Παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας και έχει πολυεθνικό χαρακτήρα καθότι δραστηριοποιείται σε 17 χώρες ανά τον κόσμο.
Αυτό που κάνει τη Louis Cruises να ξεχωρίζει είναι η πολυετής συνεργασία της με τους μεγαλύτερους τουριστικούς Οργανισμούς στην Ευρώπη και την Αμερική. Η συμβολή της Louis Cruises στην ελληνική οικονομία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, είναι σημαντική, καθώς είναι η μόνη εταιρεία κρουαζιέρας με ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοιά της, μεταφέροντας 400.000 επισκέπτες στους ελληνικούς λιμένες κάθε χρόνο και απασχολώντας 1.000 Έλληνες ναυτικούς.
Αποτελώντας ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό οργανισμό και με σεβασμό στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις των φιλοξενούμενων του, ο Όμιλος Louis προσφέρει καθημερινά σταθερή ποιότητα υψηλών υπηρεσιών, σε χιλιάδες επισκέπτες.

  Περιεχόμενα
ΕΝ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΟΜΙΛΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΝΤΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
ΦΑΚΕΛΟΙ 3E, S&B, ΤΙΤΑΝ
ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕΕΑΠ
ΑΡΘΡΟ: ΜΥΘΟΙ & ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
EUROMONEY
ΣΤΑ ΕΝΔΟΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΣΕ ΜΟΡΦΗ EBOOK

 Όροι και προϋποθέσεις του site